"Zwemmend door de golven op zoek naar hulp"


Recommended Posts

Trip report 21/11/2015

 

Wie: Alleen

Wat: 15 gram Mexicana                                   

Waar: Zolderkamer

Ervaring: Eerste keer truffels, wel bekend met wiet/hasj en xtc.

 

Dit report is een dag na de trip geschreven (22/11/2015)

Sorry! het is echt enorm lang geworden en veel staat er niet eens in :)

 

Nadat ik toevallig op magic-truffels.nl terecht gekomen was werd ik zeer geinterreseerd in truffels en heb ik vervolgens mijn benodigde research gedaan.

 

Afgelopen week (19/11/15) mijn broer ge-appt en gevraagd als hij toevallig ervaring had met truffels waarop ik het antwoord kreeg dat hij dat inderdaad had, Hier was ik natuurlijk al vrij zeker van anders had ik hem nooit ge-appt – maar moest het natuurlijk maar even zo subtiel mogelijk brengen :P

Heb hem uitgelegd dat ik en een vriend wel graag truffels wouden proberen en gevraagd als hij kan tripsitten wat hij natuurlijk wel wou doen, nu alleen nog een datum prikken maar dat komt later.

 

Oké mooi, ik heb iemand waarmee ik ga trippen en een tripsitter die ervaren is – wat kan er fout gaan?

 

Het is Zaterdag 21 november 2015 en iets zit me niet lekker, Ik denk na over truffels en hoeveel zin ik hier wel niet in heb nadat ik verschillende trip reports heb gelezen hier op Psytopia.

Ik begin na te denken over mijn vorige “Trips†op XTC en wist dat je omgeving een groot deel van de trip bepaald, nu doen wij XTC altijd met een groep wat altijd heel gezellig is maar merk je toch dat mensen op elkaar gaan letten en af en toe vragen hoe iemand zich voelt/wat die meemaakt – Hier had ik totaal geen zin in met mijn eerste keer truffels.

Ik had zin om mijn eigen brein en gedachtes te verkennen door middel van truffels en wist dat dit niet mogelijk zou zijn als ik in een omgeving was met andere mensen.

 

Oké super, ik wil dus alleen trippen... maar wanneer en kan ik dit mentaal aan?

Ik had deze avond al plannen maar afgezegd zonder te zeggen wat ik vervolgens wel zou gaan doen (wil niet dat iemand zich zorgen gaat maken)

Dus plannen afgezegd en op naar de Smartshop in de stad, ik had al een vaag idee van welke soort ik wou dus eenmaal aangekomen gevraagd naar welke soorten ze hadden.

Er lag een lijst met alle soorten truffels die ze hadden en daar was het: de Tampanensis.

Hmm... die ziet er toch nog wel best sterk uit voor een mildere variant... maar even doorkijken en toen zag ik de Mexicana, deze spraak mij zeer aan - niet te sterk en dus leek het mij verantwoord om deze te nemen omdat ik toch alleen op deze reis zou gaan.

Oke, ik heb nu 15 gram Mexicana in bezit en begin denk na over wat ik nu ga doen.

Maar even langs de Shop om nog wat wiet te halen mocht ik hier zin in krijgen tijdens de trip ook al word dit afgeraden, liever in huis dan straks helemaal gek te worden en niet weten wat ik moet doen.

Na dit te hebben gehaald moest ik nog maar even langs de supermarkt om wat M&Ms te halen en Arizona Ice Tea mocht ik de truffels zonder niet naar binnen krijgen.

 

Eenmaal thuis aangekomen was ik best wel nerveus maar tegelijkertijd had ik er super veel zin in, even maar mijn kamer goed voorbereiden.

Kamer helemaal schoongemaakt, stofgezogen, raam gelapt en alle voorwerpen (messen ed.) opgeruimt op een plek waar ik tijdens de trip niet bij zou kunnen komen, je weet maar nooit!

Nu nog even een Playlist maken voor tijdens de trip: Entheogenic en Shpongle klinken wel goed dus dat word het, en voor de zekerheid mocht ik bad gaan ook maar mijn “normale†muziek wat ik normaal luister klaargezet zodat ik misschien terug de “normale†wereld in kom.

 

Het is 19:30 en ik was van plan om om 20:00 te truffels te gaan nemen maar ik kreeg toch ontzettend honger na 4-5 uur niks gegeten te hebben, naja toch maar even een broodje falafel eten... liever dat het wat langer duurt voordat ze werken dan dat ik de hele trip honger heb.

Het is 20:00 en ik voel het broodje nog erg op men maag liggen dus besluit vervolgens te wachtten tot 20:30, ik ging ervanuit dat de truffels dan rond 21:30 zouden werken en ik tot een uur of 03:00 door zou gaan.

 

Het was mijn plan om zoveel mogelijk op te schrijven op mijn telefoon van de trip met tijdstippen etc.

 

Het is zover! Het is 20:30 en ik voel me goed, tijd voor de truffels – Super veel zin in dus, ik open het doosje en leg de helft in mijn hand, ruik eraan (rook bijna niks) en vervolgens in mijn mond gestopt.

Goed kauwen en de smaak was niet zo erg als mensen voordoen, goed weg te krijgen zonder drinken en meteen nog maar de andere helft weggekauwd.

Nasmaak is niet heel fijn, na een slokje Ice Tea nog niet tevreden... dan maar even tandenpoetsen.

 

20:33 – Even lekker relaxed een spelletje Hearthstone spelen tot ik iets ga merken.

20:41 – Ohja vergeten, even muziek op en mijn lampjes aan die alle kleuren kunnen krijgen d.m.v. een afstandbediening, lijkt me super hoe dit er straks uit zal zien.

20:45 – Stel mezelf de vraag “Ben ik nog normaal? Merk ik al iets?†als je jezelf dit vraagt dan weet je al hoelaat het is. Ik voel me nu dus al lichtelijk high en ben verbaast dat ik nu al dingen merk.

20:51 – Het nummer “Psychocosmic Parallelism†van Entheogenic komt op en ik word in een trip getrokken, ik hoor het nummer op een manier zoals ik nog nooit muziek heb gehoord en krijg rillingen door mijn lichaam en het is ineens enorm koud, even naar de kast toe en een dik vest aangetrokken.

20:58 – Oke nu begin ik het toch echt wel te voelen, dingen vervormen voor mijn ogen en mijn handen lijken meters van mij af te zijn, dit is dus hoe truffels zijn... genieten van muziek en vervormingen, super!

21:05 – Ik kom net uit een diepe trans waar ik naar mijn achtergrond van de computer zat te staren waar alles vervormde en de kleuren héééél intens waren, oranje was nog nooit zo oranje, paars nog nooit zo paars en groen nog nooit zo groen.

Deze trans lijkt voor mijn gevoel super lang geduurt te hebben en ben zeer verbaast dat er nog maar 7 minuten tussen zitten sinds mijn vorige note en begin hardop te lachen.

Op dit punt was het ook super moeilijk om mij op mijn mobiel te concentreren en typen ging al helemaal niet!

 

Volgende note: “Tijd doet er niet meer toeâ€

 

Hoelaat ik dit heb geschreven weet ik dus niet meer want “Tijd†was er niet meer voor mij.

Ik was mijn besef voor tijd dus kwijt en zat een vollop te genieten van alle kleuren en vervormingen die ik met mijn eigen ogen kon zien!

De muziek stond niet al te hard op de achtergrond en ik sloot verder alles af op de PC want de PC was niks meer aan.

 

Na veel bewondering te hebben voor alles om mij heen kreeg ik ineens heel erg last van mijn hoofd, geen normale hoofdpijn maar enorm veel druk achter op mijn hoofd.

Dit is een heel naar gevoel en begin spijt te krijgen van de truffels en was voor heel even bang dat het fout zou gaan, door de koppijn heen bedenk ik me dat ik hier zelf voor heb gekozen dus de consequenties die er volgen moet ik maar gewoon accepteren.

Toen ik dit eenmaal in mijn hoofd had was ik ineens in een plek waar alles mooi en goed was, zoveel rust door mijn lichaam en wou dus vollop genieten van de stilte en deed de muziek uit.

Na een tijdje te hebben gezeten in complete stilte en ik mijzelf diep en hard kon horen nadenken over van alles terwijl ik de lichtjes aan het bewonderen was gebeurde er iets...

 

Ik wist niet meer wie ik was, waar ik was en wat ik deed.

 

Toch heb ik een note op mijn mobiel weten te maken met het volgende: “Realiteit begint weg te nemen????â€

Met daaronder: “Wtf, grootste mindfuck... Terwijl ik dit typ ook wtfâ€

 

Ik weet nog steeds niet wie ik ben en begin rond te kijken door de kamer, het tapijt lijkt een zee met hoge golven en mijn stoel lijkt een schip te zijn waar ik op sta – Hier word ik misselijk van en val van het schip, zwemmend door de golven op zoek naar hulp.

Wat er hier verder is gebeurd en hoe ik uit de zee ben gekomen weet ik niet maar hier was een moment waar ik helder kon nadenken, ik wist weer wie ik was en besloot op mijn mobiel te kijken.

Ik wou weten hoelaat het is maar ik kon het niet zien, de cijfers waren geen cijfers meer en besloot dus maar een note te schrijven over hoe ik cijfers niet meer kon zien.

 

 

Tot mijn grote verbazing was er al een note:

“Im lost?

 

Shit kliktâ€

 

Ik begon te trillen, zweten en trok mijn shirt uit en was weer terug in de put van net waar ik niks meer wist.

Hoe kon dit gebeuren? Hoe kan wat gebeuren? Wat is er gebeurd? Hoe laat is het?

 

Ijsberend door mijn kamer heen begon ik mijzelf allemaal vragen te stellen en kon niks antwoorden, kwam nergens uit en ging dus op mijn bed liggen om proberen te slapen en uit deze hell te komen.

Hier sloot ik volgens mij voor de eerste keer mijn ogen en dacht ik dat mijn gedachtes kon zien, alles begon terug te komen en heb ik nog nooit zo diep nagedacht.

 

Ik begon te trillen van vreugde (kon mobiel amper vasthouden) dat ik dingen weer begon te snappen en besloot een screenshot te maken van een deel van de note:

dbqdCtM.png?1

Na een tijdje hierna gestaard te hebben snapte ik alles, alles klikt, Shit klikt.

Hoe kan dit? Hoe kan het dat ik dit eerder heb opgeschreven zonder te weten maar het nu allemaal klopt?

Mijn broer wist niet dat ik had besloten deze avond truffels te doen en heb de screenshot hierboven naar hem gestuurd via whatsapp met de tekst eronder “Lol, dw about it leg alles morgen uitâ€

 

Op dit punt kon ik de tijd nog steeds niet zien maar heb het net even teruggekeken.

 

Dit moet natuurlijk extreem raar zijn voor hem om dit om 23:35 binnen te krijgen en daarbij kreeg ik de bijpassende reactie: “Wtf?†“Truffels gehad?â€

 

Ik had op dit punt nogsteeds geen besef van tijd en heb voor mijn gevoel uren met hem ge-appt, na wat vragen van hem over waar ik was, als ik alleen was had ik een enorme mindfuck.

Ik schreef dit naar hem:â€Jij typt wat ik denk?†dit is ook precies hoe ik het beleefde, elke keer als ik een gedachte had typte hij dit naar mij.

Tijdens dit hele gesprek tussen mijn broer en mij zat ik puur gefocust op mijn mobiel en zag ik verder niks anders meer, tijd was nog steeds niet te lezen, soms had ik moeite met lezen en het beeld trilde enorm.

 

Toen zei die dat ik dingen moest opschrijven met pen of op pc waarop ik steeds heel kortaf “Nee†en “Nope†antwoorde, toen zei hij iets wat mij WEER een enorme mindfuck gaf “Want je gaat dingen die je snapt. Morgen niet meer snappen†“Heb je heel ander perspectief†– Op dit moment zat ik zo in de trip dat ik dat niet helemaal geloofde, want IK SNAPTE ALLES.

Omdat ik alles wist en hij wist dat hij anders zou denken zei ik daarom: “Waarom denk jij dan nu dat je dingen anders gaat denken?†“Mindfuck, maar makes senseâ€

 

Na deze mindfuck werd mijn mobiel me iets teveel en zei ik dat ik later nog even van me liet horen en nu “Terug naar waar ik net was†ging – dit heb ik om 23:43 ge-appt.

 

Het duurde niet lang voordat ik weer op de plek was waar ik alles snapte en relaxed in mijn bed lag, af en toe kijkend naar het raam naar de sterren en straatlantaarns.

Dit was een plek die ik niet kan beschrijven, alles klopte en alles was goed... enorme rust.

 

Na een super relaxte reis door mijn hoofd en gedachtes besloot ik weer te appen, het eerste wat ik stuurde was: “Newton's Third Law†om 23:52 (De “reis†was maar 9 minuten?!)

Dit stuurde ik omdat ik de hele tijd met een film in mijn hoofd zat met de quote “Action. Reaction.†En ik kon er maar niet uitkomen welke dat was (Achteraf de film “The Chorusâ€) en probeerde ik steeds te googlen wat het was en kwam ik steeds maar weer uit op Newton's Third Law wat weer echt een mindfuck was.

Nog even een klein momentje gehad hierna waar ik nadacht over het brein en stuurde “Brains are fucktop†“Trying to understand itself†“Like wtf broâ€.

Toen vroeg mijn broer “Hoe ervaar je tijd nu†waarop ik antwoorde “Tijd maakt niet uitâ€.

Hierop kreeg ik het antwoord: “Leg het aan me uit man. Ik begrijp je niet†“Dingen die je nu denkt zijn niet obvious voor meâ€. Dit was dus weer een mindfuck voor mij omdat voor mij natuurlijk alles klopte.

 

Na veel kijken zag ik eindelijk de tijd weer! Het is 00:00, wow! Dat is raar, hoe kan het dat ik precies om 00:00 de tijd weer zie? Toeval? Geen idee.

Ik kon de tijd weer zien, dus tijd om even naar de wc te gaan – Ik liep de deur met moeite uit en het leek alsof ik een andere wereld in liep, het is hier koud en alles lijkt 10x zo groot als normaal.

Eenmaal in de wc aangekomen deed ik mijn ding en besloot ik naar rechts te kijken waar een spiegel is, zo wat was dat eng! Mijn gezicht smolt en de spiegel leek geen reflectie maar een andere wereld, toch maar even voor de zekerheid ernaartoe lopen... mijn pupillen waren zo groot als mijn hele oog en ik zag niks anders dan een soort van demoon.

Naja, genoeg daarvan veel te eng voor mij... terug naar de kamer.

 

Eenmaal aangekomen op de kamer nog even ge-appt met mijn broer totdat hij op bed ging, stiekem was ik wel blij want nu kon ik de mobiel weer wegleggen en nog even trippen tot het eind!

Dit is misschien wel het mooiste moment van de trip, ik kon weer puur op mezelf zijn en had alles onder controle. Ik was trots dat ik zo'n zware reis in mijn eentje kon maken en ging nog even op de bank nagenieten van alle kleuren, vervormingen en sterren die ik buiten super helder zag schijnen.

Op dit moment besloot ik mijn oortjes in te doen en nog muziek te luisteren tot de trip zou wegzakken zodat ik lekker kon slapen.

Het was 01:23 en ik besloot mijn bed op te gaan waar ik nog zo'n uur heb nagenoten met mijn ogen dicht tot ik in slaap viel.

--------------------------------------------------

Al in al was het een super mooie ervaring en zeker voor herhaling vatbaar en ben ik blij dat ik dit toch in mijn eentje heb gedaan. (maar wil dit zeker met andere mensen beleven)

Dit report was voor mij super moeilijk om te schrijven omdat het meeste van de trip niet in woorden uit te leggen valt, en chronologisch zal ook wel niet alles kloppen :P

Heel veel van de trip staat dus niet in dit report omdat het simpelweg niet uit te leggen valt voor mij, en heel veel van het genieten van de kleuren etc is niet interessant om er steeds weer in te zetten ;)

Na het teruglezen lijkt het best een duistere kant te hebben maar zo ervaar ik het helemaal niet, ik heb het gevoel dat ik dingen nu beter begrijp en het een reis was waar ik mezelf heb gevonden.

Shit klikt.

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijne Avond SLMN !


Eerste en vooral cool dat je en trip -report geschrvene hebt. Ik respecter iederen die zijn ervaringen willt delen ! =) 

ik moet zeggen ik heb ect hartelijk gelachne toen ik jou report las. Het is echt zoooo herkenbaar met hoe mijn eerste trip eruitzag! ( of teminste welke soort gedachte ik had)

So nu heb je het ervaren. Je kunt nooit mer terug naar de mainstream realiteit zonder te beseffen dat je brein eigenlijk capabel is van zo vel meer.

Cool ook te zien dat je nota´s nam erg handige gewoonte! 

Best of luck ! 


  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor het delen, het klinkt inderdaad als een zware en duistere trip. Gelukkig dat je dat zelf toch niet op die manier ervaren hebt. Soms is het ook zo dat je na de trip opeens allemaal nieuwe inzichten opdoet die door de trip getriggered zijn maar hier zelf niet onderdeel van waren. Prachtig hoe deze stof werkt.

 

Hoe dan ook, ik hoop dat je in volgende trips iets meer houvast hebt en minder de weg kwijt bent (tenzij je dit juist fijn vindt). Tot in zekere mate vind ik dit ook prettig, maar ik heb zelf een keer ervaren dat dit wel heel sterk werd en dat is niet iets wat ik graag nog een keer zou beleven. Overigens zijn er behoorlijk wat sterk positieve momenten in jouw trip zo te lezen. Erg mooi dat je al zoveel ervaren hebt de eerste keer. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden