Tijd tussen gebruik?


Recommended Posts

Ik ga komende week voor het eerst truffels gebruiken, heb er erg veel zin in en heb me goed ingelezen. Er is echter één ding: het plan was om met twee afzonderlijke groepen dit te doen. Dit kan door de herfstvakantie maar gedurende 9 dagen, en ik heb gelezen dat het minimum 10 dagen is tussen gebruik :ph34r: . Mijn vraag is dan ook of dit erg/onhandig is. Merk ik er na een dag of 7 nog niks van bij een tweede gebruik? Of is er kans op bepaalde gezondheidsrisico's? Als iemand hier ervaring mee heeft/meer over weet hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Blobvis, leuk dat je de wereld van truffels gaat ontdekken!

 

In antwoord op jouw vraag: Ik denk dat je het zelf het beste in kunt schatten nadat je je eerste trip gehad hebt.

 

Na een dag of 7 kan je in principe prima een tweede keer trippen, maar je hebt dan wel kans dat de trip iets minder heftig is in verband met resistentie. Het zal waarschijnlijk wel meevallen, ik trip zelf ook wel eens met maar 6 of 7 dagen tussentijd en soms is de trip dan inderdaad minder heftig, maar mijn heftigste trip tot nu toe heb ik beleefd 6 dagen na de voorgaande trip, dit wil dus zeker niet altijd wat zeggen. Gezondheidsrisico's zijn in mijn ervaring verwaarloosbaar, maar zoiets is natuurlijk lastig te zeggen zonder (langdurig) onderzoek te doen. Opnieuw kun je dit misschien beter zelf beoordelen na je eerste ervaring.

 

Een reden om niet zo snel binnen korte tijd te trippen is omdat het, zeker de eerste keer, een zeer bijzondere ervaring kan zijn en de trip je nog veel zou kunnen leren in de periode na het trippen. Ikzelf had tot ongeveer anderhalve week na mijn eerste trip nog nieuwe ingevingen die ik binnenkreeg die terug te leiden waren tot de trip. Veel psychonauten hebben langer nodig om hun trips te verwerken, je zult zelf waarschijnlijk wel goed aan kunnen voelen hoe dit voor jou is!

 

Een andere reden is omdat als je het zo snel achter elkaar doet, het minder speciaal wordt. Als je bijvoorbeeld een fantastische eerste trip gehad hebt en je tweede trip is een stuk minder, dan is er een grote kans dat de laatste trip die andere overschaduwt, terwijl je daar anders nog mooi een tijdje op had kunnen teren.

 

Maar nogmaals, dit zul je zelf waarschijnlijk allemaal het beste kunnen inschatten nadat je eenmaal je eerste trip gehad hebt. ;)

 

Veel plezier alvast en een goede reis!

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden