Tripreport: 15 jaar samen, 15 gram Hollandia


Recommended Posts

Graag deel ik met jullie een trip report van mij en mijn vrouw. Ter ere van ons 15 jarig jubileum wilden we iets bijzonders doen samen. De kinderen hadden een fijn onderdak bij opa en oma, en wij hadden ons goed voorbereid op een bijzondere avond 'uit'. 

 
Wie: Man & Vrouw I 34 & O 33
Wat: Hollandia I 15 gr O halve portie (ongeveer 8 gram)
Waar: Thuis, slaapkamer
 
In het afgelopen jaar heb ik (Man, I) kennis gemaakt met Ayahuasca. Vanuit het niets, geen enkele ervaring met (soft)drugs of andere middelen kwam dit op mijn pad. Het heeft de inzichten gegeven en geholpen om uit een lastige vastgelopen levenssituatie te komen, waar ik nog steeds intens dankbaar voor ben. Ook hebben we samen een Ayahuasca ceremonie gedaan, wat intens, bijzonder helend en verbindend was. 
 
Mijn oordeel over leerzame planten-technologie is daardoor flink veranderd ;) en het idee ontstond om in onze eigen omgeving een intieme ervaring op te doen. Ons jubileum leek een prachtig gelegenheid om voor het eerst te truffelen. Ik heb veel gelezen en voorbereidend onderzoek gedaan.
 
We hebben ons op soortgelijke manier voorbereid op deze reis als op de ayahuasca ceremonies: door er een week rustig naar toe te leven, ons dieet er op aan te passen (minder streng, maar toch bewuster) en door veel zorg te besteden aan de mindset en setting. Ik had voor de gelegenheid onze slaapkamer veranderd in een prachtige tempel met mooie (led) kaarsjes (leek me verstandiger in verband met gordijnen ;)) fijne wierrook en palo santo geuren en mooie standbeeldjes. Ook hebben we daar onlangs een oosterse lamp opgehangen en een mooie Boedha shildering.
 
Ik had een waanzinnig mooie playlist op spotify gemaakt, ook in de maanden er voor met veel zorgvuldigheid samengesteld: veel indiase mantra muziek, native american chants, wat modernere new-age en een aantal 'psychedelische' artiesten. 
 
De kinderen hadden een veilig en vertrouwd plekje bij opa en oma, dus konden we ons helemaal in onze cocon terug trekken. We wilden graag rond 18u beginnen, en hebben vooraf lekker gedouched, fruit gesneden, en drinken klaar gezet. 
 
Voor we ons avondmaal gingen eten, hebben we elk een orakelkaart getrokken, die ons iets mocht vertellen over de aanstaande reis en misschien ons mocht begeleiden. Mijn vrouw trok 'vrouwlijke energie' die haar uitnodigde meer in de vrouwlijkheid te zakken en ik trok 'aarde engel' met de boodschap om mijn vleugels uit te slaan en mijn plek in te nemen als engel in dit leven. Wow, gaaf.
 
Ik had veel gelezen over hoe om te gaan met truffels, maar was toch best wel gespannen. 15 gram was wel de volle mep. Mijn vrouw wilde niet meer dan de helft. De smaak viel ons ontzettend mee, best lekker eigenlijk! Rustig samen giebelend de truffels opgegeten, flink water gedronken en rustig gaan liggen op ons bed. De muziek aan en maar laten gebeuren! 
 
Ik merkte dat ik me in het eerst half uur wat zorgen maakte, zonder begeleiding en helemaal op ons zelf...wat zou er mis kunnen gaan? Ik kon de gedachten laten gaan en er niet in wegzinken: rustig ademhalen en naar de muziek luisteren. Na een half uur begon bij mij het high gevoel te komen. Veel gevoel van vreugde, euforie en korte flitsen van visuals. Ik had twee mind-folds meebesteld, en we lagen beide rustig boven op het dekbed met de mindfolds op. Vrijwel tegelijkertijd zetten we de mindfolds af, keken elkaar aan met de vraag, 'merk jij al wat?' Daar moesten we enorm om lachen. En we stelden elkaar niet lang daarna tegelijkertijd de vraag om onder het dekbed te gaan liggen. Weer lachen, en zo gezegd zo gedaan. Ik voelde wat koude rillingen komen die eenmaal onder de wol snel vertrokken. 
 
Vergelijkbaar met ayahuasca merkte ik dat ik oploste in de kosmos. Daar hoort natuurlijk enig verzet bij van het 'zelf'. Dat voelde ik goed. En dit remde het 'oplossen' af...terwijl een deel graag meegevoerd wilde worden, verzette een deel zich ook...dit herkende ik ook van mijn Ayahuasca ervaringen, maar dan is verzet zinloos...nu bleef het allemaal een beetje op afstand...
 
Mijn vrouw vertelde over dingen die er anders uitzagen: ze zag haar eigen hand als baby-handje en zag overal om zicht heen bijzondere dingen. Mijn ogen-open beelden bleef normaal, maar alles zag er wel mooi en prachtig uit.
 
Mijn geur-vermogen was gigantisch. Ineens rook ik het fruit in de hoek, en de chocola die ik had klaar gezet voor als de truffels echt te goor waren om op te eten. (Kleine stukjers, om de smaak wat te verhullen, niet nodig gehad) En toen rook ik mijn vrouw. Dit was bijna te intens en ik werd emotioneel: geluk en verdriet samen! Wat rook ze fantastisch! Ze moest lachen om mijn ode aan haar geur, en werd er verlegen van :) En ik kon zelfs de muziek ruiken...dat vond ik ook heel erg mooi.
 
De muziek droeg ons van plek naar plek, en ik ben een tijdje verdwenen in een spiegeling van de lamp in de kastdeur. Mooie inzichten, mijmeringen en intens geluk over onze prachtige kinderen, en de rust dat alles goed was. Geen druk, geen stress, gewoon lekker zijn! Maak mooie herinneringen samen! Geniet van elkaar! Geniet van jezelf! En gun jezelf plezier en moois! Dat waren belangrijke en mooie woorden voor mij. Mijn vrouw voelde zich erg verbonden met de natuur. Ook kon ze het niet laten voor me te zorgen: "drink nog even wat". 
 
In de badkamer kwamen we elkaar tegen, voor een plasje. we hebben naar ons zelf en naar ons samen in de spiegel gekeken. Prachtig. Daarna zijn we naakt in bed gaan liggen en hebben heerlijk van elkaars lichaam genoten, alleen maar gevoeld want de sensoren sloegen bij alles op hol ;) Op een gegeven moment legde ik één hand op mijn hart en één hand op haar hart. Ik voelde het stromen, en zij nog meer, ze werd er erg door geraakt...
 
Tegen 12u waren we beide weer redelijk geaard en hebben stralend van het verse fruit genoten, en daarna lekker tegen elkaar aan in slaap gevallen. 
 
Al met al een prachtige, intieme en liefdevolle ervaring die we zeker eens gaan herhalen! Het effect van 15 gram bij mij vond ik goed te doen, misschien zelfs een beetje mild. Mijn vrouw had bij 8 gram duidelijk een heel andere ervaring, misschien zelfs wat intenser. In elk geval voelde het voor mij vertrouwd en veilig, had de indruk dat met truffels er meer controle en sturing te geven is dan met Ayahuasca. Maar ayahuasca is dan ook niet voor de gezelligheid of om een jubileum te vieren haha. 
 
Tot slot nog enkele muziektips:
- Entheogenic (Oak Seers, Silent Knowing, Enthymesis)
- Nicholas Grunn 
- Desert Dwellers
- Sacred Spirit
- Mars Lasar
- Praful
 
In love, C.
 
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden