Paddo: Amazonian XTC


Recommended Posts

Tja... een paar keer truffels gedaan en toen besloten om eens een growkitje op te kweken om zo eens een paddo te proeven. Ik vond het wel leuk omdat ik daardoor al een hele tijd met de trip bezig was zonder daadwerkelijk te trippen. Met de eerste oogst inmiddels gedroogd en de 2e kweek bijna oogstklaar, had ik toevallig tijd om een avond voor mezelf te nemen.

Zoals altijd trip ik alleen. De bedoeling is om zo ongeveer 3,5 à 4 gram gedroogd te nemen. Dus paddo's afwegen... maar geen goede grammen weegschaal dus dan maar gokken, fijn maken en in een cup-a-tomaten-soepje. De helft van het water vd cup-a-soup + de paddo's, dat even laten staan en dan later nog wat warm water zodat je niet zo'n koude hap naar binnen hoeft te werken. Smaakt goed zo!

Ik rommel nog wat in de keuken, zet wat te snacken en te drinken op tafel en doe gemakkelijke kleren aan. Terwijl ik de trap afloop merk ik dat ik binnen 20 minuten al wat merk. Das snel denk ik nog. Met truffels duurde het langer... Ik installeer me op de bank, zet een dvd met een live concert van Bob Marley aan en zak lekker onderuit. Al snel merk ik dat ik elk liedje dat ik hoor op mezelf en op mijn leven betrek... en terwijl ik daar over nadenk merk ik dat ik al weer het volgende liedje op mezelf zit te betrekken. Ik ga superhard en ga overeind zitten, neem een slokje drinken ben uit het denken en zak weer terug in de bank. Weer merk ik dat ik de teksten op mezelf betrek, diep over mezelf na zit te denken, mezelf betrap dat ik weer over mezelf zit na te denken, alweer het volgende liedje op mezelf zit te betrekken, dus ik ga weer overeind zitten, neem weer een slokje, ben uit de gedachte en zak weer in de bank. Ik wil eigenlijk stoppen met het diepe denken dus ik probeer me meer op het concert te richten.

Als ik naar de beelden kijk dan zie ik de dames, de band en Bob langzaam veranderen in neonkleuren. Ik verzuip weer in allerlei gedachtes en zeg tegen mezelf "gvd, je zit in een loop!" en inderdaad de handelingen (liedje- op mezelf betrekken- daarover nadenken- uit het denken willen stappen door concert te kijken- neon kleuren- irritatie dus ik kijk weg- weet dan niet hoe lang ik al aan het wegkijken ben- ga overeind zitten- slokje drinken- terugzakken) heb ik volgens mij nou al tig keer in die volgorde gedaan. Dat begint me ook te irriteren en dat is nooit goed! Dus ik sta op om even van de plek weg te zijn maar ik ben zo vaag dat lopen heel vreemd is. Poehee, ik heb het best zwaar met het controleren van de trip en dat ben ik niet zo gewend.

Ik neem me voor dat het anders moet. Bob moet weg en ik ga even wegkijken... als ik weer overeind zit wil het liefste iets kijken/ horen dat ik van haver tot gort ken zodat ik niet verrast word. Dus ik probeer via mijn notebook Theo Maasen aan te zetten met zijn eerste show maar potverdorie, mijn ogen lopen steeds achter bij mijn handelingen. Techniek is ineens erg ingewikkeld (raar want net heb ik nog even al de drempels in mijn leven opgelost), maar het lukt me. Door af en toe hardop mee te praten met de show laat ik het voorgaande los en kom ik beetje bij beetje weer in een prettigere stemming.

Achteraf probeer ik te beredeneren hoe lang ik met Bob heb gestruggled en volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik heb het concert van Marley niet uitgezeten (dat weet ik) en er zit tijd tussen Marley en Theo maar ik weet eigenlijk niet hoeveel. Volgens mij heb ik nog best lang met de ogen dicht gelegen tussen Bob en Theo en heb ik liggen luisteren naar Comedy central maar hoe lang... ??? ... geen idee! En waar ik toen aan dacht...?

De dag en de dagen erna heb ik ernstig zitten nadenken of de trip nou positief of negatief was en eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit. Ik voelde me niet fijn tijdens de "loop"/ herhaling maar eigenlijk door het goede einde ook wel weer heel okay. Wat ik zeker weet is dat het voor mij niet meer zo hard hoeft te gaan, nou ja... tenzij de stemming goed blijft. Het is een beetje als heel erg dronken te zijn geweest en 's morgens denken (zelfs héél zeker weten) dat je nóóit meer gaat drinken om dan 's avonds of de volgende dag alweer een lauwe te pakken (want Brabanders weten: beter inne lauwe, dan gininne kouwe!).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het niet heel goed weten of het nou echt positief of negatief was had ik bij mijn vorige trip ook. Vreemd is dat inderdaad. Je gaat er toch ook een beetje in om plezier te hebben, niet alleen om zware onderwerpen te analyseren. Volgende keer misschien de natuur in? De kans dat je je dan meer richt op je omgeving is misschien wat groter.. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn beleving bestaan negatieve trips niet echt. Ook al is hij redelijk "bad", dan is het alsnog een leermoment en een opsteker voor je volgende trip, zodat je weet welke situaties/ gedachten etc. je beter kunt vermijden, en hoe je dat moet doen.

Bepaalde films en muziek kunnen je hoofd gedachtes "voeren" waar je het op dat moment misschien totaal niet op zit te wachten, het is dus altijd tactisch om een goede afleidingsmanoeuvre achter de hand te houden als je in zo'n loop zit.

3,5 - 4 gram gedroogd is trouwens ook tamelijk veel, de nat/ droog verhouding is bij paddo's is ongeveer 1:10, dus je hebt bijna 40 gram aan paddo's weggetjokt :P Weet niet hoe sterk Amazonian XTC's zijn, maar in de goede oude tijd werden paddo's meestal in porties van 15-20 gram verkocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Poe he in je eentje altijd, lijkt me best moeilijk als ik er aan denk wat ik mezelf kan aan denken en doen. ik ben ooit een keer alleen gelaten in een trip en dat pakte helemaal verkeerd uit. ik kon niet meer logisch nadenken en dacht dat ik hoe dan ook mezelf binnen nu en een halfuur de dood in zou jagen. Ik kon mijn maten niet te pakken krijgen dus mijn ouders opgebeld en zodra zij bij me waren was het wel weer in orde. Uiteindelijk zijn we toch nog naar het ziekenhuis gegaan.

Al met al heb ik dit nog nooit als bad trip gezien. IK had namelijk van alles door elkaar gebruikt en omdat ik destijds echt niet goed in mijn vel zat weet ik wel hoe het komt. Alleen die 30 minuten dat ik alleen was waren vreselijk, dat kan ik wel degelijk een stukje bad trip noemen moet ik toch op terug komen. Al met al de beste trip in mijn leven !

Wat voor soort zijn Amazonian xtc's ? ik heb zelf een halfjaar terug een kweekkitje van amazonian PES gekocht...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden