15 gram Hollandia


Recommended Posts

Hierbij mijn verslag van een trip op 15 gram hollandia, zaterdagavond 12 december : 

 

Historie van gebruik : in maart 2015 Ayahuasca, in okt. 2015 Iboga en 4 weken geleden 15 gram Philosopher's stone.

 

Bij ayahuasca was ik volledig uit mijn lijf (minstens 6 uur). Was bij "de Bron", Alles en niets. Pure potentie. Ervaring waardoor het al bijna 100 % geloven echt weten werd.

 

Met Iboga fysiek ziek, overgeven en diarree. Mogelijk is er energetisch wel iets gebeurd. Geen idee.

 

Met Philosopher's stone voelde ik heel veel liefde en dankbaarheid. Muziek kwam intens binnen, vond het prachtig.

 

Maar dan Hollandia afgelopen zaterdag. Dit was weer een compleet nieuwe ervaring. Wat me het meest is bij gebleven, is het belang van ontspanning. In alles, maar lichamelijk vooral van je kaakgewricht. Door daar te ontspannen, ontspant het hele lijf mee.En bewustwordijng/gewaar zijn van je eigen lichaam. Kan je veel vertellen als je goed luistert.

Het is belangrijk je daar goed bewust van te zijn. Verankerd te blijven in je eigen "zijn". Van daaruit kan je volledig in verbinding met anderen zonder jezelf daarin te verliezen. Zo raak je niet uit balans.

Als ik mijn ogen dicht deed, kwam er een zwaar gevoel over me heen. alles was donker en grijs. Zware energie. Mensen allemaal verdwaald in het donker.

Zag het als een soort cirkelzaagjes, met kartelranden, daarop zaten een soort druppels/diamanten met alle kleuren erin.

Het grijs overheersde, er was geen bewustzijn op al die mooie kleuren. Het grijs overheersde alles. Ik durfde daar zelf niet helemaal in weg te zakken. Voelde ook niet als iets van mij. Het voelde ook niet dat ik het grijs van al die mensen zou moeten gaan kleuren. Opvrolijken. 

Voelde dat ik wel mijn kleuren mocht laten zien. Echter niet opdringen. Dat zou alleen maar averechts werken.

Vond het erg moeilijk en verdrietig voelen om al dat grijs waar te nemen. Juist omdat het voor mij voelde dat het helemaal niet nodig was. Er was zoveel potentie om het leven te kleuren.

Langzaam kwam ik weer wat uit de reis. Blij met de inzichten, maar ook verdrietig. Lijden van zoveel mensen voelt soms zwaar.

Twijfel nog wat of ik verder ga met truffels. Lijf was er dit keer niet zo blij mee. Misschien nog een keer Atlantis. Lees nu het boek van Stanislav Grof over geboorte, dood en transcendentie. Hij werkte met LSD. Heb daar (nog) geen ervaring mee.

Waarom ik hieraan begonnen ben.....ik hoop dat ze me meer inzichten geven in het grote mysterie van het leven. Het hoe en waarom van onze aanwezigheid hier op Aarde. 

Wil graag de verbinding voelen en ervaren met waar zoveel woorden voor zijn en wat zo moeilijk te omschrijven valt : God, Boeddha-natuur, verborgen essentie, het Zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Wil graag de verbinding voelen en ervaren met waar zoveel woorden voor zijn en wat zo moeilijk te omschrijven valt : God, Boeddha-natuur, verborgen essentie, het Zelf.

 

De Boeddha zelf zou juist zeggen dat je geen drugs moet gebruiken omdat het je blik op de realiteit vertroebelt, dus wat je met hallucogenen ervaart....mwa...inzichten die je opdoet...mwa mwa...desalniettemin heeft het, juist doordat je de realiteit verliest weer elementen waardoor je tijdelijk de realiteit juist extra scherp waarneemt. Maar dan moet je extra grote porties nemen waardoor je je zintuigen/gedachten e.d. niet meer kan vertrouwen en daardoor, net als een blinde die extra goed gaat horen, juist extra scherp (de echte zelf) het bewustzijn ervaart.En gezien het veel wegheeft van wat je je bij de dood voorstelt zou je, zoals Leary, de 'leap of faith' kunnen maken dat je bewustzijn, dit bewustzijn er ook is na de fysieke dood is, maar dan nog...het lijkt zo, in zo'n toestand, het kan zeker tijdelijk de angst voor de dood wegnemen, maar het zijn wel conclusies die voortkomen uit een trip. Is het echt of hou je jezelf voor de gek?

En sowieso kan je de Boeddha zelf wel vertrouwen? of zijn volgelingen? of zijn het ook maar een stelletje verdwaasde apen die zichzelf (moreel) superieur achten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden