Persoonlijkheids verandering


Recommended Posts

Ik heb zelf een hele heftige trip gehad.

Ik had het gevoel dat ik het leven doorzag.

Het gevoel is deels blijven hangen waardoor

ik echt permanent van mijn angst af ben

mensen te kwetsen.

Waardoor ik nu echt helemaal mijzelf ben en bewuster ben.

Ik heb ADD waardoor ik altijd iets dromeriger leek.

Je kunt je voorstellen hoe blij ik nu ben met mijn nieuwe ik.

Graag zou ik in contact komen met mensen die ditzelfde hebben meegemaakt.

Ik had 20 gram psilocybe Hawaïana truffels op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is altijd goed om te horen :D Hallucinogene middelen zijn wat mij betreft echt de beste manier om je bewuster te maken van jezelf en de wereld om je heen. Persoonlijk heb ik ook het idee dat paddo's en truffels mezelf en m'n kijk op het leven op een positieve manier heeft beïnvloed, al blijf ik het moeilijk vinden om er een vinger op te leggen.

We hebben ooit een blogpost gemaakt m.b.t. een onderzoek over de persoonlijkheids veranderingen na gebruik van psilocybine, Psilocybine maakt je opener.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zelf kwam bij mijn tweede keer paddo´s erachter dat ik mijn familie verwaarloosde, ik was er nooit en eenmaal thuis ging ik direct naar boven. Tevens was er geen gespreksstof met mijn ouders die ik interessant vond. Tijdens de paddotrip ben ik me hier heel bewust van geworden en zag ik ook in dat het niet verder kon zo.

Helaas is het niet gelijk de dag erna beter gegaan, had toen weer het gevoel van; heb helemaal geen zin om nu een uur naast ze op de bank te zitten en te kletsen. Echter bleef het wel in mijn achterhoofd zitten en heb ik mij stap voor stap ontwikkeld. Nu is alles helemaal pico bello thuis en ben er heel blij mee!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Via de blogpost 'Psilocybine maakt je opener' kwam ik op deze site.

Daarvoor dank Gonzo. :D

Door mijn ethousiasme vertel ik mensen hier over maar word hier natuurlijk niet altijd

serieus in genomen. Vandaar dat ik het ben gaan opzoeken en het is dan fijn dat dit bevestigd word op de blog

Dit is echt een mega verandering waardoor mensen mij niet meer terug herkennen. Positief

Ik heb het ook aan mijn dochter verteld (niet over truffels gehad ;))

Zij herkende mijn angst want zij heeft dit ook en voelde presies mijn probleem.

Dat was mooi om tehoren dat ik begrepen werd maar tevens heel pijnlijk.

Ik heb haar ook meteen beloofd om haar hier van af te helpen

Angsten misvormen je zo als mens.

Als je die niet hebt kun je echt jezelf zijn.

Even op Upendi terug te komen, ook de angst(remming) om de goede vragen te stellen (vinden jullie dat ik het goed doe

vinden jullie mij lief) heb je dan niet meer.

Mijn dochter is 15 en te jong voor psilocybine.

Zou er een andere manier zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wou zelf nooit paddo's, ik was altijd bang dat ik er in bleef hangen, dus ik was vrij sceptisch over truffels. Ik ben altijd al heel zwak geweest voor gedrags-veranderende middelden, ik was bang dat ik erin bleef hangen. Toen ik bij een vriend was en hij voorstelde om truffels te gebruiken, was ik al heel aarzelend. Hij wist dat en vertelde me dat het effect best meevalt. Eenmaal op het moment aangekomen werd ik steeds misselijker en wou eigelijk niet, wat voor een meeloper ik ook ben, maar heb het toch gedaan. Ik ben er nog altijd blij mee, het gaf mij echt een gevoel van helderheid en scherpte die ik lange tijd niet zo extreem had ervaren. Ik en die vriend van me hadden het de hele tijd over filosofieen en hebben later een 2 uur durende discussie gehad over 'Avatar' van 'James Cameron'. Dat was iets magisch en nog altijd leuk als ik er op terug kijk. Het hallucinerende was bij mij niet erg aanwezig. Ik hoop dat ik dat ook nog mag ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Xiejeff

Ieder mens vraagt om een andere behandeling. Het is erg moeilijk om één juiste methode te vinden die voor iedereen geldt. Zo kunnen truffels bij de één werken en bij de andere juist niet. Ik zal persoonlijk eerst rondvragen/kijken op internet naar dit probleem (is genoeg informatie over) en vanuit hier gaan handelen. Psilocybine zal ik in ieder geval afraden, zeker wanneer het om je eigen kind van 15 gaat.

@ sovereign

Echt hallucineren treedt niet op bij truffels (of er moet een zeer hoge dosis genomen worden), een goede vervanger kan Salvia zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Xiejeff

Ik zou je dochter nooit aanraden om dit soort dingen te nemen. Ik zelf ben ook vrij bang aangelegd en dus was ik, in eerste instantie, ook erg bang om truffels te nemen. Als je later ziet dat het meeviel dan ben je dus aangenaam verast en geniet je dus extra. Het probleem daarvan, zoals Upendi al zegt, is dat het geen zekerheid is en dus ook verkeerd kan gaan.

Ik zou echt oppassen met dit soort dingen want voor je het weet gaat het fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij truffels en paddo's etc. is je mindset erg belangrijk, het dus is niet echt een goed plan om te gaan trippen als je bang bent voor de effecten, aangezien je jezelf in een trip vanalles wijs kunt maken. Uiteraard helpt het als je op zo'n moment een ervaren mede-tripper hebt of iemand die op je past om je gerust te stellen.

Via de blogpost 'Psilocybine maakt je opener' kwam ik op deze site.

Daarvoor dank Gonzo. :D

Door mijn ethousiasme vertel ik mensen hier over maar word hier natuurlijk niet altijd

serieus in genomen. Vandaar dat ik het ben gaan opzoeken en het is dan fijn dat dit bevestigd word op de blog

Dit is echt een mega verandering waardoor mensen mij niet meer terug herkennen. Positief

Ik heb het ook aan mijn dochter verteld (niet over truffels gehad ;))

Zij herkende mijn angst want zij heeft dit ook en voelde presies mijn probleem.

Dat was mooi om tehoren dat ik begrepen werd maar tevens heel pijnlijk.

Ik heb haar ook meteen beloofd om haar hier van af te helpen

Angsten misvormen je zo als mens.

Als je die niet hebt kun je echt jezelf zijn.

Even op Upendi terug te komen, ook de angst(remming) om de goede vragen te stellen (vinden jullie dat ik het goed doe

vinden jullie mij lief) heb je dan niet meer.

Mijn dochter is 15 en te jong voor psilocybine.

Zou er een andere manier zijn?

Glad I could help ;)

Het is erg fijn om te horen dat een trip zulke goede gevolgen voor je heeft gehad. Ik ben er ook van overtuigt dat voor de meeste mensen een flinke trip een aanvulling op hun leven kan zijn, maar helaas worden paddo's/truffels etc. te vaak geassocieerd met andere drugs en verkeerd drugs (mis/ge)bruik.

Het is inderdaad niet verstandig om een te jong iemand kennis te laten maken met drugs, hersenen die nog in ontwikkeling zijn moeten naar mijn mening zo veel mogelijk met rust worden gelaten. Een echte oplossing voor dit soort problemen kan ik je helaas niet geven, ik kan van alles roepen maar die kennis heb ik helaas niet in huis. Het lijkt me in ieder geval goed voor haar om te weten dat ze er met je over kan praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik ging heel anders denken over het heelal en de aarde, khad het gevoel alsof ik in een andere dimensie terecht kwam, en ik voelde dat er veel meer was dan alleen het bestaan dat wij kennen. dit gevoel heb ik eigenlijk altijd gehouden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

hey, mijn pakje wordt dus morgen opgestuurd maar dit wordt dan dus mijn eerste keer. maar ik vind het toch ook wel eng. kunnen er ook veranderingen plaatsvinden als je het nog maar 1 keer heb gedaan? en dat hoeft dan niet positief te zijn natuurlijk. ik heb ook al een aantal gruwelverhalen gehoord. wat denken jullie? ik heb van wiet en hash nooit last gehad maar ik denk dat dat ook een stuk 'veiliger' is. hoewel dat sommige mensen ook nogal kan beinvloeden. Mijn belangrijkste vraag is dus: vinden er pas verranderingen plaats na langdurig gebruik of ook al na de eerste keer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoor het vaker, dat drugs (welke dan ook) bepaalde persoonlijkheidtrekjes aanpast. Ik ben nu aan het lezen in het boek Steve Jobs, en de beste man was vroeger ook een fan van LSD bijvoorbeeld. Hij zegt in feite dat LSD nemen 1 van de meest belangrijke dingen in zijn leven was geweest. Zonder LSD geen Apple? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
hey, mijn pakje wordt dus morgen opgestuurd maar dit wordt dan dus mijn eerste keer. maar ik vind het toch ook wel eng. kunnen er ook veranderingen plaatsvinden als je het nog maar 1 keer heb gedaan? en dat hoeft dan niet positief te zijn natuurlijk. ik heb ook al een aantal gruwelverhalen gehoord. wat denken jullie? ik heb van wiet en hash nooit last gehad maar ik denk dat dat ook een stuk 'veiliger' is. hoewel dat sommige mensen ook nogal kan beinvloeden. Mijn belangrijkste vraag is dus: vinden er pas verranderingen plaats na langdurig gebruik of ook al na de eerste keer?

Als je psychisch gezond bent heb je niets te vrezen :) De meeste "gruwelverhalen" zijn op z'n zachtst gezegd ruimschoots overdreven. Zoals het verhaal van de Franse touriste die in Amsterdam uit het raam is gesprongen, en waaraan we waarschijnlijk deels het paddo verbod hebben te danken. Het is bekend dat ze al psychische problemen had en de paddo's heeft gecombineerd met andere drugs/ alcohol.

Truffels en paddo's veranderen niets fysieks aan je, je kunt echt niet in een keer gek worden ofzo :) Maar heb je bijvoorbeeld last of aanleg voor psychoses dan kan zoiets getriggerd worden in een trip, maar het zijn dan dus niet de truffels die het probleem zijn.

Het belangrijkste is dat je je goed voelt als je gaat trippen, dus nooit truffels gebruiken als je depressief bent, met zorgen rond loopt of niet lekker in je vel zit. In een trip kun je heel diep in je eigen gedachtes duiken, zijn die negatief dan is het geen pretje.

De eerste keer is het het verstandigst om niet direct 15 gram achterover te slaan, maar te beginnen met ongeveer de helft, zo kun je rustig wennen aan de veranderingen zonder dat je meteen in het diepe wordt gegooid. Gaat alles goed, dan kan de rest er achteraan. En het is echt aan te raden om iemand in de buurt te hebben die op je kan letten en je gerust kan stellen mocht het nodig zijn.

We hebben ook nog de pagina Gebruik magic truffels, met meer informatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij heeft het ook echt veranderd, in een positief opzicht dan. Je gaat heel anders denken over dingen en daardoor kom je op ideeën of meningen waar je nog nooit aan gedacht had. Of je voelt je ineens veel sterker en word meer bewust van de kracht die je in je hebt. Ik vraag me af of er ook mensen zijn die, na een trip, helemaal niet anders denken over dingen of die zich hebben gevoeld op de manieren die ik steeds beleef. En hoe dat dan kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is eigenlijk het verschil in de trip tussen paddo;s en truffels? ik hoor van veel mensen namelijk dat truffels gewoon een mildere versie zijn, en van andere totaal iets anders?

Naar wat ik gehoord heb zit je bij paddo's iets meer in je hoofd dan bij truffels. Het hangt ook van de soorten af, truffels en paddo's ontlopen elkaar niet zo heel erg veel, namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is eigenlijk het verschil in de trip tussen paddo;s en truffels? ik hoor van veel mensen namelijk dat truffels gewoon een mildere versie zijn, en van andere totaal iets anders?

Naar wat ik gehoord heb zit je bij paddo's iets meer in je hoofd dan bij truffels. Het hangt ook van de soorten af, truffels en paddo's ontlopen elkaar niet zo heel erg veel, namelijk.

En ik hoorde juist het tegenovergestelde - dat truffels voor een meer naar binnen gerichte ervaring zorgen dan paddo's. Uit chemisch perspectief zijn paddo's en truffels natuurlijk hetzelfde, maar dat wil niet zeggen dat er in het echt geen verschil is..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is eigenlijk het verschil in de trip tussen paddo;s en truffels? ik hoor van veel mensen namelijk dat truffels gewoon een mildere versie zijn, en van andere totaal iets anders?

Naar wat ik gehoord heb zit je bij paddo's iets meer in je hoofd dan bij truffels. Het hangt ook van de soorten af, truffels en paddo's ontlopen elkaar niet zo heel erg veel, namelijk.

En ik hoorde juist het tegenovergestelde - dat truffels voor een meer naar binnen gerichte ervaring zorgen dan paddo's. Uit chemisch perspectief zijn paddo's en truffels natuurlijk hetzelfde, maar dat wil niet zeggen dat er in het echt geen verschil is..

Ik heb truffels gedaan, en vond deze niet bepaald naar binnen gericht. Natuurlijk zijn je denkprocessen wel aangepast, maar dat is het bij iedere psychedelic. Ik ga binnen een paar maanden paddo's doen, dus dan zal ik het verschil beschrijven (:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ook set en setting hier inderdaad een gigantische impact op heeft. Als je gaat knallen op een feest/festival, zal je meer genieten van de kleuren/muziek/ervaring... Maar als je thuis met een jointje op de bank ligt, dan komt het leven wel eens voorbij. En niet het leven dat jij ervaart vanuit jouw ogen, maar het leven zoals dat opgeslagen zit in jouw hersenen. Je krijgt het idee objectief te kijken naar wat je eigenlijk al jaren aan het doen bent. Vele mensen komen uit hun trip, met de overtuiging te willen stoppen met roken. Ze weten immers dat het schadelijk is en niet veel plezier aan hun leven toevoegt, maar soms is weten niet genoeg en heb je een tripje nodig om je dat te laten 'voelen'.

Use wisely :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lavalamp, dat klinkt heel positief, beter heb ik dat van dat roken ook n xtjexD Maar voor de rest begrijp ik wat je bdoelt, ik heb het gevoel dat ik mijzelf bekijk vanuit een hoger standpunt.. Min of meer een biografie idee.. Kan het niet helemaal uitleggen zoals ik het bdoel. Maar vaak ben ik gewoon met een vriend erbij aan het gamen of een film kijken, of na een paar joints een ziekkelijke vreetkick aan het wegeten..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

ik hoor van meer mensen dat ze veranderen nadat ze drugs gebruiken ja. niet dat je gelijk een heel actief iemand wordt als je daarvoor heel lui bent, of gelijk van de ene op de andere dag jezelf helemaal ontplooit. maar ik merk zelf dat ik, sinds ik af en toe xtc gebruik, het bijvoorbeeld veel makkelijker vindt om in het algemeen tegen mensen te zeggen van "yo, ik vind je echt heel leuk!" of "ik vind t echt heel gezellig met je!". denk dat het inderdaad te maken heeft met dat je dingen beter "in perspectief" kan zien, en wel bekijkt vanuit jezelf maar niet vanuit je eigen standpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden