Recommended Posts

Beste allen,

Heel mijn leven leef ik onbewust al vrij bewust. Dit heb ik van huis uit meegekregen. Ik heb geleerd altijd te genieten van kleine dingen en het goede in mensen te zien.

Ik ben nu 25, mijn lichaam is klaar met groeien en word me steeds meer bewust dat "ik" aan het groeien ben. Dit is een hele leuke bezigheid en herken veel van vroeger. Het overlijden van mijn opa (bijzondere man en inspiratiebron voor mij) en backpacken in Thailand en Laos (bijzondere boeddhistische culturen) zetten me aan het denken en genieten

Nu wil ik mijn bewustzijn naar een hoger niveau brengen om nog meer te genieten van het leven. Ik doe dagelijks al beetje mediterenen en lees inspirerende boeken en verhalen.

Nu was mijn vraag: wie weet hier een goed boek om het mediteren goed onder de knie te krijgen en diep naar je zelf te kijken? Er is zoveel keus. Het liefst een boek dat makkelijk leesbaar is met goede opbouwende oefeningen.

Wie is hier nog meer bezig met bewustwording en heeft hier mooie verhalen, ervaringen en/of voorbeelden van?

Wat zijn leuke/inspirerende boeken?

Tips en trucks zijn natuurlijk welkom

Ik houd van de spirituele kant van bewustwording.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Mvg Cosmos

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Cosmos,

Goed bezig!

Ik heb boeken als 'Ongewoon gesprek met God' (niet per se de bijbelse God btw), 'Gedachten zijn krachten', Eckart Tolle, The Secret, The Secret of the secret :) bijv. Leuke verhalen als Celestijnse belofte, Ontmoeting in de Himalaya' en 'De Alchemist' van Paulo Coelho als inspirererend gevonden.

Door psychedelica inspired boeken als van Carlos Castenada en 'Mushrooms & Mankind' trokken later en nu nog steeds mn aandacht.

Maar eigenlijk ben je zelf je eigen boek :)

Al eens getript trouwens? Dan heb je je eigen visions.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heej DMT

Bedankt voor de reactie. Ik zal een eens opzoek naar die boeken. Ik las nadat ik het bericht geplaatst had het topic van OnTheChase over het boek van Eckhart Tolle, the power of now. Ik heb meteen de Nederlandse versie via marktplaats op de kop getikt.

Ik heb nog een omnibus liggen van Carlos Castaneda met de boeken "de lessen van don Juan", "Een aparte werkelijkheid" en "Reis naar Ixtlan" gebundeld. Maar nog niet aan toe gekomen om te lezen. Ben wel zeer benieuwd.

Dat iedereen z'n eigen boek is het je helemaal gelijk in. Ik vind het ook heerlijk dat boek te onderzoeken.

Ik heb redelijk wat ervaring met trippen. Afgelopen vrijdag een speciaal moment beleefd waarbij ik bewustzijn en psychedelica combineerde. Een vriend en ik hadden allebei +- 47gram verse McKennaii genomen. We zijn op een gegeven moment allebei in een hoek van de bank gaan zitten. Alles donker gemaakt en oordoppen ingedaan (van die geluidsstoppers). Hierbij kon je heel goed op je ademhaling concentreren en werd het ondanks de grote hoeveelheid paddenstoelen steeds rustiger in mijn hoofd. Ik voelde alleen mijn ademhaling en hoorde mijn hartslag . Het was zo intens. Echt geweldig, elke ademhaling voelde ik zo gedetailleerd. Het was heerlijk. !n ademhaling ging steeds langzamer en langzamer. Nog steeds heel intents en 'bewustzijn' zweefde in een in beschrijfbare ruimte. Mijn ademhaling vertraagde nog verder. Tot op een gegeven moment alles stopte. Het was heerlijk. Alles was rust en vrede en zag mijn ziel 'ergens' hangen het wat prachtig en leek uren te duren. En heel langzaam ademde ik weer uit. Het kwam langzaam weer opgang en kwam langzaam weer terug op aarde. Nog steeds mijn ademhaling volgend. Later besefte ik dat die "uren genieten" net het moment was tussen een ademhaling in. Het was prachtig. En bedacht dat dat moment er is bij iedere ademhaling. En bewijst dat tijd relatief is.

Het gevoel en de ruimte zijn, zoals iedereen die getript heeft weet, niet te beschrijven (daarom ook respect voor trip report schrijvers die een trip mooi weten te verwoorden).

Ik had tijdens die trip bedacht dat bewustzijn is als een stok op je vingers laten balanceren (wat je vroeger met een bezem probeerde ofzo). Als je relaxt en geconcentreerd bent kin je hem rechtop houden. Blijven je gedachten in het verleden hangen valt de stok naar links, zit je met je gedachten in de toekomst valt die naar rechts. Alleen als je gefocust blijft op het nu zal je de stok in het midden houden. Een kleine dwaling van gedachten is makkelijk te corrigeren. Hoe verder je gedachten af zijn van het nu hoe lastiger het is dat te corrigeren.

En had nog veel meer inzichten (zoals het hoort)

Misschien een beetje off topic maar vond het wel een leuke link met bewustzijn.

Gr

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey Cosmos,

 

'De kracht van het Nu' / Eckhart Tolle is zeker een aanrader! Schrijf het vooral ook niet af als het je in het begin niet helemaal trekt, bij mij duurde het even maar daarna was ik om en heeft het mijn kijk op het leven voorgoed veranderd. :)

 

Mooie beschrijving van die trip-ervaring, ik herken het in een specifiek moment uit een van mijn trips. Ik kon niet meer voelen dat ik ademhaalde, ik was hier volledig mee gestopt en toen kon mijn ziel wegdrijven, in eeuwige rust zweven. Mooie gedachte over dat balanceren van bewustzijn! Lijkt het je niet leuk om een volledig trip report te schrijven? Ik zou het met plezier lezen in ieder geval ;)

 

Groeten,

 

Voyager

Link naar bericht
Deel via andere websites

He cosmos.

Ook begonnen met celestijnse belofte en Eckhart tolle. Van Eckhart ben ik overgestapt naar adyashanti, Byron Katie, jeff foster en benthino massaro. Boeken van lars Faber ook mooi (ook psychonaut). Heldenreis, gewijde reis. Matrix guerrilla. Zijn een paar. Zeker adyashanti heeft naar m.i. een goede visie op mediteren. Wordt nogal eens verkeerd begrepen. Entheogenen zijn ook pure meditatie.

Mooi omschreven over dat tussen ademhalingen.

Hoop vanavond mijn tripteport af te krijgen. Herken wat van de plek die je beschrijft.

Greetz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Cosmos, gasten,

Ik bedacht me dat 'Eindeloos Bewustzijn' van Pim van Lommel (neurochirurg) wellicht ook interessant is om te lezen. Veel bijnadoodervaringen en info over de (wat we tot nu toe weten/of denken te weten :) werking van onze hersenen.

Erg mooie benaderingen/vertalingen van wat je hebt ervaren.

Ik had een soortgelijke ervaring wbt balans:

3,2 gr eigen kweek gedroogde Golden Teachers

rustig gegeten op de heetste dag van het afgelopen jaar (begin juli). Ik zat aan het water met bos vlak achter me. Tijdens de come-up was ik erg onrustig; ik lag met mn ogen dicht op een handdoek in het gras en zag een soort ijs/sneeuwkristal-achtige vorm. Ik zag duidelijk dat het vervormd was aan de linkerkant. De symetrie/geometrie klopte niet. Ik begreep daaruit dat ik niet in balans was. Ik ging rechtopzitten en greep naar mn telefoon en zocht tegelijkertijd een cigaret voor de afleiding, maar bedacht me al snel: Nee, ik heb niks nodig, chill gewoon en laat het los (Loslaten he...:) . Vervolgens weer gaan liggen, sloot mn ogen en zag vanuit een soort chaos en donkere benzinevlek-kleuren ineens een vogel (qua vormen en bewegingen althans :)) met een mega spanwijdte opstijgen (view van achter) die richting fel geel licht vloog (de zon). Dat was ik. En ik begreep het. Ik moest er even doorheen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen hartelijk bedankt voor de tips! Ik moet me altijd een beetje inhouden niet meteen teveel boeken te kopen, dan wil ik te snel lezen en neem ik weinig op hehe. Ik schijf ze allemaal op mijn wishlist.

@Voyager360. Ik zal volgende keer eens proberen een tripreport te schrijven

@Remko

Ik vind ook dat entheogenen is inderdaad ook pure meditatie is.

@DMT

Ook een hele mooie beschrijving. Klinkt als een prachtige ervaring.

Laten gaan is het beste en leukste wat je kan doen is mijn mening. Dit geeft je de mooiste ervaring en kun je je "gids" (LSD, Psilo, 2C-* etc) in volle kracht en schoonheid bewonderen. Hiervoor moet je, vooral als je niet zoveel ervaring hebt met trippen, stevig in je schoenen staan ben ik van mening.

Als je kan laten gaan kan je je angsten overwinnen (Facing Phobia's?:-D )

Ook helemaal lichamelijk ontspannen tijdens de trip vind goddelijk. Je krijgt dan een soort vibratie/Buzz over heel je lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dmt dat boek van pim is zeker aanrader. In mijn laatste reis heb ik daar wat aan gehad. Hij omschrijft erg mooi het veld van niets en alles in potentie. Hij noemt dat het non lokale bewustzijn. Daar was ik, dat was ik. Zeer bijzonder... kan dit boek aan iedereen aanraden. Greetz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe zit het eigenlijk met trippen en bewustzijn en leven in het nu?

Als je (grotendeels) volledig in het nu leeft en gaat trippen. Geniet je dan nog 1000x meer van het tripmoment? Nu ben je soms bezig met wat er net gebeurd is of wat er gaat komen in de trip, wat dus afleid van het moment. Ook lijkt het me dan bijna onmogelijk om dan een Bad Trip te krijgen. (Ik weet dat een Bad Trip leerzaam is, maar op dat moment is het niet erg leuk om te ervaren).

Eigenlijk als je volledig bewust lijkt het me trippen een beetje overbodig omdat je altijd geniet, maar tot die tijd...:-)

Edit: en ik weet ook dat trippen je terug brengt in het nu. Maar toch word je soms wat afgeleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe zit het eigenlijk met trippen en bewustzijn en leven in het nu?

 

 

Niet zozeer het trippen zelf(halucineren e.d.) maar na afloop van de trip als je alles als nieuw ervaart en volledig in het moment leeft;

Voordat ik begon met truffels had ik al wat meditatie ervaring maar geen ervaring met wat leermeesters en ervaren meditatie beoefenaars beschreven.

Na zo'n trip weet je waar je naar toe werkt met meditatie en dat werkt zeker motiverend om te blijven mediteren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vorm van meditatie die ik zeker zou aanraden is de Tummo meditatie die Wim Hof ook beoefent.

Het mooie van deze meditatie is dat je meteen gestraft wordt als je met je gedachten gaat dwalen. De bedoeling is namelijk dat je in je lichaam van lage naar hoge chakra's een vlam visualiseert en zodoende je lichaam in de kou warm kan houden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden