2e truffel trip, gewoonweg fantastisch!


Recommended Posts

Vrolijk Pasen iedereen! Gisteren heb ik samen met drie vrienden voor de tweede keer truffels gebruikt, en ik moet gewoon mijn ervaringen opschrijven, om alles weer even op een rijtje te krijgen.

Eerst even wat achtergrond: De eerste keer truffels was meer dan een maand geleden. Sterke visuals, veel lachen en een leuke ervaring.

We besloten om het nog eens een keer te wagen. Deze keer kochten we mother's finest van Freshbox. Er was ons verteld dat deze erg hard waren, maar als het ook maar iets ging lijken op de vorige keer dan zou er geen enkel probleem zijn.

Maar het was heel anders dan vorige keer...

De setting:

Mijn appartement. Een flinke woonkamer met een grote tuin, die grenst aan boeren land.

De mensen: Ik, en mijn vrienden, die ik nu Aap, Noot en Mies ga noemen.

In de middag had ik een lekkere lunch voor ons gemaakt, omdat we waarschijnlijk de rest van de dag niets meer zullen eten. Rond 4 uur, half 5 begonnen we de truffels te eten, terwijl we een willekeurige film opzetten. (Jingle all the Way, werd het.)

Terwijl we die film zaten te kijken, begon ons van alles op te vallen in de achtergrond, en realiseerden we wat een vreemde film het wel niet was.

Al na een kwartier sinds de laatste truffel naar binnen werd gewerkt, begonnen me de schaduwen om het scherm heen op te vallen. Licht werd helderder, kleuren feller, en ik kon me niet meer op de film concentreren.

Noot en Mies begonnen binnen een half uur ook al, maar Aap zat steeds te zeuren dat hij niks merkte.

We besloten om naar buiten te gaan, de lange weg door de tuin en de boomgaard, om er achter te komen dat ons vorige tripplekje was omgeploegd door de boer. We liepen nog wat verder, en kwamen bij een grote sloot aan, met een klein grasveld er omheen.

Na een beetje te grappen en te ouwehoeren begon het bij mij pas echt: de wolken bewogen heel vreemd, dansend bijna, en ik zag er gezichten in. Één zo'n gezicht maakte zich los uit de wolken en kwam naar beneden. Toen hij heel dichtbij was hoorde ik een luid gebrom in mijn linkeroor, en sprong lachend op.

Noot en Mies zeiden dat ze ook al flink bezig waren, maar Aap had nog steeds niks, en ging weer terug naar mijn huis om een jointje te draaien.

Het werd erg magisch, daar op het boerenland. Alles leefden en kreeg gezichten, en de kleuren groen en geel waren veel aanwezig. Af en toe brak de zon door, waardoor alles nog mooier werd.

Ik heb geen idee hoe lang dit duurde, maar we besloten om bij Aap te gaan kijken (Het duurde wel even voor we ons herinnerde dat hij er ook bij was!)

De terugreis door de boomgaard duurde een eeuwigheid. Noot en Mies liepen samen, ik een endje achterop, en liep steeds meer achter omdat ik bij alles stil bleef staan om te kijken.

Ik was Noot en Mies kwijt, en begon te rennen door de bomen heen. Dit was echt prachtig, maar moeilijk om te herinneren. De dansende bomen, de gezichten overal... toen vond ik mijn vrienden, en ze waren veel dichterbij dan ik had gedacht.

In mijn appartement vonden we Aap. Hij had geen joint gedraaid. Alle spullen lagen er wel, maar hij zat met de shag te spelen. Het was duidelijk dat het voor hem ook hard aan het werken was.

Noot kwam binnen, en zat de hele tijd te vertellen hoe geweldig mijn schuurtje was, en dat we er heen moesten. Ik wou wel, maar het was erg moeilijk om me te concentreren op alledaagse taken, en het heeft wel meer dan een half uur geduurd voordat Aap, Noot en ik naar de schuur gingen. Mies bleef nog even boven zitten.

Noot had gelijk, de schuur was fantastisch! Niemand van ons kan echt beschrijven wat daar nou gebeurde, het was echt een mindtrip. We hadden shagjes bij ons, en toen we die gingen roken veranderde de hele schuur! Die lichtjes... nou ja, jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Het schuurtje was pikkedonker, maar ik zag constant schaduwen bewegen, en was er van overtuigd dat Mies bij ons was. Ik zag hem de hele tijd rondlopen, maar de anderen verzekerde mij dat hij nog boven zat.

Het werd onmogelijk om in te schatten hoe groot het schuurtje zat, en wat je positie was. Erg grappig.

Mies kwam toch eens even kijken (We zaten er al een uur in of zo), en toen hij de deur opendeed was het echt een schok. We waren de buitenwereld helemaal vergeten.

Met zijn 4en zaten we nog een hele tijd in die schuur, en merkten dat het erg moeilijk was om deze te verlaten, hoe graag we het ook wilden.

Toen het lukte, gingen we weer even naar boven. Ik probeerde een videospel op te starten, maar kon me niet genoeg concentreren. Aap had hetzelfde probleem, en wou weer terug naar de sloot waar we eerst waren. Hij maakte heel langzaam eindelijk die joint, en samen gingen we naar buiten. Noot en Mies bleven binnen zitten.

Onderweg schrokken we ons bijna dood van een fazant die langsvloog, maar zonder veel incident kwamen we weer bij die plaats aan. We gingen beschut liggen in het gras, want het was al erg koud geworden. Langzaam rookte wij die joint op, en kwamen we weer (min of meer) tot ons zelf onder de dansende sterren. We besloten allebei dat de trip veel had van een geboorte, en nu waren we eindelijk weer wie we waren.

Daarna voelden we ineens hoe koud het wel niet was, en gingen naar mijn huis toe.

Noot en Mies zaten nog steeds op de bank, en claimden dat het wel uitgewerkt was voor hun. Aap en ik voelden ons nog steeds erg vreemd, en dit hield voor mij aan tot ik ging slapen. De rest van de avond (Het was al laat) waren we nog aan het nagenieten en onze ervaringen aan het delen. Plotseling begonnen we allemaal hard te crashen, en Aap, Noot en ik gingen op de vloer liggen. Aap was al snel luid aan het snurken, en werd pas weer wakker gemaakt toen iedereen naar huis ging.

Werkelijk, deze dag zal ik nooit meer vergeten.

Nog wat extra's te vertellen: Ik had een driehoek gesneden uit het etiket op mijn waterfles voor de trip begon. Tijdens de trip, als ik dit toevallig zag op mijn flesje (wat ik overal mee naar toe nam) herinnerde ik me de tijd van voor de trip. Een leuke ervaring!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie dat dit je eerste post is, dus bij deze: welkom op het forum! Leuk reportje! Buiten trippen is inderdaad heerlijk maar de laatste tijd vind ik het daar veel te koud voor.

Ik had een driehoek gesneden uit het etiket op mijn waterfles voor de trip begon. Tijdens de trip, als ik dit toevallig zag op mijn flesje (wat ik overal mee naar toe nam) herinnerde ik me de tijd van voor de trip. Een leuke ervaring!

Zoiets is misschien ook handig om als houvast aan de realiteit te gebruiken. :o Als je tijdens een trip helemaal los komt van de werkelijkheid en het gevoel krijgt dat er geen andere wereld bestaat dan de tripwereld, kun je naar je driehoekje kijken om eraan herinnert te worden dat de nuchtere wereld er ook nog is. Ik weet niet zeker of dit helpt maar het zou kunnen werken...

Ik vind het persoonlijk niet zo erg om de werkelijkheid volledig kwijt te zijn, dat is juist een van de dingen die ik erg kick vind aan psilocybine.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je voor jullie reacties :D Zo'n rapport schrijven is best wel persoonlijk, dus leuk dat hij goed ontvangen is.

Nice report! Het lijkt me wel ontzettend leuk om in 'de natuur' te gaan. Er is dan zoveel te zien en je krijgt geen last van andere mensen. Ik woon jammergenoeg in het midden van een gemeente dus enkel woonwijken rond mij :(.

Dat is zeker jammer! Is er misschien niet een leuk, rustig parkje bij je in de buurt? Een plaats met wat meer bomen als normaal, waar je met rust gelaten kan worden, dat is naar mijn mening alles wat je nodig hebt.

Mooi uitgebreid report. Kan mezelf erg vinden in sommige dingen die je heb meegemaakt :D

Dank je. Wat een vreemde ervaring blijft het toch, he?

Ik zie dat dit je eerste post is, dus bij deze: welkom op het forum! Leuk reportje! Buiten trippen is inderdaad heerlijk maar de laatste tijd vind ik het daar veel te koud voor.

Dank je, en ja het was inderdaad koud, maar we waren goed ingepakt, en op den duur merk je dat toch niet meer.

Zoiets is misschien ook handig om als houvast aan de realiteit te gebruiken. :o Als je tijdens een trip helemaal los komt van de werkelijkheid en het gevoel krijgt dat er geen andere wereld bestaat dan de tripwereld, kun je naar je driehoekje kijken om eraan herinnert te worden dat de nuchtere wereld er ook nog is. Ik weet niet zeker of dit helpt maar het zou kunnen werken...

Dat was het idee, inderdaad, en het werkte naar behoren. Alleen een vreemd effect, hoe kan ik het zeggen, je herinnert je niet alleen de nuchtere wereld, maar ook elke keer de trip die je had toen je voor de laatste keer keek naar je flesje. (Ik was toen daar, met dat, enz.) :)

Ik vind het persoonlijk niet zo erg om de werkelijkheid volledig kwijt te zijn, dat is juist een van de dingen die ik erg kick vind aan psilocybine.

We zijn nog best beginnend met deze drug. De eerste keer aten we een halve portie, wat een leuke middag opleverde, de tweede keer was echt een trip, met een fantastisch visioen op het eind, en de derde keer was wat ik hierboven beschreef... heel psychedelisch. Ik ben zo benieuwd naar de volgende keer, vooral omdat we nu weten dat jezelf verliezen de trip alleen maar beter maakt! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden