Recommended Posts

Goeiedag Iedereen! 

Was net wat late night surfing aan het doen toen ik dit tegen kwam.

http://www.dutch-headshop.com/en/mushroom-stopper-p-1104.html

Het gaat om zogenoemde "mushrooms stoppers" 
Het moet blijkbaar gaan om een product dat je uit een bad trip kan halen als ik het goed bergijp. 

Lijkt mij deels een heel goed productidee!
Ookal ben ik van de overtuiging dat je bad trips eigenlijk het allermeeste leren toch kan dit soort dingen handig zijn voor als het echt te zwaar wordt of voor mensen die pas hun eerste stappen in de psychadelische dimensie zetten. 


Heef iemand ervaingen hiermee? Wat zijn jullie meningen?

laat het maar weten ! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey OntheChase,

Niet geprobeerd, geen idee. Is dit niet gewoon placebo?

Een vrolijk snoepje zou je natuurlijk wel de luchtige kant op kunnen sturen.

Maar dan realiseer je je vroeg of laat alsnog wel dat je jezelf niet in de "ogen" hebt durven kijken.

Vind het maar een raar misplaatst productje. Zoiets zou je niet moeten verkopen. Maar dat vind ik..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind het maar een raar misplaatst productje. Zoiets zou je niet moeten verkopen. Maar dat vind ik..

 

Dat heb ik ook een beetje. De werking is op zich al discutabel. Ok, valeriaan is een kalmeringsmiddel, maar vrij mild en er wordt niet vermeld of het een extract is of gewoon vermalen plant. Die dextrose maakt het helemaal mooi. Suiker werkt gewoon niet als "stopper", en iemand die bad gaat voorzien van een flinke dosis energie is gewoon dom, dan kun je er net zo goed in blikje Red Bull ingooien en dan verwachten dat iemand rustig wordt.

 

Het hele idee is dom, zo werk je in de hand dat mensen een trip in duiken en denken dat het met een paar pilletjes en wat druivensuiker toch wel goedkomt, zonder zich verder in te lezen. Of nog erger, iemand denkt dat zoiets de trip stopt en gaat daarna vrolijk autorijden oid.

 

Placebo's zijn leuk, maar om daar nou een product van te maken en dat soort claims te doen is gewoon onverantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet zo dat suiker de werking van psilocybine tegengaat, dat zit namelijk al in je systeem en blijft gewoon werken. Wel is het zo dat

bij het eten van suiker endorfine vrij komt. Endorfine is een stof die ook door je lichaam wordt gemaakt, deze stof zorgt voor een blij en gelukkig gevoel. 

 

Het is dus niet heel gek dat er veel suiker in zo'n "stopper" zit. Het "zou" personen in een bad trip nét even het zetje kunnen geven de goede kant op. Echter is hier inderdaad wel vaak sprake van een placebo effect, omdat mensen vaak denken dat het na een een hap suiker wel weer goed komt.

 

Ik ben het inderdaad met Gonzo eens. Dit lijkt me gewoon een product waar gewoon wat extra aan verdient moet worden.

Dus i.p.v het aanschaffen van zo'n dergelijk product kan je beter gewoon een dextrotje pakken lijkt me, ook al zijn de effecten minimaal

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden