Eerste truffel-trip: Mexicana?


Recommended Posts

Hoihoi!

 

Ik ga a.s. zondag denk ik voor het eerst truffelen. Ik heb verder nog geen ervaring met dit soort middelen, blow alleen regelmatig en gebruik wel eens XTC/MDMA. Truffels staat eigenlijk al een tijdje op mijn lijstje, puur om te proberen of ik het iets vind en puur voor de ervaring.

 

Nu ga ik het samen met een goede vriend van mij doen, misschien is er nog een vriend van hem bij die ik ook redelijk goed ken. Hun hebben beide wel ervaring met truffels, hebben het meerdere keren gedaan en dat is fijn. De eerste vriend heeft ook ervaring met LSD dus hij weet wel e.e.a. over 'trippen'. Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe het zal zijn, ik heb wel een aantal reports gelezen maar kan er toch een moeilijk beeld van krijgen, ik denk dat ik het gewoon mee moet maken.

 

We gaan in ieder geval de Mexicana nemen. Hij zal 15 gram doen, ik denk dat het verstandig is voor mij om het lekker bij 10 gram te houden. 

 

Er is nog wel een vraag die bij mij brand: ik zit niet altijd even lekker in mijn vel, er zijn persoonlijk een aantal struggles bij mezelf. Ik loop hiervoor ook bij een psycholoog. Ik ben (denk ik) niet depressief, maar dingen gaan ook niet altijd even lekker. Dit komt omdat ik ADD heb en hier laatst pas mee gediagnosticeerd ben. Hierdoor kunnen je gedachten heel erg hoog oplopen, ik heb soms dat mijn gedachten me overweldigen als ik bijvoorbeeld blow. Het probleem is namelijk dat veel gedachten uiteindelijk negatief tegenover mezelf zijn. Ik ben daarmee aan het werk, maar het is soms nog niet controleerbaar. 

 

Ik lees op internet 'waarschuwingen' om absoluut geen truffels te gebruiken als je je ook maar iets niet goed voelt of iets dergelijks. Een slecht humeur kan al een reden zijn, lees ik zelfs? Maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig, allen hierdoor komt er toch een soort van twijfel boven. De vriend waarmee ik het ga doen heeft tevens ook ADD en die zit ook al een tijdje in een lastige periode, maar die doet ook gewoon truffels en heeft ook in een lastige periode met zichzelf gewoon truffels gedaan. Hij zegt ook juist dat het zijn dag juist weer goed heeft gemaakt omdat je juist inzichten krijgt, filosofisch e.d. wordt. Hij zegt dat ik me er niet druk over hoef te maken, want hij doet het ook gewoon en heeft nergens last van. Ook zegt hij: als je er iets slecht op gaat kan ik je er zo uit praten. 

 

Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben de laatste tijd ook best filosofisch, spiritueel, daarom denk ik dat het een vrij fijne ervaring voor me word. Ook heb ik verhalen gelezen dat het juist ene eyeopener voor jezelf kan zijn en dat je juist verbanden kan leggen waardoor je voor jezelf juist weer dingen oplost en dus ruimte vrij maakt om je weer beter te voelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi DW,

 

Ik heb zelf geen ervaring met Mexicana truffels, maar wel met Tampanensis, Atlantis en nog een paar anderen. Als het klopt met de sterkte zoals op de site van magic-truffels.nl lijkt het mij dat 10 gram Mexicana voor de eerste keer niet voor problemen zal zorgen. :)

 

Dat je geen truffels moet gebruiken als je niet lekker in je vel zit is in principe een goede waarschuwing, over het algemeen heb je dan een verhoogde kans op bad trips. Máár daar moet wel bij gezegd dat bad trips juist heel leerzaam kunnen zijn. Truffels houden je als het ware een spiegel voor, je gaat over het algemeen heel anders naar jezelf, je leven en de wereld om je heen kijken. Dit kan in eerste instantie choquerend zijn of lastig om te verwerken, maar op de iets langere termijn zal het je waarschijnlijk enorm veel helpen omdat je een hoop nieuwe inzichten verwerkt waar je zelf echt helemaal achter kunt staan en die ontzettend 'puur' zijn, onaangetast door de maatschappij. Ook kun je foutieve denkbeelden die je hebt dan makkelijk van je afschudden. Dat filosofische en spirituele is een heel belangrijk aspect van truffels, het is echter geen garantie dat dit elke trip aanwezig zal zijn. Soms voel je je gewoon raar of voel je weinig, maar dit is van tevoren totaal niet te voorspellen. Dus als het niet verschijnt, gewoon een tijdje (bijv. 2 weken) later opnieuw trippen (als je interesse hebt) op misschien een iets sterkere soort of hogere dosis.

 

Maar goed, terugkomend op je vragen. Als ik dit zo lees zou ik gewoon trippen en me niet zo'n zorgen maken. ;) Grote kans dat je ofwel een nieuw respect voor jezelf vindt waardoor negatieve gedachten je minder kunnen raken, of je wordt rechttoe rechtaan met je negatieve gedachten geconfronteerd. Dit laatste is niet fijn aangezien dit heel intens kan zijn, maar het forceert je wel om ze te confronteren, waardoor je de dagen na de trip (en alle dagen daarna) er ontzettend van kunt profiteren. Soms moet je eerst de diepste duisternis in om in het licht te ontwaken. Ik denk dat het op 10 gram Mexicana allemaal wel mee zal vallen met de heftigheid en het lijkt mij een uitstekend idee om zo bekend te worden met truffels, maar de kans op een bad trip is er altijd en elke trip verschilt enorm.

 

Vandaar een paar tips:

- Zorg dat je in een vertrouwde omgeving bent met mensen die je echt goed kent en mag. Truffels doen is een hele persoonlijke ervaring, ik weet niet hoe erg je die tweede vriend mag, maar misschien kan dit een storend effect hebben. Aan de andere kant kan het ook een stabiele factor zijn, omdat je met z'n tweeën elkaar toch eerder meetrekt in een slechte trip (in mijn eigen ervaring). Ik zou het in ieder geval zeker niet alleen doen de eerste keer maar zo te lezen was je dat ook niet van plan. ;)

- Zorg dat je geen belangrijke afspraken hebt vlak na het trippen, dit kan de trip flink verstoren. Ik zou ook aanraden om bijv. je mobiel uit te zetten zodat je niet afgeleid wordt door je alledaagse leven, wat opeens moeilijk te bevatten kan zijn!

- Zorg dat er genoeg te eten en te drinken aanwezig is en dat je bijv. muziek bij de hand hebt die jij fijn vindt. Muziek verandert de sfeer van een trip echt enorm (kan zowel positief als negatief zijn afhankelijk van wat je luistert). Bedenk dat het normaal is als je muziek die je normaal gesproken erg leuk vindt opeens niet meer kunt verdragen. Verander dan gewoon het nummer tot je iets hebt wat je wel fijn vindt (of zet de muziek helemaal uit).

- Hoe bizar alles ook wordt of hoe raar je je ook voelt, bedenk dat alles altijd weer normaal wordt nadat de trip is uitgewerkt. Dat je in een trip kunt blijven hangen is volgens mij echt een fabeltje, ik heb zo af en toe echt het idee dat ik nooit meer normaal kan worden, maar na een paar uur is alles weer zoals het altijd was (alleen heb ik een hernieuwde portie waardering voor alles om mij heen en met wat geluk mooie nieuwe inzichten over hoe ik wil leven :))

- Als je eenmaal aan het trippen bent is het gewoon een kwestie van de rit uitzitten. Als je in een achtbaan zit en je vindt het eng stap je ook niet uit, gewoon blijven zitten, probeer te genieten van de rit en zoals eerder aangegeven zal de attractie op een gegeven moment afgelopen zijn en kun je weer verder met je gewone leven.

 

Zoals ik al eerder zei kunnen bad trips heel leerzaam zijn, maar fijn is het nooit, dus als het vermeden kan worden zou ik dat toch aanraden. :P Als je je bijzonder slecht voelt op de dag van het trippen zou ik het gewoon afzeggen en een andere keer wanneer je je wel goed voelt plannen.

 

Concluderend zou mijn advies zijn om gewoon te trippen en je niet zoveel zorgen te maken. Psychedelica is misschien wel het meest krachtige medicijn beschikbaar tegen persoonlijke problemen en een enorme bron van (persoonlijke) ontwikkeling, dus dat dit mensen vaak afgeraden wordt vind ik eigenlijk jammer omdat het juist die problemen kan verhelpen of verlichten! Maar aan de andere kant is het wel begrijpelijk aangezien een bad trip nooit fijn is. Toen ik met truffels begon zat ik al bijna een jaar heel erg goed in mijn vel en dat heeft het voor mij zeker makkelijker gemaakt, toch vond ik het zeker in het begin soms toch op momenten best zwaar. Dat hoort erbij en maakt je alleen maar sterker!

 

Hoe dan ook, wat ik uit jouw bericht oppik is dat je er met de juiste instelling in gaat en als je de laatste tijd filosofisch en spiritueel bezig bent is dat denk ik alleen maar een mooie bonus! Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt, de paddenstoelen kunnen soms harde leermeesters zijn, maar ze zijn in mijn ervaring ook heel genereus en liefdevol. :D

 

Tot slot, mocht je toch bad gaan, bedenk dan zoals eerder aangegeven dat het na een paar uur over is en dat er geen wondermiddel is om er uit te komen. Die vriend die zegt dat hij je er uit kan halen kan enorm helpen, maar uiteindelijk zul je er toch zelf uit moeten komen. Dit kan bijvoorbeeld door je mindset te veranderen, proberen aan andere (positieve) dingen te denken, andere muziek of video opzetten, iets (lekkers) te eten of te drinken, maar bovenal door het gewoon te ondergaan. Uiteindelijk gaat het vanzelf over. ;)

 

Heel veel plezier en een hele fijne, leerzame en inzichtelijke reis gewenst in ieder geval! Ik hoor graag hoe het bevallen is als je besluit er mee door te gaan en je de behoefte hebt om je ervaring te delen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden