Recommended Posts

  • 1 month later...

Het is al meer dan een maand sinds je post en ik ben nog maar een beginner op het gebied van lucide dromen, maar ik hoop dat je alsnog wat aan mijn reactie zult hebben.

Zonder ook maar enig verschil te merken heb ik 5htp, l-tryptofaan (+ vitamine b6) en zelfs afrikaans droomkruid (silene capensis) geprobeerd. Ik denk alleen dat dit heel erg kan verschillen per persoon. Zo zijn er genoeg rapporten te vinden van mensen met zeer positieve ervaringen met afrikaans droomkruid, maar ook van mensen voor wie het niets heeft gedaan zoals ik daar 1 van lijk te zijn. Of het bij jou werkt vrees ik dat je het zelf zal moeten proberen.

Ik heb wel onverwacht zeer groot success gehad met een aantal andere stofjes. Sinds een maand of 2 ben ik begonnen aan een regime van oxiracetam, aniracetam, noopept en choline supplementen. Het allereerste wat opviel waren de extreem heldere, intense en levendige dromen al vanaf de eerste dag. Tot nu toe heb ik nog steeds zulke dromen, maar ik word er niet automatisch lucide van hoe levensecht en tegelijkertijd bizar mijn dromen ook zijn. Zo beland ik plotseling in een groot stadion waar een hele hoop mensen elkaar maar beschieten met pijl en boog wat op meerdere manieren compleet fucked up is, maar het komt gewoon niet in me op dat ik aan het dromen ben.

Ik ben die spullen allemaal tegelijkertijd gaan gebruiken en in veel grotere hoeveelheden dan ik nu nog doe. (Een zogeheten "attack dose") Ik weet dus niet welke van de stoffen het effect op mijn dromen had, maar het zou goed kunnen dat ze allemaal daarbij helpen. Het effect was in ieder geval onmiddelijk merkbaar en was niet mijn oorspronkelijke intentie. Mocht je het ook willen proberen wil ik je van tevoren waarschuwen omdat blijkbaar niet iedereen evengoed reageerd op racetams en noopept. Hier volgt een artikel.

http://selfhacked.com/2013/07/17/why-i-dont-supplement-with-piracetam/

Of je er wel of niet lucide van wordt zal voornamelijk aan jezelf liggen. Lucide zijn is niets meer dan awareness. Voor de meeste mensen is het iets dat je moet leren. Er zijn nog veel meer coole dingen te leren als je al lucide bent, maar de eerste stap blijft het belangrijkste. Een goede plek om te beginnen is misschien deze pagina.

http://psychonautwiki.org/wiki/Lucid_dreaming

Een goed boek om te lezen is misschien deze. Ik weet niet of ik nu een regel overtreed, maar deze link is letterlijk het eerste resultaat op startpage.com.

https://www.dmt-nexus.me/doc/Exploring%20The%20World%20Of%20Lucid%20Dreaming.pdf

Edit:

Het is heel handig als je nootriment.com even doorbladerd voor als je racetams overweegt, met name de delen over acetylcholine waarvan je geen tekort wilt en waar dus die choline supplementen bij helpen. Afhankelijk van je dieet heb je het misschien niet nodig, een teveel aan choline bestaat namelijk ook.

Oxiracetam is lichtelijk stimulerend, maar aniracetam daarintegen is rustgevend en zelfs slaapverwekkend als je er niet aan gewend bent. Ik raad sterk aan om de eerste dag of twee niet achter het stuur te gaan als je aniracetam neemt. Zelf had ik daar de eerste keer "last" van en ging vroeg naar bed.

Veel mensen die racetams en/of noopept gebruiken melden dat stimulanten zoals caffeine en ook mdma een veel sterker effect hebben en ze veel minder nodig hebben. Zelf vind ik dat wel mee vallen, maar voor het geval dat weet je dat nu ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden