LSA zaden; guideline to how to NOT trip.


Recommended Posts

Dit trip report is een report over een tweetal trips die ik 2 jaar geleden (2010) in de zomer gedaan heb. Vanzelfsprekend zullen ze niet accuraat zijn, maar leer er wel je lesje uit. Vooral de tweede trip (de eerste was op zaterdag, de tweede op dinsdag) heb ik erg veel van geleerd.

LSA zaadjes. Hawaiiaanse Baby Woodrose zaadjes. Ik heb een haat-liefde relatie met deze zaadjes. Ze doen mij nog het meeste denken aan een hooligan die je met een honkbal knuppel neerslaat en je een spiegel voorhoudt waarin je jezelf ziet zoals je echt bent. Mijn eerste tripervaring was met deze zaadjes; dit was in sommige opzichten verhelderend, maar in veel opzichten ook crushing (even een tijdschema; die allereerste trip heb ik gemaakt in februari/maart van 2010. Het report dat zo komt gaat over de zomer van 2010). Enorm veel geleerd over mezelf, vrienden, relaties, enzovoorts.

Goed, de zomer van 2010. De tweede keer dat ik 2 weken alleen thuis ben omdat mijn ouders op vakantie zijn. Ik dus 4 vrienden uitgenodigd met het idee 'laten we gaan trippen'. Zo gezegd, zo gedaan. In Amsterdam bij de conscious dreams zaadjes gehaald (ik had er uiteindelijk 23 geloof ik-ziek veel). Die avond bij mij thuis beginnen we rondje een uurtje of 8. Ik neem 2 zaadjes samen met een andere vriend, een derde neemt er 1. De andere twee zullen onze sitters worden, hoewel we die niet nodig hadden. We besluiten naar het bos te gaan (nog geen 200 meter van mijn huis af), en gaan daar ergens wiet zitten roken in het bos aan een tafel. Volgens mij hebben we daar een uur of 2 gezeten, voordat we besloten verder te gaan (die dude met 1 zaadje wilde alweer terug, maar ik had het sterke gevoel dat we gewoon nog ergens heen moesten gaan). We fietsen door een donker bos en ik wil ergens in het gras gaan liggen, omdat het er wel licht genoeg uit zag. Dit waren echter de fietslampen, dus besluiten we verder te gaan. We ploffen neer op het hockeyveld, en roken daar meer wiet (ik heb sindsdien vaker op dat hockeyveld gezeten, briljante plaats). De gesprekken kan ik me allang niet meer herinneren, zoals eigenlijk altijd bij een gemiddelde stoner avond, haha. Na het hockeyveld verkassen we weer naar mijn huis, om daar met z'n 5en in de woonkamer neer te ploffen, en 1 voor 1 in slaap te vallen terwijl we Alice in Wonderland (Tim Burton versie) kijken.

De dinsdag na deze zaterdag kwam er een vriendin van me langs, en we hadden het plan om samen zaadjes te doen. Zij had ze die vrijdag ervoor (de dag voordat ik bovenstaande trip had, dus) voor de eerste keer genomen, en had er toen 3. Ik wil ook wel eens meemaken hoe het voelt om 3 zaadjes te nemen, dus besluiten we rond een uur of 8 (perfecte tijd om een avond te beginnen, blijkbaar) om 3 zaadjes te nemen. Lichtelijke spanning maakt zich van mij meester, en we gaan even naar de tuin om daar een joint te roken. De wereld begint al redelijk anders te worden, en ik merk al de typische LSA-ways-of-thinking in mijn brein. Deze manier van denken ga je herkennen als je vaker zaadjes neemt (ik heb ze denk ik een keer of 10 genomen), en is onmogelijk om een voorstelling van te maken wanneer je nuchter bent.

Thuis blijven zitten hebben we geen zin in, dus we besluiten om de fiets te pakken en naar het bos te gaan, wat toen een goed idee leek te zijn. Het is al aan het schemeren op het moment dat we in het bos aankomen, en ik doe mijn achterlicht aan. P (zelfde meisje als uit de truffel trip, elders in dit subforum te vinden) fietst achter mij aan, en ik spreek de legendarische woorden ‘' Volg het rode lampje maar''. Perfect thing to someone who is trippin' balls. Wanneer we op de plek komen waar ik naar toe wilde gaan (Ik ken het bos om mijn huis heen bijna uit mijn hoofd), leggen we een kleed neer en luisteren wat naar muziek. Ik wil nog een joint roken, maar wil er een van P, omdat de eerste joint al van mij was. We hebben een discussie waar we allebei een beetje gepikeerd door raken. Waarschijnlijk is dit het keerpunt geweest, want sinds dit punt gaat het bergafwaarts. Iedere trip kenmerkt zich wel door ups and downs, vooral LSA, maar diep als deze keer ben ik nog nooit geweest. Omdat het donker is, en het bos toch wel erg eng is op dat moment, besluiten we om te gaan. Echter, P kan niet meer opstaan. Waarschijnlijk dacht ze alleen maar dat ze niet meer op kon staan, of heeft ze verkeerd gelegen waardoor je benen gaan slapen, en heeft haar trippende brein dit geïnterpreteerd als ‘geen gevoel meer → geen benen meer → niet kunnen staan'. Hoe het ook zij, ik krijg haar met geen mogelijkheid mee. Lichtelijke paniek slaat toe. Wat moet ik doen? Ik besluit haar op te tillen, en ben uiteindelijk het bos uitgefietst met P achterop en de andere fiets in mijn hand. Hier even een notitie: ik ben dus met een meisje achterop dat zich aan mij vastklampte omdat ze hard aan het trippen was met een fiets aan mijn hand door een donker bos gefietst, terwijl ik zelf ook aan het trippen was. Dat jullie het even weten (;

De chronologie is een beetje vaag in mijn hoofd, dus ik weet niet precies of het volgende stuk ook echt in deze volgorde is gebeurd. Het is in ieder geval wel allemaal gebeurd, dat staat vast.

Eenmaal uit het bos gekomen kan P weer fietsen. We fietsen richting mijn huis om zwemkleding op te halen, omdat we in een buitenbad willen gaan zwemmen waar je 's nachts kan komen door over een hek heen te klimmen. We zijn volledig de weg kwijt, en stoppen midden op straat met mijn iPod dock, zetten electronische muziek aan, en gaan staan dansen op straat. Er fietst iemand voorbij, en ik herinner me nog dat we naar iemand roepen ‘Wij zijn aan het trip-pen'. I recall another point waar we op gegeven moment op straat liggen en we naar een vriend van mij bellen hoe hard we aan het gaan zijn (dezelfde persoon die samen met mij die zaterdag 2 zaadjes nam).

Thuis aangekomen voel ik me als een inbreker in mijn eigen huis. Ik ga naar boven om mijn zwembroek te pakken, en loop de badkamer in. Twee bizar grote doppen kijken me aan, en ik ga snel weer naar buiten, weg uit dat enge huis dat niet voelde als mijn eigen huis. We fietsen wederom richting bos (het is ondertussen een uur of 2). Ditmaal nemen we een andere route, richting het zwembad. Ik stap op een gegeven moment af, en ga me achter een boom omkleden in mijn zwembroek. Even later komen we een groepje jongeren tegen, waar we heel erg bang voor waren. We hebben geen gesprek met ze gehad, en ik weet ook niet meer of ze gemerkt hebben dat wij er waren. Op een gegeven moment slaan we het bos in, een zandweg op. Dit bleek later helemaal de verkeerde plek geweest te zijn, omdat die weg helemaal niet naar het zwembad leidde. Ik ben redelijk ervaren met het fietsen op zandweggetjes (ernaast lag een sloot), maar P was dat niet. Ze komt niet vooruit, stapt af, en valt met een gil in de sloot. Op dat moment voel ik een ongelooflijke angstgolf door mijn lichaam razen. Shit. P ligt in de sloot. Ik ben alleen op deze wereld. Ik moet zo de ambulance bellen, want ze heeft vast wat gebroken. Dan moet ik aan die broeders uit gaan leggen wat er aan de hand is. Gelukkig bleken deze zorgen te voorbarig, want P is gelukkig oke, ze is alleen wat vies. Na dit moment heb ik het helemaal gehad. Ik sta erop dat we terug naar huis gaan en gaan slapen. Na gedoucht te hebben gaan we snel slapen.

Op de avond zelf was het een total disaster, maar ik heb ongelooflijk veel geleerd van deze trip wat wel en wat niet te doen in een trip. Mede dankzij deze trip heb ik de handleiding voor beginnende psychonauten kunnen schrijven.

Redelijk land verhaal, maar ik denk het lezen wel waard. Zo moet het dus niet ☺

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk verhaal maar klinkt nou niet echt alsof je keihard aan het trippen was? Had je wel visuals of alleen een beetje een mindfuck?

Azarius zegt:

De gebruikelijke dosis is 4 tot 8 zaadjes, hoewel het verstandig is om bij de eerste keer met 2 of 3 zaadjes te beginnen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Yeah, ik weet dat Azarius dat zegt. Echter, de zaadjes van verschillende merken zijn wel echt verschillend wat betreft de sterkte (nog een reden waarom ik ze bij de conscious dreams haal).

Misschien is dat aspect niet goed naar voren gekomen, maar ik was net als P behoorlijk de weg kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yeah, ik weet dat Azarius dat zegt. Echter, de zaadjes van verschillende merken zijn wel echt verschillend wat betreft de sterkte (nog een reden waarom ik ze bij de conscious dreams haal).

Misschien is dat aspect niet goed naar voren gekomen, maar ik was net als P behoorlijk de weg kwijt.

Oke, vandaar. Kan je wat vertellen over wat voor trip LSA gaf? Qua visuals en gevoel? Ik ben benieuwd naar het verschil tussen LSA en truffels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yeah, ik weet dat Azarius dat zegt. Echter, de zaadjes van verschillende merken zijn wel echt verschillend wat betreft de sterkte (nog een reden waarom ik ze bij de conscious dreams haal).

Misschien is dat aspect niet goed naar voren gekomen, maar ik was net als P behoorlijk de weg kwijt.

Oke, vandaar. Kan je wat vertellen over wat voor trip LSA gaf? Qua visuals en gevoel? Ik ben benieuwd naar het verschil tussen LSA en truffels.

Wel, visuals is heel erg makkelijk. Die zijn er niet of nauwelijks. LSA werkt echt puur op hoe je de wereld ziet. Op truffels kwam ik meer in een soort sprookjesbos terecht dat heel erg mooi was, maar qua thoughts vond ik het heel erg op de realiteit lijken. Op LSA is de wereld een ongelooflijk rare plaats om te zijn, waarbij je aan alles de vraag stelt hoe het nu eigenlijk zit. Verwacht na je LSA trip antwoorden op vragen, maar verwacht daarnaast ook weer nieuwe vragen.

Dit is wel een redelijk basic beschrijving, maar ik ben dan ook net wakker. Misschien dat ik later nog wat toe te voegen heb (:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb de Baby Woodrose ook ooit geprobeerd, trippend m'n kots in proberen te houden, niet koel. Achteraf ergens gelezen dat je die dingen eerst hoort te wassen, schillen of iets in die richting. Waren ook wat meer zaadjes dan dat jij beschrijft, zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben. Mijn wijze les was; Als je lichaam iets wil, moet je er in meegaan. Dus niet krampachtig proberen iets binnen te houden wanneer het er uit moet.

Maar een leerzame post, soms gebeuren er van die kleine dingetjes in een trip die door de omstandigheden ineens te groot lijken, en je hele mood kunnen beïnvloeden. Als je dan ook nog eens op een a-relaxte plek bent en je krijgt een sneeuwbal effect is dat niet echt een pretje.

.. Eigenlijk is een bad trip iets dat iedereen een keertje moet overkomen, als het ff kan in een omgeving waar het enigszins gecontroleerd kan, dan weet je voor de volgende keer, als het echt een kut situatie dreigt te worden, in ieder geval wat het is en hoe je er vanaf komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zou inderdaad ook nog best wel eens kunnen, Morning Glory. Had een paar zaadjes geplant, is nog een leuk klimop-achtige plant uitgekomen, maar die heb ik met m'n groene vingers dood laten gaan :S

LSA zit vrij dicht tegen LSD toch, qua effecten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden