Eerste keer Truffels, psilocybe hollandia 15 Gram


Recommended Posts

Hoi hoi!

Ik dacht, misschien is het interresant voor mensen om te lezen hoe mijn eerste truffel ervaring was.

Gister middag vroeg een goede vriend (en ervaren truffelaar) of ik truffels met hem wou doen. Nouja, aangezien ik al eerder tegen hem had gezegt dat ik dit wel een keer wou proberen zei ik natuurlijk ja. Hij had nog 2 pakjes psilocybe hollandia liggen.

Rond half 11 's avonds maakten we de pakjes open en aten ongeveer 1 derde van de truffels op. Na een kwartiertje nog een derde en ongeveer 10 minuten daarna de rest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de smaak van de truffels helemaal niet smerig vond! De zure nasmaak was alleen wel wat vervelend. We besloten een film aan te zetten, na ongeveer 20-30 minuten begon ik iets te voelen. Aan het begin vond ik het nog wel vet, maar ongeveer 10 minuten daarna klapte hij echt in. Alles om me heen golfde en vervormde. Het was zo extreem dat ik mijn ogen niet open kon houden, J heeft van alles geprobeerd om me terug te krijgen uit deze state. Zonder succes. Als ik mijn ogen dicht deed voelden het net alsof ik dood aan het gaan was. Ik heb zelfs een Out of Body experience gehad, maar dit was absoluut geen fijne ervaring. Toen de out of body experience gebeurde zag ik mezelf liggen. Af en toe schokte ik, ik zag mezelf bijna dood gaan. Zeker geen fijn beeld, vooral niet voor de eerste keer. Ik heb meer dan een uur met mijn ogen dicht gelegen met het idee dat ik het niet zou halen, na dat uur deed ik mijn ogen open. Alles was iets beter maar zeker niet prettig, alles golfde nog steeds veel te erg. Bewegen had ik al moeite mee. Alles was zwaar, mijn hand van optillen was bijna onmogelijk. Ik had de hele tijd kots neigingen... Gelukkig kon ik na een een uurtje ongeveer wel weer iets doen. Echt bewegen en nadenken kon ik absoluut niet en het enige wat er nog in mijn hoofd rondspookte was het vreselijke beeld van de out of body experience en dat ik dit niet meer wou, ik wou dat het ophield! Dat alles weer normaal is!  J zelf had ook geen fijne trip, hij wou ook eigenlijk alleen maar dat alles weer normaal werd. Gek eigenlijk, J als ervaren truffelaar en ik als beginner allebij geen fijne ervaring.

 

Ik ben heel blij dat er verder niks is gebeurd. Zeker voor de volgende keer onthouden dat ik niet meteen aan de Hollandia moet beginnen.

 

Hopelijk vonden jullie het een beetje een interrestant verhaal, ik ben niet de beste schrijver of verteller.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Elios

Fijn dat je even je ervaring deelt. Het is belangrijk dat ook de dingen aan bod komen die miesschien as minder prettig ervaren worden toch bespreekbaar te maken.

Laat ons samen is kijken wat redenen zouden kunnen zijn waarom je slecht ging.

1) Dosis en Soort

Als je nog onervaren zijt zou je het best niet met hollandia beginnen. Deze kan vaak nog al wat heftig inslaan en je hebt ervaring nodig in het manouvreren door de "psycedelic state".
Goede starter soorten voor te beginnen zij de Mexicana Atlantis en Tampenasis. Deze zijn veel aangenamer en Bestuurbarder. Echt niemand gaat je als zwak beschouwen omdat je van de allereerste keer bent fout gegaan op 15gr Hollandia.

Een goede dosis voor de erste paar trips is 7,5-10 gr Hiermee ga je diep genoeg om beter en scherper naa te denken en te voelen dan ooit te voren maar het is nooit zodanig heftig dat je zoals nu de controle verliest en een angstaanval krijgt.

Je gaf ook aan dat je eerst 1/3 van de portie hebt op gegeten en 15 minuten later de rest van de dosis.
Je dosis in 2 delen is een heel goed idee maar wacht nog iets langer voordat je de tweede keer inneemtPsylobsine de actieve stof in de truffel heeft 30-1H nodig voordat je de eerst effecten begint te voelen. Dus als je na 15min de de andere 10g opeet dan is er niet veel verschil met iemand die de 15gr in een keer opeet.

Dat zijn een paar tips in verband met dosering en soort. Dit is ook de hoofdreden van waarom je waarscheinlijk slecht ging. Als First-Timer 15 gr Hollandia opeten gaat niet veel mensen goed bekomen.

2) Mindset en manuvreren in de Psycedelic state

Leren omgaan met trippen is eigenlijk en skillje leert het beetje bij beetje bij. Hoe vaker je tript hoe minder angstig en beter je wordt in het verstaan van je eigen denkpatronen en emoties.
Iedereen heeft diepe angsten en is bang van het onbekende.

Laat je aub niet ontmoedigen de meeste mensen hun eerste aanraking ermee zijn absoluut gruwelijk. Maar zelfs dit is deel van het leerproces
Iets wat je echt kan helpen is het beter verstaan van je diepere motivaties en praktijken zoals meditatie , boeken en sport. Al deze dingen hebben positieve invloed op lichaam of geest en verbeteren de controle de je ervaart terwijl je "in state" bent.

Ik wens je echt het beste toe als je nog wat praktische tips willt over trippen vind je op het forum genoeg antwoorden. Onlangs heb ik zelf mijn beste tips gegeven in een forum post:

httppsytopia.nl/topic/1051-advies-gevraagd-voor-tweede-trip/

Ik wens je nog een fijne dag toe en hopelijk voel je je wat geholpen!

Groetjes

R.S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden