• 0

Hersenschade of verruimd perspectief?


crax

Vraag

Hallo mensen ^^.

Ik maak me soms wat zorgen, of nja, niet echt zorgen, maar het valt me op dat met de jaren sommige effecten van drugs toch wel blijven hangen. Patronen zien, wegspacen terwijl je nuchter bent en even zit te staren, dingen horen.. 

Het kan beangstigend zijn en ik heb deze lange termijn effecten zelf erg gemerkt en bij anderen om me heen gezien.

Ik kan niet precies zeggen sinds wanneer, maar na wat buitensporig middelengebruik kan ik ook wanneer ik nuchter ben zo weer terug in mijn space gaan. Ik meen me te herinneren dat ik dit ook kon toen ik klein was en dat het toen fantasie genoemd werd, maar waar ligt de grens?

Anderen die zich nog vaak funny voelen na een trip?

Groetjes c:

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Wegspacen terwijl ik nuchter ben heb ik wel eens gehad, gebeurde alleen als ik een lied hoorde waar je lekker op kunt spacen. Dat was vooral toen ik nog niet zo lang xtc gebruikte, tegenwoordig gebeurt dat weinig meer (heb intussen ook al lang geen X meer op). De dag na een trip voel ik me vaak nog wel wat anders dan normaal, maar dat is normaal. 

 

Veel dingen merken terwijl ik nuchter ben heb ik alleen gehad in een periode dat ik pervitine (methamfetamine) uitprobeerde (en wat dus een beetje uit de hand liep).

 

Als je minder van die effecten wilt merken terwijl je nuchter bent is er volgens mij maar één oplossing: minderen. Maar aangezien je zegt dat je vroeger ook al dat soort dingen had, kan het ook gewoon zo zijn dat je wat dromerig bent en wat gevoeliger voor dat soort effecten in nuchtere staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal geprobeerd hebt, hoe lang en hoe vaak. Zelf heb ik nuchter soms ook "trip ervaringen", visuals met m'n ogen dicht en wegdromen naar andere plaatsen/ momenten etc. Meestal aan het einde van de dag of als ik net wakker ben, dus ik neem aan dat dat gewoon door de "droomstaat" van m'n hoofd komt. Denk dat iedereen dat soort momenten wel heeft, maar dat het misschien een beetje wordt aangesterkt door herinneringen van ervaringen uit trips, waardoor het daar wat op gaat lijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden