Demion en het Universum


Recommended Posts

Demion en het Universum

 

Een tripverhaal

 

Maandag 21 september 2015

 

Zestien vierendertig

 

Ik heb vanmiddag van een goede vriend vijftien gram zogenaamde 'magic truffels' gekregen, ook wel bekend onder de naam 'Sclerotia' of 'Philophers Stones'. Trippaddestoeltjes. Werkzame stof: psylocybine, een stof die qua chemische structuur veel lijkt op DMT, dat andere wonderstofje dat van nature voorkomt bij mensen, en dat onder andere verantwoordelijk wordt geacht voor die andere trip: een bijna-dood-ervaring. Vanavond rond een uur of negen ga ik ze oppeuzelen. Geadviseerd werd om te beginnen met bijvoorbeeld twee-derde van die hoeveelheid van vijftien gram, dus dat zal ik ook doen. Afhankelijk van hoe de trip zich ontwikkelt kan ik daarna altijd nog de resterende hoeveelheid weg smikkelen, zeg maar. Ik heb de truffels zojuist even bekeken: het zijn net wat misvormde erwtjes, ook ongeveer zo groot, grijs-bruin van kleur en vrijwel reukloos.

 

Dit schrijven gaat het verslag worden van deze gebeurtenis. Aangezien het voor mij de allereerste keer zal zijn dat ik deze truffeltjes tot mij ga nemen, weet ik niet zeker wat ik kan verwachten en weet ik dus ook niet zeker of ik, als de trip straks in volle gang is, wel in staat zal zijn tot schrijven, er zin in heb, en zo ja, of er dan wel iets zinnigs uit voorkomt. We gaan het zien. Gaat u mee?

 

Zeventien zesentwintig

 

Serieus goeie joint gerookt. Mega-wiet. Amnesia, heet het. Yeah right.

 

Smiley-face

 

Ik heb vanmorgen een gezond en stevig ontbijt gehad. Vanmiddag nog een stapel koekjes. Tot vanavond negen uur, als ik de truffeltjes ga eten, eet ik verder niets meer. Het zou het beste zijn op een lege maag. We gaan het zien...

 

Zeventien negenendertig

 

Een kopje thee, met drie lepels suiker. Wat? Nee, dat is niet veel. Vier is lekker. Vijf is veel. Ik ben mega-stoned. De foon staat uit, de deur is op slot, het dikke tochtkussen ligt ervoor. Ik ben ruimschoots voorzien van eten en drinken, en wiet en vloei en tabak en andere rookwaar. Feesboek en twitter staan uit. Het is even alleen ikzelf en de muziek en de wereld. Voorbereiding.

 

Smiley-face

 

Zeventien vierenvijftig

 

Nog een uur of drie. Of ik nerveus ben? Dat valt mee. Het is niet mijn eerste trip-ervaring: ik heb al eens geëxperimenteerd met LSD, doornappel en paddo's, maar dat is allemaal wel al lang geleden: nu toch alweer bijna twintig jaar. Maar ik weet dus wel wat ik ongeveer moet verwachten: vrolijke kleurtjes en dergelijke... Van de andere kant: psylocybine lijkt sterk op DMT, en DMT is een heel bijzonder stofje... Ik vroeg eerder deze week aan het Universum: verbindt mij met jou! Een paar dagen later krijg ik deze truffeltjes. Hoe ze heten, deze speciale versie? 'Cosmic Connectors'. Smiley-face.

 

Smiley-face

 

Achttien tweeëntwintig

 

Uur U nadert. Of zoiets. Ik heb me daarstraks nog eens gedoucht en m'n tandjes fijn gepoetst. Voor de tweede keer vandaag. Normaal doe ik dat minstens èèn keer per dag, maar vanmiddag deed ik het nog eens. Daarna trok ik schone sokken aan en werkte ik het beetje afwas weg dat er nog stond. Nu is alles... klaar. Opgeruimd, schoon, helder, netjes, fris, zuiver... goed. Voorbereiding.

 

Smiley-face

 

Negentien vijftig

 

Nog een uurtje. Ik word langzaam wat blij-opgewonden, als een kind dat straks zijn verjaardag mag vieren. Prachtig. Net nog even het nieuws gezien op tv. Het bericht waar ze vandaag mee openden: Nederland koopt misschien wel twee schilderijen van Rembrandt, voor honderdzestig miljoen euro. De gedachte die bij mij opkwam was: 'ja en?'

 

Nog een uurtje. Voorbereiding.

 

Smiley-face

 

Twintig twintig

 

Sinds die vorige joint er geen meer gerookt. Langzaamaan wat helderder worden, voor als straks negen uur dichterbij komt... Voorbereiding.

 

Smiley-face

 

Twintig drieënveertig

 

Het is bijna zo ver. Ik ben nog steeds niet veel meer nerveus dan dat beetje blij-opgewonden van daarstraks, en dat is een goed teken. Ik voel me kalm en goed en happy en lekker in m'n vel, alles om me heen is honderd procent in orde. Ik ben goed voorbereid. Het zal een magistraal avontuur zijn. Kwartiertje nog. Voorbereiding.

 

Smiley-face

 

Twintig vierenvijftig

 

ik heb zojuist ongeveer twee-derde van de truffeltjes uit het papieren zakje gehaald. Moet ongeveer tien gram zijn. Ik heb ze op een dekseltje op tafel gelegd. Ik heb een prettige trance-mix die begeleid wordt door de prachtigste beelden. Het licht is zacht en aangenaam, net als de temperatuur. Ik heb een kop thee gezet en een glas water op tafel gezet. Ik rook nog een sigaret en dan ga ik beginnen. Voorbereiding ten einde.

 

Smiley-face

 

Eenentwintig nul vijf

 

Ik ben begonnen met truffeltjes te eten. Ze smaken niet eens verkeerd, een beetje naar rauwe erwtjes. Ik smikkel de truffeltjes, een beetje zoals tutti frutti eet ik ze gewoon op.

 

Eenentwintig nul acht.

 

Zo. De eerste tien gram zijn verorberd.

 

Smiley-face

 

Eenentwintig twaalf

 

Viel qua smaak inderdaad reuze mee, maar een slok water die er op volgde gaf even een vieze nasmaak, hihi... Maar, slokje thee er achter aan en alles is weer okee.

 

Smiley-face

 

Eenentwintig twintig

 

Het is nu een kwartiertje geleden. Het eerste wat ik merk is dat ik het warm krijg. Vest uit. En ik geloof dat ik wel iets begin te voelen. Mijn mond voelt een beetje verdoofd aan, een beetje alsof er watten in zitten. Ik begin nu ook lichte visuele hallucinaties te ervaren. Mijn omgeving begint te... verglijden. Ik zweet. Alles okee.

 

Smiley-face

 

God-wezen

 

Hij speelt met zijn leven, dwaas en onbemind

is dat niet hoe elke soort zijn

maar er is paarelmoer overal

de mens en zijn

alles is helder en straalt

alles is vloeibaar beweegt

vol met leven intèntie

zelfs de eenvoudige vlieg

beheerst een onnoembare gratie

het kaarslicht is zuiver en stil

muziek is van eeuwen gemaakt

overschrijdt eonen gradaties

onbemind nooit geweest niet geweten

zo zuiver mijn hart is geweest

zo was in den beginne

altijd al hier geweest

dit is hoe God heeft geweten

en ik steeds dichter geweest

altijd een dichter gebleven

altijd een dichter geweest

dit is Gods weten

dit is Gods geest

 

Smiley-face

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden