Eerste keer alleen


Recommended Posts

Enkele weken geleden, door omstandigheden, besloot ik om in mijn eentje mijn bakkie Dolphin's Delight van Freshbox te eten.

Het was een mooie zondag, de zon scheen en de eerste bloesems begonnen al te bloeien.

Onder het eten keek ik naar de film Jason & the Argonauts, die ik trouwens meteen wil aanraden voor iedereen die gaat trippen. Het hele klassieke heldenavontuur lijkt bijna verbonden te zijn met de trip, als iemand begrijpt wat ik bedoel.

Het begon in te slaan. Ik keek naar de TV, naar mijn film. Poseidon hield de kliffen overeind zodat de argonauten veilig door de straat konden varen. Het water fonkelde zo mooi, dat ik rustig bleef kijken. Maar toen de schaduwen door mijn kamer begonnen te wandelen, werd het tijd om naar buiten te gaan.

Ik wandelde, als in een droomwereld mijn tuin uit, de boomgaard in. Ik herinner mij enige teleurstelling. Normaal gesproken legde ik deze reis af met mijn vrienden, maar nu was ik alleen. Ik probeerde mij te herinneren waarom ik alleen was, maar was het helemaal vergeten.

Door de boomgaard legde ik de normaal niet zo lange weg af tot ik bij het boerenland kwam. In een vorige trip ontdekte mijn vrienden en ik één van die geheime plaatsen in de wereld, een brede sloot met een klein grasveldje als oever. Uit de wind, uit het zicht. Ik wou hier weer naar toe.

Ik ging lekker in het gras zitten, en staarde een beetje rond mij heen. Ik zag vogels, hazen, vliegtuigen hoog in de lucht, insecten… ik begon zo veel leven om mij heen te zien.

De ganzen in de lucht kregen een mysterieuze paarse gloed, en hun vleugelsagen lieten “verstoringen†achter in de lucht. Ik begon te begrijpen waarom vogels zo belangrijk zijn voor sommige culturen.

En toen kwamen de hallucinaties.

Waar ik ook keek, de planten en het landschap kwamen samen om prachtige patronen te vormen, insecten leken feller gekleurd dan ooit… en andere dingen die ik niet kan beschrijven.

Mijn maag begon pijn te doen, ik voelde me misselijk. Misschien was het een slecht idee om de hele dag niks te eten, en dan 's avonds met de trip te beginnen, maar nu was het te laat om er iets aan te doen.

Ik nam een slok water uit mijn flesje… hoe kan ik beschrijven hoe dat voelde? Het golfde, dat is het enige wat ik weet. Ik voelde me al een stuk beter, en probeerde een shagje te pielen.

De tabak draaide maar wat rond in het pakje, dus besloot ik om nog maar even te wachten. De shag moest doen wat de shag moest doen, dacht ik bij mezelf, en lachte hardop.

Hoe lang ik daar zat zal ik nooit weten, maar ik wou weer naar mijn huis toe, misschien dat ik daar de tabak kon roken. Hier buiten zou het me niet lukken, om redenen die toen heel duidelijk waren maar die ik nu niet meer begrijp.

Ik liep, over het golvende land, terug naar de boomgaard. Ik MOEST naar mijn huis toe, maar er was gesnoeid in de boomgaard. De takken, die op de heenweg slechts een klein obstakel vormde, waren nu onmogelijk om te doorkruisen. Ik raakte verdwaald in mijn eigen achtertuin, en toen ik eindelijk uit de massa levende bomen kwam, stortte ik neer op het gras.

Ik bleef daar meer dan een uur liggen, voor zo ver ik weet. Wat daar precies gebeurde zal ik nooit weten, maar ik begon… dingen te zien. Geesten, goden, duivels, hallucinaties… wat ze ook waren, ze waren overal om me heen. Ik keek naar de aarde, en zag de geesten die daar woonden. Ik zag de buitenaardse geesten van insecten, de wijze geesten van de bomen, de mysterieuze en onbegrijpelijke geesten van de lucht… al die tijd lag ik daar, te kijken, en te luisteren.

Een grote geest uit de lucht daalde naar beneden, en ik werd bang. Ik wist dat het niet echt was, maar het voelde zo echt…

Er kwam een vraag. Ik beantwoorde hem. Een enorm gevoel van euforie spoelde door mijn hoofd en mijn lichaam, en ik kon eindelijk weer opstaan. Aan de grond zag ik sporen; ik heb een flink end door het gras en de modder gekropen, hoewel ik hier geen herinnering aan had.

Ik begon me steeds meer ongemakkelijk te voelen, het was zo groen om mij heen, en er was niemand waar ik mee kon praten.

Ik vond mijn weg terug naar mijn huis, en plofte neer op de bank. Ik zette de film weer aan, en begon een sigaretje te pielen. Zoals ik al had gedacht, was dit binnen veel makkelijker dan buiten, en ik spendeerde wat tijd met de rook, in mijn lichaam en daar omheen.

De kleuren waren allemaal verkeerd, en mijn maag begon zich weer om te draaien. Ik ging even liggen, en keek de film af. Het was niet erg dat ik deze niet kon volgen, de stop-motion monsters waren nog cooler en grappiger dan normaal.

De zon ging onder. Ik herinner me nog goed dat twee van die condens strepen van vliegtuigen een kruis in de lucht hadden gemaakt, en de zon maakte hier gloeiend, oranje vuur van. Ik kon mijn ogen er niet van af houden, en ging weer naar buiten, met mijn flesje water.

De reis door de tuin en de boomgaard moet lang geduurd hebben, wan toen ik weer bij het veldje aankwam waar alles begon was het donker. De sterren en de maan fonkelden als nooit tevoren, en ik had geen zin om te gaan zitten.

Ik stak het omgeploegde land over, en ergens moet ik een stok hebben gevonden, hoewel ik niet weet waar en wanneer. Ik liep, met de stok, en gooide deze omhoog, ving hem, en liet hem hard ronddraaien tussen mijn vingers, iets wat ik in het normale leven niet kan. De euforie kwam terug, en ik stopte even om mijn MP3 speler op te zetten. Dit was een hele operatie op zich, en duurde nog langer omdat ik de perfecte muziek wou opzoeken.

Uiteindelijk werd het The Doors, met het album The Soft Parade. Perfect.

Ik liep door, over het land, en kwam bij een verlaten landweggetje aan. Ik besloot deze in willekeurige richting te volgen, en zo liep ik, langer dan ik weer, door de nacht, die helderder was dan ik ooit heb meegemaakt.

Je kon zo ver kijken bij het licht van de sterren…

Ik liep langs een boerderij, en hoorde water. Ik sloop een beetje rond om te ontdekken waar dit vandaan kwam.

Er was een klein fonteintje, en nu dit mysterie was opgelost vervolgde ik mijn weg.

het was… prachtig. Het asfalt was bezaaid met bloempatronen, de sterren…

Het is moeilijk om dit te herinneren, en ook hoe lang dit duurde, maar uiteindelijk kwam ik bij een weg aan die ik herkende: de weg naar huis. Rustig wandelend ging ik verder, af en toe in de berm stappend als er een auto aan kwam. Voor mij leek het alsof ze de hele weg in beslag namen, en ik nam het zekere voor het onzekere.

Tegen het eind van mijn reis kwam ik iemand tegen, een oudere man met een kleine jongen die een nachtwandeling aan het maken waren.

Ik had amper oog voor ze, maar af en toe herinnerde ik me dat ze er bij waren, en draaide me om om te kijken.

Volgens mij waren ze bang voor mij, want ze gingen snel weer naar huis. Ik zwaaide nog.

Die jongen zal nog wel aan me terugdenken, haha.

Thuis plofte ik neer op de bank, en ging ik Star Trek kijken. Niet voor de plot of zo, maar de kleurrijke sets en bekende personages maakte me wat rustiger.

Uiteindelijk viel ik in een heerlijke slaap, die tot de ochtend duurde.

Je kan je voorstellen dat ik erge honger had, al 24 uur niets gegeten!

Het ontbijt van spek, ei, toast, kaas en mandarijnen zal ik me nog lang herinneren.

Maar ik denk niet dat ik nog een keer alleen ga trippen. De eenzaamheid werkte op mijn gemoedsrust, en als het echt heel vreemd begon te worden was er niemand om mee te praten.

Sociale contacten zijn extra belangrijk tijdens zo een trip, en om deze te missen…

Ik weet niet, je krijgt op die manier niet het beste uit je truffels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dikke trip! In je eentje trippend naar buiten gaan lijkt me ook helemaal niks, sowieso omdat je dan niemand hebt als klankbord, en je dus vrij diep kan worden meegenomen in de vaagheid van je trip. Daar is op zich niks mis mee als je lekker veilig en vertrouwd binnen bezig bent, maar buiten kan je nogal wat dingen tegenkomen die je op de verkeerde manier prikkelen.

Al met al een mooi report, ook al was het waarschijnlijk niet je meest favoriete truffeltrip ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geweldig om te lezen.. ;)

heftige trip als ik het zo lees, maar ook super om het zo eens te beleven lijkt me !

Ik had een vraag. :?:

Want uit mijn ervaring met truffels begin ik meestal in me zelf te spacen , ook al zijn er vrienden van mij bij.

Maar zou je mij dan alsnog adviezeren om alleen te trippen enzo ja heb je dan tips om te doen? :mrgreen:

Alvast bedankt ! En een topreport om te lezen !! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie :D

Geweldig om te lezen.. ;)

heftige trip als ik het zo lees, maar ook super om het zo eens te beleven lijkt me !

Ik had een vraag. :?:

Want uit mijn ervaring met truffels begin ik meestal in me zelf te spacen , ook al zijn er vrienden van mij bij.

Maar zou je mij dan alsnog adviezeren om alleen te trippen enzo ja heb je dan tips om te doen? :mrgreen:

Alvast bedankt ! En een topreport om te lezen !! :D

Dat hangt van jezelf af, denk ik. Zelf heb ik ook altijd de neiging om helemaal weg te spacen, maar als je vrienden er bij zijn kunnen ze je er uit halen, of als de trip verkeerd gaat helpen de andere kant op te sturen. Ik denk dat het afhangt van hoe veel ervaring je hebt met dit soort dingen.

En als je het gaat doen... laat het ons weten hoe het was na afloop ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik wou het ook alleen doen dus op een avond heb ik ze gehaald en alleen opgegeten , nou heb jammer genoeg niks gevoeld behalve misselijkheid. Dus ik ga het zeker weer alleen proberen.!! Ik denk dat het kwam doordat ik de week daarvoor het ook al had gebruikt . Beetje kut want die vent van de growshop zei dat je na een week het wel weer kon doen :S ... :x

Eerst maar een tijdje wachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe het 9 van de 10x ook alleen, is niks mis mee.

Haha vond het een erg vet report, vond vooral mooi hoe je ging rondsluipen om te ontdekken waar het water vandaan kwam. :lol:

Zie het al helemaal voor me hoe iemand bij mij in de achtertuin rondsluip rond het vijvertje haha.

Greetz joerie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt als een bizzare trip! Toch netjes hoe je met de intensiteit bent om gegaan.

De shag moest doen wat de shag moest doen, dacht ik bij mezelf,
Ik stak het omgeploegde land over, en ergens moet ik een stok hebben gevonden, hoewel ik niet weet waar en wanneer. Ik liep, met de stok, en gooide deze omhoog, ving hem, en liet hem hard ronddraaien tussen mijn vingers, iets wat ik in het normale leven niet kan.

:lol::lol::lol::lol:

Tripreport van de maand wat mij betreft :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden