Advies gevraagd voor tweede trip


Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

Iets meer dan een week geleden heb ik voor het eerst truffels gegeten, 15 gram Tampanensis. De trip heeft zich volledig binnen afgespeeld, op mijn kamer (studentenhuis) samen met iemand die al vaker truffels heeft genomen. Het was een erg mooie ervaring, eentje die ik graag opnieuw zou willen beleven.

 

Ik wilde vooral gaag truffels gebruiken omdat het je anders zou laten nadenken over jezelf, het leven en de wereld. Dit is zeker gelukt, tijdens de trip zelf was het allemaal een beetje veel om te bevatten maar die nacht en dagen erna heb ik die gedachten toch weten te ordenen zodat ik er voor mezelf profijt van heb. De trip was me zo goed bevallen dat ik eigenlijk heel snel nog een keer wilde, mijn trip-partner had ook een goede ervaring maar heeft voorlopig wel even genoeg getruffeld vindt hijzelf. Omdat ik las dat je minimaal een week tussen trips moet wachten en maar nieuwe inzichten bleef krijgen in de navolgende dagen ben ik toch van de truffels afgebleven. Inmiddels heb ik het idee dat ik alles uit mijn vorige trip gehaald heb en begint het wel weer een beetje te kriebelen om opnieuw truffels te nemen.

 

Tijdens de vorige trip genoot ik vooral erg van visualizers en goede muziek waardoor ik heel veel voelde, wat betekende dat ik veel nadacht want voelen en denken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden was mijn overtuiging tijdens de vorige trip :-P . Praten vond ik minder leuk tijdens de trip, als ik probeerde uit te leggen wat ik voelde lukte dit niet goed en deed ik de ervaring tekort, vond ik. Aan de andere kant vond ik het achteraf misschien ergens toch juist wel fijn, zo heb ik sommige dingen misschien beter onthouden en het daagt je uit beter na te denken over wat er nu eigenlijk met je gebeurt en wat je meemaakt.

 

Maar goed, ik twijfel nu een beetje over een aantal dingen:

 

- Is anderhalve week tussen twee trips oké? Ik ben weer van plan om precies dezelfde dosis en soort te gebruiken omdat ik dit nog heb liggen. Is de intensiteit minder en kan ik beter langer wachten of is dit een acceptabele tussentijd? Ik ben vooral geïnteresseerd in de filosofische gedachtes die truffels triggeren. Een daaropvolgende keer zou ik graag Atlantis proberen omdat deze nog iets sterker schijnen te zijn.

 

- Ik dacht om dit keer alleen te truffelen, zolang ik binnen blijf denk ik niet dat er veel kan gebeuren, ik zit al heel erg lang ontzettend goed in mijn vel en heb vrijwel nooit echt negatieve gedachtes of gevoelens dus de kans op een bad trip acht ik vrij laag. Heb bovendien vakantie en komende maand totaal geen verplichtingen of zorgen. Aan de andere kant was ik vandaag op het strand, lag ik daar en dacht bij mezelf: 'ik heb echt zin om nu truffels te nemen, heerlijk met die zon erbij.' Nu het nog zomer is wil ik daar eigenlijk wel gebruik van maken en zeker nog een keer van de zon genieten terwijl ik truffels op heb. Maar dit kan ik waarschijnlijk beter niet alleen doen denk ik? Eventueel zou ik dit ook voor de derde trip kunnen bewaren, aan het eind van de maand. De vorige trip had ik op een gegeven moment wel heel erg de behoefte om mij onder de mensen te begeven, de stad in te gaan. Toen niet gedaan omdat ons dat allebei geen goed idee leek, ik had zelf ook het idee dat ik mezelf in gevaar zou brengen omdat ik waarschijnlijk het verkeer slecht zou opmerken. En nuchtere mensen zitten waarschijnlijk ook niet te wachten op iemand die zich in een andere dimensie denkt te bevinden.

 

- Ik wil dus eigenlijk het liefst nog 2x truffels eten deze maand om nog maximaal van mijn vakantie gebruik te maken. Dan heb ik in een tijdsbestek van ongeveer anderhalve maand 3x getruffeld. Kan dit zonder nadelen?

 

Ben benieuwd naar wat jullie hierover te melden hebben. Als jullie nog tips/suggesties hebben hoor ik het graag! ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Voyager!

Leuk dat je weg naar de Paddo gevonden hebt. En het is ook altijd mooi voor te horen dat je iemand gevonden hebt met ervaring die je kon begleiden.
Nu het lijkt mij dat je vooral 2 vragen hebt:

-Hoelang moet je wachten om tussen twee trips zodaning dat je veilig bent en de beste ervaring hebt.
-En je willt weten of je al klaar bent voor Alleen te truffelen


Beginnen we even met de laaste vraag:
Ben je klaar om alleen te truffelen?
De meeste mensen zouden je bij de de tweede trip zeggen dat dit nog te vroeg is. Waarom?
Dit heeft te maken met het kennen en leren sturen van je denkpatroon.

Je gaf zelf al aan dat je iemand bent die niet al te vaak last heeft van negatieve gedachtes dit is duidelijk een voordeel. Schat je gelukkig de meste mensen hebben een negatieve gedachte-patroon. Ze klagen en maken zich zorgen vinden de wereld onterecht en zijn apatisch/lui. Dit weet ik omdat ik zelf ook zo was voor ik begon met psylosbine en ik dit soort gedrag nog steeds vaak terugzie bij de meerderheid van de mensen die ik tegenkom.
Dus als je echt iemand bent die op het gemak is met zichzelf. Go for it!

 

Enkele praktische tips die je kunnen helpen als je alleen doet.

*Ookal is er niemand in je kamer/huis/tripomgeving die fysiek aanweezig is en je begleid zorg er toch voor dat er iemand is die weet dat je het doet.
Dat kan je buddy van de vorige keer zijn die je even verwittigt dat hij toch bereikbar is (via whatsap, skype of dergelijke )stel dat je je niet fijn zou voelen.


*Begin met  zachte muziek en houdt stimulussen laag. Je weet ja dat de eerste fase van het nemen van truffels erg saai is.
Er gebeut de eerste 30-1H helemaal niets en je wacht gewoon af. Ookal is de verleiding groot als je echt het meeste wil eruit halen ga niet op facebook of begin niet te gamen en kijk geen film.

Waarom mag dat neit? : Dat zijn hooge stimulus omgeving en als het dan toch begint te werken en je beslisst neerteliggen gaat het langer duren om echt tot rust te komen omdat je brein nog in een "high stimulus state is"

Gebruik de eerste 50 min om iets rustigs te doen. Als je niet kan stil zitten dat doe dingen die rustig actief zijn. bv een instrument spelen of wat tekenen mss mediteren boek lezen.
Deze soort activiteiten brengen je hersenen al wat op gang en als je dan een Uur later aant trippen bent zal je jezelf danken omdat je geest snellen efficienter en met meer perspectieven kan denken.
Het lukt mij niet ik kan niet teken speel geen instrument en vind stilzitten saai:  Beweeg je lichaam =) 
Doe wat fitness of yoga. Zo krijg je meer een gevoel voor de prachtige vleesinstrument dat je lichaam is. Praktische tip door de inspanning van bv push-ups word het bloed sneller door je lichaam gepomt. Dit zorgt ervoor dat de psylobsine zich sneller en gelijkmatiger door je hersen wordt opgenomen. Dit voelt dan aangenamer.

 

*Houdt een boekeje of een notiteblok bij om de beste gedachtes op te schrijven en te capturen. Ookal zijn ze soms warrrig je zult blij zijn dat je het gedaan hebt.

 

 

Ok hiermee moet je een goede start hebben de rest laat ik in jou over.Ervaring gaat boven alles en het is belangrijk dat je jezelf leert kennen en begiint te zien hoe je hersen werken =P



Volgende vraag:


Hoelang moet ik wachten tot ik nog is truffelen mag?
De meeste informatie van de trip krijg je inderdaad binnen de eerste week nadat je getrippt hebt. Maar sommige zaken hebben echt langer nodig voor te verwerken. Er zijn dingen die mij soms maanden later nog te binnen schieten van een trip dat plots een laaste puzzelstukje is in een probleem dat ik had. 

 

Gewoon chemisch zou je je eigenlijk  2 dagen ofzo kunnen wachten. Doe dit niet!
Ookal is de substantie uit je lichaam heeft ze je hersen beinvloed. Even en vergelijking tussen je brein en spieren: Stel je willt spieren kweken:Dus je moet je spieren belaste ndoor sport of gewichtheffen. net zoals dat spieren enkel kunnen groeien als men door te sproten spiervezels kapottmaakt die dan groter terugroeien Heeft de psylobsine je hersen even verder opgerokken. Je kon dieper en intenser nadenken en voelen dan ooit te voren tijdens je trip. Geef je brein dus wat rust en verzorg het goed.

Ik zou twee tot drie weken wachten tussen trips. Maar pin je hierop niet vast en leer zelf aanvoelen wat voor jou gaat en niet. Belangrijk is gewoon dat je naa en trip even je brein de tijd geeft voor alles te plaatsen.


( Hopelijk lukt het allemaal om te verstaan wat ik bedoel het spijt mij als het wat warrig  overkomt maar het is moeilijk om die dingen te communiceren.) 


Zo en dat was het ookal weer graag horen we van je terug hoe het gelopen is.
Miesschien wist je het meeste al miesschien niet? Hopleijk voel je je wat geholpen:

En fijne dag nog gewenst en ik kijk uit naar je trip report! =)
 

 


 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi OnTheChase,

 

Heel erg bedankt voor de uitgebreide reactie! Het is totaal niet warrig, hier ga ik zeker wat aan hebben! Ik denk er aan om over een paar dagen alleen op mijn kamer weer dezelfde dosis te nemen. Dan zijn er twee weken verstreken en ik heb zelf het gevoel dat mijn brein er wel weer aan toe is, zo niet dan is het een goed leermomentje voor een volgende keer.

 

Ik prijs mij zeker gelukkig met die positieve mindset, deze heb ik pas echt sinds een mystieke ervaring in de vorm van een droom. Dat was zonder dat er drugs te pas aan waren gekomen, zoiets komt volgens mij heel weinig voor. Ik zie bij vrienden om mij heen dat zo'n uitzicht op het leven zeker niet standaard is. Ik kan mij goed voorstellen dat truffels/psilocybe hetzelfde effect kan hebben op mensen, des te meer betreur ik het dat het merendeel van mijn vrienden er niet voor open staat! Toen ik voor de eerste keer truffels nam had ik het idee dat ik wel het maximale uit die mystieke ervaring gehaald had, dat ik een eindpunt bereikt had, dit heeft ruim 7 maanden geduurd (juist omdat dit groeiproces zo lang geduurt heeft heb ik voor zover ik dat kan beoordelen nu een sterke fundering gebouwd :)). De trip heeft mij geholpen mij weer een niveau hoger te tillen en nieuwe inzichten te verwerven, hiervoor had ik echt het idee dat ik het eindstation al wel bereikt had. Door de truffels ben ik in gaan zien dat er nog een hele andere wereld te ontdekken is en dat er nog steeds een hoop manieren zijn om mij persoonlijk verder te ontwikkelen, vooral door het verwerven van nieuwe inzichten.

 

Het truffelen buiten aan het strand / in de natuur / met de zon bewaar ik nog even voor later. Een vriend van mij zou wel tripsitter willen zijn dan dus dat lijkt mij erg leuk, maar om dat meteen de tweede trip al te doen gaat misschien wel erg snel. En dan ga ik het liefst ook voor een iets sterkere truffel zodat ik hopelijk wat meer hallucinaties krijg.

 

Ik ben benieuwd hoe de tweede trip zal zijn, ik zal mij er de komende dagen op alle fronten goed op voorbereiden, jouw tips komen hier zeker bij van pas!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Voyager!

Ja sommige dromen kunnen echt heftig zijn daar is geen twijfel aan.

Ik schrijf je nog is terug omdat ik het interessant vind waarover je schrijft. Je lijkt mij iemand te zijn die zich bezig houdt met Self improvment. Altijd leuk om iemand te ontmoeten die ook ziet dat psylobsine meer doelen heeft dan recratief gebruik.

Even ingaan op een paar van de dingen die je geschreven hebt gewoon om je wat te helpen.

1) "des te meer betreur ik het dat het merendeel van mijn vrienden er niet voor open staat":

Ja dat is jammer. Ookal probeer je hun uiteleggen wat jij van mogelijkheden ziet in het korrekt gebruik van truffels gaan de meeste mensen die je tegenkomt het nooit als dat kunnen zien. Voor de meeste van jouw vrienden/leeftijdgenoten gaan drugs nooit verder dan stimuleren en self pleasure.

Dit is ook het hoofdprobleem van de maatschappijlijke kijk op drugs. Gelukkig hebben mensen die het echt willen weten de forums waar dit soort zaken wel korrekt kan besproken worden. (HALELUJAH!)
Het feit dat je ze zou kunnen gebruiken voor en goede sterke en fundamentele levensbasis op te bouwen en je bewustzijn en gedachtes te scherpen gaan de meeste mensen ( dus jammer genoeg ook veel van je vrienden) niet verstaan.


Ik zou zeggen gebruik  de kennis die je hebt om iets prachtigs van je leven te bouwen. Ik weet dat je het kan want ;)

 

 

2) "De trip heeft mij geholpen mij weer een niveau hoger te tillen en nieuwe inzichten te verwerven, hiervoor had ik echt het idee dat ik het eindstation al wel bereikt had. Door de truffels ben ik in gaan zien dat er nog een hele andere wereld te ontdekken is en dat er nog steeds een hoop manieren zijn om mij persoonlijk verder te ontwikkelen, vooral door het verwerven van nieuwe inzichten."

 

Is dat niet waar het echte plezier en gevoel van voldaning vandaarkomt in het leven? Door je zelf te pushen en te onwikkelen?
Je hebt het juist wat je doet ook buiten de Tripwereld heeft enorm veel invloed op je state of mind. En als je aan jezelf willt werken en ontwikkelen gelijk op welk gebied dan heb je al een betere mindset dat de meeste andere.
Spoiler alert: Hoe meer skills en kennis je krijgt in het leven hoe beter en hoe dieper en duidelijker je ook gaat kunnen trippen. ;)

 

 

Groetjes!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is helemaal juist, zeker leuk om te lezen dat iemand anders hier zich ook zo mee bezig houdt en geestverruimende middelen hier ook aan heeft gekoppeld. 

 

Na m'n eerste trip ben ik nog dichter bij mijn ideaalbeeld gekomen, op gebieden waarvan ik dacht dat ik nooit verder zou komen omdat het 'simpelweg niet in mijn aard zit of karakter is'. Maar net als met die mystieke droom blijken dat maar kunstmatige grenzen te zijn, die met de juiste ervaringen doorbroken kunnen worden! Psilocybine heeft mijn grenzen nog verder opgerekt zodat ik nog beter in mijn vel zit en nog meer kan genieten van het leven en de voortgang die ik qua persoonlijke ontwikkeling blijf maken. :D Hoe meer ik er over nadenk hoe meer impact die eerste trip op mij heeft gehad, ook al is het stapsgewijs gegaan in de daarna volgende dagen.

 

Binnenkort die tweede trip, het enige probleem is dat ik er misschien iets té veel naar uitkijk, ik moet eigenlijk proberen de verwachtingen laag te houden zoals tijdens de eerste trip, dan geniet je er veel meer van denk ik. Zal van tevoren proberen even flink te ontspannen en het gewoon als een mooie nieuwe ervaring te zien, gaat vast goed komen! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog is Bedank Voyager360 voor je Reactie! 

Dankje trouwens voor het compliment wie weet misschien kruisen zich ooit nog is onze paden. De wereld heeft een rare manier van hoe dingen uitdraaien. 


Alweer zijn bepaalde dingen die je zegt interessant:


"op gebieden waarvan ik dacht dat ik nooit verder zou komen omdat het 'simpelweg niet in mijn aard zit of karakter is"
 

Zoals je zelf al uiterst scherp hebt opgemerkt is dat wat psycedelis echt doen "  kunstmatige grenzen Weghalen"
Goed opgemertk. De meeste mensen denken dat het bij  truffels/LSD/Paddo´s om hallucinaties en visuals gaat. Ookal zijn die dingen prachting en waarscheinlijk 
één van de allermooiste zaken die je ooit in je leven gaat zien. Ze zijn niet de reden waarom Psycedelics zo ongeloflijk krachtig zijn.
Hun kracht ligt in het blootleggen en kappot maken van zelfopgelegde grenzen. Als mensen begrenzen we ons door onze gedachtes vaak en geraken dan vastgeankert in een gedachtenpatroon. " ik kan dat niet, ik ben daar niet het type voor, ik kan niet zo hard werken, ik heb nog nooit en boek volledig uit kunnen lezen waarom zou ik het dan nog proberen ...etc..."

Hoe meer je jezelf pusht hoe verder je gaat. Dit ondekken mensen zoals jij en ik elke dag.
" but make no mistake your always evolving and your always changing".... Tyler Durden   
 

 

 "enige probleem is dat ik er misschien iets té veel naar uitkijk, ik moet eigenlijk proberen de verwachtingen laag te houden"

Bereid je gewoon voor en geniet van het moment. Het is niet abnormaal dat je ernaar uitkijkt en eigenlijk is dit ook geen probleem. Zolang je geen irrealistische verwachting creëert is alles in orde en kan je zonder problemen genieten van je trip. 



Wanneer doe je je 2de trip? 


Groetjes en veel succsess  toegewenst 

R.S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie weet inderdaad, dat is vooral iets wat ik sinds die mystieke droom vooral zie, dat het leven soms rare paden en toevalligheden heeft wat tot grote en kleine dingen kan leiden.

 

Hallucinaties heb ik nog niet echt ervaren, ik hoop dat ik die krijg wanneer ik op sterkere truffels over ga, maar dat komt vanzelf wel denk ik. :)

 

Ik heb gisteravond mijn 2e trip gehad, ik ben nog bezig met het verwerken. De tips die je eerder gegeven had zijn goed van pas gekomen, bedankt! Wat je hier geschreven hebt geeft mij weer nog meer stof tot nadenken, dat is echt graag de richting die ik op wil, niet alleen met truffels maar vooral met mijn leven, het doorbreken van die zelf- en door de maatschappij opgelegde grenzen aan het bestaan. Truffels helpen hierbij maar uiteindelijk zul je het in het 'normale' leven moeten doen.

 

 

Als antwoord op dit topic kan ik bevestigen dat een tussentijd van ongeveer 2 weken tussen trips niets afdoet aan de intensiteit, ik was met dezelfde dosis veel verder 'heen' dan de vorige keer. Het was vrij heftig, als ik niet goed in mijn vel had gezeten had het mogelijk best een nare ervaring kunnen worden. Volgens mij versterken truffels heel erg wat je al voelt of wat je écht vindt. Gelukkig voor mij ben ik in mijn normale bestaan nagenoeg vrij van negatieve gedachtes en maak ik mij niet zo snel druk over iets, anders had het heel anders af kunnen lopen vermoed ik. Ik zal binnenkort een report schrijven maar wil het eerst een beetje laten bezinken. Het was heel anders dan de eerste keer, ik stond zelf veel meer centraal. De vorige keer ging het vooral over het bestaan, lag de focus veel meer op 'het grote plaatje'. Deze trip was een stuk persoonlijker en wilder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi

Ja mijn ervaring naar heeft elke trip wel een thema of een rode draad als je willt. Dit is vaak afhankelijk van 2 zaken:

In welk scenario je tript ( ben je alleen of met vrienden, ben je aant kamperen aan de zee of in je eigen kamer)

En welke gedachtes en gevoelens van de laaste paar dagen,weken maanden jaren sleep je mee de trip in. Dus je State of mind.

"volgens mij versterken truffels heel erg wat je al voelt of wat je écht vindt"

Vind ik sterk!
Het eerste deel van je conclusie zal ons allen wel duidelijk zijn.De intestiteit van wat je voelt zowel sensorisch als emotioneel is zo veel sterker!

Maar de gedachte dat ze ook dat versterken wat je echt vind is goed. Heb er een tijdje zitten over nadenken vandaag en volgens mij zit je daar zeker niet mis.
Boeit mij nu wanneer we als mensen beslissen dat iets echt en standvastig is. 

Groetjes

R.S

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de twee trips die ik ervaren heb was er zeker een thema of een rode draad, leuk dat deze zo verschillend waren, ondanks dat het scenario, met uitzondering van het feit dat ik nu alleen was, vrijwel hetzelfde zijn geweest.

 

Ik merkte vooral bij de tweede trip dat ik een hoop recente (van die dag zelf en de dag ervoor stammende) gedachtes in mijn trip verwerkt heb. Vooral grappig dat er een aantal gedachtes waren die ik daarvoor had, mee eens was, en waar ik tijdens de trip opeens fel tegen was. Het was best wel een eye-opener omdat ik heel sterk dingen voelde, dingen 'wist', waar ik daarvoor nooit of niet genoeg bij stil gestaan had. Ook dingen waar ik het eerder onder normale omstandigheden niet mee eens zou (willen) zijn. Mede daarom heb ik nu echt tijd nodig om het goed te verwerken allemaal, ik heb het idee dat er een hele wolk aan gedachten rond mij heen hangt die ik op de een of andere manier zal moeten ordenen tot één gestroomlijnd geheel om het volledig te kunnen begrijpen. Voorlopig helaas geen tijd voor en elke dag breidt deze wolk van gedachten zich uit. Maar dat houdt het ook leuk, als je alles meteen in één keer zou snappen is de lol er ook van af. Juist de stap-bij-stap voortgang geniet ik erg van, vooral terugkijkend naar eerdere periodes uit mijn leven. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden