Avontuur In Het Bos: 1e keer truffels, 8 gr. Mexicana & 8 gr. Hollandia


Recommended Posts

Deze post is nog niet af.

 

 

Als je nog nooit truffels hebt gebruikt... en verder geen ervaring hebt met psychedelica is het aan te raden om van te voren wat informatie op te zoeken zodat je weet wat je kan verwachten en de effecten van de trip je niet verassen waardoor je in een bad trip kan raken. Het is een slecht idee om truffels te gebruiken als je erg gestresst bent of je net een traumatische en of heftige emotionele gebeurtenis hebt beleefd. Verder is het belangrijk om combinatie met andere drugs en dus ook alcohol te vermijden.

 

 

Ummm hai dit is Smokeborstje,

 

 

Intro

Ik ben hier nieuw en heb een account aangemaakt omdat ik het wel leuk vind om trips te beschrijven, ik hoor anderen vaak zeggen dat ze het lastig vinden om uit te leggen hoe het allemaal voelt en ik merk bij mijzelf dat ik daar iets minder moeite mee heb, ik hoop dat door dit tripreport anderen net zo'n aangename eerste ervaring met truffels zullen hebben als ik.

 

Als je nog nooit truffels hebt gebruikt en verder geen ervaring hebt met psychedelica is het aan te raden om van te voren wat informatie op te zoeken zodat je weet wat je kan verwachten en de effecten van de trip je niet verassen waardoor je in een bad trip kan raken. Het is een slecht idee om truffels te gebruiken als je erg gestresst bent of je net een traumatische en of heftige emotionele gebeurtenis hebt beleefd.

 

 

 

ik was sowieso al wel geïnteresseerd in hoe gedachtengangen werken en hoe bepaalde dingen zoals psychoactieve stoffen daar invloed op kunnen hebben

Aanloop

Na zo'n vier jaar blowen had ik alle kanten van wiet wel een beetje ontdekt, ik was wel benieuwd naar andere dingen. Ik had anderen vaak horen zeggen dat ze mij echt iemand vonden voor psychedelica en ik was sowieso al wel geïnteresseerd in hoe gedachtengangen werken en hoe bepaalde dingen zoals psychoactieve stoffen daar invloed op kunnen hebben. Na behoorlijk wat informatie opgezocht te hebben op internet over enkele drugs kwam ik via een vrij goede vriend van me bij truffels, hij had het zelf even geleden voor de eerste of de tweede keer geprobeerd en was heel enthousiast, soms liep hij vast in zijn verhaal omdat hij de juiste woorden niet kon vinden en dan kon ik na even nadenken zijn woorden aanvullen alsof ik al precies wist hoe het voelde om te trippen op truffels.

Ik weet niet meer precies hoeveel tijd er tussen dat gesprek en het moment dat ik samen met hem en een andere vriend truffels zou nemen maar ik weet nog wel dat ik er nog veel informatie over opgezocht heb.

 

De uren voor de trip

We hadden aan het eind van de zomervakantie van 2014 afgesproken met zijn drieën op een natuurcamping midden in het bos, er stonden niet veel tenten en het was prettig weer. Ik had erg lang geslapen en heb toen rond 3 uur in de middag met een paar crackers met jam ontbeten, daarna heb ik niets meer gegeten. Frederik en Sjors (niet hun echte namen) moesten nog wat boodschappen doen en ik bleef achter om de tent te bewaken maar eigenlijk vooral omdat ik niet met de fiets naar de kampeerplek toegekomen was en dus niet met hen mee kon. Ik merkte dat ik best zenuwachtig was maar niet op een negatieve manier, zoals een klein kind zich voelt voor hij of zij naar het pretpark toegaat bijvoorbeeld.

Om mezelf toch wat te kalmeren en om de twee tot drie uren dat Frederik en Sjors weg waren wat sneller te laten gaan rookte ik een flinke joint en wandelde ik in het bos om de camping heen om te kijken of er mooie plekken waren die ik sowieso nog wilde zien als ik straks tripte. Het was prachtig weer.

 

Innemen en begin

We zaten buiten aan een picknicktafel, het was ongeveer 9 uur 's avonds. Frederik en ik zouden truffels nemen en Sjors zou onze tripzitter zijn. We hadden een doosje met 15 gram Mexicana en een doosje met 15 gram Hollandia.

Omdat Frederik al eerder truffels had genomen begon hij met Hollandia, halverwege het opkauwen begon het een klein beetje te regenen en gingen we in onze tent zitten. Ik had zelf zo'n 8 gram Mexicana opgekauwd  en tegen de tijd dat de effecten van de Hollandia bij Frederik begonnen te werken merkte ik zelf wel dat ik het een beetje koud kreeg, ik had gelezen dat dat een teken kan zijn dat de truffels beginnen te werken, na een tijdje begon het plafond van de tent wat te bewegen maar ik had nog geen high of iets dergelijks. Toen het droog werd gingen we weer naar buiten, het was nog steeds aangenaam warm en het begon nu te schemeren. Na anderhalf uur had ik nog steeds niet echt het gevoel dat de truffels deden wat ze moesten doen dus at ik nog een flinke portie Hollandia erbij.

 

 

[Het onderstaande stuk tekst is nog niet af]

Trip

De Hollandia deed duidelijk wel zijn werk, 20 minuten na het eten begon in vrij heftige closed eye visuals te krijgen die zich om de muziek heen vormden, muziek was echt een geweldig iets, ik kon er helemaal in duiken met mijn gedachtengang en alle druppels van het geluid onderzoeken. Op een gegeven moment leek het ons allemaal een goed idee om wat eten klaar te maken maar Frederik had geen zin om iets te doen want hij was druk bezig met zijn visuals, hij vertelde dat als hij op het homescreen van zijn telefoon keek, hij achter de pictogrammen van de verschillende apps kon kijken. Sjors was bang dat hij het eten zou verpesten door het aan te laten branden maar tegelijkertijd was hij bang dat als ik terwijl ik tripte zou gaan koken, ik iets gevaarlijks deed. Vervolgens heb ik onder streng toezicht van Sjors shoarma gemaakt, als ik mijn ogen sloot terwijl ik door de pan roerde (er zat veel teveel shoarma in dus ik moest echt roeren) zag ik in plaats van een pan met shoarma een pan met een soort dikke stroperige vla van allemaal regenboogkleuren voor me. Als ik verder het bos in keek zag ik bewegende schimmen, maar niet op een angstaanjagende manier, het gaf me het gevoel alsof er overal om me heen fijne mensen waren maar tegelijkertijd waren ze er niet want ik kon ze niet zien. Als ik dan mijn ogen sloot zag ik dat die schimmen allemaal verschillende dieren waren die druk bezig waren met leven tussen de bomen. Ik zag eekhoorns die nootjes zochten en herten die deden wat herten doen, ik had op dat moment echt geen idee wat voor specifieke handeling er bij herten passen, vogels bouwden nesten en er liepen nog wat meer knaagdieren rond. Op een gegeven moment "keek" ik met gesloten ogen naar het bos en bedacht ik me dat ik het jammer vond dat ik geen vuurvliegjes kon zien, toen verschenen er langzaam hele zwakke lichtjes in de verte, ze kwamen steeds dichterbij tot ik kon zien dat het vuurvliegjes waren. Ik was overdonderd door de werkelijkheid van toen dat ik mijn gedachten zo goed kon visualiseren. Hiermee ging ik experimenteren, zo probeerde ik bijvoorbeeld om de gezongen tekst bij de muziek te visualiseren, dit lukte me uiteindelijk ook met open ogen. Dat was ongeveer op het hoogtepunt van de trip. Op een bepaald moment stond ik midden op de camping en sloot ik mijn ogen, ik liep een paar rondjes en probeerde dan in mijn hoofd een beeld te vormen van waar ik was, als ik dan mijn ogen open deed bleek ik aan een hele andere kant van het grasveld te staan dan waar ik dacht dat ik was, mijn gevoel voor oriëntatie was dus niet echt meer in orde.

[Het bovenstaande stuk tekst is nog niet af]

 

Verzameling momenten, ideeën, situaties, verhalen + Aftermath

Tijdens mijn trip had ik veel ideeën voor allerlei verhalen en plaatsen en situaties, daar heb ik daarna nog wekenlang bijna elke nacht over gedroomd, ik weet niet meer op welke momenten in de trip ik er mee kwam want mijn gevoel voor tijd was helemaal vervaagd, ik heb ze op die momenten meteen uitgetypt want ik was bang om ze te vergeten, dit deed ik normaal ook al als ik droomde maar nu deed ik het dus tijdens mijn trip. Ik zal er hier wat van mijn telefoon overtypen naar deze post en misschien maak ik er ook nog wel een paar leuke tekeningen bij.

 

1. Fantasiewereld "Overstroomde woestijn"

In mijn hoofd zag ik een woestijn met daaroverheen een laag water van ehhh laten we zeggen, een halve meter diep, zo nu en dan stond er uit het water een grote treurwilg met daaronder vaak een houten huisje. Deze houten huisjes stonden op palen zodat het water niet naarbinnen liep, ze werden onder de bomen gebouwd zodat de bladeren ze beschermden tegen de brandende zon. Door het water liepen kamelen met lange poten, aan die poten hingen waterplanten die ze als voedsel aten, ook leefden er kleine vissen en schildpadden in de zee. Soms was er een kleine rotspartij die dan net boven het water uit kwam waar wat schildpadjes op lagen in de zon.

De houten huisjes hadden een soort toren die boven de bladeren van de bomen uitstaken, uit die toren kwam een loopplank die op een duikplank leek maar het water was te ondiep om te duiken. Soms kwam er een grote kudde waterkamelen langs, ze hadden allemaal touwen om een soort halsband heen en die touwen gingen de lucht in naar een soort kleine zeppelin en die werd dan door hun voortgetrokken, via de "duikplanken" konden mensen vanuit hun huizen de zeppelin instappen.

 

Persoonlijke tips

-Als de trip te overweldigend word kun je het beste even in je eentje op een warme plek waar niet teveel licht en geluid is gaan liggen, in mijn geval ging ik in mijn slaapzak in onze tent liggen, als de trip dan wat minder zwaar aan mijn gedachten trok kon ik er zo weer een uur tegenaan

-Zorg dat je alle spullen die je nodig hebt dicht bij elkaar hebt liggen en zorg dat je ze allemaal kan zien, dit scheelt erg veel moeite

-Probeer muziek uit te zoeken die alle mensen die meedoen met het truffelen leuk vinden, als dit onmogelijk is omdat je muzieksmaak te verschillend is, wees dan sociaal en kies om de beurt een nummer om te luisteren (dit kost veel moeite, je kunt ook van te voren een afspeellijst maken)

 

 

 

Als je nog nooit truffels hebt gebruikt... en verder geen ervaring hebt met psychedelica is het aan te raden om van te voren wat informatie op te zoeken zodat je weet wat je kan verwachten en de effecten van de trip je niet verassen waardoor je in een bad trip kan raken. Het is een slecht idee om truffels te gebruiken als je erg gestresst bent of je net een traumatische en of heftige emotionele gebeurtenis hebt beleefd. Verder is het belangrijk om combinatie met andere drugs en dus ook alcohol te vermijden.

 

Deze post is nog niet af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden