Truffle wake up call


Recommended Posts

Hierbij mijn eerste tripreport. Ik heb een hoop te delen dus daar gaan we.

Ik heb vorig weekend voor de 2e keer magic truffles gebruikt. Ik heb best wat synthetische middelen op recreatieve basis geprobeerd (XTC, MDMA, Ketamine, GHB, LSD, Methoxetamine, Lachgas, Cocaïne, Speed, Poppers, Tramadol, Benzo's,) maar deze laatste truffel trip is toch wel het meest bijzondere dat ik ooit heb meegemaakt.

Mijn eerste trip was 10 gram mexicanos. Dat was vooral een vertrouwd chill effect met een klein beetje vervormde beelden als visuals. Veel gelachen, lekker veel chips gegeten maar niet heel diep gegaan dus. Wel een leuke kennismaking en na de trip de Lion King kijken was ook heel mooi om mee te maken. Ik genoot hier meer van.

Nu was het dus tijd om het even 'dunnetjes' over te doen en dan wel met 2 vrienden en een tripsitter erbij. Ik had nog 1 pakje van 20 gram mexicanos liggen van de smartshop(3 dagen over datum), verder hadden we 6 porties atlantis besteld bij magic-truffels (keurig binnen 1 dag binnen gekregen!). Een van m'n tripmaten (D) was meer ervaren en nam 2,5 portie atlantis (37gr) in de vorm van truffelthee(kan de smaak niet aan). Ik begon zelf met 20gr Mexicanos en m'n andere tripmaat (W) nam 1 portie atlantis(15 gr). Wij aten het wel gewoon op. We hadden ons goed voorbereid. Veel ingelezen op verschillende fora, 6 uur van tevoren niets gegeten, goede muziek geselecteerd en tripstoppers bij de hand.(dextro energy en rustgevende pilletjes met o.a. Valeriaan) Hiernaast hadden we ook lachgas (geeft 1 min. durend intens mini tripje)erbij om af en toe een ballonnetje te nemen voor het geval we hier zin in kregen.

Toen de eerste porties een kwartier bij mij en W in de maag zat heeft D zijn thee gedronken om op deze manier op hetzelfde moment in de trip te komen. Dit lukte vrij aardig voor W en D, ik kon er zelf nog niet super lekker in komen. Ik ervaarde dezelfde trip als de vorige keer. Voelde me dus wel chill maar vooral veel golven in m'n zicht, geen kleuren of entiteiten o.i.d. Ik besloot 7,5 gram Atlantis bij te nemen, W besloot 15 gr Atlantis bij te nemen omdat hij niet zo diep ging.

Na wat chips gegeten te hebben en gelachen te hebben om onze tripsitter die zich kapot lachte om ons door ons slap gelul ging D in een wat stevigere trip. Ook W had nu wat vaker de ogen dicht en werd al wat stiller. Ik liep nog vrolijk door de kamer zonder stevige effecten dus besloot ik nog een portie van 15gr Atlantis bij te nemen. In totaal had ik nu 22,5gr Atlantis op en 20Gr Mexicanos, en ik wist dat ik misschien wel iets te veel had genomen, maar ik er wel veel zin in had en we een goede tripsitter hadden dus ik vertrouwde wel op een goede afloop. We besloten direct na mijn laatste maaltijd een lachgas ballon te nemen met z'n drieën. Op dit moment klonk The Dark Side Of The Moon van Pink Floyd over de speakers met een aangenaam volume. Deze ballon zou de start zijn van een geweldige trip. W en D lagen op het grote kleed midden in de kamer, ik op de bank.

Toen we 30 sec. bezig waren met de ballon stapte ik ineens m'n trip in en van het ene op het andere moment knalde de visuals binnen. Het ging zo snel als het licht. Ik ging met superspeed door een tunnel in de ruimte waar verschillende gekleurde entiteiten mij toelachten. Van dikke paarse half vrouw half wubbafat(je weet wel die ene pokemon) tot groene slangen, kabouters, feeën, allerlei soorten reptielen en noem maar op, alles vloog door m'n hoofd. Ik had m'n ogen nu ongeveer 3 kwartier dicht en kon alleen maar uitkramen: "dit kan niet! hoe vet is dit! Nooit verwacht dat het zo vet zou zijn". Op dat moment kwam 'The great gig in the sky' op. Man oh man! Dat was wel even een hoogte puntje. De visuals samen met de hoge gillen van deze prachtige muziek zorgden voor een apotheose van wereldklasse. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt en hoopte dat dit nooit over zou gaan.

D , die de thee had genomen was al een stukje verder in z'n trip en hoorde ik ver weg vragen stellen aan de tripsitter, "waarom dit, waarom dat?" op dat moment zat ik nog heerlijk in wat ik deel 1 van m'n trip noem. Alleen maar blij zijn en mooie gekleurde dingen zien. Ook met ogen open was alles gekleurd.

Ik stond op een gegeven moment op toen ik uit m'n lachbuien kwam. Ik ging voorzichtig naar het toilet en toen ik terug was gekomen ging ik op een andere bank liggen om vervolgens in deel 2 van m'n trip te belanden. Dit deel van de trip was intenser en had ook wat flink enge momenten. Ik was hier op voorbereid en ging alles zo nuchter mogelijk aan en wist dat dit ook bij de trip hoort. Ik heb over alles nagedacht, m'n vriendin, m'n studie, vrienden, familie, de zin van het leven, of er een eind aan het heelal was, noem maar op. In dit laatste anderhalf uur van m'n trip (wat ongeveer voelde als 2 volle dagen) werd ik stevig met mezelf geconfronteerd en merkte ik dat ik m'n lichamelijke effecten erg goed kon sturen. Ik heb nogal zwakke darmen en krijg hier snel last van (bij 1 kop koffie al). Ik kreeg flink wat krampen in deel 2 van m'n trip maar verbaasde me steeds ook hoe makkelijk ik dit 'weg kon denken'. Alsof mijn geest de baas over m'n pijnen was. Hierdoor ging ik nadenken of deze aandoening misschien tussen m'n oren zit. Heel interessant gedeelte van de trip was dit. Ik voelde me alwetend en kreeg steeds meer vertrouwen in m'n eigen geest.

Midden in het diepste moment van m'n trip gebeurd ongeveer het ergste wat er kon gebeuren. We waren in een chille villa in een rustige gemeente, en uitgerekend deze avond moest er een of ander gevecht ontstaan recht bij ons voor de deur tussen een aantal dronken pubertjes. Ik hoorde ergens heel ver weg m'n tripsitter zeggen : "er wordt iemand in elkaar geslagen". Ik bleef rustig liggen, besloot het te negeren en mezelf aan te praten: "alles komt goed, dit gaat vanzelf over". M'n 2 maten gingen bij het raam kijken, deze besloot ik vervolgens gerust te stellen en vragen rustig weer te gaan zitten/liggen. Onze tripsitter was op dit moment naar buiten gelopen om deze kwajongens weg te jagen. Dit lukte aardig en toen hij binnen kwam gingen we rustig verder waar we waren gebleven. Achteraf ben ik heel blij dat dit allemaal goed gegaan is en dat we niet in paniek zijn geraakt, wat bij mij was gebeurd was toen ik LSD had gebruikt op een groot festival waar ook een gevecht was ontstaan. Ik heb toen de hele dag buikpijn gehad en mezelf afgevraagd waarom er toch narigheid op de wereld is. Trip verkloot dus. Maar dit keer gelukkig niet.

Toen ik weer rustig verder kon trippen was m'n oog gevallen op een azteeks beeldje dat op de kast stond. Terwijl ik weer diep in filosofische gedachte zat zag ik dit beeldje super duidelijk met daaromheen juist wazige kleuren etc. Het was alsof ik dit beeld aan het aanbidden was als god ofzo. Echt heel mooi vond ik dit beeldje. Op een gegeven moment was W er klaar mee en nam een aantal dextro's om uit de trip te stappen. Dit lukte maar moeizaam en uiteindelijk kwamen we bijna allen tegelijk uit de trip. Ik zelf had na deel 2 van de trip de langste na-effecten. Ik heb ongeveer een half uur druk de kamer rond gelopen en heel veel lopen praten over m'n ervaringen. W en D lagen rustig en stil op de bank na te genieten. Van ons allen is D waarschijnlijk het diepst gegaan, althans dit gaf onze tripsitter naderhand aan. Hij vertoonde de meeste tekenen van een heel diepe trip met ook wat echte paniek momenten.

Na wat nagepraat te hebben zijn de sitter en ik naar huis gereden in de auto (sitter reed). Op de weg terug hadden we zoveel te bespreken over de trip dat we 1 keer fout zijn gereden en zelfs 1 keer door rood zijn gereden, terwijl de sitter 100% nuchter was! Uiteindelijk waren we het er over eens dat hij gewoon nuchter meegetript heeft. Hij heeft onze ervaringen toch een klein beetje meegekregen en heeft de ontwikkeling gezien in de energie van ons meegevoeld. Hierna hebben we besloten om voortaan op de plaats van de trip te blijven slapen zodat we langer gezamelijk na kunnen praten en geen gevaar meer zijn voor het verkeer en onszelf. Thuis aangekomen heb ik wat muziek opgezet om te ontspannen=> indian raga. (aanrader!) Even een theetje gedronken, 5HTP tablet genomen en gaan slapen.

Pfff... wat een trip. Ik zit er nog van na te genieten. Veel geleerd vooral! Over mezelf, over het leven, maar ook over grenzen en dat truffles niet te licht genomen mogen worden. Bij stevige dosering doet dit volgens mij niet onder voor Paddo's(nooit geprobeerd maar kan me moeilijk voorstellen dat iets intenser is dan wat ik heb meegemaakt).

Mijn tips voor mensen die het willen proberen of een keer iets dieper willen gaan:

1. Lees je goed in op fora!!

2. Zorg voor een goede trip plek waar veel inspirerende dingen zijn, planten, beeldjes, vloerkleden, etc.

3. Zorg voor een goede, betrouwbare tripsitter die 100% nuchter van alles blijft!!!!!!!!

4. Zorg dat je een nuchtere maag hebt voor je de truffels neemt! dan werken ze beter.

5. Tripstoppers zijn handig om erbij te hebben, maar ga er niet van uit dat je direct uit je trip stapt, zeker als je wat meer hebt genomen. De trip neemt heel rustig en langzaam af. Ga dus niet voor een hele hoge dosering met de gedachte: Als het fout gaat neem ik wel een tripstopper!

6. Lachgas is leuk aan het begin van je trip. Ik zal dit voortaan altijd doen om in de trip te komen.

7. Ik heb een aantal dagen voor de trip een aantal 5HTP/L-tryptofaan capsules genomen (etos) , deze zorgen voor de aanmaak van serotonine. Misschien zit dit tussen m'n oren, maar ik heb het gevoel dat deze hebben gezorgd voor een opbouw van serotonine waardoor m'n trip super fijn en vertrouwd was. Na de trip zijn deze ook fijn om weer tot rust te komen.

8. Neem niet te veel, maar geniet er vooral van. Het is zooo fantastisch! ga je geen zorgen lopen maken maar duik er lekker in! dan ga je ook minder snel fout.

Al met al heb ik echt een fantastische trip gehad waarvan ik veel geleerd heb. Waarschijnlijk duurt het weer even voordat ik weer ga truffelen, maar dan zal ik zeker weer voor de Atlantis gaan. Die bevielen qua visuals en filosofische trigger een stuk beter dan de lichtere mexicanos. Ik ben wel blij dat ik die voor de eerste keer had gebruikt. Als ik deze trip bij de eerste keer had gehad was ik me waarschijnlijk dood geschrokken! HAHAHAAHAHAHAHAHA!!!

Ik hoop dat jullie dit tripreport met plezier hebben gelezen. Als je feedback hebt op m'n rapport of gewoon vragen hebt, laat het me weten. Ik beantwoord ze graag!!

Tot het volgende tripreport!

Groet,

Zegel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Intens verhaal :D Fijn om te lezen dat je je goed hebt voorbereid en de trip, ondanks de vrij hoge dosering, soepel is verlopen.

Hoe lang na je eerste dosis Mexicana's heb je de 2e en 3e lading Atlantis genomen?

Dat 5HTP/L-tryptofaan klinkt interessant, nog nooit eerder gehoord dat iemand dit hiervoor gebruikte, erg benieuwd of en hoe het werkt.

Thnx voor het delen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na de eerste dosis Mexicana's heb ik 40 minuten gewacht voor m'n 2e landing atlantis. De 3e lading was volgens mij na 60-75 minuten.

5HTP/L-Tryptofaan wordt vaak gebruikt om de kater(dip) na XTC te verzachten. Wanneer het serotonine gehalte laag is kunnen mensen zich futloos voelen en niet lekker in hun vel. Het leek mij een goed idee om 2 dagen van te voren zo'n tablet te nemen om een soort van voorraadje serotonine in m'n lijf op te bouwen. Je kunt natuurlijk nooit weten of het daadwerkelijk heeft gewerkt omdat je het verschil niet echt merkt. Ik weet alleen dat ik echt heel veel zin had in de trip en totaal niet bang was.

Je kunt deze tabletten halen bij de Etos en bij de Tuinen en verschillende websites. Ik ben wel benieuwd of anderen dit middel ook gebruiken en wanneer ze dit doen en welk effect ze ervan merken. Ik heb dit potje namelijk vorige week gekocht en gebruikte het nu voor het eerst.

Ik kan me wel voorstellen dat dit echt super is om na truffels en andere middelen te gebruiken er zitten namelijk veel stoffen in die goed aangeschreven staan. Visolie, Valeriaan, 5HTP, L-Tryptofaan, Melatoline, en verschillende B-vitamines.

Deze had ik:

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... -tabletten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat L-Tryptofaan en Psilocybine in elkaars verlengde liggen. En het chille gevoel dat ik in mijn truffel trips heb gehad is vergelijkbaar met een licht MDMA effect. Bij dit effect speelt serotonine de grootste rol. Zoals ik in het tripreport aangaf, het kan zijn dat het tussen m'n oren zit. Maar ik had er wel een heel goed gevoel bij en heb me ook echt ultiem chill gevoeld in de trip. Met name in het begin.

Ik denk dat ik bij de volgende trips een experimentje ga uitzetten waarbij ik een aantal keer wat tabletjes uitdeel een paar dagen voor de trip. Vind het wel interessant. Als dit de kans op een bad trip kan verkleinen lijkt het me best waardevolle informatie. Het is alleen zo moeilijk te meten omdat een trip afhankelijk is van zo veel factoren en elke keer anders is. Het zal dus even duren voordat je er echt iets zinnigs over kunt zeggen. Maar het kan in elk geval geen kwaad om dit te nemen in de dagen voor je trip lijkt me!

Link naar bericht
Deel via andere websites

MDMA pakt je serotonine receptor, gooit hem bijna volledig open en neemt het opnieuw op het is ook een soort lichte MAOI. truffels laat gewoon wat meer serotonine vrij zodat je je gelukkig voelt zonder de grote side-effecten. 5-HTP is een aanrader na gebruik van elk serotonine gebruiken middeltje :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, dat niet helemaal. MDMA pakt je serotonine receptoren die je al hebt, maar ook receptoren die je nog niet eerder gebruikt hebt. Truffels laten geen serotonine vrij, maar gaan op de receptoren zelf zitten (onder andere de 5-HT-2A), en vervormen daarmee je realiteit. Dit betekend niet dat je je gelukkig voelt tijdens een trip. 5HTP is een soort antidepressivum, omdat het zorgt voor een hoger serotoninelevel.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/5-Hydroxytryptophan voor meer informatie over 5HTP.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat bedoel ik :P de serotonine die je al heb die word opengegooid.

Over truffels las ik net een stukje dat het 5-HT nabootst door een stofje aan te maken die er erg op lijken al in je hersenen zit wat gunstig is want dan zal je 'echte' 5-HT niet verbruikt worden en zal je dus ook niet depressief worden na de Monoamine oxidase de 5-HT1A 2A en 2C afbreekt inplaats van de gewoonlijke 5-HT.

Het lichaam leeft voornamelijk meer op de 5-HT maar je axons zullen het verschiel niet echt merken.

En zonder enig soort MAOI ook al is het in nihile hoeveelheden zal ongeveer elke amine bijna direct afgebroken worden in je lichaam kijk maar naar dimethyltriptamine die werkt via orale inname niet eens zonder MAOI.

Wel strak om te horen dat meer zich hier in interesseren :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, Psychologie student he (;

Wat ik laatst gehoord heb van een biologie-psycholoog is dat het op je receptoren gaat zitten. Ik krijg begin volgend jaar meer uitleg daarover, dus dan zal ik er meer over kunnen vertellen.

Natuurlijk zullen je axons het verschil niet merken; immers, er komt nog steeds serotonine binnen als neurotransmitter. Het is meer de ontvangende receptor waar truffels/LSD/mescaline/enzovoorts iets mee doen. Uiteraard sturen zij dit signaal dan ook door, dus dat klopt niet helemaal. Ik ga nog eens even wat meer research doen, en laat van me horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okay, thanx voor alle info. Ben een beetje overdonderd door alle details.. We gaan hier eerst maar eens gewoon aan de truffels en later eens kijken of het lijkt of het te beinvloeden is door Tryptofaan/5HTP. Zou het wel leuk vinden om te lezen hoe de ervaringen zijn van degenen die het al gebruiken voor/na de truffels :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden