25 gram atlantis trip report


Recommended Posts

Beste mensen,

Mijn eerste trip report, spontaan besloten om te schrijven.

Vaker truffels in de smartshop gekocht en destijds voor het eerst van deze website. Hier volgt mijn trip report:

Setting was een appartement van een maat in Amsterdam, ik ging trippen met een oude, goede vriend en zijn vriendin, en nog een maat die slechts zou toekijken. Zij deden ieder rond de 15 gram (eerste keer), en ik dan de grotere hoeveelheid als ervaren tripper van 25 gram. 4 uur van te voren niet gegeten. De truffels kickte in na 15 minuten, en rond die tijd bevond ik mij op het balkon. Het ging allemaal sneller dan ik gewend was van truffels, binnen een korte tijd was mijn perceptie van tijd en ruimte verdwenen, en begon mijn blik op de wereld te veranderen. De overheersende kleur was doorgaans groen, alles was groen en de lucht was paars met magenta. Er stonden twee bomen voor me, die op een of andere manier een connectie vormde met mij. Begroet door de natuur, nam ik een soort ego dood en wedergeboorte van mijzelf waar op een onbegrijpelijke manier. Ook een sterk gevoel van deja-vu was gaande. Alsof het leven een opgeslagen stukje film is op een videorol, dat gevoel. Na de onbegrijpelijke waarnemingen keerde ik lichtelijk terug en vond mijn trippende maat zittend op een stoel, die zich vermaakte door mijn onbegrijpelijke uitlatingen en gepraat over onbegrijpelijke zaken. Na lang gepraat te hebben over hogere zaken en filosofie op een soort space manier, stond ik op om naar binnen te gaan toen de trip zijn hoogtepunt betrad. Ik wist niet meer wie ik was, waar ik was, hoe laat het was of wat voor jaar ik me in bevond. Voor mijn ogen was het een soort schouwspel van herinneringen uit mijn leven, en ik kon episodes uit mijn leven uitkiezen en die soort van beleven vanuit een ander, bijna hoger perspectief. Ik kwam in aanraking met gebeurtenissen die niet helemaal verwerkt waren. Na een lange tijd te hebben rondgedwaald in het land van het verleden kwam er een moment waarop het gevoel had dat iets of wat dan ook een oordeel aan het geven was over mijn leven, en op dat moment had ik gevoelens vrede te hebben met een mogelijk overlijden, of het overlijden van mijzelf. Dit was fijn,maar ergens ook zeer onprettig. Hierna begon ik geleidelijk terug te komen, dit was op ongeveer 4,5 uur. Daarna spacend bijgekomen. Onbegrijpelijke heftige trip. Nog lichtelijk hallucinerend pizza opgegeten aan het eind, denkend aan alle niet goed in woorden uit te drukken gebeurtenissen van de trip. Tijdens deze trip is geen gebruik gemaakt van muziek, de heftigheid stond dit niet helemaal toe. Ik heb nog nooit een trip van deze intensiteit ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was die vriend die met hem mee tripte.

Tijdens deze trip voelde ik een enorme verbondenheid met Otherworld. Het voelde alsof ik de vertaler was van zijn emotie tijdens de trip. Ook bij mij was de groene kleur sterk aanwezig, ik denk dat dit komt doordat de tripsitter een groene trui aan had.

Tijdens de trip kon ik mijn trip goed sturen door mijn focus op Otherworld te leggen. Ik vond dit erg fijn omdat de eerste keer trippen natuurlijk redelijk spannend is en je niet totale controle kwijt wil raken (ik althans).

Ik heb vooral een erg kleurrijke trip meegemaakt. Het appartementencomplex (flat) tegenover het appartement waar we ons bevonden veranderde in een grote discobol doordat iedere kamer verlicht was. De kleuren gingen van groen naar geel naar rood naar blauw et cetera. De verbondenheid met mijn mede trippers (vooral Otherworld) en de wereld was heel erg sterk. Platonische liefde was het thema. Ik had een trui aan met een soort wollige stof van binnen. Deze stof voelde heel erg fijn aan en ademde tegen me aan. Alsof de trui leefde!

Mijn vriendin zag er super space uit. Het contrast werd groter waardoor haar rode haren, haar groene jas en haar prachtige ogen enorm opvielen. Ik heb een paar keer naar haar lopen staren en uit gestameld: "wat ben je moooooi".

Op het hoogte punt van de trip zat ik binnen, Otherworld trok redelijk de aandacht omdat hij hard ging, waardoor ik minder diep in mijn trip kon zakken. Nogmaals, voor de eerste keer trippen vond ik dit heel erg prettig. Binnen werd ik erg rustig (ik had wat meer zelfvertrouwen over het trippen) en begon alle patroontjes te bekijken die zich op het plafond en op de muren bevonden. Ik kreeg een mailtje binnen op mijn telefoon. Tijdens het lezen begonnen alle e-tjes uit de zinnen te springen en te dansen. Heel erg vet.

Ik moest midden in de trip naar de wc. Toen ik de wc betrad dacht ik "Deze kamer is best klein" en tegelijkertijd begonnen de muren op me af te komen. Ik raakte niet in paniek, ik wist dat ik aan het trippen was, maar erg plezierig was anders. Dit maakte me duidelijk dat ieder klein gevoel en gedachte enorm word versterkt.

Al met al was deze trip, voor de eerste keer trippen, perfect. Niet te hard te gaan, geen controle verloren en erg gelachen en mezelf verwonderd over de prachtige wereld waar we ons in bevonden.

Het was erg fijn dat we naar buiten, naar het balkon konden. Hierdoor kon je binnen en buiten goed afwisselen.

Ben verliefd geworden op de truffel. Heb een heel speciale ervaring meegemaakt. Volgende keer trippen wil wat meer dingen gaan ontdekken en wat harder trippen.

p.s. de truffel was de Atlantis.

p.p.s. wat is het extreem moeilijk om je hele trip te verwoorden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Briljante tripreports :D Dat "onbeschrijfelijke" blijft inderdaad bizar, alsof je hersenen in het normale leven minder capaciteit hebben waardoor het niet meer valt te bevatten/ verwoorden.

@Otherworld; Dat moment waarop je verleden voorbij komt als een soort bezinning, incl. alle minder leuke dingen heb ik ook regelmatig. Niet het meest puike gevoel, maar ook weer een soort evaluatie waar bij mij meestal uitkomt dat ik voor mezelf ben "goedgekeurd". Als ik geen zin heb in die mentale diepte komen de glowsticks tevoorschijn, altijd goed voor de afleiding.

Puik plan om samen te trippen, lijkt me voor de eerste keer ook best geruststellend dat een ervaren tripper mee doet, dan heb je denk ik eerder het gevoel dat alles wel goed zit.

Met het oog op ons idee voor een "dosage calculator", welk level hebben jullie naar je gevoel bereikt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik ondanks de intensiteit van de trip niet verder ben gekomen dan level 4. Level 5 lijkt me meer weggelegd voor nog zwaardere dosissen, of beter geperfectioneerde settings i.c.m met muziek. Het is inderdaad wat je zegt, alsof je hersenen normaal gesproken deze ervaringen moeilijk kunnen bevatten, terwijl in de trip sommige, nu niet uitlegbare dingen, heel logisch of normaal lijken. Dat gevoel van evaluatie is inderdaad niet het meest aangename gevoel in een trip, wellicht ligt dat ook aan het feit dat ik zelf meestal het gevoel van afkeuring overhoudt. Volgende trip wordt die hollandia truffels. Ben zeer benieuwd naar de potentie van deze truffel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met het oog op ons idee voor een "dosage calculator", welk level hebben jullie naar je gevoel bereikt?

Level 1 zat ik sowieso in maar heb mezelf daar ook gehouden. Ik denk dat ik naar level 2 had kunnen klimmen, als ik dat had gewild ;)

Moet wel zeggen dat ik rond de 12 gram zat. (het is met het blote oog moeilijk af te wegen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden