Mr Nobody - keuzes in het leven...


Emmy

Recommended Posts

Iemand toevallig al eens "Mr. Nobody" gekeken onder invloed?

Super mooie film over hoe keuzes je leven beinvloeden. Ik kan de film het beste uitleggen met een vraag:

Je bent 8 jaar. Je ouders gaan scheiden. Je staat met pap en mam op het station, mam stapt op de trein en deze rijd langzaam weg - Wat doe je?

A. Je blijft bij je vader.

B. Je rent achter de trein aan naar je moeder.

Stel, je kiest B:

Je rent achter de trein aan, maar doordat de fabrikant van je schoenen een verkeerde keuze heeft gemaakt knappen je veters en haal je de trein niet meer, waardoor je dus bij je vader moet blijven wat je eigenlijk niet wilt.

Oorzaak en gevolg worden heel mooi uitgelegd in deze film.

Ik heb de film al eens stoned gekeken en aan het eind vraag je je echt af of de keuzes die je hebt gemaakt wel de juiste zijn geweest, of hoe anders je leven eruit gezien zou kunnen hebben, better or worse.

Wat fijn is aan deze film is dat er niet al te veel gepraat word maar dat je minimaal 3 verschillende verhaallijnen van het leven van Nemo Nobody op verschillende punten in zijn leven mee maakt (kind/tiener/volwassene/oude man). Ook zijn de scenes geniaal in elkaar gezet en weet je op een gegeven moment niet meer wat nu de juiste verhaallijn is geweest, zelfs al kijk je de film nuchter.

Ook een pluspunt is de acteur (maar dat is misschien persoonlijke voorkeur). Mr Nobody word gespeeld door Jared Leto, ookwel bekend als Harry van Requiem for a dream, the Joker in (de komende) Suicide Squad.

Voor diegene die vinden dat trailers meestal het verhaal spoilen, dat is hierbij totaaaaaal niet het geval. Dus ik raad aan om het sowieso eens te kijken. ;)

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, wil het sowieso nog een keer kijken tijden trippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden