Recommended Posts

Wie: Ik, 20e trip

Wat: 15 gram Atlantis (Fruits of Utopia)

Waar: Thuis (kamer in studenthuis)

Deze trip is van een maand terug. Ik wilde wat tijd tussen het posten laten zitten, om te kijken of ik de inzichten uit deze trip ook echt toe kon passen en vol kon houden. Dat (is ge)lukt. :)

 

Situatieschets

De afgelopen twee maanden zat ik een stuk minder lekker in mijn vel en voelde ik me erg cynisch over van alles en nog wat. De gelukzaligheid die ik vorig jaar vrijwel non-stop voelde was verdwenen en ik was weer volledig prikkelbaar. Dit heeft met name te maken met het feit dat ik erg druk bezig was met een hele hoop dingen, voornamelijk met de studie. Ik heb van alles geprobeerd om van die negativiteit af te komen, met alle ervaring uit eerdere trips had ik niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Er waren wel dingen die een beetje hielpen en natuurlijk waren er af en toe lichtpuntjes, maar het was vaak van korte duur. Uiteindelijk zo'n 2 maanden na mijn vorige trip toch maar besloten om te trippen, ik had het eigenlijk te druk vond ik, maar anders zouden de truffels over datum gaan.

 

Repent

Het was erg mooi weer met een stralende zon en ik heb vanuit mijn kamer een erg mooi uitzicht op een aantal bomen en een mooi stromende rivier, dus ik besloot in een stoel te gaan zitten, de smerige truffels te kauwen en gewoon naar buiten te staren. Zo'n tien minuten na de laatste truffel lijkt de tijd zich al te vertragen. Er zitten een aantal mensen bij de rivier en ik zie iemand naar boven lopen, het lijkt alsof hij een bootje de heuvel op tilt. Ze staan best ver weg dus ik zie het niet super duidelijk, maar ik zie dat het mijn vader is, zo'n 20 jaar jonger, die het bootje achter zich aan sleept precies zoals hij dat doet. Het is alsof ik een flashback heb van een vakantie met de familie, alleen zie ik het nu recht voor me in de verte. Direct realiseer ik me weer dat tijd slechts een illusie is, dat alles altijd gebeurt, dat alles er altijd al is, elk moment. Sinds het eten van de truffels zijn er slechts 15 minuten verstreken maar ik zie nu al weer in dat leven zo ontzettend veel meer is dan de glimp die ik er in alledag van opvang. Het leven is niet lineair, leven is volledig en alomvattend. Normaal gesproken ervaar ik het als lineair, maar dat is maar een hele kleine fractie van de werkelijkheid.
 

Ik heb mijn les al geleerd, al die negativiteit en het innerlijk gezeur de afgelopen twee maanden zijn nu al ongeldig verklaard. Ik zal mijn best doen in het vervolg het volledige bestaan te erkennen, oh paddo-goden, message received. Maar natuurlijk is de trip pas net begonnen. Ik begin me licht te voelen in mijn hoofd, de typische truffelmisselijkheid en duizeligheid aan het begin van de trip maakt zich weer van mij meester. 'Ik wil leven' denk ik, 'oh, waarom heb ik dit de laatste tijd zo ontkent?' Maar verzet is zinloos en ik laat me meenemen op reis…

 

Alien transmission

Ik kijk nog steeds uit het raam en de takken van de bomen beginnen zich te verstrengelen, wat ik door het raam zie is opeens viervoudig symmetrisch, de bladeren krijgen een psychedelische vibe en het is of ik ondergedompeld wordt in een psychedelisch oerwoud. De kleuren worden psychedelisch en volgens mij zag ik zelfs een olifant. Het visuele aspect is dus ook weer gearriveerd en ik ga op bed liggen, ogen gesloten en benieuwd naar wat de closed eyes visuals nu weer voor mij in petto hebben.

 

De psychedelische aliens zijn weer aanwezig en ik zie ze met mijn ogen dicht. Zoals altijd heb ik muziek aanstaan en op een gegeven moment herken ik het nummer totaal niet meer. Er vindt transmissie plaats, maar waarvan precies weet ik niet. Ik houd langzaam op te bestaan, het enige wat nu nog bestaat in mijn universum zijn deze aliens die aan het trillen zijn met hun trillingsenergie. Ongestoord, onaangetast door de buitenwereld. Een nieuw nummer doet zijn intrede (te beluisteren via onderstaande YouTube-link) en ik kan me niet voorstellen dat ik dit nummer ooit gehoord heb. Dit is niet muziek gemaakt door mensen, het is de soundtrack voor deze alien encounter en wordt compleet beïnvloed door deze wezens.

 

 

Lelijkheid

Het is niet in woorden te bevatten en als ik weer eenmaal ontwaak op planeet aarde voel ik me een beetje vreemd. Ik kijk naar mezelf in de spiegel en vraag me af waarom ik niet glimlach, waarom ik alles zo serieus neem de laatste tijd. Dat is helemaal niet wie ik echt ben en dus glimlach ik, het kost geen moeite en het is gratis en gezond! Waar ik niet helemaal over heen kom is mijn lelijkheid maar ik bedenk me dat dit maar tijdelijk is en door de truffels komt, dat ik er nuchter beter uitzie. En wat maakt het eigenlijk ook uit? Al deze mooie ervaringen, alle leuke dingen die je in een aards leven kunt doen vereisen niet dat je er geweldig uitziet. Het enige wat telt is je innerlijke wereld, je vermogen om te ervaren.

 

Balans

Ik ga op bed zitten, nadenken over waar het mis is gegaan deze afgelopen twee maanden en hoe ik kan zorgen dat ik deze negatieve sleur doorbreek. Er staan binnenkort weer een aantal grote deadlines op de planning dus als ik kan zorgen er niet onnodig door te lijden zou dat heel fijn zijn. De eerste en heftigste vlaag van de trip was voorbij maar ik had nog meer dan genoeg tijd om in ieder geval deze vraag beantwoord te krijgen. Zoals vaker kwam ik niet meteen op het antwoord. Ik dacht na, overwoog de opties en tijdens onderbrekingen waar ik even naar de wc ging had ik het idee dat ik steeds een stapje dichter bij het antwoord kwam. Na waarschijnlijk een uur was het mij dan volstrekt duidelijk, in welke illusie ik leefde, wat de oorzaak van al mijn ontevredenheid was en ook wat ik er aan kan doen. En uiteindelijk was het heel simpel. Ik was uit balans geraakt en die moest ik weer vinden.

Uit balans met studie, alles op het laatste moment aan laten komen, daardoor ten alle tijden te druk zijn voor belangrijke dingen om te onderhouden zoals sporten, rustig eten, sociale activiteiten, afspreken met vrienden. Wat natuurlijk alleen maar voor meer onbalans zorgt. Het enige wat ik hoef te doen is de balans weer te vinden, sporten zo vaak als ik wil, bewuster eten, sociale activiteiten blijven doen, efficiënter studeren. Er is genoeg tijd om het allemaal te doen, maar niet als je jezelf wijst maakt dat het niet zo is en je een verliezende strijd aan het vechten bent. Bewuster leven, en al deze problemen zullen vanzelf verdwijnen. Dat lukte mij diezelfde avond al. Inmiddels een maand later en ik ben vrijwel non-stop weer op mijn oude gelukkige niveau en heb de balans weer gevonden. ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Serieus een prachtig report!
 
Perfect dat de truffels echt precies met je doen wat ik altijd aan mensen probeer uit te leggen (maar bijna nooit lukt omdat ik het niet zo goed verwoord).
 

Dit is niet muziek gemaakt door mensen


Dat heb ik ook bizar vaak, sowieso dat het meer is dan gewoon geluid, maar echt een onmenselijk "alles".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Serieus een prachtig report!

 

Perfect dat de truffels echt precies met je doen wat ik altijd aan mensen probeer uit te leggen (maar bijna nooit lukt omdat ik het niet zo goed verwoord).

 

 

Heel mooi compliment, bedankt! :)

 

Deze trip was er niet geweest als ik niet het tripreport van de maand had gewonnen een tijdje terug en gratis truffels opgestuurd had gekregen. Dan had ik voorlopig geen truffels gekocht omdat ik 'er toch geen tijd voor heb'. Maar wat ben ik blij dat ik gewoon wel getript heb, vanwege een mooie trip maar vooral vanwege de langere termijn effecten. Naast gemoedstoestand heeft het mijn productiviteit ook een gigantische boost gegeven, toen en nu nog steeds. Moraal van het verhaal: altijd een goed idee om thuis truffels op voorraad te hebben. Ze roepen vanzelf wel als het weer tijd is. :mrgreen:

 

Dat heb ik ook bizar vaak, sowieso dat het meer is dan gewoon geluid, maar echt een onmenselijk "alles".

 

En zo goed heb ik muziek nog nooit kunnen verwoorden. Mooi gezegd, en helemaal waar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden