1ste keer truffels; trip naar de duisternis


Recommended Posts

vorige week philosophers stone gekocht. 15 gram voor mij en 15 gram voor mijn vriendin. Het was voor ons beide de 1ste keer truffels. We hebben wel allebei 2 keer eerder ayahuasca gedaan én 1 keer iboga.

 

Ik had verwacht een plezierige reis te krijgen omdat toch veel verhalen positief zijn. Ayahuasca en iboga waren uitdagend voor mij.

 

De week voor de reis was erg druk op werk en ik zat niet helemaal tof in me vel. Zaterdag (dag van de reis) voelde ik me al wat beter, vrij neutraal. Niet blij, niet naar.

 

Zon half uur na inname begon het te werken. Onder begeleiding van mijn favoriete Hang muziek begon de reis. Al snel merkte ik dat ik de muziek niet aankon, het gaf me een naar gevoel. De sitter gevraagd om blije muziek. Er werd mooie muziek gedraaid, alleen ik merkte dat in elk lied ook donkere energie zat. Alle liedjes trokken me het donker in. Had hier ook beelden bij, beetje alsof dementors van harry potter mij kwamen halen en de hel in wilde trekken. Voelde als doods, een zeer zware donkere depressieve energie. Dit kwam in vlagen én uiteindelijk kon ik het beter laten zijn. Ook beelden uit eerdere aya reizen gezien, waaraan al angst gekoppeld zit denk ik. Ook dit gaf me een angstig gevoel. Het was echt zeer duister en zwaar.

 

Na zo'n 3 uur begon het wat af te nemen. 

 

Mijn vriendin had een fijne trip.

 

Op gegeven moment begonnen filosofische gedachten. Ik merkte (mede door slecht kort termijn geheugen) dat ik haar mooie verhalen niet kon registreren. Ik kon haar licht niet ontvangen, wou haar verhaal niet horen. Er was geen enkel licht in mij wat als referentie kon zijn voor haar verhaal. Ik heb toen heel duidelijk kunnen ervaren dat mensen in het donker erg slecht tegen het licht kunnen. Je wilt dan alleen maar egoistisch de ander naar beneden trekken ofzo (onbewust). Ik kon zelfs begrijpen dat (let op: ik praat dit absoluut niet goed) mensen die een zwaar leven hebben of uit immense angst leven, tot het meest slechte in staat zijn. Het licht in de wereld neemt toe en bij hen die nog onbewust donker in zich hebben, wordt dit donker belicht en dus zichtbaar. En dit is beangstigend. Nogmaals ik zeg hiermee niet dat het goed is om het slechts denkbare te doen, ik kan alleen op een bepaald niveau begrijpen door waar ik was in mijn reis. De tekst van jezus "forgive them for they dont know what they do" heeft hele nieuwe betekenis voor mij aangenomen...

 

Al met al een pittige trip met toch een aantal leerzame lessen...(meeste niet hier genoemd, zijn prive)

 

Ik vraag me nog wel af waardoor ik zo'n donkere reis (bad trip) heb gehad. Iemand ideeen over de reden voor een "bad trip" 

-Voelde me niet top, maar ook weer niet echt depri.

-Was milde truffel soort, dus daar zal het toch niet aan liggen

-was niet zozeer angst voor loslaten, meer donkere duistere depri gevoelens.

 

???

 

Benieuwd naar jullie ervaringen.

 

En wil truffelen niet meteen aan de kant schuiven, hoe zouden jullie dit oppakken. Gewoon doorgaan wanneer ik me goed voel óf eerst een nog lichtere truffel om eventuele duisternis in mindere intensiteit te kunnen aanvaarden??

 

Weet niet of vriendin nog bericht stuurt. Was fijne reis en voor haar niet intens genoeg, dus wellicht geen verhaal waard. Zij wil hollandia gaan doen waarbij ik ga tripsitten... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer om te horen dat je geen prettige ervaring hebt gehad! Maar mooi dat je er toch leerzame lessen uit hebt kunnen halen.

 

Als ik het zo lees denk ik dat het er aan heeft gelegen dat je de week ervoor niet zo lekker in je vel zat. In mijn ervaring gaan truffels heel diep en halen ze vaak naar boven wat je diep van binnen voelt. En vaak gaat dit veel verder dan de dag zelf, ook als ik mij op de dag van het trippen top voel maar de week ervoor eigenlijk oververmoeid was, ga ik dat merken tijdens de trip. Dus dit lijkt mij de meest makkelijke verklaring voor de nare trip. Iedereen zal het ooit overkomen denk ik, jammer dat het meteen de eerste keer al gebeurd is. Het zou absoluut zonde zijn om direct truffels af te schrijven!

 

Ik zou het vooral nog een keer proberen na een periode waarin je je goed voelt, misschien een keer tijdens vakantie als je die hebt? Je zou een lichtere soort kunnen nemen, maar hier heb ik zelf (nog?) geen ervaring mee dus kan ik weinig zinnigs over melden. Wat je ook kunt doen is een kleinere dosering nemen, bijv. 10 gram Philospher's Stone en als je merkt dat het de goede kant op gaat nog eens 5 gram bijpakken.

 

Ik ga binnenkort ook weer Philospher's Stone nemen, samen met een vriend die nog nooit truffels heeft gebruikt. Hij wil ook graag starten met 10 gram en eventueel later bijnemen. Mijn ervaring met Philospher's Stone is beperkt tot slechts twee trips, die eerste was alleen maar fijn maar de tweede (was ik alleen) had heel anders kunnen verlopen als ik minder goed in mijn vel zou zitten. Ik raad zelf ook vaak Philospher's Stone aan voor mensen die net beginnen, maar nu ik weer terugdenk aan dat moment in die tweede trip besef ik dat ik het misschien onderschat heb en dat deze soort best heftig kan zijn (mentaal in ieder geval).

 

Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe de trip zich verhield tot de Ayahuasca trips? Op welke punten waren er echt duidelijke verschillen? Als je dit liever niet wilt vertellen begrijp ik het ook, ik ben alleen ontzettend nieuwsgierig omdat ik Ayahuasca graag ook nog een keer wil proberen. ;)

 

Ik hoop dat de volgende trip wel een fijne reis op zal leveren in ieder geval!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Voyager360,

 

bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat je stemming de week voor truffel trip ook belangrijk is.... Zal daar rekening mee gaan houden.

Nu een dag later weet ik al dat ik het zeker nog een keer ga doen. Als ik beter in mijn vel zit. Wie weet wat er dan komt. En mocht het weer pittig worden dan voel ik dat ik nu de duisternis niet uit de weg meer ga. Deze duisternis was er in al mijn reizen (elk in zijn eigen energie afhankelijk van type entheogeen) en hoe moeilijk het ook is, ik kan het steeds iets beter laten zijn. Maar goed laat ik niet op voorhand er van uit gaan dat het zwaar wordt. Ik zal iig goed voelen de week ervoor hoe ik me voel.

Ga geen lichtere nemen, nogmaals 15 gr philosphers stone. Alleen in eigen huis met vriendin als sitter. 

 

Verschil tussen aya en truffels kom ik nog op terug. Morgen vroeg op, dus nu nest in...

 

gr remko

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi voyager360,

 

hier nog wat verschillen die ikzelf heb ervaren en wat ik van anderen lees en hoor mbt aya en truffels.

 

1. Aya neemt nog meer de controle over (iig tov philosophers stone en menig verhaal hier - niet allemaal trouwens). Truffels is in golven, aya neemt je voor bijna de gehele reis mee zonder 'pauzes'. Daar heb je m.i. ook minder een keuze voor. Het gebeurd gewoon. Je kunt niet zomaar even een ander muziekje opzetten ofzo, want je bent meer 'weg'. Aya wordt over het algemeen ook alleen met ogen dicht genomen, binnen.

 

2. Aya duurt langer, gemiddeld 6-8 uur. Mijn beide reizen waren langer. 1e zo'n 9-10 uur, 2e zo'n 14 uur. Dit t.o.v. truffels +_ 5 uur tot je volledig terug bent.

3. Aya neem je met een andere intentie, meer therapeutisch, persoonlijke/spirituele ontwikkeling. 

4. Aya heeft m.i. meer de energie in zich om onverwerkte zaken aan het licht te brengen. Bij aya zijn er meer uitdagende trips (oude pijnen, verdriet, woede etc), is niet noodzakelijk trouwens. Je krijgt wat je nodig hebt. Truffels mits gebruikt wanneer je je goed voelt, geven je meer een filosofische en mooie reis.

5. Met truffels kun je nog dingen doen, zoals lopen. Dat kun je vergeten met aya. Je lijf is extreem slap en je kunt niet op eigen benen staan (tenzij je ervaren bent), mensen moeten je helpen lopen naar de wc enzo

6. Aya is viezer qua smaak én je hebt grotere kans op overgeven / diarree

7. Ik denk dat de visuals minder sterk zijn dan bij truffels, hoewel ik amper visuals had in mijn reis. Aya echter wel. Maar van wat ik lees, lijkt aya minder visueel.

8. Ik denk dat  mensen sneller en vaker met aya in Level 4, 5 komen. In mijn 1e reis was ik binnen 45 minuten volledig opgelost en er was alleen maar gewaarzijn zonder identiteit. 2e reis was ik ook rap foetsie...

9. Tijdsbegrip is nog minder aanwezig, waardoor het extremer wordt. Er lijkt echt geen einde aan te komen, mijn truffeltrip was qua tijdbeleving gelijk aan deze realiteit.

 

Het grote verschil naar mijn idee is waarom je het doet (intentie). Aya heeft het in zich om je mee te nemen naar oude onverwerkte zaken, waardoor er tov truffels meer reizen zijn die moeilijk en zwaar zijn. Die zijn dan echter in de tijd die volgt weer veel leerzamer en brengen meer transformatie met zich mee. Ik hoor echter ook veel over reizen die fijn zijn. Mijn vriendin was binnen een half uur bij de bron vh bestaan en heeft daar bijna de hele reis vertoefd in onvoorwaardelijke liefde. Het valt dus niet te voorspellen....

 

Aya kan je naar mijn idee absoluut niet alleen nemen, ook niet zo maar met een sitter met wat truffelsit ervaring. Ik heb het georganiseerd gedaan. Daardoor wordt het wel duurder...nog een verschil....

 

greetz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Remko,

 

Heel erg bedankt voor deze uiteenzetting! Klinkt alsof het idee dat ik over Ayahuasca had redelijk klopt, in die zin dat ik er op dit moment van mijn leven nog niet zo veel behoefte aan heb haha. En dat truffels beter bij mij passen. Maar over een aantal jaar zou ik het graag een keer uitproberen, als ik misschien iets meer aan heling of ontwikkeling toe ben na een periode van stagnatie. En inderdaad georganiseerd is het nog vrij duur van wat ik zag, ik begrijp niet helemaal goed waarom dit nodig is, maar goed misschien is het ergens wel goed zodat het een drempel creëert waardoor je het over het algemeen niet zomaar spontaan voor de lol doet. Wil er pas mee beginnen zodra ik er echt wat uit kan halen en het gevoel heb er klaar voor te zijn. :)

 

Ik lees ook een aantal dingen die ik nog niet wist of een ander beeld van had, dus bedankt voor deze info! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Remko en Voyager!  :) 

Dankje voor je Aya ervaring zo goed te kunnen beschrijven! Je helpt mij ( en nog heel wat anderen geloof ik) een beter beeld te krijgen van wat het inhoud en de verschillen ervan.
Erg cool voor te lezen en leuk dat je begrippen gebruikt als de levels ( maakt het allemaal wat overzichtelijker om in perspectief te zetten) 

:?: Nu Wat zou er achter je bad trip kunnen zitten ? 

Was je lichamelijk of geestelijk vermoeid voor de trip? 
Het is een heel oppervlakkig en vaak vergeten reden maar zeker niet onbelangrijk. Kan echt een grootte invloed hebben op je " State". 


Hoe gaat het in de laste paar voorbije weken? Zijn er projecten dat je eigenlijk moet doen maar niet uitvoert? Of dingen die ongezegd zijn gebleven etc...


Wel sterk van jou dat ondanks de donker energie en negativiteit die je in jezelf voelde je objectief kon distantiëren en je niet uitlaat op je vriendin. ( dat gebeurt soms als je met mensen samen trippt en een iemand voelt zich niet lekker en "infecteerde" de anderen met zijn angsten of twijfels) 

en achja.... weetje zelfs met alle vermijdende tactieken gaan we denk ik nooit 100% bad trips kunnen vermijden. Het is vreeslijk als je erin zit maar over en langere periode uiterst behulpzaam als je ze correct in je "persoonlijkheidspuzzel" kan verwerken. 


 

Link naar bericht
Deel via andere websites

ha on the chase,

 

bedankt voor je bericht. Mooi als mensen hierdoor inzichtelijk krijgen of ze aya willen doen. 

 

De week voor de trip was het erg druk op werk en dan ook nog mensen die ziek en /of vrij waren. Daarbij kreeg ik door de hoge druk last van mijn lijf (te veel gecomputer). Dat zat mij in die week niet lekker.

 

Grootste winst uit deze reis is dat ik ondanks de depressieve energie het uiteindelijk aan kon gaan (wat bij aya nog niet het geval was, toen was het te sterk). Sterkt mij voor volgende trips, mocht er nog eens duister om de hoek komen kijken. Het voelt dat ik dat wat er is in de ogen kan kijken...(als het ogen heeft... :-P ).

 

Ik ga komend weekend of dat weekend erna weer 15 gram phil stone nemen. Houd jullie op de hoogte

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Hallo voyager360 als je de eerste ayahuasca gaat doen raad ik je aan om het onder begeleiding te doen. want als je uit het lichaam treed is dat wel erg vreemd. ik zou het ook in een setting doen waarbij je kunt liggen. ik heb bij de santo daime 8 uur op een stoel gezeten met soms staan. dat komt omdat het erg zwaar is. de santo daime heeft wel goede begeleiding en kost 30 euro. 

 

Voor 150 euro kan je ervaring van je leven hebben, Dan speelt geld een kleinere rol.

 

Als je vragen hebt hoor ik het wel.

 

Ik heb met truffels 1 ervaring gehad en niets gevoeld. Ik heb 6 ayahuasca ceremonies gehad dus kan allen daar over mee praten.

 

Groetjes Dennis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor 150 euro krijg je 1 ceremonie, Dat kan bij verschillende plaatsen. de santo daime blijft een kerkgenootschap maar jij hoeft je niet verbonden te voelen met een religie. dat ben ik ook niet en dat is geen enkel probleem. Al voel ik mij na 4 ceremonies bij de santo daime daar minder op mijn gemak dan elders, En dat is juist zo belangrijk. Voor die 150 kun je na de trip gelijk gaan slapen en dat vind ik heerlijk.

Na een buiten lichaam treding bij de santo daime was ik niet helemaal geland maar de ceremonie was wel afgelopen, Dus moest ik van Den Haag naar Rotterdam Terwijl ik mijn reis info op mijn telefoon niet meer begreep.

 

Ik keek door een tunnel met zwarte randen van de andere wereld. Ik heb een willekeurige tram genomen en kwam toevallig bij cs uit. daar een willekeurige trein genomen die enigzins de kant van rotterdam op ging en zo ben ik thuis gekomen. Ik vind dit niet de goede manier. Aan de andere kant was mijn doel mij niet zo druk te maken over kleine dingen die er niet toen doen. Dus in dat opzicht was het wonderbaarlijk voor mij dat ik op die manier naar huis ging. het maakte mij helemaal niets uit waar ik in Nederland zuo eindigen want er is altijd wel een andere manier om thuis te komen.

 

De religie speelt zeker op de achtergrond. je rookt er ook nog pure wiet bij, En dat in een kerk. Dat op zich vond ik al cool. Ik wilde ook openminded worden en dat lukt op die manier wel. Je maakt daar vooral je eigen reis maar die wordt wel onderbroken voor een kort gebed, Maar ik heb daar niet aan meegedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden