Tweede keer truffels: hogere dosis of beter een sterkere soort?


Recommended Posts

Hi,

ik heb vorige week een eerste keer getruffeld. Ik had Mexicana, 9 gram, om relatief voorzichtig uit te proberen.
Setting was thuis overdag. Ik nam de truffels alleen, in het bijzijn van nog een nuchtere vriend als tripsitter. 
Ik had het thuis gezellig gemaakt. Natuurdocu, dekentje in de zetel, ramen verduisterd, wat lichtjes en kaarsjes. Verder ook verschillende playlists klaar staan en eten/drinken.
Ik had een instant soepje klaar gemaakt, wat laten afkoelen en daar de vergrinde truffels in gedaan. Dan direct de soep opgegeten (het was 10u 's morgens en ik had sinds de vorige avond niets meer gegeten), met telkens goed kauwen op de stukjes.

Na een klein uur begon ik de eerste effecten te merken. De lijnen in de tapijt begonnen te "stromen" en de meeste delen in het huis kregen een subtiele mooie gekleurde gloed. En af en toe een intense lachbui zonder echte reden. Verder zag ik eigenlijk verrassend weinig dingen. Slechts bij enkele dingen (tapijt, een geometrische postkaart enz) bewogen de lijnen, en dan nog maar enkel als ik er echt naar keek. Verder voelde ik me rustig. Af en toe goed misselijk, maar het was te hanteren. Eén misselijk moment dacht ik: waarom heb ik dit toch gedaan? Maar die gedachte heb ik snel omgebogen omdat ik niet in een negatieve gedachtenstroom wilde terecht komen. Van zodra ik er voor koos om daar niet in te gaan, voelde ik me weer beter. 

Na een kleine 2u na inname ging ik door de raam naar buiten kijken naar de tuin. Het gras werd fel geel-groen, en ondanks dat ik dat op zich geen mooie kleur vind, vond ik het nu wel een mooie sfeer. De gordijn rond die raam was ook volop aan het golven. Ik wilde wel even naar buiten, maar bedacht me omdat we een opdringerige praatzieke buurman hebben en we hebben nog geen tuinomheining. Dus bleef ik aan het raam staan kijken. Met de licht golvende gordijn aan de ene kant en een plant aan de andere kant van het raam, voelde ik me in een veilige frame om verder naar buiten te kijken naar de bizarre gloed in het gras. Ik begon daar echt in te staren en heel even heb ik echt gehallucineerd. Ik zag fluo geelgroene varentjes verschijnen in het gras. En het kleine bruine fietsenhokje werd een rood-roze bol. Op dat moment had ik geen besef meer dat ik aan de raam stond te kijken. Maar dit heeft maar een kleine tien minuten ongeveer geduurd. 

Toen ging ik weer richting zetel, en keek ik naar een postkaart van een feeëriek landschapje. Dat leefde op dat moment echt inclusief fladderende vlindertjes en een echt stromende rivier (die er al op getekend stonden). Dat was een mooie gewaarwording, en ik wenste dat ik dat wereldje kon binnen gaan, maar ik was me heel de tijd bewust dat het een postkaart was en er gebeurde verder niets.

Nog een tien minuten later voelde ik mezelf al "terug komen". De beweging in de gestreepte tapijt werd al minder en ook de gloed van de kamer verminderde in intensiteit. Ook het zware gevoel in mijn benen was helemaal weg. Ik heb in de zetel gelegen en naar muziek geluisterd. Dat was een heel fijn gevoel en ik voelde me heel erg rustig. Maar er was al niets anders meer te zien en ook mijn gevoel was al veel meer terug normaal, uitgezonderd het diepe rustige gevoel. 

Het beetje milde trippen dat ik heb ervaren, heeft misschien al bij al een klein uurtje geduurd. Daarna nog een aantal uren gezellig in de zetel, maar naar mijn gevoel was de trip toen al lang over.

Had ik de gegrinde truffels eerst een kwartier in de soep moeten laten weken? Ik lees dat wel eens van thee. Ik heb ze gewoon gegrind en in de lauwe soep gedaan. Wel goed gekauwd op ieder stukje, maar misschien had het ook nog een tijd moeten trekken? Of was het wel juist op mijn manier en is dit gewoon een normaal te verwachten effect bij 9 gram Mexicana?

Wat zou ik voor volgende keer best doen?

- dezelfde soort (Mexicana) en dosis (9 gram), maar dan wel een kwartier / twintig minuten laten trekken voor meer werkzame stof?
- dezelfde soort (Mexicana) en bereiden zoals eerst, maar dan wel 15 gram ipv 9 gram?
- of een sterkere soort (Atlantis of ... ?) met een lagere dosis (7,5 gram)?

Ik wil graag volgende week nog een keertje (dan zijn er precies 2 weken geleden). Nu zou ik het dus iets sterker / langer willen ervaren. Ik hoef (nog) niet all the way zwaar trippen en ego oplossen en bizarre ruimtewezens enzovoort. Ik wens gewoon stap voor stap truffels te leren ervaren, maar dan deze keer wel met meer visuals / feel good en/of een iets langere duur. 

Iemand suggesties?

 


 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Kathleen:

Had ik de gegrinde truffels eerst een kwartier in de soep moeten laten weken? Ik lees dat wel eens van thee. Ik heb ze gewoon gegrind en in de lauwe soep gedaan. Wel goed gekauwd op ieder stukje, maar misschien had het ook nog een tijd moeten trekken? Of was het wel juist op mijn manier en is dit gewoon een normaal te verwachten effect bij 9 gram Mexicana?

Heb je de soep met truffels en al opgegeten? Dan de trek-tijd (:D) weinig uit omdat je toch alles binnen krijgt.

Je kunt gewoon een wat hogere dosis Mexicana's nemen maar dat blijft een vrij milde soort. Dan kun je inderdaad beter voor b.v. de Tampanensis of Atlantis gaan en daar de helft van nemen, dan kun je 2x trippen voor de prijs van 1. Je hebt dan een wat sterkere trip maar nog niet helemaal van de wereld/ ego-death.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden