Nieuw forum!


Recommended Posts

Zo.. Het zat er al een tijdje aan te komen, maar nu hebben we eindelijk een nieuw, fris forum. Naast een nieuwe layout en achterliggend systeem is ook de naam veranderd, omdat we het forum een beetje willen losweken van "onze" webshop. Zo hopen we dat het forum wat toegankelijker is, ook voor niet klanten.

 

Bij het omzetten van het forum zijn gelukkig alle gebruikersgegevens, topics, privé-berichten etc. bewaard gebleven, maar helaas zijn de links naar topics (van buitenaf, en vanuit andere topics) niet goed om te zetten, dus mocht je ergens een dode link vinden, meld het me even in een privé-bericht en dan wordt het opgelost :)

 

Mocht je onverhoopt toch iets tegenkomen wat fout loopt, niet lekker werkt of gewoon beter anders kan worden opgelost laat het even weten.

 

De komende dagen gaan we het forum herinrichten met nieuwe categorieën, verder tweaken etc.

 

Wat vinden jullie van het nieuwe forum? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ziet er op zich wel goed uit, maar eerlijk gezegd vond ik de oude lay-out beter, deze vind ik een beetje kil. Het gedeelte met laatste berichten en laatste onderwerpen op de overzichtspagina vind ik een handige toevoeging. Ook handig dat je nu kunt kiezen om niet gelijk een topic te volgen als je in dat topic gereageerd hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat vinden jullie van het nieuwe forum? 

 

Even afwezig geweest... To be honest vond ik de vorige layout 'cleaner' en mooier. Daarnaast

merk ik dat alle oude berichten die ik geplaatst heb nu problemen vertonen qua opmaak (gebruik

nieuwe html-codering e.d.). Dat is wel jammer. Maar ook een stukje gewenning- komt uiteindelijk

wel goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ziet er op zich wel goed uit, maar eerlijk gezegd vond ik de oude lay-out beter, deze vind ik een beetje kil. Het gedeelte met laatste berichten en laatste onderwerpen op de overzichtspagina vind ik een handige toevoeging. Ook handig dat je nu kunt kiezen om niet gelijk een topic te volgen als je in dat topic gereageerd hebt.

 

Dat kille heb ik ook een beetje, we hebben nog wat geëxperimenteerd met achtergronden, maar dan wordt het ook weer snel een kermis, en trekt dat meer de aandacht dan de content. Sowieso is de header echt de saaiheid zelve, misschien dat daar nog iets aan gaat gebeuren. 

 

Even afwezig geweest... To be honest vond ik de vorige layout 'cleaner' en mooier. Daarnaast

merk ik dat alle oude berichten die ik geplaatst heb nu problemen vertonen qua opmaak (gebruik

nieuwe html-codering e.d.). Dat is wel jammer. Maar ook een stukje gewenning- komt uiteindelijk

wel goed.

 

Kan ik me iets bij voorstellen, al kwam vooral de header met die paddenstoelen uit de oude vormgeving me op een gegeven moment echt m'n neus uit.

 

Dat van die kleuren-codes in je posts is inderdaad vrij ruk, de mogelijkheid om kleuren in posts te gebruiken is zo te zien uitgeschakeld, vandaar dat nu die code zichtbaar is. Ik ga kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat van die kleuren-codes in je posts is inderdaad vrij ruk, de mogelijkheid om kleuren in posts te gebruiken is zo te zien uitgeschakeld, vandaar dat nu die code zichtbaar is. Ik ga kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.

 

Als het goed is kan je langs de instellingen van TinyMCE buttons eenvoudig toevoegen, zoals kleur e.t.c.

Weet echter niet of dit automatisch ook alle oude berichten hersteld.. Maar is het proberen waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het goed is kan je langs de instellingen van TinyMCE buttons eenvoudig toevoegen, zoals kleur e.t.c.

Weet echter niet of dit automatisch ook alle oude berichten hersteld.. Maar is het proberen waard.

 

D'r zijn idd een paar settings m.b.t. tekstkleur, grootte en font, maar die zijn met z'n alle uitgegooid omdat het anders snel rommelig wordt, helemaal als er wordt ge-copy-paste vanuit een andere bron.. Op zich kan die tekstkleur denk ik wel weer aangezet worden, maar we zijn er nog niet helemaal uit of dat echt een voordeel heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kille heb ik ook een beetje, we hebben nog wat geëxperimenteerd met achtergronden, maar dan wordt het ook weer snel een kermis, en trekt dat meer de aandacht dan de content. Sowieso is de header echt de saaiheid zelve, misschien dat daar nog iets aan gaat gebeuren. 

 

 

Kan ik me iets bij voorstellen, al kwam vooral de header met die paddenstoelen uit de oude vormgeving me op een gegeven moment echt m'n neus uit.

 

Dat van die kleuren-codes in je posts is inderdaad vrij ruk, de mogelijkheid om kleuren in posts te gebruiken is zo te zien uitgeschakeld, vandaar dat nu die code zichtbaar is. Ik ga kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.

 

Te drukke achtergronden zijn idd niks, dan is dit beter.

Ik vond die paddenstoelen juist leuk.  :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden