Eerste keer truffels ( Hollandia )


Recommended Posts

Voor die gene die dit zullen lezen hoop ik dat het interessant is en misschien misschien de vraag kunnen beantwoorden hoe een vriendin van mij helemaal niks kon voelen... ?

Mijn eerste keer truffels (psilocybe hollandia) begon ik met 10 gram.

Setting: het park, samen met twee vrienden die ook truffels aten en drie nuchtere toeschouwers.

(waar van één vriend die ook gebruikte, die ook 10 gram opgegeten had maar echt helemaal niks gevoelt heeft die nacht.)

Het is niet het lekkerste om op te eten, het smaakte naar natte walnoten en daarna heel zuur. Daarom hebben we het in combinatie opgegeten met een danoontje wat een stuk beter smaakte. We hebben in het park ongeveer een half uur gezeten totdat we weg werden gestuurd, dus gingen we weer op de fiets op weg naar mijn oude basisschool. Na ongeveer een dik uur begon ik wat te merken doordat ik heel lachterig werd. Ik werd wat terug getrokken en ging naar de luchtstaren, naar een vliegtuig wat ik maar bleef volgen. Ik irriteerde me heel erg aan iedereen die nuchter was, behalve Sebas die ook truffels gegeten had, waarmee ik in m´n space goed mee kon praten. Net of zaten we op de zelfde frequentie. Maar wij hebben ook gesprekken gehad dat we elk over totaal verschillende dingen hadden, waardoor alles wat er gezegd werd niet echt op elkaar aansloot. Veel zinnige gesprekken met nuchtere personen kwam er niet echt uit voort. Samen met Sebas waarmee ik het goed kon vinden die nacht gingen we naar zijn muziek luisteren. Het luisteren naar zijn muziek was lekker, ik zakte binnen een paar seconden helemaal weg in het nummer en vergat de rest om me heen. We gingen heel dicht bij elkaar staan wat heel vaag was omdat ik zijn hoofd in grote lijnen zag en de rest wat vaag. Maar het was ook net of zag ik wat scheel tegen zijn hoofd aan, en hadden een tijdje dat we geen besef hadden hoe dicht we op elkaar stonden.

We kregen de behoefte om een stuk te gaan lopen. We gingen het schoolplein af en net als wat Sebas ook zei: we gaan een nieuw hoofdstuk in. Zo liepen we het plein af en kwamen een klein groepje meiden tegen. Ik denk dat ze heel raar naar ons hebben gekeken ook omdat ik de hele avond al met een big smile rond liep. Eenmaal aangekomen bij het groepje meiden begon Sebas met de meiden te praten en ik met m'n big smile kon het gesprek niet volgen wat er precies gezegd werd. Ik voelde mijn hele lichaam golven, waardoor het moeilijk was om er bij te blijven. We hebben het die meiden droog verteld wat te hadden gegeten en liepen weer rustig door. Ik zei tegen Sebas volgens mij snappen ze ons niet, terwijl ik de gene was die het zelf meer niet snapte.

We kwamen weer terug naar het schoolplein waar ik op het bankje ging zitten. Chips eten en water drinken was weer een hele andere belevenis omdat alles niet als normaal aanvoelt. Water gleed als een klomp naar binnen en de structuur van de chips voelde ook heel apart. Net als mijn handen die ook 10x anders dan anders aanvoelde dan normaal, zo was mijn handen uit m'n zakken halen, mobiel pakken en mijn riem af te doen om te pissen heel raar. Ik heb het later nog omschreven : Het is net of slapen je handen maar dan veel heftigere prikkels.(misschien kwam dat doordat het ook heel koud buiten was) Om te roken lukte me niet echt goed , ik nam een hijs en hield het wat in, en ik wist even daarna niet meer of ik nou al een hijs had genomen ja of nee.

Om aan een maatje te vertellen hoe ik me ik me voelde was zo moeilijk, ten eerste omdat ik niet uit m'n woorden kwam, ten tweede omdat het lastig uit te leggen is en ten derde wat ik wou vertellen had ik in m'n hoofd en dan zou ik het zeggen en dan was ik het al helemaal weer kwijt. Dat kwam echt doordat ik in het golvende gevoel waar ik in mee ging ( wat ik continu had ) wat het lastig maakte om zo een gesprek te voeren.

Sebas wou al een tijdje terug naar huis, maar ik had de gedachtes dat fietsen mij niet zou lukken en ik moest mijn sleutel ook uit mijn zak halen, wat een hele opgave leek maar dat eigenlijk helemaal niet zo was. Toen het ook nog lukte was ik best trots.

Dus wij stappen op de fiets naar mijn maat zijn huis, waar we op de bank ploften en lekker tv gingen kijken, de lampen waren heel fijn en de tv was feller dan normaal. Het NOS Journaal kwam er tijdens het zappen snel voorbij komen, maar ik zag de presentator in grote lijnen net als een tekenfiguur. Niet dat hij sprekend als een tekenfiguur was getekend, maar het leek er wel wat op.

Om deze nacht kort te beschrijven; heel gezellig maar apart!

Het was een soort tv scherm waarna ik soms zat te kijken of een schilderij. Heel vaag.

En het meeste wat ik om deze avond heb gezegd: Ik snap echt helemaal niks van.

(van wat er gezegd werd tot hoe ik me voelde)

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Ik snap echt helemaal niks van." Dat klinkt als een geslaagde trip :P Al lijkt me buiten in de kou buiten ronddwalen helemaal niks :)

Dat je ene vriend helemaal niks gevoeld heeft is wel maf, met 10 gram Hollandia achter z'n kiezen? Een volle maag, hoe goed je kauwt etc. kan invloed hebben op de werking, maar helemaal 0 effect op de Hollandia's heb ik eigelijk nog nooit meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was zeker een geslaagde trip !

Alleen die vriendin van mij had weinig tot niets gegeten, ong 10 gram truffels , uitgerust en ik weet het niet hoor kan ren joint van in de middag het beinvloed hebben.. maar dan zou je teminste wel iets gevoeld hebben ..

Bedank voor je reactie !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt lekker intens! Jammer dat je vriend niets voelde. Bij ons is er altijd wel één die constant klaagt niks te voelen, maar altijd zie je ze dan ineens inslaan, weet je, en dan zijn ze er weer ;)

Als ik je vriend was zou ik het gewoon nog een keer proberen, dit is niet een ervaring die je over zou moeten slaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden