Recommended Posts

Ik heb dus altijd als ik bad ga dat ik dan groen zie. En ik vroeg me af of meerdere mensen dit hebben wanneer ze bad gaan? Het word dan zeg maar net als sneeuw op een kapotte TV met slechte netwerk. Maar ipv witte sneeuw is het dan groen. En het word steeds meer en meer en op gegeven moment word het helemaal groen voor mijn ogen en val ik neer, als een blackout. Dit duurt allemaal ongeveer zo'n paar minuten of misschien zelfs secondes maar het voelt als uren. Ik heb dit niet alleen bij truffels, al is het groen dan wel extra fel, maar ook bij alcohol en zelfs soms bij wiet of hasj. En ik rook en drink nu al zo'n volle 6 jaar... Het heeft ook niks te maken met de hoeveelheid want die is elke keer weer totaal anders.
Dus als iemand misschien weet waardoor dit zou kunnen komen of misschien hetzelfde heeft of iets wat erop lijkt, hoor ik het graag!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fwoah, dat is behoorlijk apart. Nog nooit gehad of ook maar van gehoord, helemaal apart dat het ook bij alcohol enzo gebeurd. Enige wat enigszins in de buurt komt wordt beschreven in dit artikel, dat het komt door een te hoge of lage bloedglucosespiegel. Komt het echt nooit nuchter voor? Als het vaker gebeurd, helemaal in combinatie met dat neervallen, zou ik toch eens een balletje opgooien bij je huisarts, klinkt niet heel erg koel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is interessant, volgens mij herken ik het van een ervaring die ik had, maar dat is al wel een tijdje geleden dus ik weet het niet exact meer. Dit is hoe ik het destijds beschreef in het trip-report:

Citaat

Niet veel later gaat het echt mis: ik krijg een enorm beklemmend gevoel. Ik ben één keer in mijn leven flauwgevallen en weet precies hoe ik mij daarvoor voelde. Dat gevoel heb ik op meerdere momenten in mijn leven gehad, misschien 4x ofzo, maar veelal heb ik het flauwvallen dus afgehouden. Ik heb het ook aan het begin van mijn eerste truffel-trip ervaren, maar toen hield het al snel op. Nu voelde ik dat het heel snel heel sterk werd en dat het alleen maar erger wordt.

 

Ik kan het niet meer hebben en sta op, loop naar achter het bankje het bos in. Ik zeg tegen B dat ik even moet liggen, de symptomen worden nu heel sterk en ik voel een enorm suizen in mijn oren, het gaat helemaal niet goed met mij en ik kan mij niet herinneren dat ik mij ooit zo slecht gevoeld heb. (...) Ik denk niet dat ik doodga of iets dergelijks maar ik weet wel dat het helemaal niet goed is en het is pure horror dat ik nu ervaar. Het enige wat ik wil is thuis bij mijn ouders zijn. Ik lig zo een tijdje maar ben nog wel bij bewustzijn, nu ik dit schrijf verwonder ik mij erover dat ik blijkbaar nog zo helder heb kunnen denken want het voelde echt verschrikkelijk en alsof het helemaal fout ging, alsof ik niks meer kon. Ik blijf hier liggen en de nare effecten ebben langzaam weg. Als ik me weer enigszins normaal voel sta ik op en loop ik terug (...)

Het ging allemaal zo snel dat ik dat groene sneeuwbeeld niet meer precies herinner, maar ik dacht inderdaad wel dat alles (vrij fel) groen werd in eerste instantie tot ik 'out' ging. Ik herinner absoluut een groene gloed of waas in ieder geval (ook of juist met ogen dicht). Wat voor mij een andere belangrijke telltale sign is is dat ik een naar gesuis in mijn oren krijg voorafgaande aan zo'n ervaring. Dit had ik toen tijdens het trippen, maar heb ik ook als ik in het dagelijks leven flauwval. Dat gebeurt niet zo vaak, maar is in de afgelopen maanden wel 2x gebeurt vanwege B12-injecties bij de huisarts. Zodra ik teveel aan medische dingen denk krijg ik hier last van. Ik wordt dan heel slap, begin lacherig te worden, hoor het suizen in mijn oren en voel me tegelijkertijd heel zwaar, alsof ik elk moment om kan vallen. Het heeft inderdaad ook met je bloedglucosespiegel te maken, daarom kun je als het gebeurt het beste liggen (doe je vaak vanzelf al automatisch omdat je out bent), zodat het bloed goed overal in het lichaam weer kan komen. Dit heb ik mij door een dokter laten vertellen dus ik ga er van uit dat hij weet waarover hij praat mbt dit onderwerp. Dit heb ik op truffels dus een keer meegemaakt en toen had ik die dag ook nog helemaal niets gegeten (behalve de truffels dan). Sindsdien zorg ik dat ik in ieder geval wel wat / genoeg gegeten heb voor ik begin met vasten voor de nuchtere maag. Wat zijn jouw eetgewoonten vóór dat je last hebt van zoiets? En het er met de huisarts over hebben lijkt me sowieso een slim plan, zij weten er vast meer van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden