Recommended Posts

Wie: Ik, eerste keer Hollandia, negende keer (truffel-)trip
Wat: 15 gram Hollandia (Dutch Giants)

Waar: Kamer (studentenhuis)

 

Deze trip is inmiddels bijna twee weken geleden, ik wilde graag een keer Hollandia proberen. Mijn broertje had deze de vorige keer dat ik met hem tripte genomen en hij vond het wel meevallen qua sterkte, dus ik dacht: 'waarom niet?'. Het was een vrijdagavond en er was precies een week voorbij gegaan sinds mijn laatste trip. Ik had een mooie dag gehad en een heerlijk leeg weekend voor me. In de supermarkt had ik een paar dagen van tevoren de groente Romanesco gezien, ik had dit nog nooit eerder gezien en dacht: 'wow! iets dat er zo mooi uitziet, zulke prachtige fractals heeft kan alleen maar goed voor je zijn. Het leek ook ontzettend sterk op de prachtige wezens die ik ontmoette in de voor mij nog steeds mooiste trip van mijn leven. Ik had de dag voor de trip de helft ongeveer al opgegeten en het smaakte goed, een beetje als broccoli. 

 

jwVf7Gzm.jpg

Romanesco <3

 

0. Ik had geruime tijd niet meer gegeten en had nog avondeten staan dat vandaag op moest voordat het zou bederven. Dus besloot ik om de truffels in te nemen, dan nog te koken en dan als de trip eenmaal begonnen was mijn avondmaal te eet. Ik at de truffels op, de smaak was helemaal zo slecht nog niet. Ik bakte twee dikke pannenkoeken, kookte de romanesco en vegetarische worstjes. Het was allemaal erg veel maar niet meer dan ik normaal eet. Ik maakte me een klein beetje zorgen omdat ik tijdens het trippen vaak wel honger heb, maar porties al snel te veel zijn. Maar goed, anders zou het toch weggegooid worden...

 

Het eten lag op een bord voor mij en ik zat op bed. Heerlijk ontspannen, de trip was gestart en ik kreeg heerlijke, voor truffels karakteristieke, filosofische gedachten en genoot ontzettend van het bestaan en het feit dat ik zelfstandig gekookt had, ik ben echt volwassen en kan goed voor mijzelf zorgen dacht ik. De romanesco was zo mooi, ik wilde het opeten maar dit ging niet, als ik het in mijn mond deed sabbelde ik er op maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen het daadwerkelijk op te eten. De pannenkoek dan maar proberen, ook dit ging niet helemaal zoals gepland. Ik had het opgerold en stak mijn tong erin en bewoog ermee, alsof ik een vrouw oraal aan het bevredigen was. Dit voelt zo raar dacht ik, haha. Uiteindelijk lukte het mij dan toch om het te eten en ja dat smaakte goed zeg. Omdat ik er zo lang over deed werd het koud maar dit stoorde mij niet.

 

1. Ik bevind mij opeens op de grond. 'Huh? Wat doe ik hier?' Ik kon mij niet herinneren hoe ik hier terechtkwam. De rits van mijn vest was opeens dicht, die was toen straks nog open... Zo ging het een tijdje door, mijn korte termijn geheugen was weg en ik kon mij niet meer herinneren hoe ik in situaties terechtkwam. Wie bestuurt mij eigenlijk? Ik had het gevoel alsof ik geen controle over mijn lichaam had, alsof mijn hersenen dit allemaal voor mij aanstuurde en ik toeschouwer was, gevangen in mijn eigen lichaam. Af en toe ging ik verder met eten en na een tijdje, waarschijnlijk een uur ofzo, was het dan eindelijk op. Ik kon mij niet herinneren dat ik alles opgegeten was, of dat ik het bord netjes op de tafel had opgeruimd. 'Ik ben gek geworden', dacht ik. Ik was echt compleet de controle en weg kwijt. Mijn realiteitsbesef was helemaal in de war, sociale constructies begreep ik niet meer, als ik een van mijn ganggenoten tegen kom, wat doe ik dan? Schaamte werd een betekenisloos begrip, ik bedacht mij mogelijke situaties waar ik mij nuchter mogelijk voor zou kunnen schamen maar nu niet begreep. Ik beschouw mijzelf als vrijzinnig, maar toch is schaamte tot in zekere zin nuttig: er zijn toch wel bepaalde grenzen van fatsoen, die ik nu echt niet meer kon begrijpen.

 

2. Het lijkt mij een goed idee om de camera van mijn mobiel aan te zetten, ik praatte veel hardop dus ook al vergeet ik direct wat er gebeurt, dan kan ik er achteraf in ieder geval achterkomen wat er gebeurt is. 'Zo voelt het dus om gek te zijn' dacht ik. 'Voel ik me goed?' Ik dacht van wel, het is toch best aangenaam nog? Zo erg is het dus helemaal niet om gek te zijn... Weet ik dat ook weer. Na ruim een uur mijn mobiel op hebben laten nemen vond ik het wel genoeg geweest, ik was nu zo'n twee of drie uur gek. Het was ontzettend lastig om te beredeneren hoe lang ik al bezig was of überhaupt welke dag het was, ik praatte de hele tijd maar verkondigde een hoop onzin. Het is vandaag 19 november 1973. Of 20 oktober? Ik weet het niet...

 

3. Ik begon het zo onderhand wel een beetje zat te worden, ik voelde me niet slecht maar zou graag weer normaal worden, of op z'n minst de controle terugkrijgen. Ik maakte me zorgen over het feit dat ik geen idee had waar ik mee bezig was, dat ik 'vlagen van bewustzijn had' waarin ik ineens merkte dat ik er was en dan niet wist hoe ik daar kwam. Op een gegeven moment lag ik met mijn hoofd tegen een kussen geduwd. Dit is nog gevaarlijk ook dacht ik, straks stik ik - onbewust-  nog. Dit moet ophouden, ik moet iets vinden waardoor ik afgeleid word of weer normaal word. Contact met anderen? Ik had met een lid van dit forum afgesproken om eens op Skype te praten, ik was de hele week druk en de keren dat ik inlogde was hij offline. Maar nu startte ik Skype op en zag ik dat hij voor het eerst online was. Alsof het zo moest zijn.

 

4. Geen idee hebbende wat ik moest typen, begon ik toch maar een gesprek. Na zo'n 20 minuten gechat te hebben, wat mij beter af ging dan verwacht, gingen we bellen. Headset op en praten maar. Ja dit was wel lastiger, ik was echt compleet de weg kwijt en merkte dat het soms allemaal te veel werd waarna ik stilviel. Toch begreep ik de woorden nog wel en kon ik begrijpen waar over gepraat werd en het was niet alleen maar onzin dat ik uitkraamde. Dit vond ik erg leuk, een beetje maf maar ook erg fijn en ik was blij dat ik nu geen rare dingen kon doen waarbij ik mezelf zou kunnen schaden. Hollandia was voor mij te sterk geweest, een volgende keer houd ik het bij Atlantis, die is voor mij ideaal qua sterkte. Na meer dan 3 uur gebeld te hebben vond ik het wel tijd om te slapen en dit deed ik dan ook maar. De trip was grotendeels uitgewerkt en ik was weer een beetje bij bewustzijn en terug in de 'normale' wereld. Ik had genoten van het gesprek, maar toch was de avond niet helemaal geslaagd omdat Hollandia mij compleet overrompeld had. Het was heel anders dan ik verwacht had, het was niet sterk emotioneel geweest en al helemaal niet psychedelisch, ik was letterlijk gewoon gek geworden, alsof ik in een gekkenhuis thuishoorde.

 

 

Ik vraag mij af of zo vroeg in de trip zoveel eten mogelijk een rol heeft gespeeld in de controle kwijtraken, of dat het echt puur Hollandia is die voor mij te sterk was. Ik heb geen behoefte om op korte termijn opnieuw Hollandia te nemen, een sterke trip is hartstikke mooi, maar wat ik hier heb meegemaakt is eigenlijk geen psychedelische trip te noemen (behalve het aangename begin), maar eerder een trip naar het gekkenhuis...

Ik ben OnTheChase erg dankbaar voor het boeiende gesprek en het feit dat hij zo goed is omgegaan met iemand die helemaal het pad kwijt was. :P

Na afloop van de trip had ik ook nog (een stuk van de video) teruggekeken, ik herinner mij bepaalde dingen heel vaag, sommige redelijk en sommige niet. Het heeft mij altijd leuk geleken om een keer in mijn leven geen herinneringen achter te laten, bijv. na flink dronken te worden. Het stond zelfs op mijn bucket list. Nu weet ik dat ik dit toch helemaal niet zo leuk vind!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel voor je bijzondere verhaal.

 

Toch ook wel goed om eens zulk soort verhalen te lezen. Kunnen anderen van leren.

 

Had je misschien al te lang niet gegeten van te voren? Heb meerdere verhalen gelezen van bad trips van hen die lang van te voren waren gestopt met eten (meer dan 5 uur). 

 

Hoorde van een kennis dat Hollandia qua sterkte kan tippen aan ayahuasca. Weet niet zeker of dit zo is. Ik ga binnenkort truffelen (philosphers stone om te beginnen). Met aya was ik de 1e keer alle controle kwijt. Ik vond het alleen maar heerlijk, is dus ook kwestie van hoeveel je controle wilt vasthouden (geen veroordeling hoor). 2e keer was ik ook knettergek én zo zwaar in de trip dat ik helemaal snapte dat mensen hun leven willen eindigen. Zo voelde het voor mij toen ook. Zeker het tijdsbegrip wat anders is maakt het soms zo absurd. Snap dus denk ik wel wat je voelt.

 

Ga zo je andere verhaal lezen (de mooiste zoals je omschrijft), veel plezier met volgende reizen. Als set en setting het toelaat ga ik 14 november op reis met mijn vriendin én zal dan ook wat delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Remko,

 

Bedankt voor je reactie! Ik weet niet meer precies hoelang ik niet gegeten had vóór deze trip, maar volgens mij niet bijzonder lang, denk 3-6 uur. Normaal gesproken eet ik 3 tot 8 uur van tevoren niets meer en dit is eigenlijk altijd goed gegaan. Die ene keer dat ik echt 'bad' ben gegaan had ik de hele dag nog niets gegeten dus dat was zeker >15 uur zonder iets. Denk inderdaad dat dat invloed gehad heeft op het bad gaan.

 

Ik heb geen idee hoe Hollandia zich verhoudt tot Ayahuasca. Van wat ik van ayahuasca gelezen en gezien hebt denk ik dat dat toch wel heel andere koek is dan truffels en dat zelfs Hollandia niet in de buurt komt. Maar goed ik ben op dat gebied (nog) een leek en heb maar één ervaring met Hollandia, dus wie zal het zeggen, ik ben benieuwd hoe jij je eerste truffeltrip zal ervaren! ;)

 

Er zijn veel redenen waarom ik trip en eigenlijk kwam geen hiervan voor in bovenstaande trip nadat ik 'gek geworden was'. Er was totaal geen sprake van psychedelische vormen die ik zag, spirituele dimensies die ik betrad, muziek die extra mooi werd, gelukzalige gevoelens die ik ervoor of diepe filosische gedachtes die ik kreeg. Ik was gewoon afwezig in mijn eigen lichaam, mijn lichaam werd aangestuurd zonder dat ik hier echt controle over had. En ik herinnerde mij gewoon niets of vrijwel niets van wat ik een paar seconden of een paar minuten geleden had gedaan. De controle kwijt zijn maar weten dat er voor je gezorgt wordt door een hogere spirituele dimensie lijkt mij best aangenaam en heb ik in lichte mate al eerder meegemaakt. Maar dat is totaal niet te vergelijken met deze trip die ik hier beschreven heb, waarin ik mij niet meer voelde als iemand gevangen in een lichaam op auto-piloot, iemand die de realiteit volledig bijster is.

 

Een hele fijne reis gewenst alvast voor jou en je vriendin, ik ben zeer benieuwd naar je verhaal!

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Voyager,

 

Goed verhaal! Duidelijk omschreven, ondanks de wat minder duidelijke omstandigheden, zeg maar, lol...

 

Ikzelf heb nog geen ervaring met Hollandia, maar toeval wil dat ik die nog in de koelkast heb liggen, ik zal er binnenkort nog wel iets over schrijven.

 

Ik ken de ervaring die je deelt wel een beetje, maar niet met truffels: ik heb ooit, lang geleden, een aantal keer met doornappel geëxperimenteerd, en dat heeft minstens èèn keer een vergelijkbare ervaring opgeleverd als die jij hier beschrijft. Ik heb dat toen ook niet als echt prettig ervaren: het gevoel geen controle over jezelf of je ervaring te hebben vond ik niet prettig. 

 

Wat wel of niet eten betreft voor of tijdens een truffeltrip, ik heb het allemaal al gedaan: wel gegeten van tevoren, op de lege maag, tijdens de trip wel en niet gegeten, het ging tot nu toe allemaal prima. Ik denk dat het voor iedereen anders is: je moet gewoon zelf bepalen wat goed aanvoelt. 

 

Veel reisplezier nog!

 

Vriendelijke groet,

 

Demion

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Pahahaha!!!

Oh man....... Dus dat was je allemaal aan het doormaken voor dat ik je opbellde!? :shock:

Looooool niets van gemerkt zeg! :-P
 

Wow heftig zeg. Ook al soort gelijke ervaring gehad waar ik letterlijk compleet zwart ging en geen controle meer had over mijn lichaam. Scary as shit. zeker als daarna je kamer verwoest is.


Nou ik vond dat je toch nog goeie dingen zij in de skypecall. Ik zelf was ook op een iets andere "frequentie" dankzij mijn Weedpijpe.

Moeten zeker is samen  trippen. Ik doe morgen en Trip met iemand die nog geen ervaring heeft. Wordt voor mij ook weer tijd want het is echt al lang geleden nu.


Groetjes 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden