Trippie hippie


Recommended Posts

Ik eet 2 derde van de truffels op in m'n huiskamer, die ik eerder in Amsterdam gehaald heb. In de huiskamer glinsterd de kerstboom en buiten is het al donker. Zoals altijd komt er binnen een uur tijd, een effect van jewelste. Ik kijk in de spiegel en ik herken mezelf amper. Met een kritische blik bekijk ik mezelf. Wat ben ik toch eigenlijk knap. Maar waarom kleed ik me eigenlijk zo lelijk met een haarbos alsof ik net uit een oerwoud ben gelopen. Ik loop naar de zolder en wil mijzelf mooi maken maar al mijn kleding staat mij niet aan. Vervolgens loop ik naar de kast van mijn ouders waar veel kleding hangt, waarvan mijn moeder de meerderheid niet eens draagt. Dus pak ik een bloemetjes jurk, die ze nooit van haar leven nog een keer zal dragen. Ik bind er een riempje omheen zodat de jurk wat afkleed. Ik loop naar boven en doe een veer in mijn haar en ik doe mijn uggs aan en sla deze om zodat je het nep-bont kan zien. Dit ziet er avontuurlijk uit. Vervolgens ga ik beneden in de huiskamer zitten op de grote rode gangster stoel, die we van mijn tante hebben gekregen. Ik app wat met een meid die ooit tegen mij heeft gezegd, dat een jongen waarmee ik ging ze die niet vertrouwde. Ik appte haar nu pas, 2 jaar later, dat ze gelijk had. Ze heeft gelijk dat het een sukkel was, hij leefde in een zwijnenstal en ik modderde met hem door, terwijl ik gewoon buiten wou rennen en fietsen. Maar nee hoor hij heeft twee jaar van mijn leven afgenomen omdat ik bij hem bleef. Ik vertelde dat ik sindsien meer afgesloten van de wereld leef. Ik negeer mensen in de klas en ga in de loop der tijd in mijn eentje zitten, ik spreek minder met mensen af en ga met mijn ouders tv kijken in plaats van met vriendinnen en ik lach gewoon niet in het bijzijn van anderen, maar wel als ik in mijn eentje een boek lees of film kijk die boven mate komisch is. Het is alsof ik masturbeer lach. Ik doe het, maar niet in het bijzijn van andere lui. Het meisje via de app zegt: Ik heb het idee alsof je jezelf veel pijn gaat doen. Ik zei dat doe ik ook, maar ik ben fokt op en ik weet niet hoe ik eruit kom. Maar weetje appte ik naar haar, ik heb nog een kerstboom, ik heb muziek, ik heb ouders en een zus en er is vast nog wel iemand die van me houdt. Ik heb alles nog. Ik wist alleen niet meer welke dag het was. Ik vertelde haar niet dat ik tripte. Ze zei dat ik haar altijd mocht appen. 


Hierna appte ik mijn zus en ik vroeg of het feest waar ik zo heen zo gaan leuk is of dat het saai was. Ook appte ik iets als in, geloof jij nog in Sinterklaas ik wel want ik ben het zelf, toen heel logisch natuurlijk. Ik kon mijn ov niet vinden en moest dus op ov tocht door mijn huis, die ik uiteindelijk vond, maar ik wist niet of er geld op stond. Dus pakte ik mijn fiets. Ik fietste tot en met de eerste bushalte, want het waaide te hard om dit nog tot Haarlem vol te kunnen houden. Toen ik bij de bushalte mijn fiets in een rek reed, stond er een meisje te bellen. Vond het heel raar, want ze praatte tegen een apparaat. Ik zette mijn fiets neer en ik ging maar gewoon liften met mijn duim uitgestoken. Er werd getoeterd, maar niemand stopte voor me. Dus pakte ik gewoon maar de bus in de hoop dat het apparaat bliep bliep zei. De buschauffeur zei, huh oke, want ik negeerde hem straal en nam plaats bij een 4 zits. Het was vrouwen avond ofzo, want er zat vooraan een vrouw met een capuchon te bellen. Rechts van me zat een vrouw te bellen en achterin de bus zat er nog iemand te bellen die ik eerst zag bij de bushalte. Ik appte Juul dat ik onderweg was. Terwijl ik mijn mobiel in mijn hand had, had ik het idee alsof ik mijn hand niet voelde, maar mijn mobiel wel. Ik dacht weer eens dat ik doodging. Ik ademde te hard voor me gevoel. Ik dacht dat er geen zuurstof meer naar mijn hersenen ging. Mijn hart ging echt heel snel door de truffels of door de stress. Ik zag mezelf al bij de ambulance liggen en ik wou door de bus riepen dat ik dood ging. Maar ik bleef koel en ik dacht, als ik dood zou zijn zou ik dat nu al zijn. Maar mijn lichaam was gewoon niet meer van mij en zat daar gewoon op die stoel, maar ik gewoon niet ofzo. Toen ik eenmaal bij het station was, had ik in mijn hoofd gehouden, ik ga gewoon naar Juul, dan zeg ik dat ze ambulance moet bellen misschien. Dus ik belde aan bij het Penthouse, en ik liep naar boven. Ik kwam op het feest en ik zei tegen een vriend dat ik dood ging. Hij ging buiten het feest mij aanpraten dat stress niet slecht kan zijn alleen als je het geloofd. Hij pakte mijn hand en hij zei, ik voel je hand nog je bent hier. Toen ik bijgekomen was, ben ik naar het feest gegaan en ging ik voorovergebogen op een stoel zitten. Toen kwam er een meisje aangelopen die zei, gaat het wel? Ik haat het als mensen dat vragen om eerlijk te zijn maar ik wil nooit onbeleefd zijn. Ik zei ja. Toen zag ik Linde en die was blij om me te zien. Toen werd ik ook blij. Het enige nadeel vond ze dat haar jurk afzakte, ze droeg een strapless jurk en is wel even dunner dan ik. Dus ruilde we van jurk. Nu had ik een soort strapless tentenjurk. Vervolgens moest ik van alles lachen, dansen. De visuals waren niet sterk omdat ik 1. maar de helft had gegeten en 2. het werd gedempt door alle andere prikkels. Vervolgens heb ik nog opgetreden en geslapen bij het huis van de muzikant. Ook hebben we gezoend. Hij zei ik hoorde dat je truffels op had. Ik zei ja. Ik sliep een half uur en de volgende dag had ik stage. Ik liep op me blote voeten door het kantoor en ik danste en ik zong. Toen ik thuis kwam ging ik meteen slapen. Niet erg verstandig allemaal, laat opblijven ongestoord trippen maar goed alles is goed gegaan en voortaan maar wat rustiger aan. 


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden