• 0

Een onmogelijke kwestie


muismat

Vraag

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik deze site per stom toeval heb ontdekt toen ik aan het googlen was op de woorden truffels en psychose.

 

Ik ben een pionier op het gebied van een stukje ervaringswerk en deskundigheid; mijn leven heeft veel zeer vreemde wendingen genomen naar aanleiding van psychedelica.

Op mijn vijftiende tripte ik voor de eerste keer op paddo's in combinatie met marihuana; een ervaring die mij erg lang is bijgebleven omdat het zo'n zwaar proces was dat het in gang had gezet dat ik erdoor ben opgenomen in de psychiatrie.

Ik geloof persoonlijk niet zozeer in de ziektebeelden die voortkomen uit de DSM maar soms kan het handig zijn om een bepaald ''ziektebeeld'' (en ik verafschuw dat woord eigenlijk maar goed) te classificeren. 

Oke, tot zover de introductie.

 

Ik werd dus de ochtend nadat ik verschrikkelijk slechts was gegaan op mijn vijftiende wakker met een verdoofd gevoel in mijn bekkenbodemgebied.

Later na (lees zo'n 2 jaar later) kreeg ik naar aanleiding van regressie therapie herinneringen aan verdrongen seksueel misbruik.

Indirect hebben de paddo's mij erg veel inzicht en kennis geboden, echter, de tijd was er toen nog niet rijp voor, ik was sowieso veel te jong om dit bewustwordingsproces toentertijd te bevatten.

Ik ben opgevoed vanuit spiritueel oogpunt; al op zeer jonge leeftijd was ik mij bewust van aura's, chakra's en meer van dat soort dingen.

Het lot heeft gewild dat ik tijdens een wanhopig moment ik mijn heil in de katholieke kerk heb gezocht, daar was een mis gaande en ik ben gaan zitten; ik kwam als bevrijd naar buiten toe.

Ik ben sinds dien dan ook een actief bezoeker van de heilige mis.

 

Zo'n anderhalf jaar geleden weer getript op de truffels; toen kreeg ik een paar dagen later flashbacks aan ritueel misbruik, een zwaar sadistische vorm van seksueel misbruik.

 

Ik kan het allemaal steeds beter plaatsen gelukkig.

 

Mijn vraag hier is; Wanneer is een psychose die voortkomt uit een paddo of truffel trip nou daadwerkelijk een psychose? Wat is een psychose überhaupt? Is het niet gewoon een signaal van de (onbewuste) geest dat ons iets duidelijk probeert te maken?

 

Natuurlijk is stabiliteit belangrijk bij dit soort middelen, maar ik ben oprecht zoooo geïnteresseerd in de heilzame werking ervan, ik had die eigenlijk helemaal afgeschreven na mijn eigen ''negatieve'' ervaringen maar ik begin er (gelukkig) op terug te komen.

 

Voor mij voorlopig geen psychedelica meer maar ik kan wel oprecht en met recht zeggen dat het (uiteindelijk) mijn geest heeft verruimd en dat ik er een beter mens door ben geworden.

 

Het enige stukje dat ik niet helemaal kan rijmen is het thema de kerk; ik geloof oprecht in een hogere macht, maar de bijbel laat veel vraagtekens openstaan en ik plaats dan ook kanttekeningen bij veel uitspraken.

Daartegenover staat dan weer dat in die bewuste heilige mis mijn angst, zorgen en onrust nagenoeg compleet wegvallen.

 

Terwijl ik toch van nature een meer spiritueel persoon ben.

 

Mijn volgende vraag is dan ook; zijn er hier mensen die ervaring hebben met entiteiten, demonen en andere ''negatieve'' energieën? En zijn die daadwerkelijk wel zo negatief? Of willen ze ons ook iets laten inzien?

 

Mijn puzzel is gelukkig steeds completer, het was een lange weg die ik heb afgelegd maar ik ben blij en dankbaar dat ik dit forum heb gevonden want mijn intuïtie zegt dat ik hier wel eens wat antwoorden (of beter gezegd; bevestigingen) zou kunnen vinden!    

Link naar bericht
Deel via andere websites

0 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden