Recommended Posts

Vorige week heb ik voor het eerst truffels gegeten, die had ik hier besteld, Psilocybe Hollandia. Dacht neem meteen maar de sterkste, omdat ik geloof ik hier ergens had gelezen dat iemand niets merkte van een andere soort. Daarnaast heb ik lang geleden een paar keer getript met LSD en ging ervan uit dat truffels toch minder goed dan LSD zouden werken.

Ik had nog niet eens 1/3 van de truffels gegeten en begon al te spacen, het zat dus wel goed met deze truffels. Alles was mooi en het enige wat ik met een grijns op mijn gezicht nog kon uitbrengen was "god kanonnen zeg". De muren golfde en de muziek die ik op had staan die klonk echt als nooit te voren... zo ontzettend mooi, terwijl ik die muziek al ruim 30 jaar draai. Eigenlijk voelde ik me ook wel heel gelukkig.

Mijn kamer is de ideale plek voor een trip, de muren zitten helemaal vol met gekleurde plaatjes en ik heb redelijk veel lampjes, desondanks kan bijna niemand iets goed zien in mijn kamer omdat het toch nog steeds wel een beetje donker is. Mona Lisa, die ook aan een muur hangt, zat me de hele tijd aan te kijken, het leek net of ze een leesbril of zo ophad, haar gezicht veranderde steeds een beetje. Ik merkte opeens ook dat het alienvrouwtje mij heel nijdig zat aan te kijken, het leek erop alsof ik geen goed kon doen in haar ogen, terwijl ik eigenlijk helemaal niets deed. Nou ja, daar had ik totaal schijt aan, boeien wat zij vindt of denkt dacht ik.

Na twee uurtjes of zo ben ik gaan douchen en deed ik het licht in de badcel uit. In het vage licht dat van buitenkwam zag ik het douchegordijn steeds dichterbij komen. Het was me niet duidelijk of het nu golfde en naar mij toekwam door de wind of door de trip. Het was in ieder geval wel heel interessant om naar te kijken. De warme douche voelde ook heerlijk aan.

Na het douchen besloot ik om naar buiten te gaan en een stukje te fietsen. Op een gegeven moment fietste ik op een lang fietspad langs een weiland waar geen verlichting is. De maan scheen wel en daardoor kon ik heel vaag toch nog wat zien. Plotseling zag ik een donkere gedaante naast het pad opdoemen, daar schrok ik wel van. Ik zat in dubio of ik om zou keren of door zou fietsen, toch maar doorgefietst. Dichterbij zag ik dat het een reusachtig grote man op een fiets was die daar om de één of andere duistere reden stil stond in het donker, in het gras, naast het pad. Waarom in godsnaam en waarom zo lang? Daar was ik wel heel benieuwd naar. Snel fietste ik langs hem voorbij. Kwam hij nou achter mij aan? Mijn hart begon wat sneller te kloppen, eerst stond hij in de tegengestelde richting en nu kwam hij mijn kant op. Nogmaals keek ik achterom, maar daardoor lag ik bijna op mijn bek, dus leek het mij verstandig om toch maar vooruit te blijven kijken en te trappen alsof mijn leven ervan afhing. Godzijdank kwam ik nog levend en wel bij een afslag richting de huizen en straten met licht. voorzichtig keek ik toch nog een keer achterom, maar de reus op de fiets was inmiddels verdwenen.

De trip was zo goed als uitgewerkt en ik ben weer naar huis gegaan. Daar wilde ik nog wat van de truffels eten, maar opeens werd ik mij bewust van de toch wel ontzettend vieze smaak en geur en het eten lukte echt niet. Misschien vond mijn lichaam en/of geest het wel welletjes en lukte het daardoor niet meer. Ik dacht slim te zijn en gooide op een klein beetje na de resterende truffels in een blender, wat melk en instant cacao erbij en mixen maar. In één slok opdrinken wilde ik het, maar nam voorzichtig een slokje, aangezien de zelfgemaakte truffelchocoladedrank toch wel heel erg naar truffels rook. Met het verstand op nul toch in één keer opgedronken, maar direct na het doorslikken kotste ik alles er ook in één keer weer uit. God wat vond ik dat zonde, het enige positieve was dat ik nog bij de gootsteen stond en dus daarin kon kotsen. Het piepkleine restje truffels dat er nog was had ik in de koelkast gelegd en de volgende ochtend opgegeten, dat was te weinig om nog goed te trippen, maar goed genoeg om er opvallend vrolijk van te worden en de dag mee te beginnen.

Doordat ik mij door het verlies van misschien wel de helft van de truffels toch wel tekort gedaan voelde, heb ik twee dagen later weer nieuwe truffels besteld en had mij voorgenomen om alles meteen op te eten, dat is met nogal wat pijn en moeite nog gelukt ook. De trip was iets minder intens dan de eerste, waarschijnlijk doordat het te snel na de eerste was, maar nog steeds echt wel de moeite waard. Ben ook zeker van plan om over een paar weken nog een keer truffels te bestellen en er dan thee van te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Nice :D De Hollandia's hebben inderdaad een behoorlijke kick, dus op zich slim om niet direct de eerste keer een compleet zakje ineens te nemen. (Met de overige soorten is trouwens weinig mis, maar die zijn inderdaad minder krachtig. En omdat je met de Hollandia's vaak meerdere keren kunt doen heb je helemaal waar voor je geld)

Klinkt als een prima trip, helemaal in een kamer waar genoeg te kijken en te beleven valt en je je thuis voelt. Balen van die fietsende reus ( :D ), fietsen in het donker lijkt me sowieso niet het meest stimulerende wat je kunt doen, maar toch, niks mis met een beetje spanning.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden