Magic Mushroom Dosage Calculator


Recommended Posts

Op Shroomery kun je bij benadering uitrekenen hoeveel verse of gedroogde paddo's of truffels je zou moeten eten om een bepaald niveau van de trip te bereiken. Nou valt me op dat van de sclerotia over het algemeen veel minder genomen hoeft te worden dan van o.a. de cubensis paddo.

Is het werkelijk zo dat de truffels sterker zijn dan de meeste paddo's?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ligt vooral aan het verschil tussen het droog en nat gewicht van de paddo's en truffels. Paddo's bevatten meer water dan truffels, dus vers heb je meer paddo's nodig dan truffels voor hetzelfde effect, omdat je het water meeweegt. Ga je ze drogen dan is het andersom, de paddo's verliezen bij het drogen veel meer vocht dan truffels, dus heb je minder gedroogde paddo's nodig dan truffels voor eenzelfde effect.

Als ik dat check in de calculator van The Shroomery klopt die theorie bij de Mexicana en Tampanensis paddo's en truffels. Maar of hun getallen helemaal kloppen betwijfel ik, aangezien ze aangeven dat je voor een Level 5 trip 13.42 gram verse Mexicana nodig hebt, of 22.68 gram Tampanensis. Terwijl ik, en vele anderen, de Mexicana toch echt milder vinden dan de Tampanensis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op onze webshop staan ze op volgorde van sterkte, met de meest potente bovenaan. De Hollandia is het sterkste, daarna de Atlantis, Tampanensis, Pajaritos en als afsluiter de Mexicana.

In smartshops verkopen ze vaak truffels met iets kleurrijkere namen, geen idee of ze daarbij de echte strain vermelden. Van de Dragon's Dynamite weet ik dat het eigenlijk Atlantis' zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik de Hollandia nog niet gebruikt (waarschijnlijk vanavond :)), maar het verschil schijnt vrij goed merkbaar te zijn. De potentie van de Hollandia wordt extra verhoogd door een verlengde groeiperiode, waardoor verhouding actieve stoffen ten opzichte van de massa hoger wordt, dus logischerwijs moet hij een stuk potenter zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Bij mij ligt het niet zo aan "welk level te bereiken (1-5)", maar wel hoe de truffels ten opzichte van elkaar zijn qua sterkte.

Ik nam bijvoorbeeld 7,5 gram verse Tampanensis truffels voor de eerste maal (pakje gedeeld met 2) die ik hier kocht.

Hoe komt dit overeen met 7,5 gram gedroogde truffels van dezelfde soort?

(M.a.w.: hoeveel gram gedroogde truffels zou ik moeten nemen voor hetzelfde effect dat ik zou bereiken met 7,5 gr. verse?)

Nog interessanter: hoe verhoudt 7,5 gram Tampanensis (of 15gr. zoals je wilt voor één pakje) ten opzichte van 7,5 gram verse paddo's (nu illegaal, maar wel tof om te weten). Moet je dus meer/minder én hoeveel gram zou je moeten pakken om 7,5 gram legale truffels te evenaren? En hoe zit dat juist met gedroogde paddo's: waarschijnlijk minder wegens minder vocht enz. maar hoeveel dan juist om een gelijkend effect te hebben als 7,5 gram Tampanensis truffels.

Wat een uitleg voor een simpele 2-delige vraag ;)

En aangezien de gedroogde paddo's die momenteel soms nog in omloop zijn in het illegale circuit meestal P. Cubensis zijn, hoeveel gram hiervan moet je nemen om bijv. 15 gram truffels Tampanensis te evenaren? (Just want to know, not going to do that for sure lolzz :mrgreen: )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden