Recommended Posts

Effecten
De effecten van kratom zijn binnen 5 tot 10 minuten merkbaar en duren enkele uren. Het heeft zowel een stimulerende als een ontspannende werking, alsof men gelijktijdig cocabladeren (cocaïne) kauwt en opium rookt. Dit is een aparte gewaarwording: je kunt in een relaxte en dromerige staat verkeren en toch zin krijgen om te gaan werken of actief te worden. Volgens sommige bronnen is kratom in lagere doseringen stimulerend is en in hogere doseringen ontspannend.
De voornaamste effecten zijn dromerigheid en gevoelens van euforie. Hoge doseringen kunnen langdurige slaap veroorzaken.

Gebruik
Kratombladeren worden meestal gekauwd. Ze kunnen ook vermalen en gegeten worden, meestal gevolgd door een kopje warm water, thee of koffie. Je kan er ook thee van zetten of een extract van maken. Voor een extract: kook de bladeren geruime tijd in water, daarna laten inkoken tot een soort gom overblijft.

Bron: Azarius


Zo, metalenmarc heeft gisterenavond kratom gehaald.
Word de eerste keer voor mij.
Dus zometeen gaat het spul door de hot chocolate en drinken maar, ik probeer het eerst met 5 gram, geen of weinig effect gaat de overige 5 gram er ook aan, ben benieuwd, zal waarschijnlijk vanavond danwel morgen even posten of het wat was.
Lang leve carnavalsvakantie :mrgreen:

Zijn er hier nog mensen met ervaringen ermee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hier ervaring mee. De smaak is echt niet te doen. Ik raad je aan om gewoon 5 gram op een lepel te doen en dat dan naar binnen gooien met wat drinken er achter aan. Heb het voorheen door yoghurt en in drankjes gedaan maar de smaak van de kratom blijft te sterk aanwezig.

De soort kratom die je koopt is ook heel erg afhankelijk van het effect dat je behaald, kwestie van vele soortjes uitproberen om te kijken wat je lekker vindt. Let ook op met MAO remmers en dergelijke:

Het wordt aangeraden kratom niet te combineren met yohimbine, cocaïne, amphetamine-achtige drugs of grote hoeveelheden cafeïne, omdat dit kans geeft op overstimulatie en verhoogde bloeddruk. Ook de combinatie met grote hoeveelheden alcohol, met benzodiazepinen, opiaten of andere drugs die het zenuwstelsel onderdrukken. Dit geeft een kans op over-kalmering en mogelijk zelfs luchtwegendepressie (niet meer adem kunnen halen). Ook kan kratom beter niet gecombineerd worden met MAO-remmers, zoals Syrische wijnruit (Peganum harmala, Banisteriopsis caapi, Passiebloem (Passiflora incarnata) en bepaalde anti-depressiva. Ernstige en mogelijk fatale reacties kunnen optreden wanneer men een MAO-remmer combineert met monoamine drugs. Naar de combinatie van MAO-remmende drugs met kratom, dat monoamine alkaloïden bevat, is nog geen onderzoek gedaan.

Have fun!

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor de waarschuwing thijs!

Serieus want ik was eigenlijk vanavond nog van plan wat mdma kristallen te nemen voor het carnavallen :shock:

Oohke, anderhalf uur geleden ingenomen na 4 uur niet gegeten te hebben.

Net stond ik op van de bank en was een beetje uit balans, alles gaat wat trager.

Verder voel ik me ontspannen en een klein beetje in een roes, kan het eigenlijk wel vergelijken met kleine tot matige hoeveelheden alcohol.

Heel vreemd spul eigenlijk, ontspannend en toch een klein beetje meer energie.

Euforische gevoelens helaas nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Nou, ook ik heb kennis gemaakt met de wereld van Kratom. Ik heb er gemengde gevoelens aan over gehouden. Ik had een "introductiepakket" besteld die een zakje gedroogde bladeren, vloeibaar extract en een poeder extract bevatte. De eerste keer dat ik het probeerde, ging ik aan de vloeibare versie. Heel voorzichtig begonnen met tien druppels (zoals aangegeven) onder de tong en een uur gewacht...niets. Nog maar een keer...tien druppels, uur wachten, weer niks. Dit riedeltje volgehouden tot het flesje half leeg was en ik een halve dag verder was "kan nooit voorzichtig genoeg zijn gezien de enge verhalen over extreme misselijkheid" Ik verdubbelde het aantal druppels maar het hielp niks. Op een gegeven moment zat er nog zo weinig in het flesje dat ik besloot de rest maar gewoon achterover te gieten. Na ongeveer een half uur merkte ik dat ik een ontzettend grote drang kreeg om iets te gaan doen. Ik keek om mij heen en begon dingen schoon te maken en op te ruimen. Overal waar ik keek zag ik wel iets wat gedaan moest worden. Dit resulteerde een ruim uur later in een superschoon huis en een mooi onderhouden tuin :P. Ok, de "energieke" kant van kratom had ik ontdekt en beviel best wel, Tijd om de dromerige kant te ontdekken. Aangezien het flesje leeg was besloot ik de gecrushte bladeren te proberen. Ik nam een hap, yech, geen fijne smaak en een vervelende structuur. Na ongeveer een half uur merkte ik dat de boel begon te werken. Ik voelde mij "anders", warmer (alsof elke ruimte waar ik kwam precies de juiste temeratuur had, ik wist dat dat niet zo was, maar ach) en slomer. Ik nam plaats achter m'n computer, zette een leuk muziekje op en liet het gevoel over mij heen komen. Ik voelde mij licht euforish en merkte dat ik hevig begon te dagdromen. Dit terwijl ik een beetje zat te suffen op m'n stoel. Het voelde allemaal "wel ok" en heb zo denk ik een uurtje of vier gezeten, rare gekke avontuurtjes in m'n hoofd beleefd, maar niet helemaal weg zijn (en dus wel realiseren dat ik gewoon op m'n stoel achter m'n pc zat). Na die vier uur merkte ik pas echt duidelijk op dat ik een beetje aan het dommelen was achter de computer en voelde ik dat de boel een beetje was uitgewerkt. Ik ging naar bed met dr gedachte dat dit best ok spul is, maar dat je er vooral niet te veel van moet verwachten. Hoewel ik op veel plekken lees dat de dosis heel erg uitmaakt en dat de kleinste afwijkingen al een flinke impact op je kunnen hebben, had ik het idee dat dat allemaal wel heel erg meeviel. Vooral ook omdat ik achteraf gezien dus ruim vier keer de "aangeraden" dosis nodig had om maar iets te voelen.

 

Ik besloot het (ooit) nog een keer te proberen.

 

Poging 2. Na achteraf gemengde (maar toch voornamelijk negatieve) verhalen te hebben gelezen over de kwaliteit van de kratom die verkocht werd bij de webshop waar ik mijn eerste pakket had besteld, besloot ik een introductiepakket te bestellen bij een andere shop en nog een poging te wagen. Ik las ook dat de extracten qua betrouwbaarheid ook niet altijd ok waren en ging dus weer voor gecrushte bladeren. Na overdag heerlijk gegeten te hebben en m'n eten vijf uur te laten zakken begon ik voorzichtig met m'n eerste hap en een wachttijd van een uur...je raadt het al, niets. Nog maar een hap dan, uurtje wachten, weer niets. Dit ging zo door tot het pakje leeg was (15 gram) twee uur gewacht, nog steeds niets. Ik werd er een beetje pissig om en begon te denken dat ik belazerd was met oude troep die z'n werking verloren had. Maar ik wilde niet opgeven dus het tweede pakje ging open. Weer een hap, uur wachten, niks, nog een hap, uur wachten, niks. "ik geef het op, die troep werkt niet, zonde van m'n tijd" dacht ik nog. Ik was inmiddels een uurtje of zeven verder (wat een geduld heb ik toch) maar besloot niet verder te gaan omdat ik nu toch al behoorlijk boven de maximum dosering zat en geen zin had om ziek te worden. Ik begon met opruimen en ineens sloeg de boel na zeven en een half uur blijkbaar toch in als een bom. Ik plofte neer op de bank en zonk weg in fantastische droomwereld, waar ik mij helaas bijna niets meer van kon herinneren. Toen het dromerige gevoel begon af te zwakken, was ik maar wat blij dat ik de rest niet had weggegooid. Het werkt dus blijkbaar toch, maar hoe het nou kan dat het een halve dag duurt voordat de boel begint te werken bij mij...geen idee. Ik was al lang blij dat ik ondanks de te hoge dosis geen last had van de gevreesde misselijkheid waar ik altijd zoveel over las. Ik ruimde de boel op en ging naar bed...om vervolgens de volgende dag wakker te worden met een kater van epische proporties gecombineerd met een misselijkheid die z'n weerga niet kende. M'n kop tintelde en ik voelde mij zo zwak dat ik amper uit bed kon komen. De gevreesde misselijkheid had mij te pakken en dat heb ik geweten ook. Ik had er de hele dag last van. Nergens zin in, geen eetlust, ziek, zwak en misselijk. Toch heb ik mijzelf er toe gezet gewoon te eten en te drinken en dingen te doen om te voorkomen dat ik nog zwakker zou worden wegens niets eten en drinken. Tja, eigen schuld dikke bult. Uithouden en hopen dat ik mij wat beter zou voelen in de loop van de dag. Uiteindelijk had ik de hele dag last van de kater al werd die 's avonds wel wat minder.

 

De volgende dag was ik gelukkig weer helemaal de oude maar wat ik nu van kratom moet denken...? ik weet het niet. Het is op zich best fijn spul, ALS het werkt. Maar gezien de onvoorspelbaarheid weet ik niet goed wat ik ermee moet. Had ik nou gewoon toevallig twee keer pech met slecht spul? Waarom werkte het bij mij pas na ruim zeven uur ipv de 5 - 45 minuten? Ik geef het nog één kans (driemaal is scheepsrecht toch ;) ) en anders is het maar jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad apart dat je blijkbaar zoveel nodig hebt en het zo traag inkickt. Geen flauw idee waar dat aan ligt, heb me nog nooit echt in kratom verdiept..

 

Maar wat dat betreft, is het volgens jullie wel de poging en moeite van het proberen waard? Het lijkt me een vrij bizarre combinatie, als het zoals hierboven staat een soort combi tussen cocaïne/ upper en opium/ downer is, heb niet zoveel met stimulerende middelen, maar toch..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wat dat betreft, is het volgens jullie wel de poging en moeite van het proberen waard? Het lijkt me een vrij bizarre combinatie, als het zoals hierboven staat een soort combi tussen cocaïne/ upper en opium/ downer is, heb niet zoveel met stimulerende middelen, maar toch..

 

De combi upper + downer voelt fijn hoor.  ;-)  Ik vind speed en downers vrij saai, maar gecombineerd met elkaar vind ik erg fijn, zeker speed + ghb. Het combineert de goede eigenschappen met elkaar, aan de ene kant helder en energiek en aan de andere kant zorgeloos en ontspannen. Met kratom heb ik helaas nog geen ervaring, zit er al wel enige tijd aan te denken om het een keer te proberen. Op zich lijkt het me wel leuk spul, maar ik heb niet zo'n goede ervaring met goedjes van de smartshop (behalve truffels natuurlijk  8-) ).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ook ik heb kennis gemaakt met de wereld van Kratom. Ik heb er gemengde gevoelens aan over gehouden. Ik had een "introductiepakket" besteld die een zakje gedroogde bladeren, vloeibaar extract en een poeder extract bevatte. De eerste keer dat ik het probeerde, ging ik aan de vloeibare versie. Heel voorzichtig begonnen met tien druppels (zoals aangegeven) onder de tong en een uur gewacht...niets. Nog maar een keer...tien druppels, uur wachten, weer niks. Dit riedeltje volgehouden tot het flesje half leeg was en ik een halve dag verder was "kan nooit voorzichtig genoeg zijn gezien de enge verhalen over extreme misselijkheid" Ik verdubbelde het aantal druppels maar het hielp niks. Op een gegeven moment zat er nog zo weinig in het flesje dat ik besloot de rest maar gewoon achterover te gieten. Na ongeveer een half uur merkte ik dat ik een ontzettend grote drang kreeg om iets te gaan doen. Ik keek om mij heen en begon dingen schoon te maken en op te ruimen. Overal waar ik keek zag ik wel iets wat gedaan moest worden. Dit resulteerde een ruim uur later in een superschoon huis en een mooi onderhouden tuin :P. Ok, de "energieke" kant van kratom had ik ontdekt en beviel best wel, Tijd om de dromerige kant te ontdekken. Aangezien het flesje leeg was besloot ik de gecrushte bladeren te proberen. Ik nam een hap, yech, geen fijne smaak en een vervelende structuur. Na ongeveer een half uur merkte ik dat de boel begon te werken. Ik voelde mij "anders", warmer (alsof elke ruimte waar ik kwam precies de juiste temeratuur had, ik wist dat dat niet zo was, maar ach) en slomer. Ik nam plaats achter m'n computer, zette een leuk muziekje op en liet het gevoel over mij heen komen. Ik voelde mij licht euforish en merkte dat ik hevig begon te dagdromen. Dit terwijl ik een beetje zat te suffen op m'n stoel. Het voelde allemaal "wel ok" en heb zo denk ik een uurtje of vier gezeten, rare gekke avontuurtjes in m'n hoofd beleefd, maar niet helemaal weg zijn (en dus wel realiseren dat ik gewoon op m'n stoel achter m'n pc zat). Na die vier uur merkte ik pas echt duidelijk op dat ik een beetje aan het dommelen was achter de computer en voelde ik dat de boel een beetje was uitgewerkt. Ik ging naar bed met dr gedachte dat dit best ok spul is, maar dat je er vooral niet te veel van moet verwachten. Hoewel ik op veel plekken lees dat de dosis heel erg uitmaakt en dat de kleinste afwijkingen al een flinke impact op je kunnen hebben, had ik het idee dat dat allemaal wel heel erg meeviel. Vooral ook omdat ik achteraf gezien dus ruim vier keer de "aangeraden" dosis nodig had om maar iets te voelen.

 

Ik besloot het (ooit) nog een keer te proberen.

 

Poging 2. Na achteraf gemengde (maar toch voornamelijk negatieve) verhalen te hebben gelezen over de kwaliteit van de kratom die verkocht werd bij de webshop waar ik mijn eerste pakket had besteld, besloot ik een introductiepakket te bestellen bij een andere shop en nog een poging te wagen. Ik las ook dat de extracten qua betrouwbaarheid ook niet altijd ok waren en ging dus weer voor gecrushte bladeren. Na overdag heerlijk gegeten te hebben en m'n eten vijf uur te laten zakken begon ik voorzichtig met m'n eerste hap en een wachttijd van een uur...je raadt het al, niets. Nog maar een hap dan, uurtje wachten, weer niets. Dit ging zo door tot het pakje leeg was (15 gram) twee uur gewacht, nog steeds niets. Ik werd er een beetje pissig om en begon te denken dat ik belazerd was met oude troep die z'n werking verloren had. Maar ik wilde niet opgeven dus het tweede pakje ging open. Weer een hap, uur wachten, niks, nog een hap, uur wachten, niks. "ik geef het op, die troep werkt niet, zonde van m'n tijd" dacht ik nog. Ik was inmiddels een uurtje of zeven verder (wat een geduld heb ik toch) maar besloot niet verder te gaan omdat ik nu toch al behoorlijk boven de maximum dosering zat en geen zin had om ziek te worden. Ik begon met opruimen en ineens sloeg de boel na zeven en een half uur blijkbaar toch in als een bom. Ik plofte neer op de bank en zonk weg in fantastische droomwereld, waar ik mij helaas bijna niets meer van kon herinneren. Toen het dromerige gevoel begon af te zwakken, was ik maar wat blij dat ik de rest niet had weggegooid. Het werkt dus blijkbaar toch, maar hoe het nou kan dat het een halve dag duurt voordat de boel begint te werken bij mij...geen idee. Ik was al lang blij dat ik ondanks de te hoge dosis geen last had van de gevreesde misselijkheid waar ik altijd zoveel over las. Ik ruimde de boel op en ging naar bed...om vervolgens de volgende dag wakker te worden met een kater van epische proporties gecombineerd met een misselijkheid die z'n weerga niet kende. M'n kop tintelde en ik voelde mij zo zwak dat ik amper uit bed kon komen. De gevreesde misselijkheid had mij te pakken en dat heb ik geweten ook. Ik had er de hele dag last van. Nergens zin in, geen eetlust, ziek, zwak en misselijk. Toch heb ik mijzelf er toe gezet gewoon te eten en te drinken en dingen te doen om te voorkomen dat ik nog zwakker zou worden wegens niets eten en drinken. Tja, eigen schuld dikke bult. Uithouden en hopen dat ik mij wat beter zou voelen in de loop van de dag. Uiteindelijk had ik de hele dag last van de kater al werd die 's avonds wel wat minder.

 

De volgende dag was ik gelukkig weer helemaal de oude maar wat ik nu van kratom moet denken...? ik weet het niet. Het is op zich best fijn spul, ALS het werkt. Maar gezien de onvoorspelbaarheid weet ik niet goed wat ik ermee moet. Had ik nou gewoon toevallig twee keer pech met slecht spul? Waarom werkte het bij mij pas na ruim zeven uur ipv de 5 - 45 minuten? Ik geef het nog één kans (driemaal is scheepsrecht toch ;) ) en anders is het maar jammer.

Zeg, zou je mij willen vertellen welke twee webshops je de introductiepakketten gehaald hebt? Als je denkt dat je de sites niet openbaar mag posten (forumregels o.i.d.) wil je me ze dan pm'en? Ik wil namelijk binnenkort graag kratom proberen.

 

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeg, zou je mij willen vertellen welke twee webshops je de introductiepakketten gehaald hebt? Als je denkt dat je de sites niet openbaar mag posten (forumregels o.i.d.) wil je me ze dan pm'en? Ik wil namelijk binnenkort graag kratom proberen.

 

Alvast bedankt!

Dat mag best gewoon gepost worden hoor :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Hallo! ik heb in januari een testpakket op kraatje.nl besteld. Dit bestond uit 7 soorten met elk 20gram in poedervorm (gemalen bladeren).  
Het was het tweede middel dat ik probeerde (na wiet) en ik vind het geweldig!
De eerste keer had ik mooi 5gram afgewogen en in chocomelk gegooid. Daarna ben ik met een paar vrienden gaan rondrijden. (Ik zat op de achterbank 8-) )
Ik merkte al vrij snel een warme gloed die van binnen kwam en alles werd een beetje langzamer/waziger. 
Ik voelde me goed op de achterbank en genoot van leuke hiphop. Na een tijdje begon mijn vriendin via sms te discussiëren en net op dat moment waren mijn twee vrienden aan het ruziën over welk het volgend liedje ging worden, terwijl het ondertussen al luide partymuziek was.
Ik kreeg het gevoel dat ik de situatie niet onder controle had en voelde me wat slecht. (zoals vaak is de setting dus belangrijk)
Alle keren erna heb ik altijd gezorgd dat ik de situatie koos of onder controle had.
Als ik minder dan 5-6gram neem, ben ik meer euforisch en heb ik energie. Als ik meer neem, ben ik meer loom en blijf ik liever zitten.
Ik heb ook gemerkt dat als ik eerst kratom neem en dan een jointje rook, ik me even high voel als een hele avond volop roken.

Ik had gelezen dat mensen in Thailand de bladeren kauwen om goed te kunnen werken en meer concentratie te hebben. Toen ik een deadline had die ik de dag erop moest halen, besloot ik me een chocomelk met kratom te maken. Alles werd weer wat langzaam en wazig, maar als ik me op mijn scherm concentreerde, was dat deel scherp en kon ik doorwerken. Ik merkte dat het uitgewerkt was en zag plots dat ik 2uur verder zat en een hoop had gedaan. toen nam ik nog een portie, en na twee uur nog eentje. geweldig spul.
Ik heb gemerkt dat sommige soorten beter werkten dan anderen (ik had gelezen dat het voor iedereen anders zou kunnen zijn), vandaar het testpakket.
De smaak is als een bittere thee vind ik. Met chocomelk is de smaak goed te doen. Ik heb ook ice tea en water geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes.  :-P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 years later...

Voor de mensen die kratom willen proberen maar bang zijn voor de smaak: ik maak nu altijd kratom capsules. Dit is echt ideaal. Je neemt het in een keer in en vermijd daarmee dat je de smaak proeft. Ik hou namelijk ook niet van de smaak, maar wel van het effect van kratom. Ik bestel mijne altijd bij Kratomgardens . Zowel de capsules als de kratom zijn hier te koop. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden