15g atlantis: lvl 2, 18g atlantis: lvl 5???


Recommended Posts

Dag allemaal,

Dit is niet zozeer een tripreport, meer een vraag over de ervaringen die ik heb gehad. In mei heb ik samen met L 15g atlantis genomen. Dit was een heel aangename trip, waarbij we allebei op een kinderlijke ontdekkingsreis door mijn kamer gingen, de muziek heel intens ervaarden en (in mijn geval) nauwelijks visuals. Eind juli heb ik met L en W weer truffels genomen, dit keer namen L en ik 18g en W 15g. Deze trip was veeel intenser, waarbij mijn ego verdween en mijn lichaam samensmolt met de omgeving. De visuals vielen nog steeds tegen, alhoewel ze wel intenser waren dan vorige keer (bewegende houtnerven etc). De reactie op muziek was dat mijn lichaam als een soort energiebron meevibreerde op de intensiteit van de muziek, heel bizar. L had ook een veel zwaardere trip dan de vorige keer, maar minder intens dan ik. W had gewoon dezelfde trip die L en ik in mei hadden, hooguit minder leuk omdat L en ik als twee dooien op de bank lagen.

Ik vraag mij af welke factor het verschil in intensiteit kan verklaren, daarom hier een overzichtje in verschillen.

Mei:

- Trip om 23:30, sinds 19:00 niet meer gegeten (overdag gewoon ontbijt, lunch en heel licht diner)

- Op mijn studentenkamer, toevallig geen anderen thuis

- Lichte spanning voor wat er komen ging, geen tripsitter

- Truffels gehaald bij lokale smartshop, gewone atlantis, zelfde dag ingenomen

Juli

- Trip om 17:00, sinds 12:00 niet meer gegeten (dit was mijn ontbijt met wat muesli)

- Bij mijn ouders huis, buren zouden op vakantie zijn maar half uur na inname kwamen ze plotseling thuis, daar ging ons plan om in de tuin te zitten..

- Ik wist wat er komen ging (althans dat dacht ik), een tripsitter aanwezig, die heeft er nog iemand bij laten komen toen hij zag dat t niet lekker ging

- Truffels besteld bij deze site, gewone atlantis, 4 dagen vacuum in de koelkast bewaard

Verder kan ik zo gauw niks verzinnen. Heeft iemand enig idee wat er voor zorgde dat de trip zo intens was, het lijkt mij sterk dat die 3g verschil zo'n effect kunnen bewerkstelligen.

Alvast bedankt!

Justinox

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat verschil in de beleving van een trip kan een aantal oorzaken hebben; sowieso de kwaliteit van de truffels, het komt voor dat truffels te vroeg worden geoogst (om sneller geld te verdienen), waardoor deze in verhouding meer "vlees" en vocht bevatten dan actieve stoffen, waardoor ze dus een lichter effect hebben. De manier waarop ze bewaard worden speelt soms ook een rol, als truffels te lang warm worden bewaard kunnen ze sowieso sneller gaan rotten en kunnen de actieve stoffen eerder verloren gaan.

De voorbereiding zat bij jou zo te lezen wel goed, vooraf niet gegeten zodat de actieve stoffen uit de truffels snel door je maag kunnen worden opgenomen.

De mindset waarmee je een trip in gaat en de omgeving waarin je tript heeft natuurlijk ook invloed, maar dat is meer op de beleving dan de sterkte, dat zou een verschil tussen lvl 2 en 5 niet echt kunnen verklaren naar mijn idee..

De 3 gram extra zal het verschil ook niet zijn, iig niet zo sterk, dus ik denk dat het echt aan de truffels zelf heeft gelegen, iets matigere truffels bij trip 1, of juist iets sterker bij trip 2.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden