Truffels en M&M's


Recommended Posts

Meestal vind ik de smaak wel te doen, maar er zijn momenten dat ik ook naar de M&M's grijp :) Sowieso is de combi met chocolade goed te doen, tijdje geleden een hoop gedroogde truffels vermalen en door chocolade heen geroerd. Jammer genoeg nog geen tijd gehad om ze eens goed uit te proberen :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is roken een optie?

Volgens wikipedia kookt Psilocybine bij 524 °C en ik dacht dat een "gele vlam" ruim 1000 graden is.

Maar als je nou de truffel in hele kleine stukjes hakt en er misschien wat wiet/tabak boven doet en in een bong oprookt...

Vraag me af of dit mogelijk is...

Iemand hier met ervaring?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hah, goeie. Erowid to the rescue;

So, the experience of many people says it works. Smoking mushrooms can work, but most mushrooms aren't terribly potent so you need to smoke a lot of mushrooms to get a strong effect (imagine smoking 2 grams of mushrooms ! yuck!). But many reliable sources report a mild effect at smoking a bowl or two and this is potentiated by other entheogens (LSD specifically).

Op Erowid zijn ze het er mee eens dat psilocybine goed tegen hitte kan, maaarrrr:

However, this is not to say that psilocin, another active chemical, won't break down quickly in boiling water (it probably will). Different types of mushrooms contain differing ratios of psilocybin to psilocin, so it seems quite possible that different strains would fare differently with boiling or hot water extractions. There is evidence to suggest that some degree of potency loss occurs if Psilocybe cyanescens are heated by a method such as boiling.

Maar het is een poging waard, heb nog wat truffel poeder en een pijp, ga in het weekend eens kijken of het lekker werkt. Kan me voorstellen dat een trip sneller opkomt door te roken, oraal worden de stoffen opgenomen door je wangslijmvliezen en je maag, en op deze manier direct via je longen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb al eens zelf chocoladeroomijs gemaakt en op het einde als die klaar voor ek die liet opstijven in de diepvries gwn een portie truuffels onder gemengd en moet zegge je proeft totaal niks van de truffels

ook kan je een extractie doen maar die lijkt me redelijk gevaarlijk mits je het moet koken in alcohol..

maar wat je als resultaat hebt zou je wel kunnen roken

http://deoxy.org/wiki/Mushrooms/Alkaloid_Extraction

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit weekend verdorie geen tijd gehad om te checken hoe het roken van truffels me af gaat.. Hopelijk binnenkort toch een report..

Vraag me inderdaad af of het de moeite loont om psilocybine & psilocine te extraheren, kan me zo snel geen voordeel bedenken. Een nadeel wel, het is niet toegestaan sclerotia/ paddo's te bewerken. Al moet je het natuurlijk vrij bont maken wil iemand daar achter komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De walnoten smaak is inderdaad goed te doen, maar na een paar truffels krijg ik altijd een vrij zure smaak achter in m'n mond die soms net een beetje te irritant is. Een paar m&m's of wat dan ook maken dat vrij snel goed. En het hoort er een beetje bij, paddo's hebben ook niet de beste smaak ooit, maar daar ben ik na een tijdje van gaan houden :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben ik de enige die truffels gewoon haast lekker vind? Heb pas één variant gehad, maar zat het met plezier te eten. Net walnoten oid

ik snap het ook niet, bij mijn laatste trip met 8 man zijn er 3 over hun nek gegaan ongeveer een uur ofzo na het drinken van thee, ik was de enige die het gewoon als kleine pindatjes zat te eten (en maar grinden tussen die tanden).

I Love the taste of Truffels :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het nou niet echt heel erg vies, maar prettig is anders.

Zelfde met de meeste drugs, maar ik vind het meestal wel lekker smaken omdat het naar trippen smaakt :lol:

en die hollandia in een beker met heet water doen en dan eruit lepele is ook erg goed te doen! dat vond ik wel lekker..

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik blijf erbij, ik vind champignons smerig, maar paddo's en truffels smaken lekker, net als drugs chemisch lekker kan smaken. De smaak is niet anders dan bij roken of bier drinken: of je hebt er een natuurlijke aanleg voor om het lekker te vinden of je moet het leren lekker vinden, bijna vrijdag :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak frequent trip chocolade van mijn eigen paddokweek. Kweekje drogen met ventilator/silica gel, in de koffiebonenmaler tot poeder fijnmaken en verwerken in mijn chocoladerecept. Is heerlijk (niet zo zoet als melk choc., dus het is wel puur, maar daar houd ik van), en bijna tot vrijwel geen potentieverlies. Hetzelfde pas ik ook vaak toe op cannabis (knipafval). Mocht de smaak niet bevallen, probeer dit dan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden