Wat is jouw reden om truffels te nemen?


Recommended Posts

Ik zou graag willen weten wat de reden is dat mensen truffels gaan proberen? Is het gewoon voor de lol van het effect, om eens wat anders te proberen dan je gewend was? Om ff lekker van de wereld te zijn? Of om wat te leren over jezelf en de wereld om je heen? Laat het me eens horen... :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste keer, toen nog met paddo's, was vooral nieuwsgierigheid. Het was vrij onvoorbereid, tijdens een rondje Amsterdam een doosje Hawaiians gekocht, 's avonds op een half doosje meteen de meest bizarre trip ooit gehad.

Daarna was het afwisselend, soms gewoon "voor de lol" en het intens euforische gevoel, maar ook steeds vaker om verder in de wereld van m'n hoofd op avontuur te gaan. En natuurlijk om lekker te ontspannen, diep in het niets van een trip duiken is wat mij betreft echt een soort van meditatie.

En dat is natuurlijk vrolijk door gegaan met magic truffels, toen wereldredder Ab Klink de paddo's de illegaliteit in sjoemelde.

Wat jij, Spillebeen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Well, de eerste keer was natuurlijk nieuwsgierigheid (ik neem maar even trippen in het algemeen). Vriend van me had LSA zaadjes, en dat leek me wel interessant, en wist niet echt wat te verwachten. Sindsdien neem ik het eigenlijk voor de combinatie vette ervaring- leren over jezelf. Ik probeer ''beter'' te worden van een trip, meer dingen uit te vogelen, meer begrip krijgen voor processen en dingen in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, dat is lastig te zeggen. Probeer je maar eens een voorstelling te maken van hoe je dacht toen je 15 was. Dat is erg lastig, omdat je voor je gevoel altijd al dacht zoals je nu denkt.

Ik heb zeker wat intense introspecties gehad, die zeker niet behoren tot de fijnste, maar wel tot de meest leerzame momenten in mijn leven. Ik merk dat ik nu in de adolescentie zit, en bezig ben met bedenken wie Truththeories nu eigenlijk is. Hoewel mijn laatste trip alweer een paar maanden geleden is, heeft trippen zeker wel geholpen met het vormen van een antwoord. Het is meestal niet zo dat ik gelijk een antwoord vorm, maar dat ik via een trip op verschillende manieren naar dingen leer kijken, waardoor je veel meer ziet dan dat je eerst deed. Waarheden over zelf en de wereld ben ik eigenlijk altijd mee bezig, een trip versterkt dit alleen maar.

Tijd voor een zegeltje LSD.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet wel zeker dat ik nu heel anders denk dan toen ik 15 was. Ben nu veel meer openminded, probeer mensen niet meer te categoriseren. Ik weet nu wie ik ben en waar ik heen wil. Ik las laatst ergens dat het gezonde verstand niet meer is dan een verzameling aannames die je ingeprent hebt tot ongeveer je 18de. Dat klopt volgens mij wel aardig.

Ik ben er ook van overtuigd dat onze hersenen niet meer zijn dan een antenne naar de buitenwereld(en). Door die antenne af en toe wat te verstellen kan je interessante dingen tegenkomen. Erg boeiend allemaal! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Voordat ik aan de truffels begon, heb ik me verdiept in het effect van drugs.

 

Niet alleen in paddo's en truffels, maar alle geestverruimende middelen, zoals DMT. Door alles wat ik las en zag aan filmpjes met informatie over de effecten, werd ik steeds nieuwsgieriger naar die andere 'dimensie' die mensen ervaren (en waarvan ik het gevoel had dat die er ook was).

 

De verhalen over een andere staat van 'zijn' tijdens die trips en  het krijgen van 'antwoorden', heeft er voor gezorgd om het te proberen. Kijken wat er met mijn denkproces zou gebeuren, of ik antwoorden zou krijgen of kijken of ik een andere kijk op het leven zou krijgen.

 

Bij de eerste 3 pogingen waarbij ik voorzichtig wat probeerde en begon met halve of zelfs maar een derde van een portie, merkte ik vooral de leuke visuele dingen en de rare manier van denken.

 

Bij de 4de keer was het de eerste hele portie en ook nog eens buiten op een zonnige en warme dag.....dat was de dag dat ik zou krijgen waar ik op hoopte. Totale inzichten en 'antwoorden'.

 

De laatste keer (5de keer) is het me gelukt om weer in precies dezelfde 'plaats' te komen als die vorige keer. Het was geweldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Mijn rede om te beginnen was toen ik gefascineerd was door de documentaire "The Spirit Molecule". Toen had ik echter niet direct het idee om truffels te gaan proberen, dit kwam later pas toen ik voorzichtig aan een maat vertelde dat ik die documentaire gezien had en onder de indruk was van de verschillende staten van bewustzijn welke je kunt bereiken en de verhalen die ik van anderen al gelezen had.

 

Het was erg lastig om toen voor te stellen om samen eens truffels voor de eerste keer te proberen, je weet natuurlijk niet hoe iemand zal reageren, maar hij bleek uiteindelijk dezelfde gedachtes ooit gehad te hebben.

 

Maar ik had mij goed ingelezen, en nam het heel serieus. De muziek die ik altijd al had geluisterd en bepaalde gedachtes zaten altijd wel een beetje in lijn de deze ervaringen.

 

Na de 1e keer ben ik het zelf nog een aantal keer alleen gedaan, en dit waren echt hele bijzondere ervaringen, welke mijn leven verreikt hebben, nieuwe inzichten en inspiratie. Sinds dien verdiep ik mij steeds meer in dit soort dingen, en laatst het boek "De Nieuwe Psychologie" van Stanislav Grof nog gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn reden is omdat het kan haha

 

 

Wil je niet wat meer uit je leven halen dan dat? Begrijp me niet verkeerd, je mag natuurlijk om elke reden die je wil truffels nemen, maar ik behandel het altijd met veel respect, en neem de tijd om me voor te bereiden, en doe het ook echt alleen als ik denk dat ik er beter van kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je niet wat meer uit je leven halen dan dat? Begrijp me niet verkeerd, je mag natuurlijk om elke reden die je wil truffels nemen, maar ik behandel het altijd met veel respect, en neem de tijd om me voor te bereiden, en doe het ook echt alleen als ik denk dat ik er beter van kan worden.

Heel herkenbaar wat je beschrijft, ik bereid alles altijd helemaal voor, zorg voor de goede mindset, heb soms ook een bepaald doel wat ik ga proberen te bereiken. Ik hou zelf ook een soort dagboek bij met al mijn ervaringen, zodat ik het later nog eens kan teruglezen. Ik ben echter niet de hele trip geobsedeerd met schrijven, het komt zodra ik er zin in heb, soms tijdens, en soms pas achteraf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik een jaar of 16 was hoorde ik op een school een keer verhalen over een paar mensen van mijn jaarlaag die een keer paddo's op hadden en die verhalen wekten mijn interesse in psychedelica. Ik kwam uiteindelijk bij iemand in de klas die ervaring had met paddo's en ik had hem er wat dingen over gevraagd en een keer gevraagd of het hem een leuk idee leek om een keer samen te trippen. Daar was het helaas nooit van gekomen, maar had toch een keer paddo's op, alleen verkeerde set en setting. Dat ging dus mis en toen was mijn interesse voor psychedelica enige jaren weg. Vorig jaar ging ik was meer soorten drugs uitproberen en zo kwam mijn interesse weer terug. Ik ging op internet informatie opzoeken en las over truffels, maar door de verhalen die ik las over misselijkheid sprak LSD mij meer aan. Maar doordat ik toen niet aan LSD kon komen ben ik samen met een vriend een keer truffels gaan proberen.

Mijn voornaamste reden was dus nieuwsgierigheid door de interessante verhalen die ik had gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste keer dat ik truffels gebruikte was vooral uit nieuwsgierigheid. Sinds dien ben ik er van gaan houden, gebruik het nu van tijd tot tijd met een vaste vrienden groep om gewoon te kunnen ontspannen en elkaar beter te leren kennen.

Ben sinds kort ook van gedachten van veranderd waarom truffels zo geniaal zijn, het is echt een middel om je eigen geest te verrijken. Niet om te ontsnappen van de realiteit maar om er juist dichter bij te komen. Ik raad mensen ook altijd aan om truffels eens in hun leven te gebruiken, het veranderd je hele kijk op de wereld en hoe je je eigenlijk zou moeten gedragen ten opzichten tegen anderen. Dus ja, ik mijn reden om het nu nog te gebruiken is om een duik in mn eigen gedachten te nemen en mn geest te verrijken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik ben pas begonnen om te kijken of het wat voor mij is. Na 2 pogingen ben ik daar nog steeds mee bezig, dus dat moet ik allemaal nog zien. Als het toch blijkt dat ik het leuk vind, dan gaat dat precies de reden worden waarom ik ze neem. Verder ben ik ook geinteresseert in dat je de wereld op een andere manier kan gaan bekijken zoals andere middelen dat voor mij gedaan hebben. Zulke lessen neem ik graag mee terug de werkelijkheid in wanneer het plezier is afgelopen. Ik hoop dit ook te kunnen uiteindelijk met truffels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik neem truffels om mij zelf soms beter te verstaan. ik heb graag het diepere. Over het algemeen obsereer ik altyd heel graag alles (mensen, maatschappijen, natuur etc gwn alles)

Ik ben opgroeit van het een avontuur boek na het andere te lezen en eerlijk gezegt mis ik somse die avontuur prikkel tijdens het dagelijkse leven. Als ik truffels pak ga je ja altyd op avontuur of vakantie in u eigen wereld/hoofd en dat vind ik altyd fantastisch.

 Last but not least  :de Langtijdeffecten van psylobsine (srry voor schrijfouten) eerste keer speelde het zeker geen rol maar nu wel meer en meer. Ik hou van dat empathies gevoel da je krijgt na dat je hebt getrippt. Die soort voldanheid. ik weet niet of dat herkennbar is voor de meeste hier ( ik hoop an wel)


 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden