eerste truffel ervaring 10 gram Tampanensis


Recommended Posts

Hoi mede-psychonauten,

 

Mijn eerste truffelervaring heb ik meegemaakt op 26 oktober 2015.

Ik heb lang zitten twijfelen of ik nu wel of niet een trip report ging

schrijven maar ik ga het dan toch doen. Het kan zijn dat er bepaalde

stukjes zullen ontbreken. Hiervoor alvast mijn verontschuldigingen.

 

Wie: Ik en een vriend (zal deze persoon als 'X' omschrijven in het report) die al meer ervaring heeft met truffels.

Waar: Bij X thuis op zijn appartement.

Wat: Ik 10 gram Tampanensis en X 15 gram Tampanensis.

 

 

Report: 

 

 

Ik was de dag dat ik ging trippen zelfs 's middags in hartje Antwerpen bij men zus op bezoek. ik had haar al een tijdje niet meer gezien en wou haar nog eens een bezoekje brengen. rond de namiddag stuurde X me een berichtje of ik die avond zin en tijd had om mijn eerste ervaring met truffels te hebben. We hadden een half jaar voordien op café het eens besproken dat ik eens wou trippen. Hij vertelde me toen dat ik me er goed voor moest voorbereiden en gaf me dus enkel sites en tips waar ik informatie van kon halen voor de voorbereidingen. toen ik dit bericht las die dag kon het even niet goed geloven. ik wist dat ik er klaar voor was en kon dan ook niet wachten tot de avond om mijn eerste ervaring te hebben met truffels. ik had die dag bijna niets gegeten. ik was  zonder ontbijt naar Antwerpen vertrokken. ik heb daar zelf zitten denken wat ik best zou kunnen eten. ik heb dan maar gekozen voor 100 gram kipfilet (voor op boterhammen) met wat tomatenketchup. niet zwaar en ook niet veel. Toen ik bij men zus was vertrokken en ik bij X thuis kwam was hij van de truffels thee aan het maken. Die thee hebben we toen denk ik rond 21.00 uur gedronken. De thee was op zich nog lekker we hadden er een zakje citrus thee bij gedaan om de vieze smaak te maskeren wat naar mijn mening goed was gelukt. daarna heeft ieder zijn versneden truffeltjes nog met water door gespoeld zodat deze kleine hoeveelheid aan werkzame stoffen eventueel ook nog konden worden opgenomen in het lichaam. Eenmaal we alles binnen hadden gingen we in de zetels hangen/liggen. we hadden de tv opstaan zonder geluid en als achtergrond muziek 'Spongle' wat mij zeer goed beviel. Ook had X een mooi licht aanstaan dat continu van lichtkleur veranderde. na ongeveer 20 min begon ik iets te voelen. Men handen begon heel raar aan te voelen. ik was er best door onder de indruk. ik begon er ook op een andere manier naar kijken, ik zat in mezelf te denken hoe mooi plots het menselijk lichaam in 1 zat. kort na dat ik de eerste effecten begon te voelen kreeg ik plots ontzettend veel zin om te gaan roken. Toen vroeg ik aan X of hij ook zin had om te gaan roken. Ik en X zijn bij hem dan op het terras een sigaretje gaan roken. Die smaakte ook onwijs goed. Na het sigaret en het korte gesprekje van buiten gingen we terug naar binnen. wat was dat toch even raar door die gang wandelen. Eenmaal terug in de living in de zetel begon ik naar de lamp te kijken die van kleur verranderde. Het leek wel of de muren ademde op het ritme dat de kleur veranderde. daar was ik zeer hard van onder de indruk. Ik en X hebben in die tijd niet zo veel gezegd tegen elkaar. ik was blij dat er iemand tijdens mijn trip bij me was ondanks dat ik er vrij wijnig mee praatte. Na lang te kijken naar de muur keek ik naar boven waar X een zeer mooi drie delig schilderij had hangen.

Ik zat er naar te kijken en de bolletjes op het schilderij begonnen spontaan naar links en naar rechts te bewegen. ook de oren begonnen van vorm te veranderen. het enigste wat ik toen dacht was: Hoe krachtig is moeder natuur wel niet. Ik was zowel van het effect van de truffels als van het schilderij hard onder de indruk. In de tussentijd dronk ik ook veel water. na een tijdje was dan ook mijn eerste fles water op. nooit had ik me kunnen voorstellen dat ik zo lang met een fles rond zou draaien. ik was zo onder de indruk van de ribbeltjes op de fles en de druppels die in de fles bleven hangen. ik heb waarschijnlijk een uur (denk ik) naar die fles zitten staren. schitterend was het gewoon. Naarmate ik langer met de fles aan het draaien was begon ik me er om de een of andere rare reden ook een mee te voelen. ik heb heel die avond de fles nog bij me gedragen. X moest er heel hard om lachen dat ik er zo van onder de indruk was. Hij was denk ik ook blij dat hij me er zo van zag genieten. Het was dan ook een schitterend gevoel ook. Uiteindelijk heb ik me vooral die avond tijden de trip gefocust op de lamp, het schilderij, de plastieke fles en ben ik veel gaan roken. iets te veel. toen ik merkte dat de trip voort aan het afnemen was kwam X af om lachgas te doen. Dat zei hij ook voor de trip dat we dat gingen doen maar dat hij de patronen nog zou wegleggen omdat ik me anders misschien te hard op het moment zou gaan concentreren dat we ook lachgas gingen doen en dus minder van de trip ging genieten. Maar goed, uiteindelijk hadden we dan allebei een patroon genomen en nog één en nog één en zo tot we allebei 8 patronen hadden gedaan . ik merkte plots dat ik volledig in mezelf keerde. ik wou gewoon nog denken. niet zeggen, niets doen, enkel maar denken. Het was wel fijn maar had ook de indruk dat het de trip nog rapper liet uitwerken . hierdoor heb ik dan ook nog enkele snoepjes gegeten omdat ik toch bijna niets meer voelde en ik eigenlijk best voort wel trek had. Eenmaal ik dan nog die snoepjes op had merkte ik niets meer. kort nadien hebben we even met elkaar zitten praten over mijn ervaring en zijn we nog een jointje gaan roken. Dat was één van de eerste keren dat ik na 2 teugen zei dat ik niet meer hoefde. De joint smaakte me niet en het leek wel of ik stikte in de rook. Daarna zijn we nog even de film Pixels gaan zien waarbij ik inslaap ben gevallen.

 

Wat ik uiteindelijk heb geleerd uit mijn eerste ervaring met truffels is dat ik het zeker nog eens ga doen maar dat ik echt geen spijt heb dat ik zo lang heb gewacht om het te doen. dat maakte het hele moment nog specialer en intenser. De volgende keer zal ik waarschijnlijk wel enkel truffels doen en geen joint of lachgas meer. ik vond het persoonlijk geen echte meerwaarde aan de trip hebben. Tot zover dus mijn ervaring met truffels.

 

Groetjes Tampanensis. :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi report, altijd leuk om over iemands eerste ervaring met truffels te lezen, vooral als deze zo positief (en herkenbaar!) is. Ik kan mij voorstellen dat lachgas na een trip een beetje overkill kan zijn, al heb ik het zelf nog nooit gedaan. De schijnbare urgentie en schoonheid van een hele hoop zaken die in het nuchtere bestaan vaak als vanzelfsprekend worden geacht vind ik een van de leukste effecten van truffels en herken ik zelf heel goed! De rest klinkt ook erg herkenbaar, je hebt de gebeurtenissen mooi omschreven!

 

Als ik een tip voor volgende reports mag meegeven is het deze: misschien kun je iets meer structuur in de tekst aanbrengen door het in iets meer alinea's op te delen. Dat vind ik zelf wat prettiger lezen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey @tampanesis Vet dat je trip report gedeeld hebt! Respect aan iedereen die zijn ervaringen wilt publiceren. 

Ochjaa de aller eerste ervaring met truffels... zoo spannend eh ! Ik ben blij dat alles goed verlopen is een dat je de smaak te pakken hebt gekregen. 
Hoe je beschreef dat je besefte hoe sterk psylo is toen je naar de 3-delige Schilderij keek vond ik best goed omschreven. 

Tips over schrijfstijl:

Probeer paragrafen erin te verwerken

Zo houd je het overzicht. En probeer ook rekening te houden met hoe je je voelde. dat geeft meer inlevingsvermogen. 

Wat je wel al prima doet is je gedachtes beschrijven!

Groetjes en nog fijne avond gewenst !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden