Doffe dreunen door wiet?


Recommended Posts

Hallo beste mensen! 

Ik hang nu al een tijdje rond op dit forum. Gewoon een beetje "lurken", tripreports lezen en dergelijke. Maar gisteren is er iets vreemds gebeurt, dat ik graag hier zou willen delen. Wellicht is er toevallig iemand die me hier meer over kan vertellen. 

Even een stukje (drugs)geschiedenis over mijzelf. Ik heb tot op het heden 2 keer Truffels geprobeerd, samen met een goede vriend van me. De 1e keer was erg bijzonder, en best leuk. De 2e keer was echt geweldig. Ik kijk er dan ook met veel plezier en zelfs bewondering op terug. Deze trips waren ook mijn eerste aanraking met drugs (Behalve Caffeïne en Alcohol. Middelen die ik amper tot me neem). En ik heb dan ook onzettend veel research gedaan naar Psilocybine, omdat het natuurlijk niet niks is. 

Maar nu mijn verhaal: Wiet. Iets wat ik meerdere keren heb geprobeerd. Eerst Spacecake gemaakt, omdat ik liever niet rook. Geen effect (Waarschijnlijk te weinig wiet in de cake). Dan toch eens roken proberen. Een jointje (Gemaakt door een vriend, die het ook voor de eerste keer probeerde). Weer geen effect. Waarschijnlijk ook omdat ik niet precies wist hoe je moest roken. Daarna nog 1 keer een pijpje geprobeerd, wat ook niks opleverde omdat ik het te heet vond ik m'n keel. 

Uiteindelijk heb ik besloten om het 1 laatste keer te proberen. Dit keer met een ijsbong, omdat ik las dat hierdoor de rook gekoeld wordt door het water en het ijs.  Dit keer goed ingelezen, bong aangeschaft en het samen met een vriend geprobeerd. Hoesten als een malle, maar ik vond dat het veel fijner rookte dan het pijpje. 2 hits genomen met relatief weinig wiet. En na een tijdje voelde ik het. Ik was dol enthousiast dat het eindelijk gelukt was, en voelde mijn hartslag stijgen. Ik begon enigzins te rillen. Het "high" achtige gevoel deed me een klein beetje denken aan de eerdere truffel trips, maar veel minder intens. Ik besloot even te gaan liggen, en mijn ogen te sluiten om te gaan genieten. 

Toen gebeurde het. Uit het niets hoorde ik een doffe dreun, die binnen in mijn hoofd leek te zitten. Het geluid zelf zou ik omschrijven als een ballon die knapt, maar dan nog doffer. Ik schrok er erg van, en raakte een beetje in paniek. Het is was een erg hard geluid, en erg volgde en na nog 2 van deze dreunen hoorde ik een zacht piepje. Er volgden nog 2 dreunen en dacht bij mezelf "Ik moet muziek hebben om het te dempen" en pakte mijn oordoppen, telefoon en zette wat muziek op. Het hielp enigzins maar op de achtergrond waren de dreunen nog vaag aanwezig. Ik begon rationeel na te denken, en wist toen vrij zeker dat het gewoon mentaal was. Ik probeerde het te negeren, wat niet meeviel. Ik had het gevoel alsof ik het zelf triggerde. Het ging langzaam weg, maar ik was bang dat als ik aan de dreunen ging denken, dat ze dan terug zouden komen. Hoewel ik angstig was, heb ik geprobeerd om het niet erg te laten blijken omdat ik mijn vriend niet ongerust wou maken. Ik heb het hem wel verteld dat ik een vaag geluid in mijn hoofd had, maar daar bleef het bij. De dreunen waren gestopt, en ik kalmeerde al een beetje. De TV zorgde voor afleiding. Ik voelde dat ik erg moe begon te worden, en ging niet veel later naar bed. 

Na wat research te hebben gedaan, kwam ik maar op één ding uit. Dat is het "Exploding head syndrome". Dit komt echter alleen voor tijdens of vlak voor het slapen gaan. Daarom kan ik me amper voorstellen dat het hierdoor komt. Zoals ik het me herinner, viel ik op het moment van de eerste dreun niet bijna in slaap. Zouden het misschien auditieve hallucinaties kunnen zijn geweest? Ik herinner me namelijk een moment dat ik dacht dat ik een geluid hoorde op de Televisie, maar dat bleek achteraf gewoon mijn verbeelding te zijn. Misschien kwam de bong toch te hard aan, of had ik niet voor die 2e hit moeten gaan. Wat voor wiet het was weet ik niet precies. Het was van mijn vriend, en die heeft het van een kennis die het zelf kweekt. Hij vertelde dat het niet zo'n hele sterke zou moeten zijn. Is er iemand die weet wat het zou kunnen zijn of iemand die een soortgelijke ervaring heeft gehad? Ik ben namelijk bang dat het tijdens toekomstige Truffel trips ook voor zou kunnen komen, en daar heb ik totaal geen zin in.

Sorry voor het langdradige verhaal, maar ik kan het niet anders verwoorden. Ik hoop dat het een beetje goed te lezen is, dit is namelijk de eerste keer dat ik iets op een forum plaats. Ik ga wiet denk ik nog één keer proberen, en als het dan terug komt houd ik er mee op. Als er intresse is, zou ik eventueel een update kunnen plaatsen. 

Nou, in iedergeval bedankt voor het lezen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden