Spirituele Trip


Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik had een tripreport geschreven voor een besloten groep op Facebook en het leek me leuk om hem ook ergens op een forum te plaatsten. Ik ben nieuw op deze site en zal maar gelijk beginnen met een uitgebreid tripreport.

 

Ik besloot in de middag om die avond alleen te gaan trippen. Ik had 1 keer eerder truffels op, maar die tel ik niet mee. Ik werd hier alleen stoned van. Dit zou kunnen komen doordat ik misschien minder gevoelig ben voor de werkzame stoffen..offf omdat ik het niet met de juiste intentie heb genomen. Het voelde toen eigenlijk een beetje geforceerd. Daarom reken ik mijn 2e keer truffels (waarvan dit een verslag is) als mijn 1e keer. Het ging hier om 3/4 portie Pandora truffels en een uurtje later 1/4.

 

Het is bekend dat de set en de setting uitermate belangrijk zijn bij het gebruik van psychedelica. Wat ik heb gemerkt is dat je intentie nog belangrijker is. Waarom gebruik je het desbetreffende middel? Ben je op zoek naar inzichten? Vind je de visuals awesome? Of heb je zin om "ff lekker te spacen"?

 

Een psychedelisch middel is niet altijd een brave hond die alles doet wat je wil..maar het luistert wel degelijk naar je intentie. Toen ik voor het eerst truffels nam (ik had er thee van gezet) deed ik het in mijn eentje. Ik kreeg de middag er voor sterk het gevoel dat ik dat moest doen. Je leest en hoort altijd dat het niet verstandig is om zeker de eerste keer in je eentje te trippen. Maar ik vertrouwde mezelf volledig en was er van overtuigd dat ik het aankon. Mijn intentie was om iets te ervaren waar ik iets aan had. Het vergroten van mijn bewustzijn..en tja wat spacende visuals zijn natuurlijk ook welkom.

 

Ik had de hele dag al een vaag gevoel. Er stond veel druk op mijn hoofd en ik was niet helemaal ontspannen. 
Iets korter dan een half uur nadat ik de truffelthee had genuttigd begon ik wat verschillen te merken in mijn gevoel en waarneming. Het begon met een misselijk gevoel. Gelukkig wist ik al dat het gebruikelijk was en ik probeerde door middel van mijn ademhaling te misselijkheid weg te krijgen, maar er verder ook niet te veel op te focussen. Daarna voelde ik steeds geleidelijker een diepe relaxatie in mijn lichaam die qua energie heel erg voelde als de laatste Ayahuasca ceremonie waar ik was. Het begon in mijn hoofd en in mijn oren. Daarna voelde mijn hele lichaam compleet ontspannen. Dit proces voelde voor mij als een soort 'loslaten' van iets voordat de trip echt kon beginnen.

 

Aan de muur tegenover de bank waar ik op zat hing een klein schilderij met Boeddha erop. Ik begon er naar te staren en het leek een beetje dichterbij te komen..niet heel duidelijk tho'. Op een gegeven moment viel er een klein gedeelte van de bovenste rand iets naar beneden. Er ontstond zeg maar een kleine inkeping voor 2 seconden. Dit was het moment waarop ik dacht: yes..it's really working. Een gevoel van euforie verspreidde zich in mijn hele lichaam en ik kreeg sterk de behoefte om wat muziek op te zetten. Dit bleek achteraf gezien de beste keuze te zijn voor de rest van de trip. De muziek stuurde eigenlijk de hele energie van de trip. Ik legde mijn hoofd achterover en begon naar het plafond te staren. Het licht dat zich op het plafond verspreidde van de lamp die naast mij stond wisselde van kleuren. Ook gingen de naden van het plafond af en toe heen en weer op de trilling van de muziek. Iedereen heeft wel eens een waveform gezien van een equalizer. Zo zag het eruit, alleen dan in mindere mate. Het was alsnog prachtig, want het ging gepaard met een continu gevoel van euforie.

 

Ik besloot van de bank op te staan. Mijn lichaam voelde erg licht en als ik liep leek het alsof ik gewoon een energie was die zich vloeiend door de ruimte kon bewegen. Dit zorgde er dan ook voor dat ik een beetje rond ging rennen in mijn huis en ging bewegen op de muziek. Mijn ervaring tijdens deze solo trip is dat ik heel erg in mijn eigen energie ging zitten. Ik volgde gewoon wat ik op dat moment voelde..zowel bewegen als waar ik heen ging. Het leek de hele trip ook alsof mijn ego en überhaupt het denken vanuit je hoofd was verdwenen. Mijn hartchakra was volledig geopend en tegen het einde van de trip kreeg ik weer precies hetzelfde als wat ik bij Ayahuasca had; ik dacht aan iedereen die ik kende en hoe erg ik ze waardeer. Iedereen is een geweldig mens dat bezig is met zijn eigen leerproces.

 

Nadat ik even naar de wc was geweest bevond ik mezelf in de keuken. Volgens mij ging ik wat drinken pakken ofzo. Opeens voelde ik de neiging om plat op mn buik op de grond te gaan liggen. Toen ik dat deed ervoer ik dat als iets heel aardends. Nadat ik een tijdje had lopen "spacen" moest ik weer even contact maken met de aarde. Toen ik weer terug kwam in de woonkamer had ik dan ook de behoefte om even wat aards te gaan doen...Facebook. Ik was van plan om even snel te kijken en daarna weer lekker verder te gaan met de flow van trip. Een vriend van me die wist dat ik truffels had genomen begon tegen me te praten op Facebook. Daaruit ontstond een heel gesprek waarin we gingen filosoferen over het leven. Het voelde goed om er even uit te gooien wat ik allemaal had bedacht tijdens de trip. We moeten als mensen eigenlijk veel neutraler zijn. Wat ik daarmee bedoel is dat we gewoon energie zijn die zich voortbeweegt in het universum en dat zich op allerlei manier manifesteert. De hele dag zijn wij (uitzonderingen daargelaten) bezig met onszelf en andere mensen veroordelen. Zowel bewust als onbewust. Men is bang voor elkaar. In de metro zijn mensen zo afstandelijk. Zelf ben ik ook niet heilig, want ik gedraag me vaak genoeg op dezelfde manier. Be the change you want to see in the world! Een wijze les voor ons allen. Ik zal niet alles hier gaan typen waar ik tijdens de trip allemaal aandacht, want dan wordt deze post nog langer dan dat het al is.

 

Ik moest trouwens ook de hele tijd lachen. Heeft iemand wel eens van de term Innerlijk Kind gehoord? Dit is een term die vaak in spirituele materie wordt gebruikt. Hieronder volgt een opsomming wat het precies inhoudt (ik heb dit niet zelf getypt):

 

"Je innerlijke kind is:
1. Het kleine kind dat je was, dat gekoesterd, verzorgd en geliefd wilde worden, maar dat nu nog steeds in jou leeft.
2. Het emotionele en gevoelige deel in je, dat in de loop van je leven onderdrukt, gecontroleerd en tot zwijgen gebracht is, maar dat nog steeds in jou als volwassene aanwezig is.
3. Het creatieve en artistieke deel in jou, dat in de loop van je leven is gevormd (vervormd), gestructureerd en georganiseerd, die nog steeds in zijn oorspronkelijke staat in je leeft en wacht totdat het bevrijd wordt.
4. De vrolijke, dartele en humoristische persoon die je was toen je nog jong en onervaren was, maar die je hebt vervangen voor een meer volwassen, serieuzer doelgerichte gedrag. Maar dat vrolijke opgewekte kind zit nog steeds ergens in je verborgen.
5. Een gewond, gepijnigd, verwaarloosd, gefrustreerd, misbruikt en genegeerd deel in jezelf die je negeert en ontkent, maar die altijd net onder de oppervlakte zit, waardoor je meestal net iets te bang en te bezorgd bent om je leven voluit te kunnen leven.
6. De persoon die je zou kunnen worden als je je ernst loslaat en je angsten overwint.
7. Dat deel in jou dat moet genezen en ondersteund moet worden en dat versterking nodig heeft om in je leven nieuwe kansen op geluk, gezondheid en persoonlijke groei te krijgen."

 

Ik herkende mezelf erg in punt 4, 6 en 7. Dit vertaalde zich in dat ik de hele tijd erg moest lachen. Een gevoel van verwondering over alles, het mooie van het leven, het feit dat we hier met zn allen mogen ervaren. De liefde die rondom ons allen is. Ik kreeg ook inzichten m.b.t. punt 6 en 7 toen ik na een tijdje besloot om in bed te gaan liggen. Dat was een erg mooi moment. De muziek in de woonkamer stond nog steeds aan en ik voelde me heerlijk terwijl ik weer lekker naar het plafond aan het staren was. Alles leek een beetje te golven en ik had nog steeds het gevoel van euforie. Uit het niets kwamen er opeens tranen. Ik had hier niet eens een bepaald gevoel bij..de tranen kwamen gewoon. Wel had ik dus nog steeds het euforische en verwonderlijke gevoel over alles. Op een gegeven moment kwam er een nummer voorbij dat heilig klonk. Diepgaande zangstemmen..het gevoel van in de hemel komen zoals je altijd in films ziet. Op dat moment vulde mijn hele lichaam zich met warmte en liefdevolle energie. Ik moest denken aan de spirituele wereld met al haar gidsen, engelen en andere energieën. Het leek daarna alsof er een soort hand van liefde op de zijkant van mijn hoofd werd gelegd. Voor mij voelde dit als mijn gids. Een erg mooi moment. Ook zag ik tussen mijzelf en het plafond ook een soort energie. Het zag eruit alsof je rook in een ruimte ziet ronddrijven. Ik kon deze energie ook voelen en als ik wilde mijn lichaam insturen.

 

Een tijdje verder bevond ik me weer op de bank in mijn woonkamer, genietend van wat muziek en kijkend naar het licht van de inmiddels aangestoken kaarsen. Dit bleef een tijdje zo doorgaan totdat de effecten steeds minder begonnen te worden. Toen heb ik de truffels bedankt voor deze ervaring en ben ik gaan slapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk report.  :)

Hoewel het voor de eerste keer idd verstandig is om er iemand bij te hebben, heb je naar mijn idee wel de juiste beslissing genomen. Je moet altijd luisteren naar je gevoel voor en tijdens een trip. Muziek is vrij essentieel tijdens een trip, dus ook goed dat je daarbij naar je gevoel hebt geluisterd en muziek op gezet, anders had je waarschijnlijk toch wel iets gemist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik zie entheogene middelen als iets waar ik van kan leren. Voordat ik de thee dronk heb ik in stilte mijn intentie en vraag duidelijk gemaakt aan het universum en aan de spirit van de truffel. Ik wist gewoon zeker dat alleen trippen mij een betere ervaring zou geven. Deze trip was trouwens 2 weken geleden. Ik ga morgen weer truffels nemen..deze keer samen met een vriend. Ben benieuwd naar het verschil tussen alleen trippen en met andere mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden