Iemand ervaring met 15+7.5 gr hollandia good or bad ?


Recommended Posts

Hallo Spacetravellers 

Heeft er iemand ervaring goed of slecht met 1 zak en een half (22.5 gr) Hollandia truffels ..na een eerste fantastische trip(zie trip report "To the moon and back eerste maal truffels op 15 gr Hollandia by Gorbi  ) met 15 gr ben ik benieuwd of mijn eerste trip nog kan overtroffen worden door 22.5 gr te nemen ...of is dit niet zo een goed idee ?

alvast bedankt voor u antwoord 

space greetings from Gorbi ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als dit je 2e truffeltrip wordt zou ik het bij de 15 gram houden, trips verschillen van keer op keer, er is dus nog genoeg te beleven en ontdekken op een dosering van 15 gram :D

 

Snel beginnen met hogere doseringen is niet zo verstandig omdat je nog niet alle "hoeken" van de wereld van het trippen hebt gezien, door meer te trippen leer je hoe je een trip kunt sturen en vervelende gedachtes uit de weg kunt gaan. Zo kun je ook met een gerust hart een hogere dosering nemen omdat je weet wat je aan kunt en wat je kunt verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Greetings Gonzo,

Bedankt voor je antwoord ,ik denk dat ik je raad ga opvolgen ,het is inderdaad maar men 2de trip en  je bent al de tweede peroon die me dit aanraad  en er zit ook wel logica in je antwoord ...ik ga het dus op 15 gr houden dan kan ik ook een vergelijking maken met de eerste trip of deze even goed is of beter of minder goed ...er heeft me ook iemand aangeraden om eventueel 80 percent chocolade te eten om de trip te versterken ....ik weet niet of dat gaat werken maar mischien kan ik dat eens proberen ipv de dosis te verhogen ....en inderdaad ik heb nog niet alle hoeken van de tripwereld gezien en beter safe than sorry ....bedankt voor je advies much appreciated and see u on the moon ;-)

Gorbi

PS Happy space travelings 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik kan je vertellen dat er bij ons heel regelmatig mensen zijn, die tijdens een truffel ceremonie, 25 tot 30 gram Hollandia's nemen/krijgen. Ik weet niet of je je pakjes truffels weleens na hebt gewogen, maar er zit eigenlijk altijd rond de 20 gram in (ze zijn royaal bij magic-truffels.nl, dank daarvoor). Om op je vragen te antwoorden wat de ervaringen zijn, kan ik het volgende zeggen. Neem deze dosis absoluut niet alleen, je hebt soms hulp nodig, het is heel intens je voelt de energie van de Hollandia's heel hard door je lichaam heen gieren! Veel mensen worden slap in hun spieren en hebben echt begeleiding nodig om bijv. naar het toilet te gaan en diepgaande reiniging incl. overgeven, ala Ayahuasca komt ook regelmatig voor. 

 

Voor de rest is deze dosis een aanrader, als je echt de diepte in gaan wilt met jezelf, om bijvoorbeeld iets te helen en/of een diepe spirituele ervaring op te doen. Wat er wordt ervaren na deze dosis is; mentale/emotionele balans, innerlijke rust, gevoel van Liefde, verbondenheid met Alles om je heen en heel veel nieuwe verrijkende inzichten, om in je dagelijkse leven toe te passen! Deze dosis is echt heel goed voor mensen die bijv. depressief zijn, wij hebben hier diverse fantastische ervaringen mee. Na deze dosis, is de depressiviteit verdwenen! De Hollandia healing wordt nog lang gevoeld na deze dosis. Hiep, hiep….Holandia!

 

Nogmaals, neem deze dosis niet alleen! Zorg dat je een ervaren sitter hebt…., die over je waakt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Gorbi,

 

Ik heb zelf een keertje 1.5 zakje Hollandia genomen. Ik vond dit zelf niet zo'n succes. Ik ben van mezelf een excentriek persoon en als ik met meerdere mensen truffels gebrik zoek ik vaak de gezelligheid op en word ik lacherig en praat ik veel. Ik heb zelf een vrij hoge dosis truffels nodig om goed te trippen. Van minder dan 2 zakjes Atlantis gebeurt er bij mij niet veel. Na het nuttigen van 1.5 zakje begon ik toch wel flink te trippen. Ik deed het samen met mijn vriendin, die ook anderhalf zakje had genomen. In tegenstelling tot vorige keren, waar we beide heel gezellig waren, niet konden stoppen met lachen en geweldige gesprekken hadden, waren we dit keer heel ingetogen en emotieloos. 

 

Ik had totaal geen behoefte om te praten en was voornamelijk met mezelf bezig. Op gegeven moment verliet ik de slaapkamer en ging ik de kamer naast me, wat dient als mijn kledingkast. Ik ging daar op de grond liggen en het voelde alsof ik een onderdeel van de kamer was. Ik lag daar maar wat, zonder mening, drijfveren, etc. Ik heb daar denk ik een uur doelloos gelegen, als een lege huls. Dat was een heel rare ervaring. Op gegeven moment kon ik weer wat nadenken en ging ik rechtop zitten. Ik heb toen nog een uur met een sok in me handen gezeten. Die sok voelde en zag er zo raar uit, alsof het van een andere planeet was (dat vind ik dan wel weer grappig). Ik besloot toen maar weer eens naar de slaapkamer te gaan, daar was mijn vriendin natuurlijk nog. Normaliter roept ze me na 5 minuten al, maar toen ik binnenkwam lag ze daar ook maar wat stil. Ze gaf aan dat ze het toch wel echt wat te heftig vond het en moeite had om positieve gedachtes vast te houden en we hebben niet echt een leuke avond gehad.

 

Conclusie: Ik vind 1.5 zakje echt voor de zeer ervaren trippers of voor mensen die echt keihard willen trippen. Ik vond het zelf iets teveel van het goede. Ik voelde me vrijwel de hele trip emotieloos en dat is niet mijn drijfveer om truffels te gebruiken. Ik gebruik truffels om tot nieuwe inzichten te komen, de visuals, de muziek en voor de vele 'mindfuck momentjes' die zich voordoen tijdens een goeie trip.

 

Hoop dat je er wat aan hebt! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden