• 0

Klein vraagje


XAthik

Vraag

Hallo, ik ben jonathan. ik heb overlaatst truffels geprobeert en vond het een mooie ervaring.

Ik woon in belgie en ga naar sluis achter m'n truffels.

Nu mijn vriend heeft'r overlaatst ook gekocht maar die waren niet meer bevroren. en hij voelde niet zovveel.

 

Ik koop m'n truffels in sluis en rij vervolgens terug naar m'n stad dit duurt ongvr 1uur.

M'n vraag is moet ik iets meenemen om de truffels koud te houden. Want ik heb gehoord dat je ze best opeet nadat ze uit vriezer komen.

Is het mogelijk om eerst naar huis te rijden ze dan opte eten na 1 uur of zal ik een alternatief moeten zoeken.

 

Groetjs :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

4 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Je koopt je truffels letterlijk bevroren, of gewoon gekoeld (als in, koelkast)?

 

Als je gekoeld bedoelt, dan maakt een tocht van een uur niet zoveel uit. Truffels worden per post over de hele wereld verzonden (wat soms 5-6 dagen duurt) en zijn dan nog even potent als bij verzending. Met diepvries truffels heb ik niet zo'n goede ervaringen, zeker niet als je ze langer bewaard. Ze bevroren opeten lijkt me ook geen goed plan, lijkt me rottig kauwen en dan moet de handel eerst nog eens ontdooien in je buik voordat de actieve stoffen kunnen worden opgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Oke dus eigenlijk kan ik ook truffels meenemen op'n festival vn 5-6 dagen als ik ze gewoon in m'n rugzak bijheb? groetjs jonathan

 

Het ligt een beetje aan de houdbaarheidsdatum, maar over het algemeen is dat helemaal geen probleem. Houd de truffels uiteraard wel zo koel mogelijk, niet recht in de zon etc. Je zou op zich een koelelement mee kunnen nemen, maar daar heb je na een dag of wat ook niet zoveel meer aan.

 

Als de truffels vacuum verpakt zijn zul je na een paar dagen wel zien dat er wat lucht in de verpakking zit waardoor de truffels los komen te zitten, maar zolang je de truffels niet al te lang daarna gaat gebruiken kan dat geen kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden