Welke dosis Hollandia ?


Recommended Posts

Hallo zouden jullie mij advies willen geven over de dosis?

 

Ik heb een keer High Hawaiians op en daar voelde ik helemaal niets van. verder heb ik geen ervaring met truffels.

Ik heb 6 ayahuasca ceremonies meegemaakt met allen 3 glazen en soms ook een hogere dosis, dus heb wel heftige trip ervaring. Ik heb geen bad trips gehad maar heb bij 2 ceremonies wel het gevoel dat ik dood ging omdat ik dacht dat er niet genoeg energie meer was voor mijn lichaam om te kunnen functioneren. op die momenten was ik niet bang en accepteerde de situatie en had er vrede mee. Ik was er toen van overtuigd dat ik echt dood zou gaan.

 

Bij de eerste paar ceremonies was ik een beetje bang voor het drankje maar inmiddels totaal niet meer en heb ik geleerd er mee om te gaan.

Ik drink nu heel relaxed ayahusca zonder enige angst. Ik kan mij nu makkelijk overgeven aan de trip, Dat kon ik in het begin niet.

 

Ik heb 2 xtc ervaringen gehad die waanzinnig waren en heb wat space cake gegeten. Ook dit ging goed.

 

Ik heb een zakje met 15 gram

 

Met de High Hawaiians had ik anderhalf uur van te voren een avond maaltijd op dus het zou kunnen dat het daarom niet werkte.

 

Het plan is om 6 uur van te voren niets meer te eten en dan alles in een keer op eten.

Ik wil graag hard gaan

 

Ik stel deze vraag omdat ik heb gelezen dat anderen dit toch wel heftig ervaren.

Ik hoop dat jullie voldoende informatie hebben om een inschatting temaken.

Zelf denk ik dat door de ayahuasca ervaringen dat ik dit makkelijk aan kan.

 

Groetjes Dennis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met Ayahuasca, maar meer dan 15 gram zou ik niet nemen, althans niet de eerste 'echte' keer. Grote kans inderdaad dat de High Hawaiians niet aansloegen omdat je maag nog te vol zat. Ik stel mij voor dat een Ayahuasca trip zwaarder is dan Hollandia, maar heel veel ervaring heb ik daar ook weer niet mee, een keer maar en dat was nogal een apart verhaal. :P Een verschil is denk ik wel dat je motoriek bij Hollandia niet zo erg belemmerd wordt, als je de controle kwijt raakt (zoals mij overkwam) is het in dat opzicht misschien gevaarlijker, omdat je je lichaam wel aan kunt sturen en gevaarlijke dingen kunt doen. Dus als het mogelijk is zou ik wel een tripsitter of iets dergelijks er bij nemen, of toch met een iets minder krachtige truffel beginnen zoals Atlantis (die in mijn optiek nog steeds vrij potent is, maar goed dat is ook een kwestie van wat je gewend bent denk ik). Ik hoor wel vaak dat mensen die al veel ervaring hebben met allerlei verschillende drugs toch verbaast zijn over bijv. truffels. In principe is het totaal niet gevaarlijk, maar in die zeer zeldzame gevallen dat mensen er aan zijn overleden is dat ofwel vanwege een combinatie met andere drugs ofwel omdat ze iets deden als uit het raam springen (of lopen waarschijnlijk, zonder dat ze het doorhadden). Over het algemeen gebeurt dat niet, maar als je echt heel ver weg bent zou het zomaar kunnen gebeuren. Ik denk dat ik in mijn Hollandia trip mijzelf ook lichamelijk letsel aan had kunnen brengen als ik niet doorhad dat het de verkeerde kant opging en het gevaarlijk werd, waarna ik maar in een stoel ben gaan zitten en met iemand een aantal uur heb lopen Skypen, tot mijn trip ten einde liep. Scheelt ook al als je zorgt dat bijv. alle scherpe objecten buiten bereik zijn en je niet zomaar van een hoogte af kunt vallen. Maar zelfs dan, als je echt de controle kwijt bent kun je door elke dom iets schade oplopen.

 

Excuses voor het lange verhaal, truffels zijn heel mooi dus wat je ook besluit te nemen ik zou het zeker aanraden en ik ben benieuwd naar je ervaring! Bovenstaande verhaal dient meer ter illustratie dat het niet helemaal zonder risico's is (maar goed, niets is ooit helemaal zonder risico's natuurlijk ;)) en dat ik persoonlijk iets rustiger zou beginnen dan direct met Hollandia. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Alvast een fijne reis toegewenst!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voyager360, Ik ben juist blij met het lange verhaal. Ik heb jou trip ook gelezen en naar aanleiding van dat verhaal en een paar andere stelde ik deze vraag. Ik ga zaterdag aan de trip en zal zorgen voor een tripsitter. ik laat weten hoe het was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden