1e keer truffels: ~10g Atlantis


Recommended Posts

Ik heb afgelopen week mijn eerste truffeltrip beleefd. Aangezien ik veel plezier en informatie uit andere reports heb kunnen halen leek het me een goed idee om mijn eigen ervaringen te delen.

Wie: Ik en 4 vrienden (M, G, S en D)

Waar: Huis, Tuin, Schuur

Wat: allemaal rond de 10 gram Atlantis

Na een tijd te hebben gepraat en ingepland was woensdag het moment daar: ik zou met 5 anderen gaan trippen. Ik had van te voren de truffels aan huis gekregen. Eenmaal om 3 uur aangekomen met M, bleek dat 2 vrienden het niet zouden halen. Aangezien er nog een ander groepje in het huis was (hierover later meer) besloten we dan ook dat tripsitter D maar mee moest genieten. We sneden de truffels in stukjes en aten ze op met yoghurt. M en ik vonden de smaak bijzonder meevallen: als een flauwe walnoot. S vond het echter niet lekker en G ging bijna over zijn nek. D zou een half uurtje later komen. We zaten rustig op de bank te wachten. Na circa 30 minuten begonnen de effecten merkbaar te worden: iedereen was erg lacherig. D kwam aan en at ook zijn portie op. Op dat moment (15 minuten later) begon het pas echt. De bank waar we op zaten was een enigszins geribbelde grijze bank. Iedereen merkte dat de ribbels bewogen, een heel interessant fenomeen uiteraard. Ook het hout in het plafond begon te pulseren en de nerven bewogen als schaduwen over elkaar heen. Ik begon me ongelofelijk goed te voelen en werd intens gelukkig van het zachte tapijt. Hierop besloot ik onder het tapijt te kruipen, tot grote hilariteit uiteraard. Na hier een minuutje of 2 te hebben gelegen was het weer genoeg. Iedereen zat er inmiddels goed in. In het plafond zaten speakers, wat de sfeer alleen maar beter maakte uiteraard. Hoewel ik het volgende kwartier vooral compleet overdonderd door dit supergevoel op de bank lag, besloot ik toch te gaan rondlopen. De eerste paar pogingen lukte dit niet, ik zakte steeds weer in elkaar en lag heerlijk op de grond. Uiteindelijk overwon ik deze fase en vond ik samen met M, die ook wel zin had in avontuur, 2 dekens. Deze waren heerlijk zacht en zagen eruit als wolvenhuiden. We noemden dit onze "mantels" en zouden deze nog vele uren om hebben. De tocht door het huis zette zich voort. De huiskamer sloot aan op een lange gang met slaapkamers aan de zijkanten. Eenmaal in de gang aangekomen zag alles er geweldig uit: de gang zelf leek steeds langer te worden en de kleuren waren super. M besloot om met een aanloop erdoorheen te glijden, dit hebben we vervolgens minstens 10 minuten gedaan. Ook hier bleven we uiteindelijk een tijdje op de vloer liggen, wat erg beviel. Ik voelde me intens gelukkig en had zin in het leven. We waren kinderlijk nieuwsgierig en besloten alle kamers, die allemaal een andere wereld leken, te onderzoeken. Bij de 1e kamer was het direct prijs: een grote slaapkamer met een waterbed(!) dit maakte ons intens gelukkig en de "golven" voelden hemels aan. We hebben hier zeker een halfuur gelegen. We voelden ons enorm sociaal en ik besloot dan ook om mensen te gaan bellen via whatsapp. Dit resulteerde in compleet onzinnige gesprekken met nuchtere mensen wat aan beide kanten voor enorm plezier zorgde. Ik vroeg iedereen om "iets te vertellen over zichzelf en het leven", en dit ging zo wel even door. Ook G kwam er bij liggen en vond het helemaal top. Na verloop van tijd kwam S binnen, die opmerkte dat dit de kamer van zijn ouders was en dat we alles overhoop haalden (dit was ook zo). Nadat S de bijnaam " de politie " had gekregen gingen we doodleuk van kamer naar kamer, waar we steeds zo blij als een kind verbleven. Toen we alles gezien hadden gingen we weer even naar de woonkamer om muziek te luisteren. Hier troffen we D aan en het groepje dat niet meedeed. Ik en M kenden hen niet, maar vonden ze helemaal geweldig. Een vrij klein ventje van 15 was stoned en wij noemden hem dan ook 'het boefje'. Hoewel we niet veel met D hadden gepraat leek hij er toch flink in te zitten. Hij moest op een gegeven moment weg maar zou later terugkomen. S ging naar de supermarkt. M, G en ik waren dus even alleen. G besloot om alleen in de waterbed kamer te gaan liggen. M en ik besloten echter naar buiten te gaan om nog meer avonturen te beleven. Na een tijdje met onze mantels in de tuin te hebben gezeten en te hebben genoten van het bewegende gras en de grootsheid van de natuur gingen we de schuur in.

Hier troffen we een tafel vol walnoten aan, die we omtoverden tot een mannetje. We gingen door en vonden een koelkast. Hierin stond onder andere een paprika, die M direct proefde. Het smaakte heerlijk sappig en natuurlijk. Maar na enkele happen besloten we te stoppen: deze paprika kon hier niet zomaar liggen! Gecombineerd met de heerlijke smaak en onze extreem jolige bui concludeerden we dat de paprika een god moest zijn. We namen hem een tijdje mee. We gooiden enkele walnoten naar een slee die bovenop een muur stond. Elke keer dat er eentje door de slee heen ging raakten we uitzinnig van vreugde. Er was ook een step, het rijden hierop voelde geweldig. Ik kreeg langzamerhand echter zin om weer te gaan liggen. M had dit duidelijk niet, maar ik ging toch maar terug omdat ik ook graag de trippende en spirituele kant van de truffels eens wou zien. We rookten een joint en dit zorgde ervoor dat ook M geen zin meer had om rond te kijken. We zaten een tijdje op de bank met G en wanneer ik mijn ogen sloot kon ik geweldige patronen vormen. G en M hadden dit ook enigszins.

Op dit moment waren we toch al een uur of 5 aan het trippen en het werd duidelijk wat minder. We begonnen al een beetje te praten over de belachelijke dingen die we gedaan hadden. Er was bij niemand ook maar een keer zoiets als een bad trip opgekomen. Er was die avond een feest, maar eigenlijk waren we te moe om het nog op een knallen te zetten. M ging naar huis, ik besloot halverwege alsnog om te keren. Ik heb nog een aardige hoeveelheid alcohol en wiet geconsumeerd, maar door de geweldige en vermoeiende ervaring van die middag was dit maar saai. Ik besloot in een opwelling met S nog het laatste zakje truffels te delen(dit was over door de 2 die niet konden komen. Ik voelde er niks van en ging uiteindelijk ook naar huis.

Thuis lag ik vrij snel in bed, en ik verwachtte om te gaan slapen. Op dat moment kickten de truffels toch in. Ik zag in mijn telefoon allemaal patronen en bewegingen en hoorde van alles in mijn hoofd. Omdat ik zo moe was en het niet had verwacht was dit niet echt prettig. Ik denk dat de moeheid in combinatie met alcohol dit veroorzaakte en ik besloot dan ook om niet meer zo impulsief met de truffels om te gaan.

Concluderend was het een geweldige ervaring. Ik voelde me net een kind dat alles opnieuw moest leren en zien en de eerste uren heb ik me ook enorm gelukkig gevoeld. Hoewel de hallucinaties meevielen heb ik hier toch aardig wat van mee kunnen krijgen. Ik ga het zeker nog eens doen en ik denk dat mijn vrienden dit ook willen. Ik ga dan denk ik de volle mep nemen, 15 gram. Het lijkt me namelijk ook heel mooi om diep in mijn hersenen te duiken en prachtige dingen te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk report om te lezen!
Ziet er naar uit dat je een leuke eerste ervaring hebt gehad. Veel actief bezig geweest ook

Heb bij veel stukjes echt even moeten grijnzen, ook omdat veel dingen zo herkenbaar zijn.

 

Toch gek dat je niet echt visuals hebt gehad. Als ik trip op Atlantis gaat alles toch aardig bewegen, maar vooral erg veel kleuren.

Bijnemen met truffels na een volle trip is inderdaad niet aan te raden, dit komt ook omdat je lichaam heel snel een tolerantie ontwikkeld voor de werkzame stoffen in truffels. Het te vaak eten van truffels werkt daarom ook vaak niet. Ik houd meestal minstens 3 weken tussen mijn trips, ook al zou het wel eerder al weer kunnen.

 

Anyway, veel plezier met een volgende trip. 15 gram Atlantis moet je vast helpen wat dieper te komen.  ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had inderdaad al gelezen dat je minstens een week moet uittrekken voor een nieuwe trip, maar omdat ik geen mogelijkheid heb ze in de koelkast te bewaren (had ze wellicht wel kunnen drogen) besloot ik ze in een opwelling toch maar te eten. Ik denk dat ik zo overdonderd en vooral actief was dat ik niet een moment heb kunnen pakken om even te gaan zitten en de visuals op te laten komen (vooral door de avonturen die ik dus beleefd heb xD)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg leuk trip report! Een waterbed haha dat moet geweldig zijn tijdens het trippen stel ik mij zo voor. Klinkt alsof jullie hele leuke avonturen beleefd hebben! Van wat ik elders gelezen heb is het niet zo verstandig om alcohol en truffels te combineren. En als je moe bent is het ook niet zo'n goed idee, maar goed het lijkt erop dat je dat zelf dus al ondervonden hebt ;)

 

Vooral fijn dat jullie allemaal zo'n mooie eerste ervaring hebben gehad! Elke trip is anders dus grote kans dat je een volgende keer meer de spirituele kant in zult zien, die is er bij mij ook zeker niet elke trip ondanks dat ik hier juist zoveel waarde aan hecht. Maar het geeft niet, elke trip leert je wel wat of op z'n minst maakt het je een ervaring rijker. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden