Op zoek naar de ene trip ervaring...


Recommended Posts

Hai,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar heb al een hoop mooie verhalen gelezen en het doet me verlangen naar meerdere truffelervaringen en de behoefte om deze te delen.

Laat ik me even voorstellen.

Mijn naam is Emmy, ben 27 jaar oud en woon in Den Haag. Ik ben vanaf 2015 pas in aanraking gekomen met truffels dankzij een collega van me. Hij heeft hier nu ongeveer 2 jaar ervaring mee en bood me aan om eens met hem en zijn vriendin mee te doen. Sindsdien heb ik het hierna nog 1 keer zelfstandig uitgeprobeerd in een andere omgeving.

Die eerste keer dat ik truffels op heb was zo apart en zo fijn dat ik eigenlijk op zoek ben naar een soortgelijke ervaring, maar het probleem is dat mijn collega inmiddels niet meer weet welke truffel hij heeft gekocht toendertijd.

De tweede keer truffelen heb ik me laten adviseren door een medewerker van Euphoria in Den Haag. Ze heeft me heel fijn geholpen en uitgelegd wat voor effecten de verschillende truffels zouden kunnen hebben naar aanleiding van mijn beschrijving.

Zij raadde me de Dolphin Delights aan.

Ik wilde de trip graag met iemand anders doen en een maatje van mijn partner stemde ermee in wanneer ik het onderwerp truffels aansneed. Nog geen minuut later zaten we beide met een bakje 15mg DD op ons schoot. Mijn partner, "J" wilde overigens niet meedoen omdat ik hem destijds nog niet zo lang kende en hij voorheen met andere vrienden en een hele andere setting in een niet al te fijne trip terecht wad gekomen. Dit vond ik juist wel fijn om een nuchter iemand erbij in de buurt te hebben die ik ook nog lief heb.

Afijn, ik kwam net uit werk en had 4 uur niets gegeten, en ons maatje had al langere tijd niets genuttigd. Qua tijd en nuchterheid zat het wel prima dus, zoals ik me kon herinneren van de allereerste keer.

Eerst aten we de helft van het bakje, maar het maatje, "T", kreeg het niet weg en probeerde het met yoghurt op te kauwen om de zure smaak te verdrijven.

Na een half uur namen we de tweede helft.

Zoals verwacht begon na 45 minuten de muziek heftiger te klinken en moesten we van Noisia overschakelen naar the Glitch Mob en begon de rook van mijn sigaret te dansen en van kleur te veranderen. De truffels waren aan het werk. Ik zette de muzieklijst aan op youtube die ik samen met mijn collega had gemaakt en al snel was ik verloren in de muziek. Af en toe sprak ik nog met T en J, maar zij zaten met zn 2 een potje te Hearthstonen onder genot van een joint. T bleek helemaal nergens last van te hebben en daarbij kwam boven tafel dat hij al veel langer ervaring had met truffels en lsd. Ik bedacht me nog dat ins verschil in gewicht hier ook iets mee te maken kon hebben...?

Na een tijdje kwamen de huisgenoten van J thuis en vond ik het iets te druk worden, voornamelijk ook omdat J's huisgenoot nogal wat drank achter zijn kiezen had en ik hem sowieso altijd al luidruchtig heb gevonden.

Ik ben naar de (open) keuken verhuisd waar het licht uit stond en ben op de lekkere koude tegels van de vloer gaan zitten.

Volgens J heb ik daar ruim een uur gezeten zonder iets te zeggen, en af en toe naar de bank om te draaien en de 4 bezetters aan te staren. Wanneer 1 van hen iets tegen me zei (ja, we zien je wel zitten daar hoor! - op een speelse toon) dan begon ik te giechelen, maar zag geen gezichten. Ik heb normaal een bril voor veraf maar had deze expres niet op gezet, want ik kon me herinneren dat ik mijn eigen gezicht in de spiegel te vreemd vond om aan te kijken, wegsmelten aan 1 kant en 1 oog heen groot. Dus geen gezichten zien vond ik fijn.

Ik dwaal weer af...

Dus, na een geruime tijd daar gezeten te hebben kreeg ik een bakje met aarbeienroomijs van mijn partner en hij knielde naast me neer en vroeg of alles goed ging en vertelde me hoe lamg ik hier al zat. Bijna 2 uur waren al voorbij en ik wist er helemaal niets meer van.

Toen gaf hij me een kus.

Alles om me heen was weg, ik werd helemaal warm ondanks de ijskoude vloer, de ruimte die voorheen donker was werd paars en blauw en ik genoot nog minuten na van die ene kus terwijl J allang weer op de bank zat.

Hierna is het meeste me ontgaan, geen rare gedachten gehad, alleen leegte en tijd verdoen met zitten op de koude vloer en volgens J alleen maar zitten giechelen in mijn uppie. Wij zijn naar boven en naar bed gegaan maar ik weer er niets meer van. Voor ik het wist was het 11 uur 'sochtends en was ik nog klaarwakker, terwijl we de truffels rond 12 uur hadden opgegeten.

Dit was totaal niet waar ik naar op zoek was, maar alsnog wel fijne highlights zoals de kus.

Ok.

Dit bericht loopt misschien iets uit de hand als allereerste bericht en was eigenlijk als korte vraag bedoeld. Ik durf te wedden dat dit ook in een compleet verkeerde afdeling staat, en hetgeen waar ik naar op zoek ben heb ik nog niet eens besproken!

Zal ik daar maar eens aan beginnen dan...?

De trip die ik graag weer eens zou willen beleven, of in ieder geval een soortgelijke trip, was dus met mijn collega B en zijn vriendin M.

Het was in zijn huis, een kleine vierkante kamer van +- 20m2 met een dichte kast en bureau als scheidslijn van de ruimte. M had wat kaarsjes aangestoken en tussen de tv en het bed neergezet op het tafeltje. De andere helft van de kamer was compleet leeg, ja, er lag wat verhuisrommel, wat was en de stofzuiger. Het hyis was dus verdeeld in een donkere helft en een lichte helft en gescheiden via de kast, maar wel een doorloop zodat je toegang had tot beide kanten.

Na 45 minuten ging M in de donkere helft zitten en zei dat het plafond begon te golven dus ik begon te lachen omdat het een systeemplafond was en ik me daar geen voorstelling van kon maken. Maar de lach hield niet op en B begon ook mee te lachen, nou ja, meer mij uit te lachen. B en ik wilde oorspronkelijk gaan tekenen omdat wij een creatief beroep hebben, maar veel tekenen werd het niet. Het gevoel van het potlood iver het papier bewegen maakte een enorme diepe indruk op ons en we bleven cirkels tekenen, aaneengesloteb, klein naar groot en andrsom. Geen idee hoe lang dit duurde maar ik kreeg het er warm van van het intense gevoel en mn vingers begonnen te tintelen, dus ik ging bij M in het donkere gebied zitten. Opeens zag ik de warme kant met heel veel kleuren, terwijl de muren en het plafind toch echt spierwit waren. Het begon bij het uiterste gedeelte in geel, in het midden oranje en als ik langzaam naar onze helft keek liepen de kleuren over in helder blauw en dieppaars. Indertussen bespraken we met zn 3 wat we allemaal ervaarden en ik zat met M op 1 lijn. Zij zag het ook en ik zag zelfs een rode gloed om haar heen wanneer ze vol verwondering vertelde wat zij meemaakte. B stond na een tijdje op en liep naar ons toe en vrieg ons op te staan. Plots kreeg ik het koud op de grond en was de ruimte blauw. Zodra ik opstond was alles weer warm en de ervaring met lopen was ook heel apart, alsof we zweefden. B ging naderhand op bed liggen en trok in zijn uppie in zijn eigen wereld en had het helemaal naar zijn zin. Ik zat nog met M op de grond en we uitten naar elkaar hoe fijn we het vonden dat we dit hadden gedaan. Er kwamen zo veel emoties los en moesten beide om de haverklap lachen en huilen tegelijk, van blijdschap en allerlei andere emoties. We knuffelden elkaar en konden niet van elkaars haar afblijven want alles was ongelofelijk zacht, inclusief de matching fleece onesies die we speciaal hiervoor hadden meegenomen, dat was echt de beste keuze ever.

We wilden beide terug naar het warme gedeelte en vonden een aangebroken doosje autodrop cadilacs. De smaak die hiervanaf kwam was ook echt enorm intens fruitig en we probeerden zo lang mogelijk met 1 snoepje te doen om niet te vroeg uit de trip te komen. Na 4 a 5uur waren we met zn 3 toch echt uit de trip en verbazingwekkend ook vrijwel tegelijk. We hebben iets gegeten en zijn naar bed gegaan nadat we uitgebreid hadden nagepraat.

Dusss... ik hoop dat jullie hier iets uit kunnen opmaken waar ik naar op zoek ben en hoop dat jullie me enigszins kunnen helpen. Emotie kleuren en gevoel waren heel erg fijn, vooral ook de muziek die we hadden uitgekozen werkte heel diep op ons in, en zou dit graag ook met mijn partner willen ervaren. Gezien hij nog een beetje huiverig is na zijn laatste trip wil ik niet zoals met de DD 20mg alles kwijt zijn. Hij heeft wel ingestemd om met me mee te doen, wanneer hij zelf aangeeft dat hij het wil doen, dus geen pressure. Ik hoop dat ik zo'n zelfde ervaring met hem kan delen.

Kan iemand ons op onze weg helpen?

Xoxo Emmy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai Remko, thanks voor je antwoord. Ik lees overigens hier en daar dat sommigen enigszins controle kunnen houden met verschillende soorten truffels. Het is niet zo zeer dat ik het wil controleren, maar meer dat ik me het bewuster mee kan maken zoals bij mijn eerste trip. Bij de tweede trip had ik (denk ik) de dosering verkeerd ingeschat en had ik ook vrij weinig gedachten of memorabele herinneringen. Ik wil niet te ver heen gaan wil ik hiermee zeggen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Emmy,

 

Welkom op het forum! Bedankt voor het delen van deze mooie ervaringen!

 

Als antwoord op je vraag denk ik dat Remko een goed punt heeft, elke trip is anders. De twee trips die jij hier beschrijft verschillen ook redelijk in set & setting als ik het goed begrijp. Zelfs in vergelijkbare set & setting kunnen ervaringen heel anders zijn. Set & setting zijn volgens mij veel belangrijker voor het verloop van een trip dan de exacte soort truffels die je neemt. Ik ben zelf begonnen met Tampanensis en daarna overgegaan op Atlantis. Atlantis was toen heel anders dan mijn eerste twee trips en toen ik het steeds vaker nam begon ik gelijkenissen te zien bij Atlantis. Echter, toen ik weer Tampanensis nam leek dat eigenlijk ook wel op Atlantis. Verder heb ik Hollandia en Psilocybe Dragon gehad, ook hier leek het in grote lijnen op andere trips (maar opnieuw, elke trip is heel anders). Ik denk dus dat als je het wat vaker doet, je voor jezelf een goed beeld krijgt wat je van truffels kunt verwachten en de grote lijnen begint te zien. :)

 

Dus wat ik voor zou stellen is om gewoon vaker te trippen, dan leer je vanzelf beter de trip te sturen en kun je misschien weer dichter bij komen waar je die eerste keer geweest bent. ;) Vergelijkbare set & setting kunnen erg helpen. Ik heb zelf ook een paar hele mooie ervaringen gehad (elke trip is mooi, maar sommige momenten zijn extra speciaal) die ik graag weer zou herbeleven, maar ik merk dat ik hier niet altijd voor in de juiste stemming ben en soms lukt het gewoon niet ook al zou ik het wel willen. Ik heb het idee dat truffels vaak weten wat je op dat moment nodig hebt of waar je klaar voor bent. Gewoon een kwestie van vaker doen dus, vermoed ik. :)

 

Ik heb geen ervaring met Dolphin's Delight, maar volgens mij zijn de verschillende soorten en bijbehorende sterktes en doseringen vrij goed gedocumenteerd, dus als je bang bent dat je te ver heen gaat kun je iets lichters proberen of een lagere dosering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai Voyager, dankjewel voor je antwoord!

Je hebt een heel fijne schrijfwijze en is ook erg behulpzaam door de uitleg wat je zelf ervaren hebt met verschillende soorten truffels en de uitkomsten.

Ik heb inmiddels al met een goede maat van mij en mijn partner gesproken welke zich aanbood als tripsitter om ons beide in de gaten te houden en de gespreksonderwerpen zonodig kan afwenden.

Nu is het alleen nog de vraag wanneer we de volgende trip gaan doen. Set en setting worden ons nieuwe huis, woonkamer voor en achterhuis worden donker er licht, hoogpolig effen vloerkleed vlak voor het aquarium gepositioneerd, en 3D slangenprint behang lijkt me ook zeker interessant. De u-bank bij de tv is groot genoeg om met zn 4 languit op te kunnen liggen en de surroundsound is sinds gisteren aangesloten. Verder zijn alle 'scherpe' objecten (tafelranden op kniehoogte) makkelijk te versplaatsen en denk ik dat we een interessante ruimte gecreerd hebben, met het oogpunt op de komende trip.

Zijn er nog dingen die je kan aanraden alszijnde 'interessant' om te proberen/voelen/doen? Met deze temperaturen verlaat ik eigenlijk liever niet het huis haha!

Om terug te komen op je antwoord, ik denk dat ik de eerstvolgende keer 10mg ga proberen, 20 was de vorige keer waarschijnlijk veel te veel van het goede, maar had het enigszins kunnen verwachten. Dit aangezien het normaal verpakt is in doosjes van 15mg, ik had nog een restje van mijn maatje erbij opgegeten want ik vond het zonde om weg te gooien...

Welke truffel het gaat worden weet ik ook nog niet, maar ik kan je wel vertellen dat de DD het niet gaat worden, muziekervaring mag wat meer aanwezig zijn :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt!

Klinkt alsof jullie al heel goed voorbereid zijn. ;)

  • Wat ik aanraad is een muziek afspeellijst met fijne muziek zodat jullie niet telkens zelf de muziek hoeven te kiezen. Dit is waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar ik het zeg het toch even, het is juist ook heel leuk als je verrast wordt door een nieuw nummer die vanzelf afspeelt
  • Wat ik, zeker in mijn eerste paar trips, heel leuk en bijzonder vind zijn video's kijken op YouTube. Je wordt je opeens zo bewust van het moment, elke video is een compleet nieuw avontuur. Drie minuten kunnen aanvoelen als een enorme reis. Dan kijk ik vaak leuke muziekvideo's waar nog een beetje een verhaal achter zit. Een favoriet van mij is deze omdat deze perfect aansluit bij het trippen. Een klein meisje die zelf tript en in een prachtig gekleurd fantasie landschap terecht komt en aparte dieren tegenkomt. Daarnaast vind ik het een leuk nummer, maar uiteraard kan YouTube met het geluid uit gekeken worden en luisteren jullie gewoon je eigen muziek. :)
    Vergeet bij YouTube niet de aantekeningen en autoplay uit te zetten, anders kan er verwarring ontstaan als er opeens een andere video af gaat spelen en aantekeningen zijn natuurlijk irritant. Een andere favoriet van mij is deze, het is net alsof je zelf op reis gaat. Maar goed dit zijn slechts twee voorbeelden, jullie zullen zelf vast ook wel video's kennen die jullie onder nuchtere omstandigheden al leuk vinden, dan is het zeker leuk om dit al trippend eens te bekijken. ;)
    Natuurvideo's doen het vaak ook goed, eigenlijk wordt bijna alles wel interessant. Wat ik met name de eerste keer echt helemaal fantastisch vond is een visualizer, dit is waarschijnlijk mijn favoriet. Dit kan, in combinatie met eigen muziek, zó prachtig worden. Ongefilterde schoonheid! :D
  • De natuur buiten is heel interessant, maar inderdaad, in de winter niet altijd even fijn. Zodra het lente is, er weer meer groen verschijnt en de temperatuur stijgt, is dit absoluut een aanrader! Een van mijn mooiste trips was buiten in de zomer vlakbij een meertje.
  • Fruit eten is heel erg fijn tijdens het trippen, mango in het bijzonder zorg ik eigenlijk elke trip wel te hebben.
  • Zo nu en dan van omgeving veranderen kan heel interessant zijn, alleen het lopen al er naar toe. Dus als je een heel huis ter beschikking hebt, zou ik voorstellen om van die ruimte gebruik te maken! Dan ontdek je meteen waar je het fijner en minder fijn vindt.
  • Closed eyes visuals zijn ontzettend interessant, als je ze hebt. Hiermee word je waarschijnlijk wel nogal in jezelf gekeerd, dus als je het samen met anderen doet is dat misschien minder leuk voor deze anderen. Maar dit vind ik nog steeds de allermooiste ervaringen die ik gehad heb in mijn leven en je kunt er ontzettend veel van leren.

 

Tot slot, het leuke aan trippen vind ik vooral dat je zelf nieuwsgierig wordt naar alles om je heen. Dus probeer vooral zelf te bedenken waar je zin in hebt, ga op avontuur, ontdek nieuwe dingen! :D Er is geen goede of verkeerde manier om te trippen (nouja, aan het verkeer deelnemen en anderen in gevaar brengen is niet echt tof, maar zolang je verantwoordelijk tript kan er weinig slechts gebeuren)

 

Ik heb ook een keer eigenlijk te veel genomen (15 gram Hollandia) en ik merkte dat de muziekervaring toen ook niet echt bijzonder was. In vrijwel al mijn andere trips was de muziekervaring ofwel subliem of 'heel erg goed'.

 

In ieder geval, een hele fijne reis alvast gewenst en als deze er komt lees ik graag het trip report! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Nou het is dan eindelijk zover, volgende week gaat het gebeuren!

Oorspronkelijk zou ik samen met mijn vriend gaan trippen, maar door zijn voormalige ervaringen heeft hij er nig steeds niet zo'n trek in, wat ik hem ansoluut niet kwalijk kan nemen. Ik ga naar een vriendin van me, die inmiddels net zo lang als mijn vriend en ik samenwonen, maar ik heb haar ruim een jaar niet gezien dus ik ben enorm benieuwd wat er allemaal boven water gaat komen. Ik heb haar in ieder geval enorm gemist, want ze woont niet naast de deur, maar we hebben toch wel regelmatig contact.

Ik ben nu bezig met een leuke youtube playlist in elkaar zetten, de vriend van mijn vriendin dient als reclame-skipper en tripsitter. Hij heeft het vaak genoeg gedaan dus had niet zo'n trek om mee te doen maar wilde zijn vriendin graag een keer trippend meemaken. Zij hebben een heel fijne grote tuin waar we in rond kunnen dwalen met veel bloemen en vogels, de woonkamer is vrij druk ingericht, maar de keuken is heel fijn minimal.

Ik heb jullie tips nog eens goed doorgelezen en we gaan zeker fruit inslaan! Ook de 2de video is een hele goede suggestie! Ik heb zelf gekozen om de gopro hero 3 trailer in mijn lijstje te zetten en dit komt enigszins overeen, is ook echt een aanrader! Vooral met de drops in het filmpje voelt het net alsof je zelf van de berg af springt, zelfs met een goeie joint haha!

Anyway, ik ga mijn voorbereidingen treffen en zal er zeker een mooi report van maken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt je inderdaad ook goed voorbereid. Met dat in gedachten zal je ook rustiger en zekerder zijn in je trip.
Er zijn meerdere adblock extensies voor browsers als Chrome en Firefox.
Gewoon op Google zoeken naar Adblock en installeren.
Dan worden de reclames in youtube geblokkeerd. Scheelt ook weer een beetje :)

Veel plezier met je trip!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden