Muziek tijdens de trip


Recommended Posts

In november 2010 was ik tijdens het trippen met mijn vriend echt helemaal weg van dit nummer...

http://youtu.be/RKCd5oSlmlY" rel="nofollow

Dat was toen zo'n ervaring! Alleen maar geluisterd naar dat liedje en je werd er echt helemaal in getrokken. Die lagere geluiden afgewisseld met die hoge, dat gaf zo'n apart gevoel. :P En blijkbaar vond ik het youtube scherm ook echt geweldig want de volgende dag gingen we onze aantekeningen lezen (we hadden tijdens de trip veel dingen opgeschreven) en toen stond er ineens ''daisy vindt het youtube schermpje kei mooi'' :')

Ik luister vaak verschillende muziek tijdens het trippen, het ligt er heel erg aan hoe ik me voel. Zit ik vol ideeën en voel ik me wat stuiterig, dan luister ik veel energieke nummers. Maar als ik wat moe ben of diep in gedachten zit, luister ik natuurlijk liever rustige dingen.

Hebben jullie een voorkeur? Ik luister namelijk echt altijd andere dingen... Ligt totaal aan mijn humeur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sowieso Shpongle. Da's echt meesterlijk. Voor de rest voornamelijk goatrance. Trippen en goa is zoals peper en zout. :)

Anderzijds is 60/70's rock ook geweldig zoals Pink Floyd, The Doors... ook psystep, downtempo, ambient.

Er zitten redelijk wat nieuwe lagen in die muziek, die je er nuchter nooit had uit kunnen distilleren. En het ligt allemaal te ontdekken, elke artiest creeërt zo zijn eigen universum. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sowieso Shpongle. Da's echt meesterlijk. Voor de rest voornamelijk goatrance. Trippen en goa is zoals peper en zout. :)

Anderzijds is 60/70's rock ook geweldig zoals Pink Floyd, The Doors... ook psystep, downtempo, ambient.

Er zitten redelijk wat nieuwe lagen in die muziek, die je er nuchter nooit had uit kunnen distilleren. En het ligt allemaal te ontdekken, elke artiest creeërt zo zijn eigen universum. :)

Dit leest alsof ik in een spiegel kijk. Ik kan tijdens het trippen van heel veel verschillende soorten muziek genieten, zolang het maar met liefde is gemaakt (de hitparade doet hem het niet voor mij) Lekker rustig chillen met wat downtempo en ambient, en rustig opbouwen met wat progressive psystep en techtrance tot je in een waanzinnig kleurrijke wervelwind van een trip komt met een heerlijk goamuziekje op de achtergrond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben benieuwd of mensen veel naar muziek luisteren tijdens het trippen en vooral wat voor een soort(en) muziek...

Ik ben anders wel benieuwd of er mensen zijn die niet naar muziek luisteren tijdens het trippen. Een trip zonder muziek kan ik me echt niet voorstellen, dan mis je volgens mij sowieso een groot deel van de ervaring. Als tijdens een trip de muziek uitvalt heb ik altijd het gevoel in een grote leegte beland te zijn en zodra de muziek weer aangaat is die juiste 'flow' er weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben benieuwd of mensen veel naar muziek luisteren tijdens het trippen en vooral wat voor een soort(en) muziek...

Ik ben anders wel benieuwd of er mensen zijn die niet naar muziek luisteren tijdens het trippen. Een trip zonder muziek kan ik me echt niet voorstellen, dan mis je volgens mij sowieso een groot deel van de ervaring. Als tijdens een trip de muziek uitvalt heb ik altijd het gevoel in een grote leegte beland te zijn en zodra de muziek weer aangaat is die juiste 'flow' er weer.

Een hele trip zonder muziek sowieso niet, maar als je met wat meer relaxte mensen ben kan het ontzettend fijn zijn om juist de muziek even niet op te hebben en naar ze te luisteren, je helemaal op het gesprek te richten. Je komt soms tot verassende inzichten over je vrienden. Ook heel fijn: laat je voorlezen door een vriend uit bijvoorbeeld iets van Toon Tellegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

een vriendin van me en ik gaan het volgende maand proberen en we zijn nu al aan het nadenken over een afspeellijst ;) aan de ene kant lijkt bekende muziek me heel fijn, maar juist nieuwe dingen is aan de andere kant ook heel spannend! luister normaal nooit naar Pink Floyd e/d maar vind het wel een heel goed idee!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn favorieten zijn zonder twijfel Shpongle:

http://www.youtube.com/watch?v=D2LK-zGfdUU

Shpongle is altijd geniaal tijdens het trippen. En laat de eerste twee nummers nou precies de twee nummers zijn die respectievelijk de eerste en tweede keer dat ik truffels nam met mijn vrienden, de avond hebben bepaald. Verder gewoon waar de trip je naartoe neemt en natuurlijk wat iedereen leuk vind (ik kan uiterst vrolijk blijven terwijl oh sweet nuthin' van the Velvet Underground opstaat, waar men meestal vrij snel beu van word). Voor de volgende trip heb ik al wat native american muziek klaarstaan en een lp met peruaanse panfluit muziek (blijft chill ondanks south park).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

De muziek waar ik naar luister is niet gebonden aan een specifiek genre, dus ik vrees dat ik niet kan vertellen wat je voornamelijk wilt horen, maar het is misschien toch interessant. Ik luister naar muziek afkomstig uit een game series die heet Touhou Project. Het is gemaakt door één gast die een muzikaal genie is ofzo. Die games hebben absoluut geweldige achtergrondmuziek. Het enige nadeel is dat het gemaakt is met karige midi trompetten oid. Het is puur de compositie zelf waardoor het zo goed is. Hier is een voorbeeld en dat is ook meteen mijn favoriete theme.

 

 

Gelukkig heeft Touhou een onmeetbaar grote fanbase, waarvan waarschijnlijk het grootste deel er alleen is voor de muziek, wat wil zeggen dat er overal uit het niets allemaal fanmade en proffesionele remixes ontstaan van zeer hoge kwaliteit en in ieder genre wat je maar kan bedenken. Ik heb zelfs gezocht naar Touhou en psychedelic en ik kwam resultaten tegen. Voor iedere seconde muziek die je luisterd ontstaat er een minuut nieuwe muziek, het is echt absurd hoeveel er te luisteren is.

 

De meest bekende van touhou is waarschijnlijk Bad Apple!!, die is namelijk op CNN geweest.

https://www.youtube.com/watch?v=VzEUeWnV73U

 

Even een paar opnoemen die ik zelf leuk vind. Ik geef zelf inmiddels geen bal meer om genre.

 

Originelen er ook maar bij voor de grap dan.

 

Ik kan voor eeuwig op blijven noemen en dan heb ik nog niet alles laten zien, gelukkig is het niet moeilijk te vinden daardoor. Ik ben in ieder geval een persoon die heel de tijd naar hetzelfde liedje kan luisteren. Het grappige is ik heb daar nauwelijks ontkomen aan omdat het allemaal van hetzelfde af komt. Dus ik luister hetzelfde, maar dan anders, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. ^^

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste tijd luister ik vaak naar electric swing jazz, en Parov Stelar is echt geniaal.
Hieronder zijn populairste nummer:

 

En nog een paar van mijn favo's van hem:

 

 

Monster

https://www.youtube.com/watch?v=Ze6JLN-FL_M

 

 

Chambermaid Swing

https://www.youtube.com/watch?v=JRtHYiWmsoA

 

 

Wake Up Sister

https://www.youtube.com/watch?v=22ATOgklrZs

 

 

Silent Snow

https://www.youtube.com/watch?v=tdkVOyRKHcA

 

Hurt

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden