Schizofreen door truffels?


Recommended Posts

Hallo mede psychonauten,

 

Graag wil ik met een deel van mijn trip met jullie delen. De trip had veel meer in zich dan alleen dit onderwerp, maar zoals jullie medetrippers misschien wel weten sleept een trip van een paar uur je naar alle uithoeken van je geest en emoties, wat nauwelijks samen te vatten is op enkele A4'tjes.

 

Het was een trip die ik vorig weekend heb gemaakt. Het was een volledige portie van 15 gram (vacuüm/vers verpakking, naam kan ik niet opkomen).

 

De trip begon zoals elke andere: verwarring, ongemakkelijk gevoel in het begin en toen ging ik op reis...

 

De tv stond aan en er speelde een willekeurige muzieklijst af met verschillende muziekclips. Het waren gewone nummers, zonder harde muziek er tussen.

Ik begon 'mindfucks' te krijgen (altijd een leuk moment).

 

Op een gegeven moment belandde ik in een flow van positieve, liefdevolle gedachten, die zover gaan tot je het gevoel hebt bijna 'verlicht' te zijn...denken dat je alles begrijpt en ziet hoe 'goed' en mooi alles is, het hele leven, inclusief de minder leuke ervaringen die we in ons leven hebben.

 

Het ging zover dat ik dacht dat ik 'God' begreep, ik noem het 'God', niet omdat ik religieus ben, maar omdat dat begrip toch nog iets grijpbaarder is dan 'liefde'. Hoe omschrijf je perfectie? Niet te doen....

 

Ik zag dat ik God was, net als dat ieder mens dat is, zonder dat we het doorhebben (in nuchtere, rationele toestand). We zijn goden zonder het te weten...en toen brak het moment aan van 'schizofrenie'. 

Op het moment dat ik mij realiseerde dat ik God was, net als het hele universum en alles wat zich daarin bevindt ook God is, keek ik naar een muziekclip waar op datzelfde moment iemand knipoogde. Ik zag het als 'teken'. De knipoog kwam binnen als boodschap: "begrijp je het eindelijk?" ;-) . Het was een boodschap vol liefde en vrolijkheid. Er was niks engs aan.

En toen ging het helemaal los....ik zag overal berichten in. Ik realiseerde mij dat als wij inderdaad God zijn, dat wij dus tegen onszelf praten wanneer wij tegen elkaar praten en zelfs wanneer wij een gesprek voeren in ons eigen hoofd met onze eigen gedachten. Ik begon boodschappen te horen in de lyrics van de nummers die op tv afspeelde...alles klopte.
Ik zag hoe alle lyrics dezelfde boodschap hadden, ze hadden allemaal dezelfde lading en doel: om ons te helpen te ontdekken wie (of eigenlijk wat) we zijn: liefde (God)

De hoeveelheid boodschappen en gedachten waren in zo een grote hoeveelheid en kwamen in zo een snelheid dat ik het amper bij kon houden en het leek alsof ik alles tegelijk 'dacht', terwijl het tegelijk allemaal hetzelfde was.

Ik zag een metafoor hoe het universum en de mens eigenlijk gedachten zijn van 'God'. 

Om de metafoor concreter te maken, 'zag' ik deze vergelijking:  Zie de aarde als een hoofd (van god), waar wij als mensen de gedachten, emoties zijn die God ervaart, precies zoals onze eigen hersenen werken. Een verzameling cellen die allerlei gedachten en emoties creëren en daardoor 'ervaart'.

Eigenlijk is God een schizofreen in het groot: een verzameling van gedachten en emoties die onderling tegen zichzelf spreken. Wanneer de ene mens tegen een ander mens praat, praat God dus tegen zichzelf in een poging uit te zoeken wie hij nou eigenlijk is. Hij snapt niks van zijn gedachten en zijn gedachten zijn vaak tegenstrijdig en vechten het uit (letterlijk in menselijke vorm). Dit veroorzaakt oorlogen, net als schizofrenie 'oorlog' voert in iemands hoofd.

Elk mens is slechts één gedachte, één visie op zichzelf (Een gedachte van God over zichzelf). Het ging zelfs zover dat het de 'dood' ook verklaarde. Net als in de menselijke hersenen waar hersenverbindingen, gedachten opkomen, veranderen en verdwijnen, zo is dat ook zo met leven en dood. Het doodgaan van een mens is niks anders dan het verdwijnen van een gedachte van God over zichzelf. 

Nu ik dit zo terug lees, snap ik heel goed dat mensen deze hele metafoor en al die 'berichten' niet snappen  :mrgreen:.

Ik realiseerde tijdens mijn trip dat mijn rationele gedachten in oorlog waren met deze 'truffel-logicia' en verklaarde mijn rationele kant zichzelf als 'gestoord'. Dit is schizofrenie dacht ik....je spoort niet. En toen bedacht ik mij dat misschien schizofrenen misschien helemaal niet zo 'gek' zijn als de maatschappij ons wil doen geloven. Wie zegt niet dat 'gekken' juist 'normaal' zijn en de 'waarheid' zien en de nuchtere, 'normale' mensen juist de 'gekken' zijn?

Pffff......ik merk dat ik nu zelf weer effe bij moet komen van mijn eigen gedachten, mijn rationele hersenen trekken dit niet  :P 

Ik vraag mij af:  Is er iemand die ook maar iets van mijn hele verhaal snapt? 



 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof juist dat rationale gedachten over dit soort dingen je gek maken en niet de irrationale kant. Ik denk dat schizofrenen mensen teveel nadenken over het leven met hun rationele kant en zo in de knoop komen te zitten. Ze denken dat alles op te lossen is met hun gedachten en blijven maar malen. Ik ben het met je eens over het concept van de muziek om God beter te begrijpen. Ik geloof ook wel dat God bestaat en dat iedereen en alles dat is, maar dat iedereen een ego heeft waardoor iedereen afgescheiden en anders lijkt. Ik geloof ook dat je niet moet fokken met God dus als je teveel een eigen wil hebt, ik wil alle rijkdom, alle liefde dat dat juist tegen gaat werken en dat je dan juist niet volgens God leeft maar volgens angst. Er is geen andere keuze om vertrouwen te hebben je moet wel. Dat geloof ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Remko,

 

Ik ben tegelijkertijd stom verbaasd en enthousiast over je reactie  :mrgreen:

 

Toen ik mijn eigen tripreport terug las dacht ik nog: "je kan toch niet denken dat iemand dit kan volgen?" Zo ontzettend 'ver gezocht' dat het is, terwijl ik tegelijkertijd overtuigd ben van wat ik ervaren heb.

 

Leuk om te lezen dat ik dus toch niet helemaal alleen sta in mijn absurde ideeen en ervaringen :-D \

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Spira!

Gisteravond je report gelezen. Geweldig ge/omschreven. Het lijkt er idd op dat dit een grote zelfontdekking is van .. Ja misschien moeten we 't / onszelf gewoon God (gewoon ook ;P) noemen. :D

Leuk forum is dit dan ook, helemaal vanuit dat perspectief. Haha

Mooi dat die gedachtengang een heel gedachtengangenstelsel werd.

Bedankt voor het in woorden weten te gieten van wat je hebt ervaren.

De vriendelijke groeten vanjeZelf :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi report! Super herkenbaar ook, eigenlijk alles wat je beschrijft heb ik zelf ook meegemaakt. Overal boodschappen in zien, in lyrics, in muziekvideo's, iedereen die God (Liefde) is (vaak zonder het zelf te weten). Het feit dat truffels dit aan meerdere mensen laten zien, samen met het feit dat je het terwijl je het zelf ervaart als échte waarheid inziet, hebben mij er absoluut van overtuigd dat er een ongekende intelligentie achter de truffels schuilt, die ons de wereld laat zien zoals deze daadwerkelijk is. Waarom is dit dan niet onze dagelijkse realiteit en hebben we truffels nodig om de waarheid te zien? Geen idee...

 

Ondanks dat truffels veel helderheid in het leven brengen, is er toch iets waar ik nog steeds moeite mee heb. Namelijk het kwaad op de wereld. Zinloze moorden, verkrachtingen, pijn en vernederingen. Waarom? Als dit allemaal gedachten van God zijn, voortkomend uit zijn dualiteit, dan is God (in het groot) net zo 'conflicted' als de mens, als ieder mens. De God in het groot is dus eigenlijk de mens in het groot. (wat op zich logisch is als je stelt dat de mens God in het klein is).

Echter, is er nog een hogere intelligentie dan deze 'God' in onszelf. Het is lastig te beschrijven, maar het bestaat uit heel veel wezens die in complete harmonie één zijn en zo samen een gigantische intelligentie vormen, bestaande uit pure liefde en goedheid (niet zoals deze begrippen in het algemeen gebruikt worden, maar de ultieme versie hiervan, zoals je wellicht kent uit trips), pure innerlijke vrede. Laat ik deze voor het gemak 'Bron-God' noemen. Het heeft precies alles wat het nodig heeft en weet precies wat het wil - Zijn. In pure, innerlijke vrede. Dat ook seriemoordernaars en verkrachters hier deel van uitmaken lijkt mij, op z'n minst gezegd, vreemd. Misschien is het niet hun ware Zijn die hun verschrikkelijke handelingen uitvoeren, misschien zijn ze compleet (of nagenoeg compleet) verteerd door hun ego. Maar wat is dan de relatie tussen het ego en de Bron-God? Zijn dit twee entiteiten die elkaars tegenpolen zijn? Een soort van 'God' vs de 'Duivel' zoals in het Christendom? Ik denk eigenlijk van wel. Wat jij hier beschrijft, deze 'God in onszelf' is iets dat veel groter lijkt dan deze twee andere entiteiten. Wij zijn het niet alleen zelf, het omvat het hele universum. Ieder levend wezen is het. En ieder levend wezen heeft de 'ego' en de 'Bron-God' in zich. De Bron-God hoeft zichzelf niet te leren kennen, deze pluraliteit aan entiteiten hebben al eeuwige innerlijke vrede bereikt. Het ego daarentegen is ten alle tijden wanhopig op zoek naar identificatie, zelfversterking, maar het zal nooit vinden wat het zoekt want het is nooit genoeg. Het verteerd alleen maar en het uiteindelijke lot is leegte, voorafgegaan door angst en lijden. 'De God in onszelf' bevindt zich in een wereld waar beide uitersten aanwezig zijn - in talloze vormen en maten. Maar in tegenstelling tot het ego is 'de God in onszelf' niet (per se) op zoek naar identificatie, maar op zoek naar waarheid. In feite zoekt het de 'Bron-God'. Maar het kan het niet vinden zonder ook de tegenpool te kennen, zonder geconfronteerd te zijn met tegenstrijdige gedachten. Om innerlijke vrede te bereiken is dualiteit, aanvankelijk, nodig, opdat het anders niet zou kunnen bestaan. Het leven kent zoveel aspecten die duaal zijn. Dit lijkt een belangrijk onderdeel van het universum te zijn, de uiterlijke wereld lijkt hiermee een afspiegeling van de innerlijke wereld. Maar ik ben er van overtuigd dat er een plaats is waar er enkel eeuwige innerlijke vrede is. Ik was altijd sterk atheïstisch, maar ha!, hoe dat verandert is na het gebruik van truffels. Omdat ik het zelf ervaren heb, weet ik dat het bestaat, ergens. In de zoektocht naar de 'waarheid' komt de 'God in onszelf' beide dualiteiten tegen, opnieuw in allerlei vormen en maten. Interne gedachtes manifesteren zich in het externe, het is met elkaar verbonden.

 

Sorry als ik een beetje doordraaf met bovenstaande tekst, natuurlijk claim ik niet de absolute waarheid te bezitten. Het zou best allemaal onzin kunnen zijn wat ik hierboven beschreven heb en ik verwacht niet dat iemand het zomaar aan zou nemen (zou ik ook zeker niet doen!). Maar dit is wat ik, op het moment van schrijven denk, gebaseerd op ervaringen uit trips (maar met heel veel interpretatie, dus grote kans dat ik daar ergens de mist in ben gegaan). Ik geef mijn eigen gedachten de vrije loop, opdat ik zelf ook weer nieuwe dingen leer. ;) Wat houd ik toch ontzettend van dit forum en van tripreports en discussies van en met anderen! :D Het geeft bevestiging over de dingen die je zelf meemaakt en laat je weer heel anders naar dingen kijken. Maar in feite praten we inderdaad misschien allemaal tegen onszelf, tegen onze andere zelven. ^^ In ieder geval heel erg bedankt voor het delen van dit report, want ik heb nu, door bovenstaand verhaal te schrijven, eindelijk voor mezelf helder voor ogen waar ik al weken (maanden?) over aan het peinzen ben. Ik wijk een beetje af van je oorspronkelijke verhaal, maar het heeft me ontzettend geholpen in het voor mezelf duidelijk krijgen van mijn gedachten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

@Voyager,

Het heeft even geduurd, maar bij deze dan weer een nieuwe poging om te reageren op je reactie.
De vorige keer had ik een (uitgebreid) antwoord geschreven, om vervolgens het hele verhaal kwijt te raken doordat ik per ongeluk naar de vorige pagina ging....ik was not amused, om  het maar even netjes te houden  <_<  

Je zegt interessante dingen en ik merk dat ik altijd iets te veel zin heb in persoonlijke gesprekken als ik op dit forum zit  :mrgreen: .

Je schrijft:
"iets waar ik nog steeds moeite mee heb. Namelijk het kwaad op de wereld. Zinloze moorden, verkrachtingen, pijn en vernederingen...
Als dit allemaal gedachten van God zijn, voortkomend uit zijn dualiteit, dan is God (in het groot) net zo 'conflicted' als de mens, als ieder mens."

Bij mezelf merk ik het steeds duidelijker dat als ik iets 'vind', dat dat dan een oordeel is (Ego). Het zijn mijn normen en waarden, mijn beeld van hoe de wereld zou moeten zijn. De reden waarom ik dingen veroordeel, komt door een beperkte(re) visie op dat moment.
Ik wil niet zeggen dat ik een voorstander ben van verkrachtingen, moord en pijn, maar vreemd genoeg ervaar ik deze gebeurtenissen wel als 'zinvol' (pijnlijke woordkeuze voor degene die het ervaart). Het doet mij denken aan iets wat ik ooit las over Jomanda (van de blauwe jurk  :mrgreen:
 ) en de kritiek die ze kreeg op iets wat ze zei over Hitler en de tweede wereldoorlog. Ze zei dat Hitler en de tweede wereldoorlog en wat er gebeurd is,  'goed' was. (exacte bewoordingen weet ik niet meer). Dit werd haar niet in dank afgenomen door velen. Dat 'goede' over Hitler kwam ik later ook weer tegen in boeken die ik las van 'Ongewoon gesprek met God'. Daarin wordt ook beweerd: "Wie begrijpt waarom Hitler naar de hemel gaat, begrijpt God'.

Er bestaan geen 'slechte' mensen....net zo min als dat er 'zinloze' moorden of verkrachtingen bestaan. Ze bestaan alleen volgens jouw beleving (en die van vele andere mensen). Dat komt omdat jij al 'weet' dat moord en verkrachting niet nodig is om te weten wie je bent (liefde/god). Maar dit geldt echter niet voor iedereen. Soms moet je eerst het donkerste van het donkerste ervaren, om bewust te worden van het feit dat dat niet is wat je bent. Echter om dat te ervaren, zal je dus ook iemand nodig hebben om te kunnen vermoorden of te verkrachten. Dit klinkt allemaal heel 'rationeel', maar anders kan ik het niet uitleggen. Dit klinkt voor mij in rationele toestand ook niet helemaal 'gezond', terwijl ik gevoelsmatig wel 'snap' wat ik bedoel. Het gaat om het grotere plaatje....en dat plaatje is zo groot dat het in onze huidige staat van bewustzijn niet te bevatten is hoe groot het is. (Daar komt waarschijnlijk ook de uitspraak vandaan: "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk":D
  

God is dus niet net zo
" 'conflicted' als de mens", het is een perfect systeem. Het doel van dit hele systeem is om te ervaren. Of wij dat vervolgens beoordelen als 'slecht, zinloos' e.d. Is onze keus. Het lijkt alsof we in conflict zijn, maar dat komt omdat we het doel niet zien.
Het is een beetje te vergelijken met wat ik zelf wel eens zeg tegen anderen en wat ik anderen ook wel eens hoor zeggen: De persoon die je nu bent, is het resultaat van alles uit het verleden....alles, maar dan ook alles uit je verleden (van je genen tot je ervaringen), heeft er voor gezorgd dat je nu exact die persoon bent die je nu bent. Wanneer je op een punt bent waarop je kan zeggen dat je 'gelukkig' of tevreden bent met je leven (dankbaar bent), dan verplicht jij jezelf automatisch ook om dankbaar te zijn voor alle negatieve gebeurtenissen in je leven. Want ook die hebben er voor gezorgd dat je nu bent waar je bent (en wie je bent). Dit voorbeeld werkt alleen als je al op een punt bent waarbij je blij bent met waar je nu bent, anders kan je het je niet voorstellen hoe het is om blij te zijn met waar je bent.  (klinkt dit allemaal nog wel logisch?  :blink:  )

"Het is lastig te beschrijven, maar het bestaat uit heel veel wezens die in complete harmonie één zijn en zo samen een gigantische intelligentie vormen, bestaande uit pure liefde en goedheid (niet zoals deze begrippen in het algemeen gebruikt worden, maar de ultieme versie hiervan, zoals je wellicht kent uit trips), pure innerlijke vrede."

Hier kan ik me erg in vinden :) 


"Maar wat is dan de relatie tussen het ego en de Bron-God? Zijn dit twee entiteiten die elkaars tegenpolen zijn? Een soort van 'God' vs de 'Duivel' zoals in het Christendom? Ik denk eigenlijk van wel. "

Bij het schrijven over dit soort (ongrijpbare) onderwerpen, is het een hele uitdaging om in eerste instantie het voor jezelf duidelijk op papier te krijgen, maar een nog grotere uitdaging om het anderen duidelijk te maken wat je bedoelt. Ik hoop dus maar dat ik denk te begrijpen wat je bedoelt  :mrgreen:
 

Ego en (Bron) God lijken elkaars tegenpolen, maar ook het Ego is 'God'. Het is namelijk een 'tool' om het mogelijk te maken dat je kan ervaren. Ik had in een andere trip een 'antwoord' gekregen op mijn vraag wat Ego eigenlijk is...het antwoord was wederom nog bizarder (is dat Nederlands?) dan ik had kunnen denken. Ik kreeg te zien dat het Ego ook een 'idee' is van God. Het Ego is veel groter dan de meeste mensen denken. het is niet alleen het systeem van oordelen/hokjes die wij als mens hebben, het is letterlijk ons lichaam. Het Ego is zelfs zo groot, dat je Ego zelfs hetgeen is wat beweerd dat je 'leeft'. Want wanneer je jezelf wijs maakt dat je leeft, is er ook iets om kwijt te raken....om bang voor te zijn: de dood. En toen zag ik hoe ik stierf...hoe het niks anders was dan in slaap vallen. Leven en dood is exact hetzelfde (in het allergrootste plaatje). Je kan zelfs zeggen dat het leven dat je leeft op deze planeet, letterlijk een idee is. (Brain in a vat theory).

Het Ego is dus geen tegenpool van de (Bron) god, maar een middel (van God) om het doel te bereiken waar alles om draait: om te ervaren. En daarom is dus zelfs je ego afkomstig uit liefde. De liefde om te mogen ervaren.


"Wat jij hier beschrijft, deze 'God in onszelf' is iets dat veel groter lijkt dan deze twee andere entiteiten.".

Precies! Wanneer ik het over 'God' heb, heb ik het over het allesomvattende. Er is niet iets wat 'niet' God is....alles is God, zelfs het aller donkerste deel van het universum en van de menselijke 'ziel'. Alleen is het onze Ego die zegt: "dit voelt zo slecht, dit kan geen liefde (God) zijn". 

Tip voor een boeken triologie: 'Ongewoon gesprek met God', geschreven door Neale Donald Walsh.

Deze boeken komen wat mij betreft het dichtste bij wat ik in trips meemaak. En ook in het lezen van dat boek zit een gevaar in dat wanneer je het leest, je dingen alsnog anders interpreteert dan 'God' het eigenlijk bedoelt. (daar kwam ik achter toen ik het onderwerp zelfdoding ging uitpluizen en er voor mijzelf achterkwam dat ook dat anders zit dan ik uit die boeken haalde).

"...het kan het niet vinden zonder ook de tegenpool te kennen, zonder geconfronteerd te zijn met tegenstrijdige gedachten. Om innerlijke vrede te bereiken is dualiteit, aanvankelijk, nodig, opdat het anders niet zou kunnen bestaan. Het leven kent zoveel aspecten die duaal zijn."

Helemaal mee eens!  :mrgreen:
  

"Sorry als ik een beetje doordraaf met bovenstaande tekst"

Nergens voor nodig (Dat was weer je Ego die sprak  :-P )

Zoals je ziet heb ik mij ook niet ingehouden en ben ik flink doorgedraafd......en het is aan ieder om te bepalen wat ze met mijn tsunami aan woorden doen  :D
  





 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben niet meer echt actief op dit forum als in posten, maar lees toch altijd alles nog met veel plezier en verwondering :) 

 

Vooral omdat er zo open gesproken wordt en er normale intellectuele discussies worden gevoerd. Niemand is kinderachtig, vervelend of veroordeelt iemand anders.

 

 

Zou willen dat we met z'n allen eens een kopje koffie konden doen ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Saymoar,

Dat is iets wat mij ook erg aantrekt/aanspreekt op dit forum. Het niveau en de manier waarop mensen met elkaar omgaan hier.

Zelf heb ik ook geregeld de gedachte dat het leuk zou zijn om de mensen die achter deze profielen zitten eens in het echt te ontmoeten. Dat kan nog wel eens interessante gesprekken opleveren :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Bedankt Spira voor de uitgebreide antwoorden.

 

Ik snap zeker waar je vandaan komt en zie er tot op zekere hoogte ook absoluut de waarheid in. Toch ben ik er van overtuigd dat het niet altijd het Ego is dat beoordelingen maakt. Het kan veel dieper gaan dan dat. Bewust toebrengen van lijden aan levende wezens is verkeerd. Dit gaat gevoelsmatig zo diep, zonder dat daar een rationele verklaring voor is (als ik puur verstandelijk of rationeel zou nadenken, wat zou mij het dan uitmaken of een dier aan de andere kant van de wereld bruut geslacht en pijngedaan wordt? Welk gevolg heeft dat voor mijn leven? Geen. Toch voelt het zo ontzettend fout, een voelen waarbij je weet dat het niet hoort. Dit weten is (voor mij) net zo sterk als het 'inzien' van dingen tijdens truffel-trips. Dit is mijn inziens niet het Ego, maar het goddelijke in ons allemaal. Maar volgens mij verschillen onze definities van Ego, dus misschien dat daar de oorzaak van ons 'meningsverschil' in schuilt. ;)

 

Ik blijf er inderdaad bij dat Ego nuttig (nodig?) is om Liefde mogelijk te maken (om eerder genoemde redenen). Dat verschrikkelijke gebeurtenissen dus nuttig (noodzakelijk?) kunnen zijn zal ik niet ontkennen. Het argument dat alles precies zo gegaan moest zijn om voort te brengen wat nu is, heb ik zelf ook een tijdlang aangevoerd, maar inmiddels ben ik er niet meer zo'n voorstander van. Als dingen anders gelopen waren, was de wereld nu anders geweest, het Nu zou een ander Nu zijn, maar aangezien het Nu altijd het Nu is, is het altijd het enige dat er toe doet. Ook als de uitkomst anders was geweest, dat doet er dan niet toe. Het 'Nu' zou dan voor ons 'beter' of 'minder goed' kunnen zijn, maar het is altijd het Nu en de enige keuze die we daarin hebben is leven met het Nu. 

 

Dat 'slechte' gebeurtenissen dus nuttig kunnen zijn, is mijn inziens geen reden om het compleet te accepteren of om je hier aan over te geven. Pijn en lijden kunnen verminderd worden, strijden tegen deze dingen (met behulp van Liefde) lijkt mij dan ook absoluut de way to go. Als er een Derde Wereldoorlog uitbreekt en het zou mogelijk zijn om dit te voorkomen zou ik er van alles aan doen om dit te voorkomen. Ook als je gelooft dat alles gebeurt zoals het moet gebeuren, is het strijden voor het Goede in mijn inziens ontzettend belangrijk. Ook als dit hele leven een illusie is, compleet irrelevant in het grotere Plan, ook als er hogere wezens zijn die zoveel meer macht en relevantie hebben dan wij, die deel uitmaken van iets waar wij totaal geen benul van hebben, dan nog is het belangrijk om voor het Goede op te komen. Ergens geloof ik dat er inderdaad een groter Plan is, dat (in ieder geval tot op zekere hoogte) bepaalde paden zijn uitgestippeld. En ja door te strijden voor het Goede loop ik misschien op zo'n pad. Maar ik zou even makkelijk niets kunnen doen en alles accepteren zoals het is. Nouja, niet even makkelijk, maar toch voelt het belangrijk om op dit pad te blijven. Wat ik eigenlijk dus wil zeggen is dat, ook al is het waar wat je allemaal beschrijft (en ik ben het oprecht eens met heel veel van wat je zegt), dan nog is het belangrijk om te interacteren met de wereld, om een verschil te maken, om meer Liefde in de wereld te brengen en pijn en lijden uit te bannen. Want dat is de wereld waar ik (we? God?) allemaal naar toe zouden willen, de wereld van de hogere wezens, de wereld waar enkel nog Liefde heerst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik begrijp alles ,het kleinste detail... als ik jou report lees voel ik me trug in mijn laatste trip,wel zonder happy ending, ik ben nogal groot.. en had op mezelf 45 gram gegeten 30g mokum en 15 g utopia --mushmagic

alles ging goed maar op een gegeven moment midden in de trip besefte ik dat ik heel moe was  en ging liggen in mijn bed, en ben ik afgedwaalt.. ik werd op de zelfde plek wakker een paar uur later natuurlijk heb ik de volgende ochtend de truffels nog eens wedergezien  :blink:  :wacko:

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Icar-Rus,

 

Wel jammer dat het zonder happy ending was, misschien toch teveel genomen? (Voor mij zijn dat echt monsterlijke hoeveelheden  :-o

 

Ondanks dat je in slaap bent gevallen, heb je nog wel veel meegekregen van de trip? Zo ja, hoe lang duurde die? En kon je de volgende dag nog wel veel herinneren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Wat een interessant topic gaande hier.

 

Ik begrijp je woorden helemaal Spira80, ik vind het interessant de vergelijking die je maakt met de planeet aarde als god en onze hersenen.

 

De inzichten van je trip die je gehad hebt komen erg overeen met een psychose die ik ervaren heb. Ik zie mijn psychose niet als negatief, ik zie het als de meest bijzondere ervaring die ik in mijn leven gehad heb, ondanks dat het wat negatieve consequenties had gezien de rationele wereld er wat anders op reageerde en ik van binnen vol van overtuiging zat. Bij je trip kun je het relateren aan de substantie, bij mij kwam het opeens opzetten.

 

Het inzicht dat we allen god zijn en dat zoals je benoemd de 'truffel-logica' tegenover de 'ratio', waar ik tijdens mijn psychose 'gevoel', rechter hersenhelft, vrouwelijke kant, tegenover de 'ratio', linker hersenhelft, mannelijke kant. De Yin Yang. Onze maatschappij is ratio gestuurd, de wetenschap is hier een goed voorbeeld van en alle zekerheden zoals hypotheek, verzekeringen en andere soorten van semi-zekerheden die we onszelf opleggen en waar praktisch al het geld in de wereld gecentreerd zit. Als ik mijn ervaringen van trips bekijk en mijn ervaring tijdens mijn psychose, valt de ratio kant even weg en begint gevoel in de puurste vorm te spreken en zie je totaal andere waarheden dan hoe de ratio het zou bestempelen. Ik heb na mijn opname waar ik onder dwang ben vastgezet en plat gespoten in de wereld van de 'geleerden' terecht gekomen en ze weten precies hoe het zit, je bent gek en ze bestempelen je zodat je weer potentieel bent voor de medicijnenindustrie. Ik heb medicijnen geweigerd en ben in mijn verhaal blijven geloven en ben zelf onderzoek gaan doen zowel in de literatuur als zelf-experimenten met geestverruimende middelen. Mijn uitkomst is tot op heden nog steeds hetzelfde, ik geloof in het feit dat we god zijn en dat de maatschappij om ons heen eerder gek is geworden. Als je het kijkt in wat voor semi-concentratie kamp we ons bevinden is hier helemaal geen ruimte voor mensen die roepen dat we allemaal god zijn. We dienen onszelf in een keurslijf te gieten, te werken, geld uit te geven en de economie draaiende houden zonder rekening te houden met onze planeet als ruimteschip en onze eigen gezondheid. De gecentraliseerde macht zit niet te wachten op goddelijke krachten van onderuit en worden daardoor ook gebagatelliseerd en weg gelachen, de propaganda zit diep in onze maatschappij. Onwetendheid wordt gepropageerd en we worden afgeleid van onze bron en dat is het feit dat we god zijn. De bijbel is in de jaren heen geïnterpreteerd puur als manipulatiemiddel om de macht gecentraliseerd te houden. God is uit onszelf gehaald en als metafoor weg gezet dat het iemand is die aan het einde van je leven bepaald of je het goed of fout hebt gedaan.

 

Wat je met je truffeltrip hebt meegemaakt en het feit dat je voor jezelf bent gaan zien dat je god bent maakt het leven een stuk makkelijker. Breek alles waarmee je geen affiniteit mee hebt, ga doen wat je leuk vind en laat je niet leiden door geld waarop onze machtstructuren gebaseerd zijn. Begin de illusie van de wereld om je heen te zien en begin in de kracht in jezelf te geloven. We zijn niet gemaakt om slaaf te zijn tot ons 67e iets te doen wat we maar doen omdat we onze hypotheken en andere vaste lasten hebben. Het is een grote stap om de illusie in alles te zien, want het is ook confronterend want dat wil zeggen dat alles wat je tot nu toe gezien of gedaan hebt wellicht 1 grote grap is geweest.

 

Ik heb voor mezelf 7 maanden geleden besloten om de stekker uit alles te trekken waar ik mee bezig was wat me niet aanstond en dat was in mijn geval mijn werk en tegelijkertijd mijn huur opgezegd om een tijdje te gaan reizen en eens te onderzoeken waar de god in mezelf toe in staat is. Het is iets wonderbaarlijks waar je dan mee te maken krijgt. Ik kan het iedereen aanraden.

 

Truffels en alle andere psychedelica zijn voor mij niet meer dan tools, mits je het verantwoord toepast, om jezelf te ontdekken als goddelijke kracht. Daarbij komt natuurlijk ook kijken dat na jaren lang in een illusie te hebben geleefd dat je ook confrontaties tegen komt met bijvoorbeeld naasten die wellicht wel minder vriend blijken te zijn dan dat je altijd gedacht had, maar dat is het allemaal waard want je houd diegene bij je die waardevol zijn en zo kan god zich op zijn best manifesteren en daarmee ook het collectief naar een hoger niveau brengen.

 

Voyager360 wat je zegt over de misstanden wat er gebeurd op aarde, moorden, verkrachtingen etc. Het universum en de goddelijke kracht dat het bezit en daarmee het hoger plan wat zich ontrafeld is niet met onze menselijke brein te bevatten. Het is een kwestie van accepteren maar in jezelf blijven geloven. Hoeveel moorden en verkrachtingen zijn er daadwerkelijk om je heen, kijk daar eens naar. Zet de tv uit en gooi de krant uit het raam, want hierin worden juist dit soort incidentele dingen,als ze al waar zijn, vermeld.

Het heeft niet zoveel zin om hierbij stil te staan, het is voer voor het ego. Want door het feit dat jij zegt dat iets fout is beweer je te weten wat goed en fout is en dat is per definitie een illusie aangezien je nooit alles kunt weten waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Het hoger plan heeft niemand weet van, dus heeft het ook geen zin om hierover te oordelen.

 

Happy god-powering! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Vado,

Ik heb met enthousiasme je reactie gelezen.
Je hebt het heel mooi en duidelijk verwoord! Ik kan mij er heel erg in vinden.

Dit zijn leuke dingen om te lezen, helemaal voor het slapen gaan. 

Nu ga ik dus met deze positieve gedachten m'n nacht in. Bedankt :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Halo,

 

Ik kan me zo erg vinden in vele van jullie omschrijvingen.

Daar wil ik graag aan toevoegen dat ik nog nooit zelf een trip mocht ervaren...

 

Wat jullie lijken te vinden in de trips die jullie ervaren kan ook gevonden worden zonder te trippen lijkt me.

 

Ik moet echter wel toegeven dat ik op dit forum terecht kwam doordat ik me dit WE twee lichte porties Atlantis heb aangeschaft in smartshop.

Ik ben reeds lang de filosofische toer op gegaan in mijn leven en vind zo regelmatig God terug, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben ook wel bang voor de trip eerlijk gezegd. Mijn vrouwtje heb ik gevraagd om te willen tripsitter spelen, ik ga dus alleen op reis. Vrienden of kennissen die hier mee bezig zijn heb ik niet echt, vandaar... 

Ik was nog heel erg aan het twijfelen of ik dit wel zou doen, maar jullie inzichten en verhalen trekken me wel over de schreef denk ik.

Zal gewoon met zeer lichte dosis beginnen en zie dan wel waar ik uitkom, kan steeds nog volgende tripje verzwaren lijkt me.

 

Wat ik ook wel van plan ben is om eens die boeken te lezen die je daar omschrijft Spira80.

 

Alvast bedankt om jullie ervaringen, ideeën te delen.

 

grtz!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Hoi, mijn eerste post hier, Sarf is de naam, aangenaam :)

Spira, ik las je verhaal en kreeg rillingen. Dit is wat ik van de week nog op mijn fb profiel heb geschreven:

Everything exists out of waves (or even digits). Matter is being created out of consciousness and only can exist while being observed.
So the universe expands endless because we create new space by observing it and expecting it to be there... 
There might even be more versions of me in other universes, doing all the things I decided not to do when having a choice...
Maybe my dreams are for real, interuniversal communication with all the other me's. If there are endless versions of different me's, that means I eventually become you, so you are also me.
Damnz, the multiverse is schizofrenic, I'm fucked 1f603.png:D

Komt ongeveer op hetzelfde neer, alleen zijn mijn gedachten deels ook gebaseerd op kwantumfysica.
Dankjewel!
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Mijn 2 beste vrienden en ik werden na 1x gelijk verliefd op de truffels,  er werd daarna geen alcohol meer gedronken en we besloten ons psyche eens echt op de proef te stellen door mijn tuinhuisje om te toveren tot een waar truffel paleisje vol  kaarsen , een opgezette uil,  tvtje , kachels en een hoop wand tekeningen die een van de 2 altijd maakte als hij bepaalde dingen ervaarden, een keer had  hij een zelfde ervaring als jou waarin hij een tekening maakt van een voetballer uit de regio die bekend stond om zijn talent en toekomst, waarin de speler een gruwelijke tackle op zijn scheenbeen krijgt van een tegenstander en zichtbaar een dubbele breenbreuk oploopt , ik gaf er verder niet meer zoveel aandacht aan en de rest van de trip zegt hij niks meer en kijkt alleen maar naar de opgezette uil , hij vertelde de volgende dag , dat de uil hem de opdracht gaf de de talentvolle speler te behoeden  voor een open been breuk die hij zou oplopen in de eerstvolgende wedstrijd tegen JEKA , Waarin de uil als laatste hem toestopt dat het de Linkerscheen gaat worden die hij breekt en dat als hij deze boodschap niet zal overbrengen aan de voetballer hij vervloekt zal zijn en zich achter de duivel zal scharen , toen hij me dit vertelde en ik hem moest uitlachen en jaloers was op zijn hallucinaties, en zei dat hij  zwaar voor lul zou staan als dit alles tegen de voetballer zal zeggen, hij zag in dat dit alles mischien wel een beetje overdreven was en had totaal niks met god waarop hij de keuze maakte om het niet te zeggen en het te laten gaan , tot we op facebook lazen dat deze jongen in de wedstrijd tegen jeka zijn linkerbeen breekt door middel van een gruweltackle en er een rilling door me heen schoot, hoop discussies hierna waarna we het met zn 3e het maar.gooien op  een zeer rare toevalstreffer , we waren nog geen beseffers, tot het moment  dat we het allemaal al een beetje vergetn waren en  we weer in mijn truffel huisje zaten en in een dikke trip zaten op 15gr hollandia magic,en een rookgordijn van hasjwalm.harry potter op tv en ik begaf me op zweinstein met hagrid. (ongeloofelijk wat er gebeurde)De opgezette uil die vanuit de hoek ineens  tegen mijn tuinhuis deur vloog en een knakkend geluid maakt, ( Bot breuk knak).Nu maak ik een aantal dingen mee (ik hou van horror) die zo geweldig waren en in een levensechte horrorfilm terecht kom. het ene moment volgt de ander op en de (vervloekte jongen) vliegt naar de andere kant van de kamer en knalt met zijn scheenbeen tegen hoek van de muziek kast aan en breekt dit, ik maak dit alles vanuit een positie 2 meter hoger dan mijn lichaam en zie mijzelf zitten en vond dit op dat moment doodnormaal schijnbaar want ik keek gewoon tv, de jongen is op dat moment begonnen met een rare hees uit zijn keel en keihard ademenen ,en had spierwitte ogen zonder enige pupil , dit moment maakte ik mee van achter het raam , zag mijzelf weer zitten dit keer de hasjpijp in mijn mond, en de 3de vriend is op dat moment rustig een sigaret aan het roken en ziet dit alles ijzingwekkend eng aan. het volgende moment was letterlijk exorsist en de handen draaiden om op een manier wat niet kan en tijdens dit hele gebeuren nog steeds knakkend bot te horen , ik zie zijn ruggenwervel als een wave op en neer gaan , het lichaam breekt werkelijk waar op alle denkbare plekken maar keert toch iedere keer in vaste vorm terug, het knakkend bot geluid is weg aan het vagen waarna , ik ervaarde pure horror en het was alsof ik mij in een film bevond, het volgende moment rent de 2 de vriend tegen de deur aan en zie ik letterlijk de ziel uit de bezeten vriend gaan,  hij zwaait naar me, het volgende moment is alles weer normaal en leek het alsof ik wakker werd van een nare droom ,echter ligt de uil nog op de vloer tegen de deur aan, bevind me nu in het slot van de tuindeur. Kan ons 3en nu veel.scherper zien en ik kan inzoomen op onze hoofden vanuit het sleutelgat. Ik heb neem een hijs van de hash en de ruimte is weer bezaaid met een rookgordijn van hasjwalm en de film hervat word. De bezetene kotst heel mijn huisje onder en raapt daarna ieder stukje kots met zijn vingers op en brengt dit stuk voor stuk naar de palmboom in de tuin waar mijn moeder zo trots op is en begraaft dit bij de bast. Het volgende moment realiseer ik dat we alle 3 in een ander bewustzijn zijn terecht gekomen. Waarin letterlijk alles kan en levensecht is .er braken aan de  lopende band botten  de bezeten vriend werd overgenomen door hetgeen wat hem vervloekt had, dat ik dit alles vanuit meerdere posities buiten mij eigen lichaam mocht ervaren was niet de eerste keer , heerlijk om mijn brein op zulke momenten  volledig om de tuin te leiden. Op de tv zagen we een filmpje waarin mijn bezeten vriend zijn nek brak en hij bij een dokter zijn neus afbeet ,we bevonden ons het volgende moment bij de gymzaal en basketbalveld een paar honderd meter verderop, hier had mijn overbuurman ruzie met een gemaskerde man, ik bevind me in de boom en tuf op de gemaskerde man hij kijkt omhoog mij recht aan maar ziet mij niet , we bevinden ons in weer in het huisje waar een totale openbaring plaatsvind, op de tv zien we  verschillende beelden waarin er rampen en bombardementen te zien zijn en de opgezette uil in de twin towers knalt , en hij in alle rampen en oorlogen schuld treftl.en dat was wel even eng, want hij lag nog bij de tuindeur , het geknak  hoor ik van ver aankomen , het was als een orkest van botbreuken op een symphony van hallelujah en zie mijn bezeten vriend tmet zijn nek knakken .mijn maat die was na deze.overname nooit meer zichzelf en ervaarde dit alles ook levens echt, en voelde dat er letterlijk aan werd getrokken vanuit 2 de realiteit en iets anders, dit was een boodschap .  voor de mensen die dit verhaal lezen en denken dat dit alles niet mogelijk is , natuurlijk gebeurden er dingen met de jongen die niet konden zoals de duizenden breuken in zijn lichaam, er ligt sinds kort een bijbel op mijn kamer en er ligt er eentje in het truffelhuisje.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Hey allemaal,

wat een interessant draadje.

Ik heb moeite met het loslaten van dualiteit. Zoals hierboven al besproken wordt, hoe kun je stellen dat een oorlog of verkrachting of andere heftige dingen, nu 'goed' of 'slecht' zijn. De slachtoffers zullen altijd spreken dat hun iets vreselijks is overkomen, maar degene die het veroorzaakt, heeft gehandeld naar de inzichten die hij of zij had ten tijde van het uitvoeren van wat dan ook. Zij kunnen er niets aan doen, dat al hun inzichten en ervaringen tezamen kwamen op dat punt, en ze werden aangezet tot iets wat de meeste mensen doorgaans als iets slechts ervaren.

Ik vind het lastig om een verkrachting niet te zien als iets slechts, en ook niet als iets goeds. Dualiteit is iets wat me de laatste tijd bezig houd.

In het boek van Steve Hagen - Boeddhisme in alle eenvoud staat een mooie alinea (ik denk een volkswijsheid, ben dit voorbeeld al een paar keer tegengekomen):

Het paard van een Chinese boer liep weg. Toen de buurman zijn deelneming kwam betuigen, antwoordde de boer; Wie weet wat goed of slecht is?

Toen het paard dezelfde dag terugkwam met een kudde paarden in zijn kielzog, was de buurman de eerste die hem kwam feliciteren. 

Wie weet wat goed of slecht is? zei de boer.

Vervolgens brak de zoon van de boer, toen hij op een van de nieuwe paarden probeerde te rijden, zijn been. Opnieuw was de buurman de eerste die hem kwam troosten.

Wie weet wat goed of slecht is? zei de boer.

Toen daarna het leger langskwam om de soldaten voor het front te rekruteren, lieten ze de zoon van de boer vanwege zijn been ongemoeid. Toen de buurman de boer kwam feliciteren omdat zijn zoon gespaard was gebleven, zei de boer opnieuw;

Wie weet wat goed of slecht is?

Ik probeer oordeellozer te leven, maar wanneer er dingen voorvallen die heel ernstig zijn, dan heb ik moeite om het verhaal neutraal te bezien. Wanneer iemand roekeloos omspringt met het leven van een ander, heb ik daar geen goed woord voor over. 

 

Verder intrigeert het verhaal van jullie mij ook, hoe jullie die alomvattende liefde ervaren. Dat is een van de redenen waarom ik truffels neem, om de verbondenheid tussen alles om ons heen te kunnen ervaren. Maar helaas hebben de truffels tot nu toe niet aangeslagen. Is dat iets slechts? Of was ik er op dat moment niet aan toe, had het zijn redenen om geen geslaagde trips te hebben? 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden