Eerste keer psychedelica (18gr Pajaritos)


Recommended Posts

Voorwoord:

Luister naar wat de mensen zeggen ! Nu meer dan ooit besef ik dat een trip met voorzichtigheid moet gedaan worden.

Als mensen zeggen dat het raadzaam is om te starten met een halve portie, dan kun je maar best luisteren. De potentie of je eigen gevoeligheid is niet meetbaar en dit kan voor verrassingen zorgen ! Een verrassing die ik zelf ervaren heb. Ik heb me laten vangen door het 'milde' karakter van de Pajaritos en de 18gr ipv 15gr in m'n pakje. Ik heb het zeer zeker onderschat.

Hoewel de negatieve punten in de verf staan, wil ik wel benadrukken dat de trip op zijn geheel een positieve ervaring geweest is. Ik denk dat mijn tripreport vooral zal aangeven hoe belangrijk de set & setting is en hoe een slechte start je trip enorm kan beïnvloeden.

Zondag, maandag en dinsdag thuis. Perfect ! Zondagavond lijkt het ideale moment om m'n eerste trip te ervaren, tijd genoeg om te rusten en alles te verwerken. Al enkele maanden het internet afgeschuimd naar info over psychedelica en dit is iets wat ik wil doen... moet doen !

M'n vriendin is bij me en s'middags gaan we lunchen en dan naar de kermis & braderij. M'n brein weet dat de eerste trip er aan zit te komen dus de zenuwen waren zeker aanwezig. Niet persé slechte vibes, maar eerder zenuwen voor het onbekende.

Op de braderij koop ik Disney's Fantasia, dit leek me wel een goeie film om te bekijken tijdens m'n trip, een audiovisueel spektakel op zich, het kon alleen maar beter worden !

Na een gezellige middag is het tijd om naar huis te gaan, beetje op te ruimen en de kleine wonderkeutels tot mezelf te nemen. De zenuwen gieren door m'n maag... een volle maag gingen geen probleem vormen, mijn vlot metabolisme en de zenuwen hebben hier goed voor gezorgd.

Set & setting:

Thuis in de woonkamer, omringd door m'n 4 katten, geen sitter.

Fantasia klaargezet, fles water, dextro energy, sigaretten en uiteraard de truffels.

18h:

Alles staat klaar. Het is tijd. M'n hart pompt als een gek en de zenuwen gieren door m'n maag wanneer ik de eerste truffels naar binnen werk. Structuur is zoals die van noten met een redelijk zure nasmaak.

Dit is een slecht begin... Met m'n hart die tekeer gaat als een gek ga ik afgeleid worden en m'n trip negatief beïnvloeden. Dit was een feit geworden dat ik al voelde aankomen voor ik begon te trippen.

De koppigheid in mezelf dacht er niet aan om in de helft te stoppen en ik werk alles naar binnen.

18h15:

Alles is binnen en ik besef heel goed dat er geen weg meer terug is. Ik ben heel onrustig geworden door m'n hart die maar bleef doorrazen en ik kon me zelfs nuchter nog moeilijk concentreren op iets. De negatieve gedachten over mijn lichaamstoestand blijven zich maar opstapelen, hoewel ik diep vanbinnen weet dat ik dit zelf aan het veroorzaken ben. Ik beleef m'n vliegangst in het tienvoud.

Ik troost mezelf met het feit dat het een milde trip zal worden omdat het Pajaritos zijn en dat het allemaal wel zal meevallen.

18h45:

Daar is het dan. Een gigantische mdma-achtige rush door heel m'n lichaam. M'n hart doet er nog een versnelling bij. Alles vervormt, concentratieverlies en verwarring alom.

Alles krijgt elastiekerige vormen en het relïef in m'n behang komt als rook naar beneden wanneer er juist een dramatisch, dreigend stukje muziek speelt in Fantasia.

Dit is niet mild, dit is niet vrolijk... dit is keihard meegesleurd worden in een nieuwe wereld. Ik sta recht, ik ga liggen, ik ga hangen, niks helpt, het is zover... m'n hart gaat het begeven van al die energie. Ik vreet een half pakje dextro, maar dat hielp natuurlijk geen reet.

Ik doe m'n ogen toe. De reden waarom ik dit wou proberen... CEV's die me ver weg gaan brengen. Ik word overvallen door patronen die zich als een film afspelen. Dit is wel leuk, maar de bodyload is ondraaglijk in combinatie met m'n veel te hoge hartslag dus ik blijf grotendeels hangen in een negatieve spiraal met toch wel al kleine positieve invloeden van m'n CEV's.

Dit moet de piek zijn, voor een milde truffel is dit al heftig. Ja, dit is zeker m'n piek.

19h30:

Hey sukkel, dacht je dat je in je piek zat ? We zijn nog maar net begonnen, let's go for a ride, BITCH !

Denken stopt, elk gedachte die ik probeer vast te houden verdwijnt in een mum van tijd naar woorden, lettergrepen, letters tot uiteindelijk onverstaanbare klanken die hardnekkig en luid in m'n hoofd blijven hangen en ronddwarrelen in m'n CEV's. Ik verlies controle, ik wil niet... ik ben de baas ! 'Niks van, trut, je gaat me ondergaan en je laten opgaan in mij/het/alles!'

Ik blijf met m'n ogen toe in de zetel liggen, ik trek het deken over me en ik laat me gaan, ik had geen zin meer om te vechten, de aggresiviteit van de truffel verdween en maakte plaats voor een goddelijk moment.

Mijn lichaam vervaagt, ik voel niks meer, het enige dat overbleef was muziek, CEV's en een bol energie die rondzweefde. Een spier bewegen, proberen geeuwen en slikken waren de enige connecties die ik nog leek te hebben met de realiteit. Hartslag, wat is dat ? Het interesseerde me ook niet meer... Ik ging zo op in m'n CEV's en muziek dat ik alles en niks geworden was. Alles is niks, niks is alles, alles klopt... Dit waren de enige gedachten die ik nog kon verwerken.

God, wat was het warm in die visuals, mijn energie verbond zichzelf met het warme licht dat zich langzaamaan over heel mijn gezichtsveld aan het verspreiden was. Ogen openen was niet meer aan de orde, alleen ondergaan en opgaan in het alles.

Onbeschrijflijk, onverwoordbaar, mijn negatieve gedachten waren verdwenen en de magie was er in honderdvoud. Ik was weg, het enige wat ik moest doen was stoppen met vechten en het accepteren wat ik veel vroeger had moeten doen.

Muziek vertraagde en kreeg een 8-bit achtig geluid, een beetje zoals Mario die in een groene pijp kruipt. Alsof de tijd bijna stil stond en elke seconde trager en trager begon te gaan. Het ging zo hard dat ik op een gegeven moment zelfs het idee had dat ik terug in de tijd ging. Dat alles in achteruit afgespeeld werd...

20h30

De piek begint stilaan te minderen. Ik kon de trip een beetje sturen en de realiteit was er weer. Ik keek naar m'n lelijke vervormde, bruine zetel om m'n ogen dan weer te sluiten en gepresenteerd te worden met een misbaksel van een CEV.

Jakkes... ogen weer open, ergens anders naartoe kijken en opnieuw proberen. Dit was leuk ! :)

Na de hele slechte start was ik blij om terug te zijn en ben ik me beginnen focussen op de realiteit... dit had ik achteraf gezien niet mogen doen, want ik heb toen de trip verdrongen en daar heb ik nu wel dik spijt van ! Het gevoel van vredigheid blijft hangen, ik was blij... Ondanks de slechte start heb ik een diep magische en spirituele beleving gekregen.

Ik sms met veel moeite naar m'n vriendin hoe onbeschrijflijk het is en ik krijg een sarcastisch antwoord terug (ze houdt niet van drugs) wat me een bijzonder slechte vibe bezorgde. Na, wat wel een halfuur leek, in een 15cm diep gsm-scherm te graaien naar de letters, heb ik het opgegeven en is de vibe ook weer weggegaan.

21h15:

Piek is helemaal over, vervormingen zijn nog fel aanwezig en de CEV's zijn matig. Ik blijf zitten met een intens vredig gevoel en een positieve indruk ondanks de slechte start. Voor een eerste keer had ik deze fase verwacht als trip. Het had veel aangenamer geweest om de stimuli te ontdekken en te verwerken.

Geen noemenswaardige revelaties meer vanaf hier, maar wel een fijn stukje muziek die ik gevonden heb dat ik ga gebruiken op m'n volgende piek. Fantasia is grotendeels wel vrolijk, maar heeft donkere, dreigende stukken die me geen deugd deden. Zware trommels en cimbalen met sinistere figuren waar je nuchter zou van lachen, brachten toch wel een dreigende sfeer met zich mee.

Dit is het stukje muziek dat ik gevonden had. Ik ken helemaal niets van goa trance, maar ik vond het zeer aangenaam in combinatie met het restantje van m'n trip.

http://www.youtube.com/watch?v=bW_riYjueeg&feature=related

Nawoord:

Dit was veel te hard voor een beginner. Lag het aan de kwaliteit, de hoeveelheid of mijn gevoeligheid ? Het zal een raadsel blijven, maar stoppen doe ik zeker niet ! Volgende keer weer Pajaritos, maar beginnen met een halfje en de rest bijmunchen wanneer ik de bodyload verwerkt heb. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt meteen de rauwheid van de psychedelica ontmoet. Ik vind dat een goede trip altijd een slecht randje heeft, om het spannend te houden, om niet overmoedig te worden. Je zult zien dat je in je volgende trip daar meer controle over gaat krijgen en het gaat ervaren als iets wat er bij hoort, waar je van kan leren en wat ook weer voorbij gaat. Als je alleen maar vrolijkheid wilt kan je beter MDMA nemen, als je iets wilt meemaken neem dan een psychedelica. (of het combineren natuurlijk :mrgreen: )

Leuk om te zien dat je van te voren veel research hebt gedaan en je van alles voorbereidt had. Ik deed dit ook bij mij eerste trips. Waar je voor moet oppassen is dat je je trip niet te veel inplant. Je kan van alles klaar leggen maar als je eenmaal bezig bent kunnen heel andere dingen leuk zijn. Ga lekker mee met je gevoel en kijk dan waar je zin in hebt.

Je hebt in je 1tje getript? Dat kan ook zeer zeker hebben bijgedragen aan de heftigheid van de trip. Ik merk zelf dat het aantal grammen/soort truffel niet zo veel uitmaakt maar dat alles wordt bepaald door set & setting.

Wat voor muziek heb je geluisterd tijdens je trip? Ik kan je Ott aanbevelen. Psychedelische ambient muziek. Hier wat voorbeelden:

http://www.youtube.com/watch?v=JKSCDmuD70Q

Leuk report om te lezen! Welkom in de wereld van de psychedelica!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad in m'n eentje getript, een ervaren sitter had wel van pas gekomen. Iemand die me ff zegt dat het normaal is dat ik niet meer kan denken en dat ik me moet laten gaan, want dat vond ik wel overweldigend.

Qua muziek heeft Fantasia heel de tijd gespeeld, achteraf gezien niet echt een goeie keuze, er zijn betere alternatieven dan bombastische klassieke muziek. :)

Die goa trance sprak me wel aan, zal jouw links volgende keer ook zeker eens testen !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Super tof geschreven tripreportje man! Wel balen voor je dat je eerste ervaring wat turbulent was. Ik denk dat het al een heel stuk had geholpen als je er iemand bij had gehad die al ervaring had met psychedelica, dat heeft mij erg geholpen bij mijn eerste truffeltrip.

Maar je was behoorlijk van de planeet met je pajaritos zeg! Truffels zijn altijd erg onpeilbaar aangezien ze de ene keer potenter zijn dan de andere keer maar dat zal je nu zelf vast ook al bedacht hebben haha.

Als je alleen maar vrolijkheid wilt kan je beter MDMA nemen, als je iets wilt meemaken neem dan een psychedelica. (of het combineren natuurlijk :mrgreen: )

Niet helemaal mee eens Thijs. De laatste keer dat ik MDMA heb genomen had ik de dosis een beetje onderschat waardoor ik en een vriendin van mij beiden een angstaanvalletje hebben gehad. :( Het was kort maar hevig. Ik dacht dat er iets mis ging in m'n hoofd en werd bang voor alle consequenties die de drug op me zou kunnen hebben. Dat duurde een minuutje of twee en toen was het al weer weg. Heb dit nog maar één keer meegemaakt in de vier keer dat ik het heb gebruikt maar het was een redelijk intense ervaring. Voor de rest is het gewoon een rete vette drug maar het is best slecht voor je.

Ben het er wel mee eens dat trippen gewoon een beetje eng kan zijn. Naarmate je meer ervaring krijgt met psychedelica kun je het inderdaad enigszins sturen. Die enge dingen horen er bij en je kan er op een gegeven moment eigenlijk wel de schoonheid van inzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie.

De Pajaritos hebben me inderdaad verrast ! ;)

Mijn volgende trip zal nu sowieso veel chiller zijn, daar ik ga beginnen met de helft en even de effecten afwachten. Het opkomen van de effecten ging pijlsnel en dan al had ik het gevoel dat het echt wel (te) heftig was, dus nu heb ik wel degelijk iets om te peilen.

Levensechte hallucinaties een halfuur na inname is teveel van't goeie, voorlopig toch ! ;)

Ik kan de keren niet meer tellen dat ik MDMA genomen heb, en kan tevens de keren niet meer tellen dat ik 'aanvalletjes' kreeg. Paranoïa of gewoon ineens een slecht gevoel, ging meestal ook evensnel weg als het kwam, daar leer je wel mee leven... veronderstel dat hetzelfde dus geldt voor trips.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan het zeker leren gebruiken ja. Voor je volgende trip raad ik je echt aan om het een keer samen met een hele goede maat van je te proberen aangezien je dan heerlijk kan filosoferen met elkaar, dat is altijd erg tof.

Ik luister persoonlijk graag ouderwetse progressive rock en gewoon van die spacende psychedelische ambient music.

Vette rock trip albums:

Jimi Hendrix - Axis: Bold As Love

Pink Floyd - Dark Side of the Moon

The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

Opeth - Heritage

De eerste drie zijn uiteraard clichés... maar het zijn niet voor niks clichés! Goede shit in je trip! Soms is bijvoorbeeld "Dark Side of the Moon" wel wat heftig, maar dat maakt het juist ook wel weer spannend in een trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een vrij hobbelige eerste trip. Geen idee of het lag aan de potentie van de truffels, je toestand of de omgeving, maar als ik het zo lees hebben de Pajaritos je inderdaad harder te pakken genomen dan was te verwachten.

Ben het met Thijs eens, rauwe randjes horen er een beetje bij, daar leer je na verloop van tijd mee omgaan waardoor je het meer kunt sturen. Maar op zo'n moment is het idd handig een ervaren tripper, of in ieder geval een sitter, in de buurt te hebben om je te helpen.

Hoe kwam je trouwens op het idee om dextro te eten terwijl je hart al zo tekeer ging? Daarvan krijg je alleen maar meer energie en flipt je hart nog harder de pan uit :D (Als het was om de suiker die zou helpen om een trip te minderen, dat is meer een mythe/ placebo. Al werkt het wel als je je kut voelt doordat je bloedsuikerspiegel te laag is)

Qua muziek, daar zijn echt boeken vol over te schrijven, sommige nummers lijken gewoon te zijn gemaakt om te luisteren tijdens een trip. In het muziek forum is genoeg inspiratie te vinden, mocht je nog op zoek zijn :)

Sowieso kudo's voor je report, zie de meest briljante beschrijvingen voorbij komen, zelf lukt me dat echt nooit :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dextro was inderdaad om het effect te minderen, maar ik wist eigenlijk al dat dit een placebo was die niet ging helpen.

De muziek zat fout in m'n eerste trip, dit had ik beter moeten aanpakken, maar in de turbulentie van het onbekende was dat niet echt prioritair. :)

Volgende keer starten met een halve dosis en controle houden over het hele gebeuren zodat ik wat meer kan experimenteren met muziek.

Ik heb speciaal het report vanmiddag uitgeschreven om te vermijden dat ik de helft vergeet, wat nu al aan het gebeuren is. Er zijn meer dingen die ik me nog herinner, maar zo kan ik blijven schrijven.

Wat ik wel vergeten ben toe te voegen, is dat ik enorm veel moest plassen... irritant ! Zeker als ik juist een vette CEV aan het beleven was, om dan te moeten rechtstaan en elastiekerig naar het toilet gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er schiet me juist iets te binnen... Ik heb m'n Pajaritos samen besteld met 2x Atlantis voor vrienden.

Aan beide Atlantis zakjes hing een label, maar op de Pajaritos niet... ook had ik moeite om puur op zicht het verschil te zien tussen beide soorten.

Misschien is er per ongeluk 3x Atlantis geleverd ? Dat zou toch al veel verklaren ! :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een verwisseling zou in principe kunnen, maar we houden onze verschillende truffel soorten strikt gescheiden juist om dat soort dingen te voorkomen. De reden dat aan de Pajaritos' geen labels zitten is vrij suf; toen we een tijdje terug zijn begonnen met deze labels hebben we ervoor gekozen enkel de Hollandia's en Atlantis' te labelen, aangezien dit de meest verkochte soorten zijn. Bij de volgende ronde qua drukwerk worden waarschijnlijk ook labels voor de overige truffelsoorten gemaakt zodat de producten weer een uniform uiterlijk hebben.

De verschillende truffels worden uiteraard afzonderlijk gekweekt en verwerkt, en komen pas bij elkaar zodra zendingen worden samengesteld, juist omdat het soms moeilijk is de verschillende soorten uit elkaar te houden (vooral het verschil tussen de Tampanensis en Atlantis truffels is soms moeilijker in 1 oogopslag te zien).

Op basis van je tripreport zou het idd een logische conclusie zijn dat er hier een verwisseling is geweest, de effecten lijken meer op die van de Atlantis dan wat, iig ik, gewent ben van de Pajaritos. Ik heb de paklijst en voorraad status van de dag waarop je bestelling is verzonden even opgezocht, als ik die mag geloven dan was het inderdaad een pakje Pajaritos.

Het kan stom toeval zijn, de batch Pajaritos kan uitschieters hebben gehad qua potentie, maar het kan natuurlijk ook aan de omstandigheden hebben gelegen. Als je door de spanning en je snellere hartslag al een "rush" had, dan kunnen de truffels dat gevoel verder hebben versterkt, waardoor de effecten harder aankwamen dan "normaal" de bedoeling is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed om te horen dat er veel zorg besteedt wordt aan het hele proces ! Het was maar een mogelijkheid die opflakkerde... ik ben iemand die altijd veel te nieuwsgierig is en nooit iets zomaar loslaat. ;)

Ik heb alvast nieuwe truffels besteld: een try-out pack Mexicana + Pajaritos. Hopelijk is de betaling deze week nog binnen, dan heb ik ze volgende week in de bus, klaar voor een herkansing op dinsdagavond !

Deze keer ga ik met de Mexicana beginnen. Omdat dit de mildste zijn, heb ik de neiging om (weer) alles ineens te nemen, maar in die veronderstelling heb ik me al eerder vergist... ;)

Het zal dus 10gr, afwachten en dan de rest worden. Met die gedachte zal ik me ook niet zo hard opjagen zoals verleden zondag, en als alles rustig(er) van start gaat, kan ik alsnog vlug voor de piek de rest binnenwerken.

Wil er ook nog aan toevoegen dat ik dit forum heel fijn vindt... geen respectloze irritante pubers die alles binnenkappen om om ter hardst te flippen en opscheppen, maar volwassen mensen met een liefde voor deze andere wereld. Mijn gamervrienden zijn ook niet de mensen om hierover te discussiëren. Als ik over mushrooms zou beginnen dan denken ze aan dit: http://www.youtube.com/watch?v=-CSJWZH9-WM (ik ga dit trouwens eens opzetten in m'n volgende trip) ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, de tweede keer trippen zit er ook op ! :)

Ik ga ditmaal geen trip report schrijven, maar wou wel ff laten weten hoe het geweest is na een turbulente eerste trip !

Dit keer was het een portie Mexicana en ik ben begonnen met een halve portie in dezelfde set & setting.

Na een uurtje ondervond ik heel matige effecten dus heb ik de rest opgegeten, waar ik na een halfuur toch wel weer hard begon te pieken met explosies aan CEV's ! Ik heb weinig verschil gemerkt met de vorige trip, maar ik had wel veel meer controle over het gebeuren. Een setback naar de intelligentie van een kleuter was ook hier weer goed te merken op de piek. :P

De bodyload, net zoals in de vorige trip, vind ik wel storend. Het maakt me lichamelijk onrustig (heb altijd hetzelfde gevoel wanneer MDMA opkomt) en eigenlijk wil ik gewoon liggen, luisteren en luchtkasteeltjes bouwen in m'n CEV's.

De buitenwereld interesseerde me weeral zeer weinig, ik denk dat ik tijdens het pieken misschien 5 mins met m'n ogen open gelegen heb en dit om te verifïeren of mijn katten de boel niet aan het afbreken waren (para :P)

Na een fijn uur pieken, deed ik m'n ogen open en weer toe om begroet te worden met een gigantisch slecht gevoel en donkere CEV's met klauwen die naar me grepen... 'oh hey, rauw kantje, jou had ik nog niet gezien vandaag!' Ik schrok me rot, maar mits wat concentratie het was heel snel weer over...

Door het splitsen van de dosis heeft ze wel langer gewerkt, vorige trip was een uur of 4, nu zat ik toch wel aan 6...

Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik de effecten al redelijk intens ervaar op milde truffels, dus voor mij zal het voorlopig geen Atlantis worden, maar gewoon fijn trippen op P of M.

Ik hou wel niet zo van m'n appartement en het is betrekkelijk klein, dus ik denk dat dat ook wel zijn effect heeft op de werking. Het geeft namelijk een nogal drukkend gevoel.

Wou volgende week nogmaals trippen, maar ik ga toch even wachten... m'n brein voelt nog altijd wat papperig aan, ik denk dat ie wat rust nodig heeft ! :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden