Fat of the land


Demion

Recommended Posts

De cosmetische chirurgie-praktijk die sinds heuglijke tijden mijn overbuurman is en die al meermalen een bijrol heeft gespeeld in een van mijn hersenspinsels, is failliet. Sinds een maand of wat verschijnen er niet meer dagelijks doorgesnoven artsen in dikke Duitse patserbakken op de parkeerplaats, net zo min als de uit veelal uit platina-blonde high-society-mokkels bestaande clientèle. Aan de poort verscheen opeens een gelamineerd A4-tje, waarin werd verklaard dat de heren artsen een schuld van wel 300.000 euro hadden weten te vergaren, en dat daarom de kliniek niet langer kon blijven voortbestaan. Het spijt ons, enzovoorts.

 

Ach toch, dacht ik.

 

Sinds hedenochtend is er weer activiteit te bespeuren aan de overkant. Er hangt een zeiltje aan het hek, met daarop de tekst: 'afhalen goederen'. Er staan kleine vrachtwagentjes voor de deur geparkeerd, en op hun eigen parkeerplaats staat een aanhanger, waarin al een tijdje een man grote witte emmers aan het inladen is. Wat zou daar in zitten?

 

:)

 

Aan de ene kant vind ik het feit dat een cosmetische chirurgie-praktijk failliet gaat een goed teken. Aan de andere kant vind ik het wel jammer. Ik mocht afgelopen zomer vanaf mijn royale balkon, voorzien van een jointje of twee, graag toekijken hoe al dit volk, snijdende snuivers aan de ene kant, 'ik ben wel 43 maar ik heb godverdomme genoeg pieken om er uit te zien als 31' aan de andere kant, zichzelf bezig hield met zich wijs maken dat als ze maar genoeg aan de buitenkant zouden verbouwen, misschien de binnenkant dan ook wel mooier zou worden. Helaas. Het werkt nu eenmaal andersom.

 

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeer vermakelijk deze verhalen.

 

Leuke conclusie, maar ergens is het feit dat wij er zo over denken misschien ook alleen maar streling van ons ego. Niet dat daar per se iets mis mee is, maar goed, zijn wij dan niet net zo zoekend naar bevestiging (in ons geval van ons gelijk) als de mensen waar wij hier op neerkijken? Misschien zijn wij niet eens zoekend, maar hebben het antwoord al direct paraat, want tsja, omdat wij het zijn weten wij het (voor onszelf) het best. Maar goed, dat zijn verschillende manieren om bevestiging te krijgen, zij het van anderen of van onszelf, afwachtend of meteen. Uiteindelijk zijn wij net zo banaal als de rest, alleen zien wij dit zelf over het algemeen in de praktijk niet zo (maar zij ook niet, in hun situatie). Maar dan, wat maakt het uit, als wij het zien zoals wij het zien? Dan hebben wij altijd gelijk en voelen ons weer beter over onszelf, beter dan zij die zich niet met zulk soort zaken bezig houden. Net als zij. En dan is alles goed. :)

 

Uiteraard heb ik het over een veralgemeniseerde situatie, ik probeer je geen woorden in de mond te leggen. Vervang 'wij' door 'ik' en mijn eigen imaginaire projectie van een fictief persoon die jij wel of niet bent en we komen een stuk dichter bij mijn boodschap. If anything is bovenstaand bericht een constatering over mijzelf en een bepaalde groep mensen. ;)

 

P.S. Misschien sla ik de plank wel volledig mis. Met 'net zo banaal als de rest' doel ik op dezelfde behoefte aan erkenning. Maar de term 'banaal' is vrij eenduidig. Misschien is er sprake van 'banaliteit op een hoger niveau'. Maar goed, zo kun je eindeloos over semantiek discussiëren, uiteindelijk doet het er toch niet toe. Wij zijn wij, zij zijn zij. En mij bevalt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Voyager360,

 

Dank voor je reactie, vooraleerst.

 

Als antwoord zou ik willen zeggen dat ik mezelf in het algemeen niet ervaar als iemand die andere mensen vlug als banaal beschouwd. Ik mag in mijn verhalen echter graag bepaalde figuren neerzetten, en ik heb gemerkt dat ik het zelf leuk vind om die figuren, voor zover nodig, her en der wat aan te dikken. Als ik het heb over 'doorgesnoven dokters' en 'platina-blonde high-society-mokkels' weet je als lezer meteen wat ik bedoel. In werkelijkheid ben ik wel wat vriendelijker over de mensheid, lol... Ik geloof dat iedereen inderdaad gewoon zijn eigen leven leeft zoals hem of haar dat goeddunkt, en dat is wat mij betreft ook helemaal prima. Dat doe ik namelijk zelf ook het liefste. 

 

Vriendelijke groet,

 

Demion

 

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden