• 0

[VRAAG]: Hoe niet bad gaan op truffels?


Magictruffel

Vraag

Hallo,

 

Tijdje geen post meer gedaan, maar wel truffels. 

Elke keer als ik truffels doe, ga ik voor mijn gevoel veel te hard, alles draait te hard en was bang om "op reis te gaan".

 

Weekje geleden 1,75 pil XTC gedaan in een trip setting (Silver Bars). Duurde ook niet lang voordat er verschillende visuals waren. Eerst vond ik dit niet tof, maar op 1 of andere manier kon ik het makkelijk accepteren en heb ik het hardst getript dan dat ik ooit gedaan heb.

Vaak "weg geweest" veel visuals: De bekende brillen, petten, gek genoeg spinnen (ik haat spinnen, maar dit kon ik accepteren aangezien ik wel wist dat ik xtc op had). Alles daarvan kon ik accepteren. Nu denk ik dat dat komt omdat wanneer je xtc gebruikt, alle serotonine gebruikt. (Voor de mensen die dit niet weten, serotonine is een stofje dat je aanmaakt en wat je blij maakt). 

 

Nu is mijn vraag. Mijn vrienden gaan deze week truffels doen, en ik zit er ook aan te denken om truffels te doen aangezien ik zo lekker op x ging. Alleen ben ik toch nog bang om te hard te gaan op truffels, terwijl ik stiekem wel weet dat ik het geaccepteerd heb.

 

Als je enige tips hebt, mag je die hier onder neer zetten!

 

Graag hoor ik van jullie,

 

Magictruffel.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

3 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Het klinkt een beetje cliche, maar er is eigenlijk maar één tip: maak je niet zo een zorgen...

 

De reden dat ik dat zeg is omdat ik merk dat bij al mijn trips het alleen maar de angst (lees: schaamte, ego etc.) er voor zorgt dat ik 'bad' ga....de angst om te hard te gaan, bang om dingen te zien die ik niet aan kan, bang dat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van ga krijgen en vooral: wat denken anderen wel niet van me?

 

Op het moment dat ik dat heb los kunnen laten, ga ik echt super lekker....alles voelt goed en er is alleen maar 'liefde'.

 

Daarom tips:

 

Doe het in vertrouwde omgeving
Doe het met mensen die je vertrouwd
Neem niet meteen maximale dosis
Zet leuke/plezierige muziek op
Hou je bezig met andere (leuke) dingen zoals lichtstaafjes etc. wanneer je afleiding nodig denkt te hebben.

 

 

Maar vooral: heb vertrouwen dat het goed komt

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Spira80,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dit wel gelezen, maar ik kon niet reageren vanwege internet problemen hier.

 

Vorige nacht heb ik de truffels Mexicana gedaan. Er stond op de verpakking dat je daar een euforisch gevoel van krijgt gepaard met een intense body high, en milde visuals. Ik begon met 10 gram, omdat ik toch wat zenuwachtig was. Heb uiteindelijk niet meer gegeten, want ik ging super hard. Gek genoeg waren de visuals enorm aanwezig. Overal in de kamer gebeurde wat, Budha kwam met glowsticks uit de muur zetten, overal Flower Power bloemen op de muur, Hoofdjes boven de deur. Alle visuals dansten mee op de maat van de muziek en het gevoel alsof ik in een droom. was Heel gek, want deze truffel zou niet zulke sterke hallucinaties moeten laten zien toch?

 

Voor de rest heel goed gegaan, voelde alsof ik alles snapte etc.

Jouw reactie heeft zeker voor een goede trip gezorgd. Bedankt daar voor!

 

Nu heb ik alleen nog een vraag.

 

(1. Ik ben van mening dat des te vaker je truffels gebruikt, des te harder je gaat. Elke keer als ik truffels neem, ga ik super hard. 

     Ik heb vaker getript op Hollandia, maar dat was hier niks bij. Is dit waar?

 

MagicTruffel

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hey Magictruffel,

 

Leuk om te lezen dat het je zo goed bevallen is en helemaal toen ik las: "voelde alsof ik alles snapte"....Dat is denk ik wel één van de leukste delen van een trip (voor mij). Ik weet naturlijk niet precies hoe je het ervaren hebt, maar het deed mij heel erg denken aan mijn momenten waarop ik met een grote grijns (en een gevoel van puur geluk), het allemaal denk te snappen. (Het allergrootste plaatje).

 

Ik ben misschien geen expert op gebied van trippen en (chemische) werking met stoffen, maar je vraag die je stelt over visuals en de verschillende effecten die truffels op je hebben, kan ik denk ik wel verklaren. Zelf heb ik ongeveer 10x truffels gehad, en elke trip was anders, ook al hadden ze veel overeenkomsten. Of ik nou dezelfde soort had genomen of een compleet andere, het effect was altijd anders. Soms had ik hele heftige visuals en soms nagenoeg niet. 

 

De werkzame stof in alle truffels is psilocybine. Het is waar dat de ene truffel sterker is dan de ander (meer psilocybine), maar al die sterren, omschrijvingen en 'effecten' die beschreven worden, is voornamelijk marketing. Het zou al voldoende zijn om aan te geven of er een hogere of lagere dosis werkzame stof in zit. Dat is eigenlijk alles wat je moet weten. De rest is vooral reclame en dat kan zorgen voor een placebo-effect. Oftewel.....je ervaart wat je denkt te gaan ervaren. Sommige mensen lezen dat het bijvoorbeeld heel visueel is en daardoor ook sneller visuals kunnen krijgen. (Verwachting).

 

Dat jij dus juist wel visuals had waarbij in de beschrijving van de truffels stond dat dat niet het geval was, komt volgens mij gewoon omdat jij zodanig op deze truffels reageerde, dat je dus wel visuals zag. (Elk mens is anders). Het kan prima zijn dat als je de volgende keer weer deze truffels neemt, dat je dan minder visuals hebt. Er valt weinig zinnigs over te zeggen wat er in elke trip gebeurt. Alles is mogelijk namelijk.

 

Sommige mensen gaan hard op 'zwakke' truffels, sommige voelen amper wat van de sterktste.....het heeft heel veel te maken met de setting, de tijd, de omgeving, hoe je je voelt etc. 

 

Wat betreft je andere vraag over harder gaan naarmate je vaker truffels gebruikt, kan ik alleen uit eigen ervaring spreken. Zelf heb ik mijn heftigste ervaring met truffels gehad toen ik voor het eerst een hele portie (15 gram) buiten had gebruikt. (doodgaan, leven snappen, praten met god: ben jezelf. Herboren worden).  Dat niveau heb ik 1x weer bereikt en dat was de 3de keer volgens mij dat ik truffels heb gebruikt. En dat waren niet eens de 'sterkste' truffels. Daarna heb ik hawaiins gehad (schijnen heel sterk te zijn) en nog heel wat andere....maar nooit kwam ik meer in die staat van mijn eerste keer volledige portie truffels. Soms had ik heel veel visuals, maar ook nooit meer zo heftig als mijn eerste keer volledige portie truffels.

 

Zelf denk ik dus niet dat je steeds harder gaat.....wel denk ik dat het mogelijk is dat doordat je er aan gewend raakt (de ervaring), dat je het sneller kan plaatsen en dus minder bang bent...dit heeft dan weer tot gevolg dat je je meer durft te laten gaan. En dat is denk ik iets dat heel belangrijk is: hoe ver durf jij je te laten gaan? 

 

Ik ga zaterdag trouwens naar een GOA/Techno beacparty in Noord Holland en wil voor het eerst eigenlijk een halve portie truffels nemen op zo een feestje....ik denk dat dat wel eens leuk kan worden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden