Mijn eerste ervaring met truffels, 15 gram Psilocybe Utopia


Recommended Posts

Intro

In dit report beschrijf ik mijn eerste ervaring met truffels. Ik heb geprobeerd mijn ervaring zo goed mogelijk te beschrijven, maar sommige dingen zijn niet met woorden te beschrijven :-) In 2008 heb ik een bijzondere en mooie ervaring opgedaan met paddo's (Mexicaanse). Ik heb dit als een zeer intens en mooi beleefd, maar na die ene keer voelde ik me nog niet 'geroepen' om het weer een keer te doen. Het moest voor mij speciaal zijn. Twee weken terug was het dan zover: ik vond dat het moment daar was. Ik vroeg mijn nicht en een vriend of zij samen met mij truffels wilden doen: zij waren hier ook wel voor in !

 

Voorbereiding

Een aantal dagen voordat we de truffels zouden nuttigen, heb ik mij ingelezen (denk aan verschillende trip reports, maar ook bijvoorbeeld informatie op Jellinek). Ik werd al enthousiast door alle verhalen! Het kon voor mij niet snel genoeg vrijdagavond zijn, ik had duidelijk enorm veel voorpret en een goed gevoel. Ik wist niet goed wat ik kon verwachten: de verhalen liepen uiteen van 'lachbuien met wat vervormingen' tot 'een diepe reis door lichaam en ziel'.

 

Voorafgaand aan de trip heb ik boodschappen gedaan: chocola (om de trip evt te versterken), vitamine C tabletten (voor als het te hard zou gaan), kaarsjes met vanille/ kaneel geur (een aanrader wat mij betreft) en disco lampjes.

 

De dag vóór het trippen (we zouden 's avonds gaan trippen, omdat we alle drie tot laat in de avond aan het werk waren) heb ik niet te veel en niet te vet gegeten.

 

De avond

Toen ik terugkwam van mijn werk begon ik de kamer trip- klaar te maken. Kaarsjes aan, lichtjes aan, tafel weg van het vloerkleed, kussentjes op de grond, YouTube op het tv- scherm aan, kamille thee. Ik voelde me goed en relaxt. Ongeveer om 23.30 kwamen mijn mede- trippers aan bij mij thuis. Mijn nicht vond dat ik veel te zwart gekleed was, waarop ik me heb omgekleed: een gekleurde broek met een gekleurde blouse, bloemen in mijn haar. Mooie gekleurde gitaar van boven gehaald plus een Afrikaanse trommel: het plaatje was compleet. Rond 23.50 begonnen we aan de truffels: allemaal namen we de hele portie van 15 gram: ik wilde graag visuals zien en hallucineren, dus mijn nicht raadde deze portie aan (een meer ervaren truffel- nuttigster :-P)

 

De trip

Al na een kwartier voelde ik dat het begon te werken. Ook bij mijn mede trippers begon het te werken: zij reageerden allebei anders dan ik op wat er gebeurde.

 

Alles begon te draaien, te vervormen, de kleuren werden anders. Ik ervoer dit als zeer intens, iets wat ik zeker niet had verwacht. Ook werd ik misselijk en heb ik overgegeven. Deels omdat ik best schrok van de heftigheid: misschien door over te geven zwakt het effect wat af. Niet dus. Het hele huis zag er anders uit, toch kon ik 'mijn huis' nog onderscheiden. Ik vroeg aan mijn mede- trippers: 'GAAN JULLIE NOU OOK ZO HARD?' Ik had echt het gevoel dat ik enorm hard ging en dat zij op een totaal ander niveau zaten dan ik. Dit vond ik een beetje vervelend, maar ik probeerde dit gevoel te negeren.

 

Ik liep naar boven samen met mijn mede- tripper om dekens en kussens te halen, we wilden op de grond in de huiskamer chillen, met een mix van Buddha Bar. Ondertussen wilde mijn nicht andere muziek en meer bass, maar dit lukte totaal niet meer. Uiteindelijk is het toch gelukt, vraag me niet hoe. Tijdens dit moment lag ik op de grond enorm te hallucineren, zowel met open als met gesloten ogen. Er ging ontzettend veel door mijn hoofd heen, zowel woorden als beelden als gedachten en gevoelens. Het was vooral erg intensief, ik durf niet te zeggen dat ik dit een leuk moment vond. Ik moest er vooral doorheen komen. Ook kwamen er steeds een soort citaten van anderen door mij heen: dingen die ik had gelezen, om mijn trip mee te vergelijken. Ik probeerde de trip een stempel te geven: dit lukte niet, ik moest me er aan over geven. Op een gegeven moment lag ik op de grond en voelde het alsof de dekens van mij werden afgetrokken en weer terug gelegd: Koud, warm, koud warm. Ook leken alle dekens aan elkaar te zitten, iets wat mij frustreerde. Ik dacht ineens aan de vitamine C en deed een greep in de pot met tabletjes: het werd me even wat te heftig. Ik deed mijn ogen weer dicht. Dit gevoel duurde een tijdje, totdat ik plotseling een enorm gelukzalig gevoel door mijn buik heen voelde: ik dacht aan mijn vriend, maar ik kon zijn gezicht niet voor me halen. Dit was vreemd, maar ik voelde me enorm fijn. Ik besefte dat ik gelukkig was.

 

Na een tijdje (volgens mij wel anderhalf uur) deed ik mijn ogen weer open deed en merkte ik dat mijn mede trippers er ook nog zaten. Hun gezichten waren veranderd: geel, oranje, groen, heel apart. We luisterden naar een Chill Out Mix met ontzettend mooie plaatjes. Mijn mede trippers praatten over hun vakantie in Thailand en Laos en ik had het gevoel dat ik daar was: 'JONGENS, IK BEN DAAR OOK GEWEEST, het was zo mooi!' Vanaf dat moment kon ik ook weer praten: over waar ik geweest was en hoe ik me had gevoeld. Toen verplaatsten naar de gang, waar mijn nicht op zoek ging naar waxine lichtjes. Ondertussen kwamen we erachter dat het super warm was in de woonkamer (thermostaat stond op 25). Vandaar dat we waarschijnlijk naar de gang gingen. Vanuit daar ging ik naar het toilet, ook een heel bijzonder plekje in mijn eigen huis. Vanaf dat moment leek mijn huis wel een onderdeel van Wonderland. We moesten overal vreselijk om lachen (mijn nicht haar voet was aan het bloeden, er zat een voor ons bekende Turk in de kelder (omdat ik Turkije thee in de kelder heb staan), er kwam wel tien meter pleister uit de verpakking, we waren ineens overal, ga zo maar door). Daarnaast vond ik onze handen en voeten ontzettend lelijk, maar wel heel erg lachwekkend en bewonderenswaardig. 'Hoe kan iets zo lelijk zijn?' Grappig is dat ik dit ook ervoer tijdens mijn eerste paddo trip.

 

Ondertussen hadden we de muziek al een paar keer uit en weer aangezet, net waar we zin in hadden. Ook hadden we gesprekken over het leven, best filosofisch, maar alles voelde 'goed'. Deze gesprekken vonden op de meest rare plekken in de meest vreemde houdingen aan: gehurkt op de grond, liggend op de grond, dan weer in de huiskamer, dan weer in de gang. Ik kwam er tijdens deze gesprekken achter dat ik best een control freak ben, vandaar misschien die citaten van anderen aan het begin van mijn trip. Ik probeerde het in de hand te houden, iets wat totaal niet lukte. Ik moest het los laten. 

 

En soms wilde ik wat zeggen, maar dacht ik: 'het maakt niet uit, het is goed.' Daarnaast kon ik de trip goed sturen: zodra iets 'minder aangenaam' werd, leek het wel of ik dit weg kon vegen: 'Nee, dit wil ik niet, dit is niet leuk.' Rond een uur of vijf merkte ik dat de effecten minder werden: alles golfde nog, de kleuren waren nog wat scherper, maar steeds minder intensief. Toen ik dit besefte, voelde ik me vrolijk: aan het begin van de trip kon ik mij bijna niet voorstellen hoe het 'normale' er ook alweer uitzag. Gelukkig duurde dit niet heel lang en heb ik ervaren dat ik me hier aan over moest geven. We hebben nog tot zeven uur 's ochtends muziek geluisterd en gepraat over onze ervaringen. Daarna ben ik in een diepe, droomloze slaap gevallen.

 

The day after

Rond een uur of twaalf werd ik al weer wakker. Ik moest enorm lachen om de zooi die we er van hadden gemaakt, in no- time lag de hele kamer vol dekens, kussens, flessen water, cola, bloed van mijn nicht haar voet en ga zo maar door. We hebben de nacht nog eens doorgesproken en weer ontzettend gelachen: 'hadden we dit maar gefilmd!' Ik heb een fijne 'na- gloed' ervaren van deze truffels, die ik zelfs na bijna twee weken nog ervaar wanneer ik hieraan terug denk. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik echt een bijzondere ervaring rijker ben, het is voor mij heel anders dan het gebruik van XTC. Ik voel me door deze truffels een rijker mens.

 

Het was prachtig :-) !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden